Skip to main content

Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial

Modality
In-person
Branch of knowledge
Social and Legal Sciences
Ambit of knowledge
Interdisciplinar.
School(s)
Faculty of Geography and History
Praza da Universidade, 1, 15703
Santiago de Compostela
881812585 (Conserxaría)
881812589 (Decanato)
zhisdeca [at] usc.gal
Campus
Santiago de Compostela
Coordinator
Ines Sante Riveira
Contact
ines.sante [at] usc.es

Este máster pretende formar especialistas en planificar e xestionar o territorio desde unha perspectiva multiescalar, abranguendo espazos urbanos, rurais, periurbanos e naturais. O seu obxectivo consiste en transmitir as habilidades necesarias para que os seus egresados sexan quen de liderar equipos de traballo para a ordenación territorial e o urbanismo. Isto comporta a elaboración de documentos de planificación (vinculantes ou indicativos) e o deseño de procesos participativos na liña do desenvolvemento territorial. Parte dun enfoque decididamente multidisciplinar e presta especial atención á sustentabilidade do territorio nas súas dimensións ambiental, económica e sociocultural.

Duration: 1 academic year
RUCT code: 4317431
ECTS Number: 60
Seats number: 13

Dean or center director:
ANTONIO MIGUEZ MACHO

Title coordinator:
Ines Sante Riveira
ines.sante [at] usc.es

Use languages:
Spanish, Galician

Coordinator university:
University of Santiago de Compostela

Partaker universities:
University of Santiago de Compostela

Xunta de Galicia title implantation authorization date:
Orde do 16/06/2020 (1/07/2020)

BOE publication date:
07/05/2021

Last accreditation date:
18/05/2020

Condiciones de terminación:

Obligatorias: 27
Optativas: 21
Prácticas externas 6
Trabajo fin de máster: 6
Total: 60

Este máster contempla tres especialidades:

-Especialidad en Planificación urbana y regional
-Especialidad en Tecnologías de la información y planificación ambiental
-Especialidad en Gestión de áreas rurales y de interés natural

Para obtener el título por una especialidad, el alumno debe cursar un mínimo de 15 créditos de asignaturas pertenecientes al módulo de dicha especialidad. El resto de créditos optativos puede cursarlos con materias del mismo o de los otros modulos de especialidad. Finalmente, si así lo desea, de no cumplir el requisito anterior, también podrá obtener el título sin especialidad.

Territorial planning guidelines and models

  • P3431101
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Urban planning

  • P3431102
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Territorial planning

  • P3431103
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Rural development policies

  • P3431104
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Endogenous development processes and natural and cultural heritage

  • P3431105
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Territorial analysis methods and techniques I

  • P3431106
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Territorial analysis methods and techniques II

  • P3431107
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Land management

  • P3431108
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Strategic planning

  • P3431109
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Research methodology

  • P3431201
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Urban heritage planning and rehabilitation

  • P3431202
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and organization of metropolitan areas

  • P3431203
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Sustainable mobility and transport

  • P3431204
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management for cooperation and development

  • P3431205
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Environmental planning and management of urbanized spaces

  • P3431206
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of coastal and coastal spaces

  • P3431207
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of mountain spaces

  • P3431208
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Research methodology

  • P3431201
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of protected area networks

  • P3431209
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Biodiversity management

  • P3431210
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Environmental economics

  • P3431211
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Evaluation of plans and programs

  • P3431212
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Remote sensing

  • P3431213
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Geographic information systems applied to territorial planning

  • P3431214
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Spatial data infrastructure

  • P3431215
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Research methodology

  • P3431201
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management for cooperation and development

  • P3431205
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Environmental planning and management of urbanized spaces

  • P3431206
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • First Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of coastal and coastal spaces

  • P3431207
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of mountain spaces

  • P3431208
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Planning and management of protected area networks

  • P3431209
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Biodiversity management

  • P3431210
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Environmental economics

  • P3431211
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

Evaluation of plans and programs

  • P3431212
  •  
  • Elective Credits
  •  
  • Second Semester
  •  
  • 3 Credits

External internships

  • P3431110
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • Work Placements in Companies for Degrees and Master's Degrees
  •  
  • 6 Credits

Master's thesis

  • P3431111
  •  
  • Compulsory Credits
  •  
  • End of Degree Projects and End of Master's Degree Projects
  •  
  • 6 Credits

Este programa está dirixido a titulados en tres grandes áreas: Arquitectura e Enxeñaría, Ciencias Sociais e Xurídicas e Ciencias. Na primeira, terán prioridade de acceso os titulados en Enxeñaría (Agrícola, Forestal, Civil), Paisaxe e Arquitectura; na segunda, os de Xeografía e Ordenación do Territorio. En función das súas preferencias formativas, os estudantes poderán optar por cursar unha das tres especialidades ofertadas:

  1. Planificación urbana e rexional;
  2. Tecnoloxías da información e planificación ambiental;
  3. Xestión de áreas rurais e de interese natural.

