Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Dereito Público e Teoría do Estado
Áreas: Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo desta asignatura é transmitir ao alumno/a unha formación completa, tanto teórica como práctica, do complexo mundo do desenvolvement maila cooperación internacional, abranguendo os distintos actores que interveñen no campo da cooperación internacional para o desenvolvemento mailas políticas deseñadas e executadas por ditos actores
Tema 1. Introdución á cooperación internacional para o desenvolvemento
Tema 2: O sistema internacional de cooperación para o desenvolvemento
Tema 3. A axenda internacional de desenvolvemento
Tema 4. O sistema multilateral de cooperación internacional para o desenvolvemento
Tema 5. A política española de cooperación internacional para o desenvolvemento
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
ALONSO, J.A., AGUIRRE, P. y SANTANDER, G. (2019), El nuevo rostro de la cooperación internacional para el desarrollo. Actores y modalidades emergentes. Madrid, Los Libros de la Catarata.
OJEDA MEDINA, T. (Coord.) y SOTILLO LORENZO, J.A. (Dir.), Antología del Desarrollo. Madrid, Los Libros de la Catarata.
DEVELTERE, P., HUYSE, H. y ONGEVALLE, J.V. (2021), International Development Cooperation Today. Leuven, Leuven University Press.
GOLDIN, I. (2018), Development: A Very Short Introduction. Oxford, Oxford University Press.
GÓMEZ GALÁN, M. y CÁMARA LÓPEZ, L. (Coords.) (2011), La gestión de la cooperación al desarrollo: instrumentos, técnicas y herramientas. Madrid, CIDEAL, D.L., 2ª ed.
RODRÍGUEZ MANZANO, I. y TEIJO GARCÍA, C. (Eds.), (2009), Ayuda al desarrollo: piezas para un puzzle. Madrid, Los Libros de la Catarata.
SOTILLO, J.A. (2011), El sistema de cooperación para el desarrollo: actores, formas y procesos. Madrid, IUDC-Los Libros de la Catarata.
SOTILLO, J.A. (2017), El ecosistema de la cooperación. La agenda 2030 para el desarrollo sostenible. Madrid, IUDC-Los Libros de la Catarata.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
ALONSO, J.A. (Coord.) (2009), Financiación del desarrollo: viejos recursos, nuevas propuestas. Madrid, Fundación Carolina / Siglo XXI.
ALONSO, J.A. y GARCIMARTÍN, C. (2008), Acción colectiva y desarrollo. El papel de las instituciones. Madrid, Editorial Complutense.
ALONSO, J.A. y MOSLEY, P. (Eds.) (1999), La eficacia de la cooperación internacional al desarrollo: evaluación de la ayuda. Madrid, Civitas.
ALONSO, J.A. y OCAMPO, J.A. (Dirs) (2011), Cooperación para el desarrollo en tiempos de crisis. Madrid, Fondo de Cultura Económica.
BAUD, I., BASILE, E., KONTINEN, T. y VON ITTER, S. (Eds.) (2019), Building Development Studies for the New Millennium. Cham, Palgrave Macmillan.
GÓMEZ-GALÁN, M. y SANAHUJA, J.A. (1999), El sistema internacional de cooperación al desarrollo: una aproximación a sus actores e instrumentos. Madrid, CIDEAL.
JING, Y., MENDEZ, A. y ZHENG, Y. (Eds.) (2020), New Development Assistance: Emerging Economies and the New Landscape of Development Assistance. Singapore, Palgrave Macmillan.
KLINGEBIEL, S. Development Cooperation. Challenges of the New Aid Architecture. Cham, Palgrave Macmillan.
MICHAEL, E. (2004), Future positive: international co-operation in the 21st century. London; Sterling.
OLIVIÉ, I. y PÉREZ, A. (2019), Aid Power and Politics. London, Routledge.
PIQUERAS INFANTE, A. (Coord.) (2008), Desarrollo y cooperación: un análisis crítico. Valencia, Tirant lo Blanch.
