Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Portugués
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Galega
Áreas: Filoloxías Galega e Portuguesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Preparación para a análise comparativa de períodos, tendencias e/ou autores das literaturas escritas en língua (galego-)portuguesa.
- Aplicación das liñas de investigación da área das literaturas referidas
0. BREVE INTRODUCIÓN: Lusofonia e literaturas lusófonas: consideración e projección
I. BLOCO PRIMEIRO: aproximación á proxección, recepción e recreación da Idade Media no contexto de lusofonía. Unha visión comparatista e multidisciplinar.
II. BLOCO SEGUNDO: aproximación á proxección, recepción e recreación do Renacimento e o Barroco no contexto lusófono. Unha visión comparatista e multidisciplinar (de, principalmente, Luís de Camões e o Padre António Vieira).
III.BLOCO TERCEIRO: aproximación á proxección, recepción y (re) creación na idade moderna e contemporánea no contexto lusófono. Outras figuras, mitos e motivos. Unha visión comparatista e multidisciplinar.
Almeida, Guilherme de. O Meu Portugal. Crônicas de um desterro. Edição, estudo introdutório e notas de
Maria Isabel Morán Cabanas e Ulisses Infante, Annablume / Casa Guilherme de Almeida, São Paulo, 2016.
Cristóvão, Fernando (dir. e coord.) et alii: Dicionário Temático da Lusofonia. Lisboa:Texto Editores, 2005.
Durand, Gilbert (1987). Os Mitolusismos de Lima de Freitas. Lisboa: Perspectivas & Realidades.
Laranjeira, José Luís Pires (1992) "Questões de formação das Literaturas Africanas" in De letra em riste. Identidade, autonomia e outras questões na literatura de Angola, Cabo Verde, Moçambique e S. Tomé e Príncipe. Porto: Afrontamento. p.17-32.
Macêdo, J. Oliveira, Sob o signo do Império: Os Lusíadas de Luís Vaz de Camões, Mensagem de Fernando Pessoa. Porto: Asa, 2002.
Margarido, Alfredo (2000) A lusofonia e os lusófonos. Novos mitos portugueses. Lisboa, Edições Universitárias: Lusófonas.
Pessoa, Fernando (2010). Mensagem. Lisboa: Tugaland.
Rita, Annabela e Cristóvão, Fernando, Fabricar a Inovação O Processo Criativo em Questão nas Ciências, nas Letras e nas Artes. Lisboa: Gradiva, 2017.
Santilli, Maria Aparecida (1985) "Literaturas em português: o próprio e o comum" in Africanidade. São Paulo: Ática. p.7-23.
Trigo, Salvato (1986) Ensaios de literatura comparada afro-luso-brasileira. Lisboa: Vega.
Nota.- Para alén da consulta de manuais de historias da literatura utilizadas nas materias de Literatura Galega, Literatura Portuguesa, Literatura Brasileira e Literaturas Africanas de língua portuguesa, outras obras (integral ou parcialmente) poderán ser obxecto de lectura crítica e de traballos académicos, conforme os interesses xerais do grupo e dos particulares do/a alumno/a.
Mellorar as habilidades de análises e argumentación para a observación de varias manifestacións e relacións literarias entre diversos campos.
Coñecer e aprender críticamente a interpretar as contribucións dos autores desas literaturas, sendo capaz de estabelecer relacións entre diferentes espazos literarios.
Adoptar instrumentos para examinar a relación, coincidencias e contrastes no acontecer literario - e artístico en xeral- galego-luso-afro-brasileiro.
AS NORMAS QUE SE INDICAn A SEGUIR SERÁN APLICÁVEIS NUN CONTEXTO DOCENTE LIBRE DA PANDÉMIA DO CORONAVIRUS (ESCENARIO 1: NORMALIDADE ADAPTADA). NO CASO DE VIVERMOS OUTRA SITUACIÓN, ENTRARÁN EN VIGOR OS PROTOCOLOS QUE SE RECOLLEN NO APARTADO DE OBSERVACIÓNS (EPÍGRAFE "PLANO DE CONTINXENCIA").
Aplicación dunha visión sociológica e comparatista sob múltiplas perspectivas.
Análises detalladas de textos tanto literarios como críticos e realización de comentarios orais e escritos
Leituras cruzadas da literatura con outras artes (audiovisuales e plásticas).
Será activado o uso da aula virtual para aspectos ligados ao seguimento da cadeira.
- A metodoloxía escollida esixe a presenza continuada nas aulas, a participación activa nelas e e a realización das leituras e dos exercícios marcados. O obxectivo é que os e as estudantes aprendan a realizar traballos de pesquisa e documentación de forma autónoma e que mediante estes trabalhos ampliem os contidos fornecidos através do seguimento do programa.
AS NORMAS QUE SE INDICAn A SEGUIR SERÁN APLICÁVEIS NUN CONTEXTO DOCENTE LIBRE DA PANDÉMIA DO CORONAVIRUS (ESCENARIO 1: NORMALIDADE ADAPTADA). NO CASO DE VIVERMOS OUTRA SITUACIÓN, ENTRARÁN EN VIGOR OS PROTOCOLOS QUE SE RECOLLEN NO APARTADO DE OBSERVACIÓNS (EPÍGRAFE "PLANO DE CONTINXENCIA").
Optar-se-á por uma das seguintes modalidades:
1. Avaliación final.
Consiste na realización de um exame final -cuxa data se encontra marcada no calendário oficial - sobre calquera dos temas contidos no programa da matéria ou das lecturas indicadas para o desenvolvemento do mesmo.
2. Avaliación contínua.
Esixe a asistencia regular ás aulas e basease na súa intervención nelas e na realización e exposición de traballos de análise previamente marcados coa profesora. O estudante deberá facer também un ou dous trabalho(s) con presentación oral e un "relatorio" (explicación, revista, catálogo) sobre o proceso formativo das aulas. No caso da califiación obtida deste modo non ser suficiente para superar a materia, poderase optar ao exame final.
Valoración:
- Asistencia activa ás aulas, incluindo presentación de traballos e realización de exercícios, exposicións, reseñas…): 70%.
- Relatorio da materia: 30%
Também se encontra ao dispor dos estudantes que non podan asistir ás aulas com regularidade e con eireito de exención aprobado oficialmente, mas queiram optar por este tipo de avaliación, un plano específico de acompanhamento titorial que inclúe a realización de traballos, previo acordo cos docentes.
Na data marcada oficialmente para a SEGUNDA OPORTUNIDADE, o estudante poderá recuperar a parte relativa aos ítens anteriores mediante a (re)elaboración das tarefas ou mediante unha proba oral e / ou escrita.
NOTA XERAL.- Para todos os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será aplicada a "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións".
-Actividades formativas: - presenciais: 50 horas; - non presenciais: 100 horas (incluídas actividades complementares ao programa da materia)
-Participación activa nas aulas e em actividades complementares indicadas na sala de aula
-Leituras dos materiais indicados.
-Utilización do horario de atendimento da docente para resolver posíbeis dúbidas.
LÍNGUA DE DOCÊNCIA E AVALIAÇÃO: PORTUGUÊS
Maria Isabel Moran Cabanas
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Teléfono
- 881811781
- Correo electrónico
- isabel.moran.cabanas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Portugués | D05 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Portugués | D12 |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Portugués | D12 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C03 |
23.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C03 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C03 |
30.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C03 |