Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 32 Clase Interactiva: 16 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Recoñecer os principais cambios estructurais e estéticos nos edificios relixiosos e seculares ao longo da época románica.
- Coñecer o corpus das imaxes máis comúns no repertorio figurativo que compón a cultura visual de épocarománica.
- Adquirir familiaridade coas principais devocións da espiritualidade medieval que determinaron en boa medida as manifestacións artísticas medievais.
- Coñecer as novas narrativas referidas a arte románica.
- Recoñecer de que modo as ordenes relixiosas repsentáronse a sí mesmas na cultura visual románica.
- Coñecer as particularidades da retórica das imaxes no medievo.
- Proporcionar o alumno ferramentas críticas para a análise e interpretación das manifestacions artísticas de época románica
As artes, os artistas e os mecenas no románico
Tema 2.- A reforma gregoriana e a “renovación” do pasado clásico e a función didáctica das imaxes
Tema 3.- Obxectos e formas viaxeiras
Tema 4.- Os edificios das ordes relixiosas: Imaxes, espazo e experiencia no románico
Tema 5: Xéneros figurativos e poética formal na cultura visual románica: da narrativa ao visionario
Tema 6.- A bela deformidade: materia, forma e figura na estética románica
Tema 7:- Arquitectura: unha estética da solidez
Tema 8: Arquitectura: mitos arquitectónicos entre Oriente e Occidente
Kessler, Herbert .L., La experiencia del arte medieval, Madrid, Akal, 2022 (1 ed. Toronto, 2020) ***
Kessler, Herbert L., Seeing medieval Art, Peterborough, Broadview Press, 2004 ***
Debiais, Vincent, La croissée des signes. L´Écriture et les images médiévales, Paris, Editions du Cerf, 2017.
A Companion to Medieval Art: Romanesque and Gothic in Northern Europe, Blackwell Companions in Art History, Conrad Rudolph ed., 2nd ed. (Wiley-Blackwell, Oxford, 2019).***
Medieval Art 250-1450: Matter, Making, and Meaning, Nancy Thompson and Anne F. Harris. Oxford University Press, 2021.***
El Románico: arquitectura, escultura, pintura, Rolf Toman ed., Colonia, Ullmann & Könemann, 2007***** (consulta).
Hans Belting, La antropología de la imagen, Karl Bas Pal editores, 2012 (1ª ed. Paderborn, 2002).***
Wirth, J., L’image à l’époque romane, Paris, Editions du Cerf, 1999
Bartlett, R., Panorama medieval, Barcelona, Blume, 2002 **
Competencias básicas e xerais:
CB1 Fomentar a curiosidade intelectual e o pensamento crítico para a aprendizaxe.
CB2 Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos a situacións prácticas e da vida real.
CB3 Desenvolvemento de habilidades analíticas e críticas para a avaliación e resolución de problemas complexos.
CB4 Capacidade para comunicarse eficazmente, tanto oralmente como por escrito, na lingua nativa e nunha ou varias linguas estranxeiras.
CB5 Desenvolvemento de habilidades de traballo en equipo.
CB6 Conciencia e capacidade de reflexión sobre cuestións éticas e de responsabilidade social.
CG1 Coñecemento e capacidade para aplicar os principios e métodos do pensamento crítico e científico.
CG2 Coñecemento e comprensión dos conceptos fundamentais da disciplina.
CG3 Capacidade para comunicar ideas e argumentos sobre a disciplina con claridade e precisión, tanto oralmente como por escrito.
CG4 Comprensión e coñecemento da diversidade artística e da súa capacidade de adaptación a diferentes contextos e situacións culturais.
CG5 Desenvolvemento de competencias de divulgación e investigación, incluíndo a capacidade de deseñar e levar a cabo proxectos de investigación e o uso das novas tecnoloxías e ferramentas.
CG6 Capacidade para colaborar en proxectos interdisciplinares.Competencias transversales:
CT1 Comprensión y aplicación de los conceptos fundamentales de la Historia del Arte.
CT2 Coñecemento das técnicas, materiais e medios empregados nas obras artísticas e audiovisuais.
CT3 Comprender a relación entre as artes e a sociedade na que se desenvolven.
CT4 Adquisición de habilidades críticas e analíticas para o estudo e avaliación de obras de arte.
CT5 Identificación dos principais conceptos do cristianismo e dos seus contextos históricos e culturais.
CT6 Coñecemento dos procesos de produción e recepción da arte ao longo da historia.
Habilidades específicas
CE1 Desenvolver un espírito analítico e crítico e unha sensibilidade para comprender a arte románica
CE2 Desenvolver a capacidade de interpretar a lingua románica nas súas diferentes formas.
CE3 Comprender que unha obra de arte, ademais de posuír un valor intrínseco propio, é un medio para apreciar o pasado da humanidade e a comunidade na que foi creada.
CE4 Utilizar as ferramentas historiográficas máis adecuadas e actualizadas para comprender e difundir a arte románica
CE5 Implicarse na defensa e conservación do patrimonio románico máis próximo
As clases expositivas consistirán principalmente na explicación dos temas indicados no Programa.
As clases interactivas cubrirán ocasionalmente temas transversais, pero centraranse principalmente en actividades nas que participan os estudantes:
1.-Elaboración e presentación de traballos sobre os manuscritos coñecidos como Bestiarios.
2.- Seminarios nos que se tratarán lecturas concretas.
O recurso CAMPUS VIRTUAL empregarase como ferramenta didáctica, tanto para informar ao alumnado sobre temas de interese, como para facilitar materiais de traballo, como para coordinar tarefas.
La evaluación dependerá de una prueba escrita, de la participación en las clases interactivas de seminario y de los trabajos personales obligatorios.
La prueba escrita supondrá el 70% de la calificación final. La participación en las clases interactivas de seminario, un 10%,, y la elaboración y exposición de los trabajos el 20% de la calificación final. La prueba escrita final consistirá en los comentarios extensos sobre dos imágenes, escritos con rigor académico y calidad literaria.
1.- En las pruebas de segunda oportunidad los alumnos que hayan cumplido con todo lo obligatorio en las clases prácticas y trabajos personales se les conservarán las mismas calificaciones.
2.-Aquellas alumnas/os que no hubieran realizado las actividades obligatorias realizadas en las clases interactivas tendrán que realizar un trabajo individual por cada uno de los dos ítems, además del examen sobre la materia expuesta en clase.
3.- Dispensa: El alumnado al que le sea concedida dispensa de asistencia a clase (siguiendo la Instrucción Nº 1/2017 de la Secretaría Xeral sobre la dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se evaluará con una prueba final específica que supondrá el 100% de la calificación.
4.- Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación lo recogido en la Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O tempo de estudo e de traballo personal que debe dedicar o alumnado para superar a materia podese divir deste xeito:
Para o estudio autónomo individual ou en grupo 60 horas
Para lecturas recomendadas, actividades de biblioteca e similar 25 horas.
Para a preparación de seminarios orales, debates e similares 8 horas
Para outras tarefas propostas polo profesor 7 horas
Total de horas de traballo persoal 100 horas
Total de horas de traballo presencian na aula do alumno/a 50 horas
Xa que a avaliación é continua a asistencia as aulas e recomendable.
Será útil que o alumnado estea ao día co material impartido polo profesor nas clases teóricas e preparen previamente os seus traballos e seminarios para as clases interactivas.
Non constan
Mª Del Rocio Sanchez Ameijeiras
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812597
- Correo electrónico
- mdelrocio.sanchez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |
Venres | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |