Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Esta materia optativa ten como obxectivo introducir ao alumnado no campo de estudo da Sociolingüística inglesa, prestando unha atención especial á variación e o cambio lingüístico nesta lingua. Estudiaremos tamén os diferentes métodos de recolleita e análise de datos; os diferentes factores que desempeñan un papel importante na variación, tanto na variación dependente do usuario (clase social, xénero, idade e etnicidade) como na dependente do uso (estilo, contexto e rexistro); e á variación determinada pola variable xeográfica. Todo iso aborddo desde un punto de vista esencialmente sincrónico.
I. INTRODUCIÓN
1.1. Que é a sociolingüística?
1.2. Conceptos básicos.
1.3. Datos e metodoloxía.
1.4. Aplicacións da sociolingüística.
1.5. Lecturas, exemplos e exercicios.
II. VARIACIÓN EN COMUNIDADES MONOLINGÜES. VARIACIÓN REXIONAL
2.1 Introdución.
2.2. Variedades internacionais.
2.3. Variedades rexionais.
2.4. Lecturas, exemplos e exercicios.
III. PATRÓNS SOCIAIS
3.1. Variación dependente do usuario: etnicidade, clase social, idade e xénero.
3.2. Variación dependente do uso: Estilo, contexto e rexistro.
3.3. Lecturas, exemplos e exercicios.
IV. VARIACIÓN EN COMUNIDADES MULTILINGÜES
4.1 Selección de linguas en comunidades multilingües: dominios, diglosia, code-switching, cambio e morte de linguas.
4.2. Contacto de linguas: pidgins e crioulos
4.3. Lecturas, exemplos e exercicios.
Aínda que non hai un libro de texto concreto, recoméndanse os manuais de Holmes (2001) e Meyerhoff (2006). Os guións para as clases expositivas e as follas de exercicios para as sesións interactivas estarán a disposición do alumnado na plataforma virtual.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Baker, Paul. 2010. Sociolinguistics and corpus linguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Ball, Martin J. (ed.) 2010. The Routledge handbook of sociolinguistics around the world. New York: Routledge.
Bayley, Robert, Richard Cameron, and Ceil Lucas (eds.) 2013. The Oxford handbook of sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Conde Silvestre, Juan Camilo. 2007. Sociolingüística histórica. Madrid: Gredos.
Culpeper, Jonathan, Francis Katamba, Paul Kerswill, Ruth Wodack and Tony McEnery (eds.) 2009. English Language. Description, variation and context. Houndmills, Basingstoke: Palgrave MacMillan.
Evans, Nicholas. 2010. Endangered languages and what they have to tell us. Oxford: Blackwell.
Hernández-Campoy, Juan Manuel and Juan Camilo Conde-Silvestre (eds.) 2012. The handbook of historical sociolinguistics. Oxford: Wyley Blackwell
* Holmes, Janet. 2001. An introduction to sociolinguistics. 2nd edn. London: Pearson.
Kiesling, Scott. 2011. Lingusitic variation and change. Edimburgh: Edimburgh University Press.
Mesthrie, Rajend (ed.) 2011. The Cambridge handbook of sociolinguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Mesthrie, Rajend, Joan Swann, Ana Deumert and William L. Leap. 2009. Introducing sociolinguistics. 2nd edn. Edinburgh: Edinburgh University Press.
*Meyerhoff, Miriam. 2006. Introducing sociolinguistics. London: Routledge.
Nevalainen, Terttu and Helena Raumolin-Brunberg. 2003. Historical sociolinguistics. London: Longman.
Spolsky, B. 1998. Sociolinguistics. Oxford: Oxford University Press.
Stockwell, Peter. 2002. Sociolinguistics. A resource book for students. London: Routledge.
*Svartvik, Jan and Geoffrey Leech. 2006. English. One tongue, many voices. Houndmills: Plagrave Macmillan.
Tagliamonte, Sali. 2012. Variationist sociolinguistics: Change, observation, inerpretation. Oxford: Wiley-Blackwell.
*Trousdale, Graeme. 2010. An introduction to English sociolinguistics. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Wardhaugh, Roland. 2010. An introduction to sociolinguistics. 6th edn. Oxford: Blackwell.
* Máis básica
Páxinas electrónicas e recursos web
Corpus of Web-based Global English (GloWbE): https://www.english-corpora.org/glowbe/
Dictionary of Dialects of English: http://eddonline-proj.uibk.ac.at/edd/termsOfUse.jsp
Atlas of Varieties of English (eWAVE): https://ewave-atlas.org/
Ethnologue: https://www.ethnologue.com/
University of Sheffiled. Centre for Linguistic: https://www.sheffield.ac.uk/linguistics/home/all-about-linguistics/abou….
University of Washington. Sociolinguitics Lab. https://depts.washington.edu/sociolab/
Queen Mary University. English Linguistics Research. https://www.teachrealenglish.org/
Neste curso os estudiantes se familiarizarán cos principios básicos da sociolingüística aplicados á lingua inglesa. Asimesmo aprenderán a interpretar gráficos e táboas con datos de estudos sociolingüísticos, e a recoñecer e describir patróns de variación na lingua inglesa.
CG1, CG8
As clases impartense en inglés.Nelas intentarase:
- Fomentar o emprego dunha terminología lingüística rigorosa e dunha notación adecuada.
- Fomentar a discusión e o traballo en equipo mediante pequenas tarefas a realizar nas clases prácticas.
- Coa preparación dos exercicios (i) se potenciarán os hábitos de estudo e de traballo individual que permitirán ao alumnado lograr unha autonomía progresiva na aprendizaxe; (ii) o alumnado aprenderá a xestionar o seu tempo e a traballar con datas límite de entrega.
No campus virtual estarán dispoñibles diversos materiais adicionais para cada un dos temas do programa.
- O curso require PARTICIPACIÓN ACTIVA e TRABALLO CONTINUADO.
- A avaliación baséase no traballo desenvolvido durante o cuadrimestre (avaliación continua): asistencia e participación nas clases; exercicios e lecturas programadas; presentacións orais (30%). Exame final (70%). Será necesario obter unha cualificación satisfactoria no exame final para superar a materia.
Para a convocatoria de xullo, para os alumnos repetidores, e para aqueles que teñan dispensa oficial de asistencia outorgada polo Decanato da Facultade, o exame final constituirá a base única da súa avaliación.
No caso de realización fraudulenta de exercicios, tarefas, traballos ou probas, será de aplicación o recollido no art. 16 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
8 h/semana
Ningunha
Ignacio Miguel Palacios Martinez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811890
- Correo electrónico
- ignacio.palacios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jorge Fernández Avilés
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811974
- Correo electrónico
- jorgefernandez.aviles [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C09 |
14:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C09 |
Xoves | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C02 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C09 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C09 |
06.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | D14 |
06.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D14 |