Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 6 Total: 25.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer a estrutura dos diferentes aparellos e sistemas do corpo humano, de superficie a profundidade, as súas relacións e a súa aplicación clínica na realización das técnicas diagnósticas e terapéuticas básicas da enfermería.
BLOQUE I.- INTRODUCIÓN E XENERALIDADES
Tema 1.- Introdución ao estudo da Anatomía Clínica: Terminoloxía anatómica. Posición anatómica. Terminoloxía de posición. Concepto de Anatomía Clínica. Concepto de Anatomía topográfica e de superficie. Principais rexións do corpo. Concepto e Clasificacion das Articulacións. Bases anatómicas da exploración física. Métodos e materiais necesarios para a exploración física.
BOQUE II.- ANATOMÍA CLÍNICA DA CABEZA E O PESCOZO
Tema 2.- Topografía da cabeza e o pescozo: Rexións do cranio. Rexións de fronte. Cavidade oral. Espazos Perifaríngeos. Rexión suprahioidea. Triángulo carotideo. Rexión Esternocleidomastoidea e Triángulo Supraclavicular. Rexión posterior. Estudo Articular.
BLOQUE III.- ANATOMÍA CLÍNICA DO TRONCO
Tema 3.- Topografía do Tronco: Parede torácica. Rexión Mamaria. Cavidade torácica. Espazos pleuropulmonares e mediastino. Estudo Articular.
Tema 4.- Anatomía topográfica do Abdome e a Pelvis. Parede abdominal. Peritoneo. Cavidade peritoneal. Espazos supra e inframesocólico. Espazo retroperitoneal. Espazo infraperitoneal: Pelvis masculina. Pelvis feminina. Chan da pelvis: Diafragma pélvico e periné. Estudo Articular.
BLOQUE IV.- ANATOMÍA TOPOGRÁFICA DO MEMBRO SUPERIOR
Tema 5.- Anatomía topográfica do membro superior: Rexión axilar. Rexión escapular. Rexión deltoidea. Rexión Braquial anterior. Rexión Braquial posterior. Fosa cubital. Rexión olecraniana. Rexión antebraquial anterior. Rexión antebraquial posterior. Rexión do carpo anterior e posterior. Rexión palmar. Rexión dorsal da man. Estudo Articular.
BLOQUE V.- ANATOMÍA TOPOGRÁFICA DO MEMBRO INFERIOR
Tema 6.- Anatomía topográfica do membro inferior: Cadeira: Rexión Inguinofemoral. Rexión Obturatriz. Rexión glútea. Coxa: Triángulo femoral (de Scarpa). Rexión Femoral anterior. Rexión femoral posterior. A xeonllo: Rexión anterior. Rexión posterior. Perna: Rexión anterior. Rexión posterior. O nocello e o pé: Rexión do nocello. Rexión dorsal do pé. Rexión plantar do pé. Estudo Articular.
PROGRAMA DE PRÁCTICAS
Tema 1.- Identificación das rexións da cabeza e o pescozo no cadáver. Exploración e proxección en superficie das principais estruturas da cabeza e o pescozo.
Tema 2.- Identificación das rexións do tronco no cadáver. Exploración e proxección en superficie das vísceras torácicas, abdominais e pélvicas.
Tema 3.- Identificación das rexións do membro superior no cadáver. Exploración e identificación dos ósos, músculos, vasos e nervios principais.
Tema 4.- Rexións do membro inferior no cadáver. Exploración e identificación dos ósos, músculos, vasos e nervios principais
MOORE, K., Anatomía con orientación clínica
ROUVIERE, H. e DELMAS, A., Anatomía humana
NETTER FH, Atlas de Anatomía Humana, Ed. Masson
NETTER FH, Anatomia Clinica, Ed Masson
NETTER FH, Atlas Practico de Anatomia Ortopedica, Ed Masson
TIXA S, Atlas de Anatomía Palpatoria Ed. Masson
GILROY AM, MACPHERSON BR, ROSS LM, SHUNKE M, SCHULTE E, SCHUMACHER U. Prometheus. Atlas de anatomía Humana
LUMLEY, J., Anatomía de superficie. Las bases anatómicas de la exploración clínica, Churchill Livingston
PRO, E.A. Anatomia Clínica, Ed. Medica Panamericana, Madrid
SNELL, R.S. Anatomia Clínica, Ed McGraw Hill, Madrid
1- Competencias específicas da materia
Adquirir os coñecementos morfolóxicos específicos para a práctica de enfermería
2-Resultados que adquire o alumnado
Recoñecer cada estrutura corporal en superficie a través da inspección visual, a palpación e a percusión.
Saber e aplicar os coñecementos morfolóxicos adquiridos na realización das técnicas diagnósticas e terapéuticas básicas de enfermería
O alumno terá sucesivamente dous bloques docentes: o primeiro expositivo, o segundo de prácticas
Nas clases Expositivas teóricas do primeiro bloque do curso, expoñerase cada tema durante 50 minutos por parte do profesor abordando os aspectos máis relevantes do mesmo coa súa orientación bibliográfica. Seguido dun debate-discusión e resolución de problemas respecto diso durante 10 minutos.
As Prácticas, durante o segundo período do curso, nas que os alumnos deberán aplicar e demostrar que coñecen os contidos desenvolvidos nas clases expositivas.
Todas as clases son de asistencia obrigatoria, para os alumnos, nas que os contidos ao longo do curso, serán desenvolvidos, mediante exposicións orais, axudados (dado as características da materia) como ferramenta esencial, mediante debuxos e esquemas de lousa, e presentacións iconográficas por computador, coa sistemática nos diferentes bloques temáticos #ante as distintas superficies, rexións ou manobras a desenvolver en cada unha delas, que se enmarcarán especialmente nas sesións interactivas. Coa participación activa dos alumnos, mediante as exposicións orais tanto de docentes como discentes. Tamén se establecerá o acceso á Aula Virtual-Moodle e en caso necesario habilitarase acceso a Microsoft Teams.
Para a Valoración dos coñecementos e aptitudes dos alumnos, As probas de Avaliación terán CARÁCTER PRESENCIAL. O exame a realizar para a avaliación final será de TIPO TEST, de 30 preguntas, abarcando contidos dos dous bloques temáticos desenvolvidos, 15+15, hai que ter un mínimo de 8 respostas correctas de cada parte, e descóntase unha das respostas correctas, por cada tres respostas contestadas erroneamente. Considérase esencial e básica a asistencia ás clases, pásase lista/firma en cada clase; sen asistencias a cualificación é suspenso, cero puntos, con menos dun 50% das asistencias totais que ten a materia, se se supera o exame, a cualificación será 5.0. Ademais ao longo do Curso realizásense PROBAS de AVALIACIÓN CONTINUADA, sobre os contidos teóricos de cada unha das partes que poden sumarse á avaliación final presencial (representando ata un 10% dela cualificación final) pero ha de superarse o mínimo dos 8 puntos en cada parte, para que se engadan os resultados desta Avaliación Continuada, e a participación interactiva do alumno ao longo do curso, ademais da realización e participación nos traballos que han de expoñer os alumnos no período de prácticas, dispostos en Grupos de traballo, tamén se sumasen á cualificación final. Tamén poderán utilizarse para a Avaliación Continua, os recursos das plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)
50 horas totais
20 horas de estudo individual
10 horas de preparación de titorías
20 horas de preparación de prácticas.
É conveniente o repaso da morfoloxía e a función do corpo humano que o alumno xa coñece previamente para a súa aplicación ao campo da exploración nos seus distintos apartados que se desenvolven aquí.
O alumno debe partir do guion que é desenvolvido nas clases expositivas, cos esquemas de lousa e achegas gráficas das presentacións, que lle axudasen a configurar o contido de cada tema, sobre o cal debe complementar os aspectos que lle son sinalados nas referencias bibliográficas, para que poida completar o coñecemento e comprensión de cada un dos elementos e rexións anatómicas do aparello locomotor integrados no conxunto, a súa localización, disposición espacial e a súa funcionalismo, así como a disposición das rexións desde a superficie á profundidade na anatomía topográfica e de superficie en condicións de normalidade.
Ademais as recomendacións para o estudo por parte do alumno son as mesmas nos tres escenarios, e xa especificadas na programación da materia. As titorías terán carácter presencial e/o telemático, dependendo do escenario; e os recursos bibliográficos poderán ser utilizados en versión papel e/o dixital dependendo do escenario e a dispoñibilidade do recurso.
O alumno ha de partir dun coñecemento avanzado dos fundamentos da anatomía humana dos diferentes aparellos e sistemas do organismo
Maria Angeles Rodriguez Cobos
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812227
- Correo electrónico
- mdelosangeles.rodriguez.cobos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Enrique Ramon Meaños Melon
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812225
- Correo electrónico
- enriqueramon.meanos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.01 |
28.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
28.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.02 |
01.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
01.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
01.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
01.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |