Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Aplicada
Áreas: Economía Aplicada
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia ten como obxectivo que os alumnos adquiran un coñecemento, o máis amplo posible, sobre o ordenamento financiero e a estrutura dos ingresos públicos en España. Unha vez repasados os antecedentes históricos e os principios xerais dos ingresos públicos, avanzarase no coñecemento dos aspectos fundamentais dos principais tributos que gravan a realización de actividades económicas, con especial referencia nesta introducción á fiscalidade empresarai e á súa imposición directa: IRPF e IS.
En especial, os seguintes obxectivos:
- Estudo e coñecemento dos ingresos públicos. Especial referencia aos ingresos tributarios e os procedementos de aplicación
destes.
- Estudo das obrigas tributarias asociadas á realización de actividades económicas, centrándonos na imposición directa
- Coñecemento dos tributos aplicados polas diferentes administracións españolas en relación coas actividades económicas
- Coñecer a forma de aplicar a lexislación fiscal na práctica tributaria.
- Estudo do Réxime fiscal das empresas familiares. Incentivos Fiscais.
- Ingresos públicos : IRPF e Imposto sobre Sociedades.
- Introducción a o sistema impositivo vixente
- Principios e principais conceptos tributarios
- Imposición directa IRPF.
- Imposición Directa IS.
- Réxime fiscal das empresas familiares. Incentivos Fiscais.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
O Código Tributario, que recolle a lexislación tributaria española, instrumento básico de uso para o alumno, de imprescindible manexo, interpretación e comprensión para a superación da materia.
Ademáis, o alumno ten a posibilidade de obter os textos íntegros das diferentes leis tributarias a través da web da Axencia Estatal Administración Tributaria: www.aeat.es ou do BOE: www.boe.es
ALBI, E., PAREDES, R. y RODRÍGUEZ, J. (última edición): Sistema Fiscal Español, I, Ed. Ariel. Barcelona.
ALBI, E., PAREDES, R. y RODRÍGUEZ, J. (última edición): Sistema Fiscal Español, II, Ed. Ariel, Barcelona.
MEMENTO FISCAL DE EDICIONES LEFEBVRE (última edición)
MEMENTO FISCAL de IRPF DE EDICIONES LEFEBVRE (última edición)
MEMENTO FISCAL de SOCIEDADES DE EDICIONES LEFEBVRE (última edición
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
FISCALIDAD EMPRESARIAL: INTRODUCCION Y FISCALIDAD PERSONAL. Lagos Rodriguez Mº Gabriela 2019. Ediciones Pirámide.
TODO SOBRE EL IRPF. Anez Sánchez Jose 2018. Editorial New York: De Vecchi ediciones
Durante o curso facilitarase bibliografía complementaria adicional.
BÁSICAS
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se adoita atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
XERAIS
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
CG4 - Saber comunicar información, ideas, problemas e propostas de solución a cuestións de índole empresarial tanto a un público especializado como non especializado, facendo uso tanto da linguaxe verbal e escrita como dos medios e técnicas de representación de relacións e presentación de datos que se empregan na disciplina.
TRANSVERSAIS
CT1 Análise e síntese.
CT4 Xestión da información.
CT 6Resolución de problemas.
CT9 Autonomía na aprendizaxe.
CT13 Sentido ético.
ESPECÍFICAS
A3 A realidade económica nacional e internacional, sectores produtivos, sector público, institucións económicas e a súa evolución.
B7 Sistemas de apoio á dirección e as funcións dos mesmos: planificación, análise, deseño e implantación dos sistemas de información.
D4 Emitir informes de asesoramento sobre situacións concretas de empresas e mercados.
D8 Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
Para levar a cabo o desenvolvemento do programa da materia combinamos a clase expositiva, cuxo obxectivo é a exposición completa, sistemática e ordenada do contido dos temas e epígrafes descritos anteriormente; xunto con clases interactivas, que requiren a participación e o traballo do alumno. Despois das exposicións teóricas, proporanse diferentes exercicios que se desenvolverán e complementarán coas clases prácticas. Isto require que o alumno sexa usuario de RAI e, polo tanto, teña acceso á aula virtual.
A avaliación do alumno consistirá nunha parte de avaliación continua consistente en 1 proba a realizar no semestre que suporán o 10% da nota final. Como se fará e o seu seguimento publicarase na aula virtual ao comezo do curso.
O 90% restante constará dunha proba presencial final que terá 2 partes diferentes, unha relativa ao Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas e a outra ao Imposto sobre Sociedades. Neste exame debe superarse cada unha das partes e unha parte pode compensarse coa outra cunha nota igual a 4.
A avaliación descrita anteriormente será idéntica tanto nas convocatorias ordinarias como nas extraordinarias.
Todas as competencias avalíanse utilizando os instrumentos de avaliación descritos.
Cómpre lembrar que nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA____________________Horas
Docencia grupo grande___________________________________30
Docencia en grupo reducido ______________________________ 15
Titorias, outras sesións co profesor e avaliacións ______________ 15
Total horas traballo presencial no aula_______________________ 60
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO ____________________Horas
Estudo autónomo individual ou en grupo_____________________55
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos__________25
Traballos en ordenador __________________________________ 5
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar______ 5
Total horas traballo persoal do alumno _ ___________ ___________________90
Maria Cadaval Sampedro
Coordinador/a- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Teléfono
- 881811664
- Correo electrónico
- maria.cadaval [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Santiago Lago Peñas
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía Aplicada
- Correo electrónico
- santiago.lago.penas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:30-18:00 | Grupo /CLE_03 | - | Aula 07 |
Mércores | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula 08 |
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 07 |
Xoves | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego | Aula 08 |
Venres | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 07 |
17:30-19:30 | Grupo /CLE_03 | - | Aula 07 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 09 |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_03 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
28.05.2025 09:00-12:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_03 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula 08 |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_03 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
03.07.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |