Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Lóxica e Filosofía da Ciencia
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obxectivos da materia
OBXECTIVOS XERAIS DO GRAO
1) Proporcionar unha formación sólida en Filosofía, situando esta no conxunto dos saberes científicos e humanísticos, no tecido cultural e ante a práctica social do mundo contemporáneo.
2) Combinar a formación en Filosofía coa ensinanza das habilidades necesarias para aplicar os coñecementos adquiridos á práctica profesional.
3) Xerar capacidade de análise e de crítica, así como unha actitude proactiva.
4) Fornecer capacidade de aprender con autonomía, formando os seus propios criterios e estratexias de aprendizaxe, aplicables ademais ao longo da vida.
5) Fundamentar os principios do respecto e a promoción dos dereitos fundamentais a igualdade entre as persoas, os principios de accesibilidade universal e desenvolvemento para todos, e os valores democráticos e dunha cultura de paz.
OBXECTIVOS ESPECÍFICOS DA MATERIA
1) Aclarar que se entende por Semiótica –tamén coñecida como Semioloxía–, que ten como obxecto de estudo os signos e os sistemas de signos. As súas orixes relaciónana tanto coa lóxica e a filosofía como coa lingüística e as ciencias sociais, signo inequívoco de interdisciplinariedade, unha das súas razóns de ser. O obxectivo da parte de docencia expositiva do programa consiste en que os e as estudantes obteñan as ferramentas teóricas e conceptuais necesarias para abordar algúns dos problemas teóricos propios do ámbito semiótico tales como qué son os signos, a súa natureza, as súas clases e tipos, etc.; e, moi especialmente, dirixir a súa atención á función do signo como instaurador de sentido e, polo tanto, de cultura. Así pois, os obxectivos concretos do curso son a análise dos fenómenos característicos do estudo semiótico: a significación e a comunicación. Para abordar o estudo da significación e a comunicación é preciso, polo tanto, o dominio conceptual dunha serie de nocións fundamentais tales como signo, canle, código, información, entropía, etc., así como as teorías dos autores que deron orixe á disciplina: F. de Saussure en Europa, e C.S. Peirce en América, sen esquecer outros proxectos, xa clásicos, como o de C. Morris ou R. Barthes, e outros máis recentes, como o de U. Eco.
2) O campo de aplicación dos estudos semióticos é moi grande, pero, sobre todo, céntrase nos aspectos culturais máis específicos da nosa época como cine, televisión, cómics, periodismo e medios de comunicación en xeral, é dicir, naquelas manifestacións máis básicas da cultura, onde o signo e o sentido se manifestan a través de todo tipo de linguaxes e discursos: artístico, cotiá, ideolóxico, literario, estético, etc. O outro obxectivo específico da materia de Semiótica é que os alumnos e alumnas leven a cabo unha actividade práctica neste eido da semiótica aplicada, que inclúe ámbitos tales como a análise da linguaxe das historietas ou cómics, a análise da prensa, a análise da publicidade televisiva ou a análise do cine; deste xeito os alumnos e alumnas non só se familiarizan con estes ámbitos, senón que obteñen tamén unha primeira toma de contacto coas dificultades coas que se atopa a análise semiótica.
3) Outro obxectivo que se persegue é dar unha visión ampla, global e xeneralizadora do estado da cuestión semiótica, para iso o alumnado deberá realizar unhas lecturas complementarias á parte de docencia expositiva, que formarán parte da docencia interactiva do programa.
Contidos
DOCENCIA EXPOSITIVA
BLOQUE I. INTRODUCIÓN Á SEMIÓTICA
I.1. Definición de Semiótica e Semioloxía. A súa relación con outros saberes
I.2. Antecedentes da reflexión semiótica. Teorías do signo e da linguaxe pre xiro lingüístico.
I.3. Modelos de signo: o modelo de F. De Saussure, o modelo de C. S. Peirce e o modelo de C. W. Morris.
I.4. Signos e cousas
BLOQUE II. O TEXTO
II.1. Estruturas semióticas: dimensión sintagmática e paradigmática
II.2. Desafiando a literalidade do texto
II.3. Código
II.4. Interacción textual: a comunicación
II.5. Presente e futuro da Semiótica
BLOQUE III. AS FRONTEIRAS DA SEMIÓTICA
III.1. Comunicación animal
III.2. Comunicación non verbal
III.3. A cultura como fenómeno semiótico
DOCENCIA INTERACTIVA
BLOQUE I. CUESTIÓNS METODOLÓXICAS
I.4. O traballo individual: planificación, escritura e envío
I.5. O traballo en grupo: planificación, escritura colaborativa e xestión de conflitos
I.6. Fundamentos de edición
BLOQUE II. PROXECTOS SEMIÓTICOS
II.1. A Semiótica da Cultura de R. Barthes
II.2. A Semiótica do Teatro de E. Aston
II.3. A Semiótica da Literatura de J. Kristeva
II.4. A Semiótica da Música de K. Agawu
BLOQUE III. SEMIÓTICA APLICADA
III.1. Semiótica da banda deseñada
III.2. Semiótica da publicidade
III.3. Semiótica do cine ou televisión
III.4. Semiótica da música
BLOQUE IV. LECTURA E REDACCIÓN DUNHA RECENSIÓN
Para a elaboración da recensión, pode escollerse calquera das referencias da bibliografía complementaria. No caso de que o/a estudante queira escoller outro libro, este ten que acordarse co profesor da materia.
Bibliografía básica e complementaria
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
CHANDLER, D.: Semiotics: the basics (1st publ. repr ed.). Routledge, 2003.
DANESI, M.: Of cigarettes, high heels, and other interesting things: an introduction to semiotics, Macmillan, Houndmills, 1999.
PEIRCE, C.S.: Obra lógico-semiótica, Taurus: Madrid, 1987.
SAUSSURE, F. DE: Curso de lingüística general, Akal: Madrid, 1980.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
AGAWU, K.: La música como discurso: aventuras semióticas en la música romántica, 1ª ed, Eterna Cadencia: Buenos Aires, 2012.
ASTON, E. & SAVONA, G.: Theatre as Sign System, Routledge: Florence, 1991.
ADLER, M. J., & DOREN, C. V: Cómo leer un libro: una guía clásica para mejorar la lectura. Debate, 1996.
BARTHES, R.: Ensayos críticos, Seix Barral: Barcelona, 1983.
- La aventura semiológica, Paidós: Barcelona, 1990.
BOLIVAR BOTIA, A.: El estructuralismo: de Levi-Strauss a Derrida, Cincel: Madrid, 1985.
BORNAY, E.: Las hijas de Lilith, Cátedra: Madrid, 1990.
CASETTI, F.: Introducción a la semiótica, Fontanella: Barcelona, 1980.
CASTELLS, M.: La Galaxia Internet. Reflexiones sobre Internet, empresa y sociedad, Plaza & Janés Editores: Barcelona, 2001.
DAVIS, F.: La comunicación no verbal, Alianza: Madrid, 1985.
DeFLEUR, M.L. e BALL-ROKEACH, S.: Teorías de comunicación de masas, Paidós Comunicación: Barcelona, 1982.
ECHEVERRÍA, J.: Telépolis, Destino: Barcelona, 1994.
- Cosmopolitas domésticos, Anagrama: Barcelona, 1995.
- Un mundo virtual, Plaza & Janés Editores: Barcelona, 2000.
- Entre cavernas. De Platón al cerebro pasando por internet, Triacastela: Madrid, 2013.
ECO, U.: Apocalípticos e integrados, Lumen: Barcelona, 1984.
- Obra abierta, Ariel, 1979.
- Signo, Labor: Barcelona, 1980.
- Tratado de semiótica general, Lumen: Barcelona, 1988.
FONTCUBERTA, M. DE: La noticia. Pistas para percibir el mundo, Paidós Papeles de Comunicación: Barcelona, 1993.
GARCÍA MESEGUER, A.: ¿Es sexista la lengua española? Una investigación sobre el género gramatical, Paidós Papeles de Comunicación: Barcelona, 1994.
GARCÍA SOTO, L.: Barthes filósofo, Galaxia: Vigo, 2015.
GUBERN, R.: La imagen pornográfica y otras perversiones ópticas, Akal Comunicación: Madrid, 1989.
- Mensajes icónicos en la cultura de masas, Lumen: Barcelona, 1988.
HALL, E.T.: El lenguaje silencioso, Alianza: Madrid, 1989.
KNAPP, M.L.: La comunicación no verbal, Paidós Comunicación: Barcelona, 1985.
McLUHAN, M.: Guerra y paz en la aldea global, Planeta-Agostini: Barcelona, 1985.
McLUHAN, M. e FIORE, Q.: El medio es el masaje, Paidós: Barcelona.
MORRIS, C.: Fundamentos de la teoría de los signos, Paidós Comunicación: Barcelona, 1985.
MOUNIN, G.: Saussure, Anagrama: Barcelona, 1971.
- Introducción a la semiología, Anagrama: Barcelona, 1972.
- El hombre, un signo, Crítica: Barcelona, 1988.
PANCORBO, L.: Ecoloquio con U. Eco, Anagrama: Barcelona, 1977.
PEREZ CARREÑO, F.: Los placeres del parecido. Icono y representación, Visor: Madrid, 1988.
PROSS, H.: La violencia de los símbolos sociales, Anthropos: Barcelona, 1987.
SERRANO, S.: La semiótica, Montesinos: Barcelona, 1984.
- Signos, lengua y cultura, Anagrama: Barcelona, 1981.
THORPE, W.H.: Naturaleza animal y naturaleza humana, Alianza: Madrid, 1980.
Competencias
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
CX1 - Que os/as graduados/as posúan e comprendan os coñecementos propios da Filosofía como saber, incluíndo as súas doutrinas, teorías, métodos e aplicacións, ao nivel proporcionado polos textos académicos, con referencia a achegas investigadoras recentes.
CX2 - Que saiban aplicar eses coñecementos para identificar, formular e resolver problemas no ámbito da Filosofía, a un nivel xeral e non especializado.
CX4 - Que estean capacitados para continuar a súa formación, en Filosofía e/o noutros campos do saber, cun elevado grao de autonomía.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS
CT01 - De tipo Instrumental: Capacidade de comprensión e interpretación de discursos complexos (escritos e orais), análises e sínteses, traballo conceptual. Capacidade para a exposición e comunicación oral e escrita. Capacidade de xestión da información. Resolución de problemas. Toma de decisións.
CT02 - Persoais: Curiosidade e actividade intelectuais non restrinxidas á filosofía. Capacidade para desenvolverse en contextos culturais e sociais diversos. Boa disposición para as relacións interpersoais, o diálogo intelectual e o traballo cooperativo. Razoamento crítico e compromiso democrático.
CT03 - Sistémicas: Capacidade para a aprendizaxe autónoma. Receptividade e capacidade de resposta #ante novas situacións. Creatividade. Coñecemento doutras culturas e costumes. Iniciativa e espírito emprendedor. Motivación pola calidade. Especial sensibilidade cara a problemas de igualdade ambientais.
CE1 - Coñecer as disciplinas, as teorías, os métodos, as aplicacións e as correntes propias da Filosofía, seguindo a súa historia e nas súas formulacións contemporáneas. Estes coñecementos indícanse nas fichas das materias.
CE4 - Saber aplicar eses coñecementos dentro e fóra do ámbito filosófico.
CE6 - Saber expresarse, comunicar, debater e dialogar.
CE7 - Capacidade para organizar a información, tomar decisións, expor e resolver problemas.
Estes obxectivos e competencias alcánzase co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia, e serán avaliados a través das probas previstas para a avaliación da docencia expositiva e a docencia interactiva.
DOCENCIA EXPOSITIVA
Combinación de clases teóricas de exposición maxistral, abertas á participación e ao debate, con clases de traballo cooperativo informal.
DOCENCIA INTERACTIVA
Desenvolvemento das actividades programadas na parte interactiva do programa da materia. Durante as sesións presenciais, levarase a cabo análise da selección de textos das lecturas mediante unha discusión grupal guiada, a modo de seminario. A elaboración da recensión e do traballo en grupo de semiótica aplicada realizarase nas sesións de titoría (individual para a recensión e en grupos para o traballo en grupo).
CUALIFICACIÓN FINAL
A metodoloxía de avaliación desta materia baséase na avaliación continua, o que require da realización dunha serie de actividades ao longo do semestre. Na seguinte táboa especifícanse as categorías de actividades que van ser obxecto de avaliación co seu peso correspondente na cualificación da materia (expresado en %) así como as competencias cas que se relacionan:
Competencia avaliada Actividade Porcentaxe
CX1, CE1 Cuestionarios 10%
CX1, CE1, CE4, CE8 Exame final 40%
CX2, CE2, CE4, CE5, CE8 Traballo de Semiótica Aplicada 30%
CX3, CE4, CE8 Recensión 10%
CX3, CE4, CE6, CE7 Participación 10%
As tarefas da avaliación continua non serán recuperables no exame final, excepto os cuestionarios e a recensión, a cal terá unha penalización dun 10% na nota por non terse entregado no prazo indicado ao inicio do curso. No caso de non superar a materia na 1ª oportunidade, conservaranse todas as cualificacións obtidas para a 2ª oportunidade.
O alumno que non siga o procedemento previsto para a avaliación contínua, deberá superar unha proba final en relación cos contidos da materia e as lecturas obrigatorias, así como entregar un traballo de semiótica aplicada en +/- 3000 palabras.
A continuación, detállanse os criterios de avaliación para cada unha destas actividades, onde se explica en que medida permiten avaliar as competencias indicadas na táboa.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DOS CUESTIONARIOS E DO EXAME FINAL
Os cuestionarios a realizar ao longo do semestre son de tipo test e faranse a través do CV. O exame final estará composto por un máximo de 10 preguntas, combinando preguntas de resposta curta (e.g., definición de conceptos) con preguntas que requiren dunha resposta máis elaborada (e.g., análise dun exemplo ou comentario de texto). O obxecto de ambos serán tanto os contidos da docencia expositiva como do Bloque II da Docencia Interactiva
Estas actividades permiten avaliar as competencias CX1, CE1, CE4 e CE8 na medida en que o alumnado debe mostrar o coñecemento das teorías e métodos que forman parte dos contidos da materia, aplicar ese coñecementos a exemplos concretos e expresarse co corrección e precisión sobre os mesmos.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DO TRABALLO EN GRUPO DE SEMIÓTICA APLICADA
O traballo de semiótica aplicada será realizado en grupos (3 ou 4 persoas por grupo) será de tipo ensaio, cunha extensión máxima de 5.000 palabras (+/- 10% de marxe), e terá como obxecto aplicar algún dos marcos teóricos explicados durante a docencia interactiva para algún fenómeno cultural do Bloque III da Docencia Interactiva. Para analizar o progreso da elaboración do traballo e as dúbidas que vaian xurdindo respecto ao mesmo, programaranse tres entregas parciais o longo do curso e titorías en grupo.
No Campus Virtual da materia publicarase unha guía de corrección onde se definirán especificamente os seus criterios de corrección tendo en conta os seguintes aspectos do traballo:
- Estrutura
- Introdución e marco teórico
- Desenvolvemento da análise
- Discusión e conclusión
- Escritura
Este traballo tamén terá que ser exposto na aula, e farase nas últimas sesións da materia segundo o calendario que se estableza na semana anterior ao inicio das presentacións. A presentación tamén será obxecto de avaliación cunha rúbrica de corrección, que se fará pública no Campus Virtual tamén antes das presentacións. O tempo máximo de presentación de cada traballo será de 10 – 15 minutos, con 5 minutos adicionais para a discusión e as preguntas. Os aspecto que se van valorar son os seguintes:
- Introdución e marco teórico
- Corpo
- Conclusións
- Deseño da presentación
- Estrutura e claridade do discurso
- Xestión do tempo
- Recursos tecnolóxicos empregados
Este traballo ten que ser froito dun traballo verdadeiramente colaborativo entre os membros do grupo e nun unha colección de achegas individuais sen un fío condutor único a todo o traballo.
Rexeitaranse aqueles traballos que sexan meras copias, acumulacións ou seleccións dos textos estudados, e nos que non haxa elaboración persoal. Todas as referencias a textos ou citas deberán ir entre comiñas. (Ver a “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”, especialmente o texto no que se indica: “Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”).
Esta actividade permite avaliar as competencias CX2, CE2, CE4, CE5 e CE8 na medida en que o ou a estudante teñen que aplicar os coñecementos adquiridos na materia para facer a análise, saber dialogar e comunicarse para planificar e levar adiante o traballo de forma colaborativa, así como saber expresarse en público. Ademais, un traballo de tipo ensaio permite que poidan elaborar posturas propias e críticas con respecto a un tema, que pode ser tanto dentro do propio ámbito filosófico como de fóra do mesmo.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DA RECENSIÓN
Esta actividade corresponde ao Bloque IV da Docencia Interactiva. Unha recensión consiste en dar noticia ou información breve sobre un libro, usualmente un libro recentemente publicado (e.g., unha novidade editorial). A recensión debe conter unha breve contextualización do autor ou autora da obra, unha parte central ca presentación do contido xeral e da estrutura do libro e rematar cunha valoración persoal do mesmo. Como se trata dunha información breve, entre 1.000 e 2.000 palabras de extensión, é importante realizar un exercicio de síntese e selección das ideas máis significativas e novidosas que o libro aporta, así como destacar o enfoque ou a perspectiva orixinal dende as que se introducen. Pero é igualmente importante posicionarse con respecto a ese contido, estrutura ou enfoque, comentando todos aqueles aspectos que fan ao libro interesante, valioso e digno de ler (ou non), é dicir, incorporando un posicionamento crítico e valorativo.
A recensión non é un resumo detallado dos capítulos do libro un a un, senón que debe manter un equilibrio os aspectos xa mencionados, a saber, o obxectivo, correspondente á presentación xeral do contido e da estrutura así como do seu autor ou autora, e o subxectivo, correspondente á valoración persoal, na que se recolle a opinión que o libro no seu conxunto lle merece a quen fai a recensión. Normalmente, debido á brevidade da recensión, esta non leva apartados nin epígrafes (tales, como: resumo ou introdución, ideas principais, conclusión) e tampouco leva notas ao pé, pois se trata dunha presentación de carácter xeral centrada no propio libro. Calquera cita textual do libro debe situarse no texto principal, introducindo a referencia á súa localización, isto é, o número da páxina onde se encontra, mediante o uso dos parénteses.
Rexeitaranse aqueles traballos que sexan meras copias, acumulacións ou seleccións dos textos estudados, e nos que non haxa elaboración persoal. Todas as referencias a textos ou citas deberán ir entre comiñas. (Ver a “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”, especialmente o texto no que se indica: “Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”).
Esta actividade permite avaliar as competencias CX3, CE4 e CE8 na medida en que o ou a estudante ten que levar a cabo unha lectura individual e autónoma dunha obra de tipo filosófico e elaborar unha reflexión sobre a mesma seguindo un tipo de documento típico do eido da filosofía, como é a recensión.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN DA PARTICIPACIÓN
A particip ación consiste tanto na intervención no debate que se xere na clase ao redor dos temas obxecto de explicación e en realizar as tarefas de traballo cooperativo. Ademais, regularmente, abriranse foros no Campus Virtual da materia ao redor de preguntas que xurdan na aula que tamén serán obxecto de avaliación neste apartado.
Esta actividade permite avaliar as competencias CX3, CE4, CE6 e CE7 na medida en que fomenta a reflexión e a expresión propia do alumnado, o respecto polas opinións dos demais, a cooperación e respecto das quendas de intervención e a capacidade de argumentar nun entorno dinámico e con participacións diversas.
