Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O curso ten como propósito introducir o alumno aos conceptos e ao método de análise da economía e capacitalo para aplicar o razoamento económico no estudo de problemas de asignación de recursos ao nivel dos axentes económicos individuais, dos mercados e da economía no seu conxunto. En liña con este propósito xeral, o curso persegue os seguintes obxectivos específicos. Primeiro, que o alumno adquira unha perspectiva ampla das cuestións que aborda a economía. Segundo, que coñeza os conceptos, modelos e resultados básicos que se empregan en cada unha das distintas áreas da economía. Finalmente que, mediante o emprego de modelos sinxelos, o alumno se familiarice coas ferramentas e o método de análise da economía así como coa súa aplicación á análise do comportamento do consumidor e da empresa e ao estudo do funcionamento das economías de mercado.
Definición de economía.
Conceptos básicos: escaseza, custo de oportunidade, elección racional, equilibrio, eficiencia.
Demanda e oferta.
Mercados e intervención pública.
Variables e conceptos macroeconómicos.
Determinación dá renda.
Políticas macroeconómicas.
Bibiografía básica:
Begg, D., Fischer, S. y Dornbusch, R. (2006), Economía, 8a. edición, McGraw-Hill.
Krugman, P., Wells, R. y Olney, M. (2022), Fundamentos de Economía. 5ª edición, Ed. Reverté.
Mankiw, N. G. (2018), Principios de Economía. 7a. edición, Cengage Learning.
Mochón, Francisco. (2005), Economía, Teoría y Política. 5a. edición, McGraw-Hill.
Samuelson, Paul y Nordhaus, William. (2019), Economía. 19a. edición, McGraw-Hill.
Bibliografía complementaria:
Blanco, J. M. e Aznar, J. (2004): Introducción a la Economía, Teoría y Práctica. 4ª edición, McGraw-Hill.
CORE TEAM (2020): La Economía. Electric Book Works, dispoñible online en https://www.core-econ.org/the-economy/es/
Graue, Ana. (2009). Fundamentos de Economía. Pearson.
Lipsey, Richard y Chrystal, Alec. (1999), Introducción a la Economía Positiva. 13a. edición, McGraw-Hill.
Phelps, Edmund S. (1993). Economía política : un texto introductorio, Antoni Bosch, Barcelona.
Tugores J. y otros (1993) Introducción a la Economía. Problemas y Cuestiones. 2ª edición. Vincens Vives.
Stiglitz, Joseph. y Walsh, Carl. (2009), Microeconomía. Barcelona, 4ª edición. Editorial. Ariel
Stiglitz, Joseph y Walsh, Carl. (2004), Macroeconomía. Barcelona, 3ª edición. Editorial. Ariel
Zabaleta,A. y Castejón, R. (2009). Introducción a la Economía. 2ª edición. Prentice-Hall.
As competencias da titulación as que contribúe a materia son:
BÁSICAS E XERAIS
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG1 - Posuír e comprender os coñecementos que definen á Administración e Dirección de Empresas como disciplina científica, incluíndo as súas teorías, historia, métodos, técnicas e áreas de aplicación, a un nivel que se apoia nas publicacións máis avanzadas e inclúe algúns dos aspectos máis relevantes que están na vangarda do coñecemento neste campo.
CG2 - Saber elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas a un nivel xeral, así como resolver problemas sobre estas cuestións, facendo uso dos seus coñecementos sobre a realidade empresarial, as teorías, os modelos e os métodos científicos propios.
TRANSVERSAIS
CT1 - Análise e síntese.
CT3 - Comunicación oral e escrita.
CT6 - Resolución de problemas.
CT23 – Estimulación intelectual
As competencias ESPECÍFICAS establecidas para a materia son:
A1 - A escaseza e a asignación de recursos, o sistema de prezos, teoría do consumo e da produción, equilibrio competitivo, mercados non competitivos, eficiencia económica e teoría do benestar.
D7 - Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de como funciona a economía.
Por ser unha materia dun plan de estudos en extinción a materia non ten docencia. O alumno pode a acudir a titorías nos días e horarios establecidos para iso, para resolver dúbidas e solucionar problemas de aprendizaxe.
A materia avaliarase mediante un exame final sobre os contidos da materia. A nota do exame representará o 100% da nota do curso e levará a cabo nas datas establecidas no calendario oficial.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o re-colleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revi-sión de cualificacións.
A materia ten 6 ETCS equivalentes a 150 horas. O alumno deberá dedicar 150 horas de traballo persoal, que inclúe o estudo autónomo (individual ou en grupo), lecturas, realización de exercicios, resolución de problemas e preparación do exame.
Recomendacións previas: álxebra e cálculo a nivel de Bacharelato. Destreza no razoamento dedutivo e indutivo.
A guías docentes detalladas do curso, as guías docentes para cada tema, os boletíns de exercicios e o resto do material de apoio son os que se utilizaron durante o último curso no que se impartiu docencia para este curso e están dispoñibles a través da aula virtual do curso.
O “non presentado” e todo o relativo ao esgotamento de convocatorias réxese polo establecido no DOG Número 136 do 17 de xullo de 2012.
Luis Enrique Arjona Bejar
- Departamento
- Fundamentos da Análise Económica
- Área
- Fundamentos de Análise Económica
- Teléfono
- 881811682
- Correo electrónico
- l.arjona [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
15.01.2026 09:00-12:00 | Grupo de exame | Aula A |
15.01.2026 09:00-12:00 | Grupo de exame | Aula B |
29.06.2026 16:00-19:00 | Grupo de exame | Aula 08 |