POMERANTZ, P.R. (2024), Foreign Aid. Policy and Practice. London, Routledge.
PRADO LALLANDE, J.P. (2015), La cooperación internacional para el desarrollo. Acciones, Desafíos, Tendencias. Madrid, IUDC-Los Libros de la Catarata.
SOGGE, D. (1998), Dar y tomar. ¿Qué sucede con la ayuda internacional?. Barcelona, Icaria.
STOKKE, O. (2019), International Development Assistance Policy. Drivers and Performance. Cham, Palgrave Macmillan.
Adquirir as ferramentas teórico-metodolóxicas indispensables para analizar o problema do desenvolvemento maila cooperación internacional para o desenvolvemento
Potenciar a capacidade de reflexión sobre a realidade do mundo en desenvolvemento e das relacións entre o “Norte global” e o “Sur global”
Comprender e interpretar o sistema internacional de cooperación para o desenvolvemento
Optimizar a habilidade para enxuizar o modelo actual de desenvolvemento mailos instrumentos e políticas de cooperación internacional para o desenvolvemento
Asumir unha actitude crítica perante a desigualdade internacional e un compromiso cun mundo máis xusto
Comprender o proceso de construcción do coñecemento que capacita para desenvolver unha investigación rigurosa sobre calquera dos aspectos da materia
A docencia organizarase tal e como se indica seguidamente:
A docencia expositiva comprenderá o temario anteriormente exposto. Profundarase neste temario a través de lecturas obrigatorias e optativas sobre as que tamén se traballará en clase. Para a devandita profundización e co obxectivo de complementar os ensinos, os/ as alumnos/ as dispoñerán -no Campus Virtual- de distintos materiais (textos, power point, vídeos…), presentados pola profesora da materia.
A teor do desenvolvemento das clases expositivas, a profesora da materia plateará aos/ as alumnos/ as as actividades interactivas correspondentes.
O sistema de titorías destinarase á resolución das dúbidas suscitadas no estudo ou calquera outra cuestión relacionada coa materia.
A materia avaliarase mediante un sistema de avaliación continua e cunha proba final específica.
A proba final, a celebrar na data que estableza o calendario de exames da Facultade, terá un valor do 60% da nota final e versará sobre os contidos tratados nas clases expositivas e os materiais facilitados considerados como obrigatorios.
Así mesmo, o 40% restante será avaliado a través dos traballos ou outro tipo de probas que se exporán ao longo do curso.
O alumnado que non se presente á proba final será cualificado como “NON PRESENTADO”.
O alumnado ao que a Facultade conceda a “exención de docencia” será cualificado sobre a nota obtida na proba final.
Aqueles traballos que inclúan partes copiadas de fontes electrónicas ou en papel serán considerados plaxio e suspendidos de maneira automática.
Estímase que o/o alumno/para deberá dedicar á materia unha media de 6 horas semanais, co obxecto de completar os ensinos cos recursos bibliográficos e realizar as actividades propostas.
Recorrer ás titorías para liquidar calquera dúbida sobre a materia
Planificar o traballo con antelación
Estudar con tempo e periodicidade
Completar o ensino cos recursos bibliográficos
Prestar atención ás noticias e interpretalas cos ensinos do curso
Os/as alumnos/as deberán consultar periódicamente o Campus Virtual e traballar de maneira regular sobre os materiais incorporados polo profesor e as profesoras da materia, debendo entregar en tempo e forma as tarefas que se lles requiriron.
Todos/as os/as alumnos/ as han de ter en conta que a Biblioteca da USC conta cun fondo electrónico de revistas e libros, así como a existencia de repositorios de acceso aberto (academia. edu, ResearchGate…), para apoiar o estudo.
Maria Irene Rodriguez Manzano
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público e Teoría do Estado
- Área
- Dereito Internacional Público e Relacións Internacionais
- Teléfono
- 881815158
- Correo electrónico
- irene.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
09:00-10:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 18 |
20.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 18 |
23.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 18 |