CRITERIOS DE AVALIACIÓN PARA O ALUMNADO CON DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIA A CLASE
Este alumnado será avaliado cos mesmos criterios e ponderacións que se indican na sección de cualificación final ca seguinte adaptación:
"En lugar de facer o traballo en grupo, poderá realizar unha análise de semiótica aplicada (a elixir: cómic, cine, publicidade) con un tema escollido polo profesor, onde a extensión máxima do traballo será de 3.000 palabras (+/- 10%)".
As datas de entrega das actividades poderán ser acordadas co docente responsable e variar con respecto ao calendario indicado na guía docente. En calquera caso recoméndase que o estudantado que se encontre nesta situación de dispensa académica de asistencia a clases se poña previamente en contacto co profesor da materia.
Lémbrase ao alumnado a penalización por plaxio na realización de traballos, recollida na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”, aprobada no Consello de Goberno do 15 de xuño de 2011 no artigo 16, que di: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes”.
6 créditos ECTS
Clases Expositivas 24h
Clases Interactivas 24h
Horas de Titorías 3h
Horas presenciais 51h
Horas non presenciais 99h
Traballo total do estudante 150h
DOCENCIA EXPOSITIVA
24 horas de traballo presencial do alumno ou alumna (asistencia a clase) e 45 de seguimento e preparación da docencia expositiva (lectura e repaso diaria do visto na clase, preparación de esquemas e estudio regular da materia).
DOCENCIA INTERACTIVA
24 horas de traballo presencial do alumno ou alumna (asistencia as clases e participación activa nas mesmas) e 50 horas de preparación das actividades de lectura de libros e recensión dos mesmos, da análise de textos e do traballo individual e en equipo da análise de semiótica aplicada.
ACTIVIDADES TITORIAIS
3 horas para a organización e programación das análises en grupo do traballo en grupo de semiótica aplicada e para a preparación do exame final.
Total: 51 horas de traballo presencial e 99 de traballo persoal.
1) Asistencia diaria ás clases.
2) Lectura diaria, previa ou posterior á clase, dos temas que se van tratando nas aulas.
3) Lecturas das fontes.
4) Estudio sistemático e regular dos temas e textos da materia.
5) Programar e preparar, coa antelación suficiente, as distintas actividades correspondentes á docencia interactiva da materia.
6) Utilización das horas de atención ao alumnado para resolver dúbidas, problemas e todo tipo de preguntas relacionadas coa materia.
O alumnado disporá dunha planificación da materia coas referencias bibliográficas pertinentes para cada un dos temas e un calendario provisional de actividades para a programación da docencia interactiva. É moi importante o seguimento da materia a través do campus virtual.
- REQUERIMENTO DE ORIXINALIDADE
O/A alumno/a debe atender ao código de boas prácticas da USC, que di que hai que trabajar con honestidade intelectual e seriedade no contraste das citas, respetando o traballo dos demais, evitando todo tipo de plaxio e apropiación indebida e actuando co máximo respeto á propiedade intelectual o industrial. A non observancia desta norma conlevará non superar a materia nas dos convocatorias anuais.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
- Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
− Perspectiva de xénero: Recoméndase facer uso da linguaxe non sexista, tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados, segundo as recomendacións da USC.
− Para a comunicación cos docentes é obrigatorio o uso da conta de correo rai.
− É Obrigatorio o emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, MS-Teams e outras ferramentas institucionais.
− Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
− É preciso cumprir coa Normativa de protección de datos
Enrique Latorre Ruiz
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Lóxica e Filosofía da Ciencia
- Teléfono
- 881813822
- Correo electrónico
- enrique.latorre.ruiz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Julio Ostale Garcia
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Lóxica e Filosofía da Ciencia
- Teléfono
- 881812510
- Correo electrónico
- julio.ostale [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Xoves | |||
---|---|---|---|
12:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2 |
Venres | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 4 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 5 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 5 |
22.05.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 5 |
26.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 4 |
26.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 4 |
26.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula 4 |
26.06.2025 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 4 |