Condiciones de terminación:

Obligatorias: 27
Optativas: 21
Prácticas externas 6
Trabajo fin de máster: 6
Total: 60

Una vez que los estudiantes deciden estudiar en la USC, esta pone a su disposición todo un dispositivo de información y acogida para facilitar su inscripción, incorporación e integración como estudiante universitario.

En los primeros días de clase el coordinador del Máster organizará una o varias sesiones informativas para comunicar a los alumnos cuáles son los objetivos generales de la titulación, las competencias y destrezas que se alcanzarán con la formación ofrecida, así como para dar una visión general de la localización de recursos (aulas, bibliotecas), personas responsables y canales de comunicación.

También durante los primeros días de clase, y con el objeto de mantener abierta de forma dinámica una vía de comunicación permanente con los alumnos, la Comisión Académica nombrará un tutor para cada uno de los alumnos, que no tendrá que ser necesariamente su futuro director de Tesis, y cuyas funciones principales serán la de atender a su tutorando, derivando las cuestiones que éste le plantee a los cauces adecuados, y la de hacer un seguimiento que permita localizar posibles dificultades académicas con el adelanto suficiente para ser corregidas.

Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, coa admisión de matrículas de novo ingreso na titulación e coa supresión gradual da impartición da docencia.

Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), a memoria da nova titulación fixará as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.

Access

Poderán acceder ás ensinanzas oficiais de máster:

1. As persoas que estean en posesión dun título universitario oficial español.
2. Aquelas que teñan un título expedido por unha institucion de educación superior do EEES que faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de máster.
3. Os titulados conforme a sistemas educativos alleos ao EEES sen necesidade de homologación dos seus títulos, previa comprobación pola Universidade de que os ditos títulos acreditan un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios españois e que facultan no país expedidor do título para o acceso a ensinanzas de posgrao.

Admission

Modalidad: Criterios generales

Titulaciones de acceso por orden de preferencia:

1º Titulados en Ingeniería Agrícola, Ingeniería Forestal, Ingeniería Civil, Paisaje y Arquitectura; Grado o Licenciatura en Geografía y Ordenación del Territorio.
2º Otras titulaciones de la rama de Ingeniería y Arquitectura o de Ciencias Sociales y Jurídicas
3º Titulaciones de la rama de Ciencias.

Los alumnos procedentes de países de lengua diferente al gallego, portugués o español deberán acreditar el nivel de lengua gallega: Celga I, o española: B1.
De non poseer alguno de los títulos, la USC les realizará una prueba de nivel y, de no superarla, deberán modificar la matrícula de modo que solo podrán matricular un 25% de materias del 1º semestre, y asistir al mismo tiempo a un curso intensivo de gallego o español en el primer semestre hasta alcanzar el nivel requerido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

Modalidad: Criterios generales

Titulaciones de acceso por orden de preferencia:

1º Titulados en Ingeniería Agrícola, Ingeniería Forestal, Ingeniería Civil, Paisaje y Arquitectura; Grado o Licenciatura en Geografía y Ordenación del Territorio.
2º Otras titulaciones de la rama de Ingeniería y Arquitectura o de Ciencias Sociales y Jurídicas
3º Titulaciones de la rama de Ciencias.

Los alumnos procedentes de países de lengua diferente al gallego, portugués o español deberán acreditar el nivel de lengua gallega: Celga I, o española: B1.
De non poseer alguno de los títulos, la USC les realizará una prueba de nivel y, de no superarla, deberán modificar la matrícula de modo que solo podrán matricular un 25% de materias del 1º semestre, y asistir al mismo tiempo a un curso intensivo de gallego o español en el primer semestre hasta alcanzar el nivel requerido.

Información actualizada en cada convocatoria de matrícula

- Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación

- Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio

- Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios

- Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades

- Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo.

- Ability to search for and select useful information to solve complex problems, handling existing bibliographic and statistical sources with ease.
- Ability to maintain and extend well-founded theoretical approaches to tackle research problems in the field of geographical and territorial analysis.
- Ability to compile spatial information from different sources and integrate it into geospatial databases.
- Ability to plan and carry out research tasks in the field of territorial studies and analysis.
- Ability to develop a critical perspective on the different aspects that condition human use of the territory.
- Ability to approach problems from a holistic viewpoint that considers the environmental, social and economic effects of territorial decisions.

- Entender el marco legal e institucional de la planificación y gestión territorial.
- Conocer los principales instrumentos de ordenación y gestión territorial y las principales figuras de planeamiento en ordenación del territorio y urbanismo.
- Conocer los diferentes instrumentos de gestión de tierras.
- Capacidad para llevar a cabo procesos de análisis, evaluación y diagnóstico del territorio, del medio ambiente, del urbanismo, de los usos del suelo y de la propiedad de la tierra desde un punto de vista económico, social y ambiental.
- Formación para extraer, analizar y presentar la información necesaria para la toma de decisiones en la planificación y gestión territorial y ambiental.
- Conocimiento y uso crítico de la terminología especializada en planificación y gestión territorial y ambiental, y capacidad para la aplicación práctica de los conocimientos sobre planificación del territorio, en especial en el ámbito gallego.
- Preparación y redacción de informes de ordenación del territorio, planeamiento urbanístico y de gestión ambiental a través del análisis crítico, la evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
- Conocer las técnicas, herramientas y tecnologías que permiten realizar una planificación y gestión territorial eficiente y a diferentes escalas (regional, urbano, etc.).
- Capacidad para el diseño de políticas de planificación y gestión del uso del suelo, así como de propiedad de la tierra.
- Capacidad tanto para la resolución de problemas derivados de la infrautilización o ineficiencia en el uso del suelo como de su sobreexplotación o uso inadecuado.
- Capacidad para pensar y actuar como agente de desarrollo rural y local, considerando las personas y comunidades involucradas en las políticas y planes de desarrollo.
- Capacidades críticas necesarias para la actividad investigadora y la realización de una tesis doctoral en los ámbitos propios

- Capacidad analítica y de síntesis.
- Capacidad de búsqueda y selección de información.
- Capacidad de realizar una exposición en público y debatir con soltura sobre el tema que se está exponiendo.
- Conocimiento de las principales fuentes cartográficas y de información territorial.
- Manejo de los principales programas de software de Sistemas de Información Geográfica.
- Capacidad de trabajo en equipo y liderazgo, en entornos cooperativos, pluridisciplinares o de alto nivel competitivo.
- Capacidad de trabajo y de respuesta bajo condiciones adversas (dificultad de comunicación entre miembros de un equipo, plazos de entrega exiguos, falta de recursos, etc.)
- Adquisición de responsabilidad ambiental y social en la elaboración de políticas territoriales y en la implantación de planes y proyectos con incidencia territorial, así como en las soluciones técnicas adoptadas.

Mobility

La movilidad de los/as estudiantes está regulada a través del “Reglamento de intercambios interuniversitarios”. A través de la Oficina de Relaciones Exteriores se gestionan programas de intercambio tanto nacionales (SICUE), como europeos (ERASMUS) y extracomunitarios (intercambios con países de América Latina o países de habla inglesa):

Portal Internacional

Internships

La titulación incluye la realización de prácticas en empresa por un total de 6 créditos.

Los contenidos de cada práctica son potencialmente tan diversos como los contenidos del propio Máster, debido a la gran diversidad de convenios y empresas e instituciones en las que se podrán realizar las prácticas.

La evaluación de las prácticas se realizarán mediante el informe emitido por la empresa o institución de acogida y la memoria de actividades presentada por cada estudiante. La calificación final será establecida por el docente coordinador de las prácticas.

Este máster contempla la realización de un trabajo fin de máster de 6 créditos.

El alumnado será capaz de aplicar los conocimientos teóricos y prácticos a casos de estudios reales y a la resolución de problemas. El alumnado reforzará los conocimientos adquiridos, particularmente los conceptos, modelos y teorías, mediante su puesta en práctica.

Las competencias adquiridas son una síntesis del conjunto del máster, con mayor énfasis en las de carácter investigador. El alumnado podrá realizar una propuesta de hipótesis, definir objetivos, determinar la metodología de toma de datos, análisis e interpretación, realizar una revisión bibliográfica, elaborar conclusiones, redactar un documento científico o técnico y exponer y comunicar los resultados.

O corpo docente do programa procede de diferentes disciplinas científicas (Xeografía, Enxeñaría, Economía, Bioloxía) e está integrado en grupos de investigación recoñecidos como unidades de investigación competitivas pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional. Todo o equipo docente participa habitualmente en proxectos de investigación, así como en contratos e convenios con entidades públicas e privadas relacionados coa práctica da planificación territorial.

Indicator

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

2023-2024

Offer

IN01
Offered places

Number of places offered for each academic year.

Scale info: Whole number

30

30

13,0

13,0

13,0

13,0

Enrolment

IN02
Enrollment

Number of students enrolled in an academic year without counting students from incoming mobility programs.

Scale info: Whole number

14

25

17,0

21,0

30,0

32,0

IN03
Access enrollment

Number of students enrolling in a study plan for the first time. This includes students who transfer their transcripts, access by partial validation of foreign studies or who adapt from plans in extinction.

Scale info: Whole number

8

19

17,0

11,0

15,0

17,0

IN04
New enrollment by pre-registration

Number of students who enroll in the first year of a study plan for the first time, that is, not counting students who access through partial validation of foreign studies, transfers or adaptations from plans in extinction.

Scale info: Whole number

8

19

16,0

11,0

15,0

16,0

IN05
Variation in new enrollment by pre-registration

Relative variation rate of new admission enrollment by pre-registration.

Scale info: Percentage with two decimal places.

14,29

137,5

-

-31,25

-

-

Admittance profile

IN06
Average access grade by pre-registration

Average entrance grade for pre-registration of students starting studies. Determines the entry profile.

Scale info: Rational number with two decimal places. The range goes from 0 to the maximum value that can be obtained in each academic year for pre-registration (some historical values ​​have been 10.00 points, 12.00 points or 14.00 points).

7,31

7,46

7,3832

6,8816

6,6913

6,9888

IN08
Percentage of foreign students over total enrolled

Percentage of foreign students over enrolled students, excluding students enrolled in incoming mobility programs.

Scale info: Percentage with two decimal places

0

28

0,0

9,52

16,67

28,13

IN09
Percentage of national students from outside Galicia over total enrolled

Percentage of national students from outside Galicia on enrolled students, without counting students enrolled in incoming mobility programs.

Scale info: Percentage with two decimal places

7,14

16

0,0

19,05

10,0

9,38

IN13
Percentage of enrolled students who are USC graduates

Number of students enrolled in the master's program who graduated from USC.

Scale info: Percentage with two decimal places

50

36

64,71

42,86

43,33

43,75

Adaptation to demand

IN12
Occupancy rate

Number of new students entering through pre-registration divided by the places offered.

Scale info: Percentage with two decimal places

26,67

63,33

246,15

126,92

230,77

123,08

Indicator

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

2023-2024

External mobility

IN18
Percentage of students received by USC from mobility programs over total enrolled

Number of students received at USC in that degree from other universities (mobility programs) divided by the number of students enrolled in the degree.

Scale info: Percentage with two decimal places

0

0

0,0

0,0

3,33

0,0

Indicator

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

2023-2024

IN22
Percentage of graduates in an academic year who completed internships in companies or institutions during their studies

Percentage relationship between graduates of a degree in an academic year who have carried out internships in companies and institutions throughout their studies, out of the total number of students graduating in that degree and in that same academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

80

100

100,0

80,0

100,0

100,0

Indicator

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

2023-2024

Drop-out

IN41
Dropout rate under RD 1393/2007

Percentage relationship between students in a new admission cohort who should have obtained their degree in the previous academic year and who did not enroll in either that academic year or the previous one.

Scale info: Percentage with two decimal places

0

0

-

0,0

0,0

26,67

Assessment

IN36
Evaluation rate

Percentage relationship between the total number of ordinary credits for which the students applied and the total number of ordinary credits enrolled.

Scale info: Percentage with two decimal places

89,53

85,45

93,83

82,0

81,07

85,58

Average duration of studies

IN38
Average duration of studies

Average duration (in years) in which students take to complete the credits corresponding to the curriculum.

Scale info: Rational number with two decimal places

1

1,36

1,0

1,4

1,4

1,5625

Efficiency of graduates

IN53
Efficiency rate (graduates' performance)

Percentage ratio between the total number of credits that a student passed during the degree in which he graduated and the total number of credits in which he enrolled.

Scale info: Percentage with two decimal places

100

96,55

100,0

94,34

96,15

94,13

Students per group

IN32
Average number of students per interactive teaching group

Relationship between the number of enrolled students and the number of interactive teaching groups.

Scale info: Rational number with two decimal places

6,32

13,8

13,6667

8,7692

12,2105

13,1818

IN55
Average number of students enrolled in mandatory and basic training courses per theoretical group (lectures)

Relationship between the number of students enrolled in compulsory basic education subjects and the number of theory groups in those subjects.

Scale info: Rational number with two decimal places

8

18,2

20,4444

12,2

15,6667

18,2222

IN56
Average number of students enrolled in elective courses per theoretical group (lectures)

Relationship between the number of students enrolled in optional subjects and the number of theory groups in those subjects.

Scale info: Rational number with two decimal places

4,44

9,4

9,6

6,625

9,1

9,6923

Success

IN35
Success rate

Percentage ratio between the total number of ordinary credits that students have passed and the total number of ordinary credits for which they have applied.

Scale info: Percentage with two decimal places

100

98,76

98,62

98,54

98,83

100,0

IN50
Success rate of graduates

Percentage relationship between the total number of credits that a student passed throughout the degree from which he/she graduated and the total number of credits that he/she applied for.

Scale info: Percentage with two decimal places

100

96,55

100,0

96,15

96,15

100,0

Graduation

IN37
Graduation rate

Percentage ratio between students who completed their studies within the time provided for in the study plan or in an additional academic year and their entry cohort. It shows information on the degree of effectiveness of the students and the institution in relation to their academic activity.

Scale info: Percentage with two decimal places

71,43

87,5

-

60,0

45,45

60,0

Performance

IN34
Performance rate

Percentage relationship between the total number of ordinary credits that students passed and the total number of ordinary credits in which they enrolled.

Scale info: Percentage with two decimal places

89,53

84,39

92,53

80,8

80,13

85,58

Satisfaction

IN19
Students' satisfaction with external internships

Average rating of the student satisfaction survey with external internships.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4,02

-

-

-

4,5833

3,9267

IN20
Professional tutors' satisfaction with external internships

Average rating of the professional tutors' satisfaction survey with external internships.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4,33

-

-

-

-

-

IN23
Graduates' satisfaction with the public information available

Average rating of the graduate satisfaction survey with available public information.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

3,2

-

-

-

-

-

IN33
Graduates' satisfaction with services

Average rating of the questions relating to satisfaction with the services of the graduate survey.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4

-

-

-

-

-

IN42
General satisfaction of graduates with the degree program

Average rating of questions regarding satisfaction with the degree in the graduate survey.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4

-

-

3,55

-

-

IN46
Students' satisfaction with the teaching received

Average rating of the student satisfaction survey with the teaching received.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4,1

4,49

-

-

3,83

4,27

IN47
Teachers' satisfaction with the teaching provided

Average rating of the teacher satisfaction survey with the teaching provided.

Scale info: Minimum 0.00, maximum 5.00

4,37

3,58

-

-

4,1167

3,9489

IN48
Response rate to the satisfaction survey

Percentage of response to the satisfaction survey by students.

Scale info: Percentage with two decimal places

66,67

47,62

-

-

55,0

58,3333

Indicator

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

2023-2024

IN24
Percentage of Teaching and Research Staff (PDI) with six-year research periods

Percentage relationship between the PDI with six years and the total PDI with teaching in the degree and which can have six years

Scale info: Percentage with two decimal places

60

57,14

71,43

89,47

87,5

94,44

IN25
Percentage of PDI with a PhD over total PDI

Percentage ratio between the doctoral PDI and the total PDI with teaching in the title.

Scale info: Percentage with two decimal places

72,73

80

89,47

92,59

82,61

91,3

IN26
Percentage of civil servant PDI over total PDI

Percentage relationship between the official PDI and the total PDI with teaching in the degree.

Scale info: Percentage with two decimal places

55,56

63,64

47,37

48,15

47,83

56,52

The contents of this page were updated on 04.13.2022.