Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 14 Clase Expositiva: 4 Clase Interactiva: 18 Total: 36
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Este curso aborda a problemática da xestión da información na empresa desde un punto de vista global e especialmente vinculado á tecnoloxía.
O alumnado deberá desenvolver un proxecto de xestión completo, definindo o problema, deseñando e empregando a solución elixida nun sistema real, e enfrontándose a diferentes alternativas e retos que aprenderá a superar, e que o trasladará ás situacións futuras que se presenten nos seus exercicios profesionais.
Proponse unha aprendizaxe orientada a proxectos, onde comezará plantexando un reto a acadar, a partir do cal a materia achegará os recursos necesarios para a súa consecución.
As competencias adquiridas en sistemas integrados de xestión servirán tamén de apoio ao resto de materias onde a problemática da xestión da información formará parte activa dos desenvolvementos en cada unha delas.
Obxectivos da materia
Os obxectivos, para o alumnado, que se perseguen nesta unidade didáctica son:
• Familiarizarse co vocabulario e os conceptos básicos do mundo da xestión e a súa vertente tecnolóxica.
• Coñecer e saber utilizar diferentes ferramentas e recursos informáticos para as distintas áreas de xestión.
• Recoñecer a importancia da planificación para acadar os obxectivos desexados.
• Coñecer a importancia da calidade dos datos
• Resolve problemas con iniciativa, toma de decisións, autonomía e creatividade
• Descubrir novas tendencias relacionadas cos sistemas de xestión
Estes contidos desenvolveranse segundo o seguinte temario:
PARTE 1: INTRODUCIÓN AOS SISTEMAS DE XESTIÓN
1 Concepto de sistemas de xestión. ERP.
2 Contribución á empresa
3 Evolución histórica
4 Os sistemas e o seu contorno
5 Procesos de negocio
6 Conceptos ERP
7 Módulos básicos dun sistema ERP
8 Estruturas dos sistemas integrados de xestión
9 Integracións con outros sistemas
10 Mercado ERP
11 Tipos de ERP
PARTE 2: IMPLEMENTACIÓN DUN ERP
1 Implantación dun ERP
1.1 Recollida de información
1.2 Viabilidade
1.3 Obxectivo, ámbito, contorno
1.4 Especificación de requisitos
1.5 Avaliación e selección de software
1.6 Fases
1.7 Metodoloxías
2 Etapas dos sistemas de información. xestión de Proxectos
PARTE 3: INTRODUCIÓN AO USO DOS SISTEMAS ERP EMPRESARIAIS E OS SEUS MÓDULOS
1 Finanzas
2 CRM - Vendas
3 SRM. Compras
4 MRP
5 Proxectos
6 Subministros. Cadea de subministración
7 Apoio á xestión . BI.
8 Recursos Humanos
9 Outros
PARTE 4: INTRODUCIÓN Á PROGRAMACIÓN dun ERP con Odoo
1. Módulos
2. Modelos de datos
3. Vistas
4. Informes
Bibliografía básica
• LUIS F. DIAZ DOMINGUEZ : SISTEMAS DE GESTION INTEGRADA PARA LAS EMPRESAS (ERP). . UNIVERSIDAD DE ALCALA DE HENARES
• Alvaro Gomez Vieites , Carlos Suarez Rey : Sistemas de Información. Herramientas prácticas para la gestión empresarial. 4ª Edición
• Medina Garrido, J. y Arjonilla, S. (2013): La gestión de los sistemas de información en la
• empresa. (3ra ed.). España: Editorial Pirámide.
• Greg Moss (2019) : “Learn Odoo: A beginner's guide to designing, configuring, and customizing business applications”, Packt Publishing
Bibliografía complementaria
• ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S.J.; MEDINA GARRIDO, J.A. (2009): “La gestión de los sistemas de información en la empresa. Teoría y casos prácticos”, Ediciones Pirámide, Madrid.
• MENCHEN PEÑUELA, A. (2010): “Informática para la Gestión y Administración”. Starbook. Madrid
• JJ Yadav, Sandeep Shukla, Rahul Mohta, Yogesh Kasat (2020):Implementing Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations Apps: Learn best practices, architecture, tools, techniques, and more
C10 - Coñecer as diferentes solucións tecnolóxicas personalizadas para as necesidades empresariais.
C12 - Coñecer e explicar as diferentes técnicas de presentación e elaboración de informes para a xestión tecnolóxica en diferentes formatos e soportes.
C9 - Recoñecer e explicar a información relevante para a toma de decisións empresariais.
CP2 - Interpretar a información relevante utilizando as técnicas e ferramentas analíticas dispoñibles para apoiar a toma de decisións empresariais.
CP5 - Xestionar os sistemas de información empresarial para tomar decisións relacionadas coa súa especificación, deseño e implementación.
HD2 - Xestionar información de diferentes fontes para adquirir novos coñecementos e aplicalos para responder a desafíos, resolver problemas e tomar decisións.
HD8 - Utilizar ferramentas de cálculo e análise, diferentes tipos de linguaxes e tecnoloxías da información e a comunicación (TIC).
O contido do curso impartirase exclusivamente en liña. Consistirá en unidades teóricas e actividades prácticas que se distribuirán alternativamente ao longo do semestre. As actividades (algunhas guiadas, outras ofrecidas como exercicios) complementarán os conceptos teóricos. Tamén haberá titorías regulares con titores para resolver calquera problema.
A aprendizaxe estará apoiada por diversas ferramentas metodolóxicas:
- Resolución independente de problemas
- Vídeos educativos
- Microaprendizaxe
Estas implementáronse para o usuario a través dos seguintes elementos:
- Lecturas, presentacións e vídeos: Este curso incluirá materiais de formación desenvolvidos na plataforma Campus Virtual da USC.
O alumnado recibirá todos os materiais necesarios en formato dixital, así como diversas opcións de comunicación para apoio, docencia virtual e titorías, incluíndo videoconferencia, chat, correo electrónico e foros. Non obstante, as ferramentas de traballo máis importantes serán as propias plataformas corporativas da USC: Moodle (no Campus Virtual) e MS Teams.
- Actividades: Ao longo do semestre, o alumnado deberá resolver problemas utilizando a plataforma ERP Odoo axeitada para o contido desenvolvido ata o momento. A resolución e entrega destas actividades considérase esencial para acadar un resultado satisfactorio na materia. Estas actividades poderán ser defendidas polo alumnado en sesións de titoría a través de MS Teams.
- Titoría: As sesións de titoría servirán para abordar as dúbidas do alumnado relacionadas co contido da materia e os exercicios prácticos propostos, así como para guialos no seu estudo independente. Estas sesións de titoría realizaranse individualmente e de forma síncrona a través de MS Teams.
- Estudo independente por parte do alumnado para cada unidade temática. Todo o contido dixital (presentacións, lecturas, exercicios prácticos, vídeos) estará dispoñible para o alumnado con antelación a través do Campus Virtual. O alumnado terá autonomía para decidir que, como e cando prepararse para a materia. Para este estudo independente, necesitarás:
- Un ordenador persoal
- Apuntes da materia
- Acceso á bibliografía
- Acceso ao campus virtual da USC
- MS Teams
Para aprobar a materia, o/a estudante debe completar todas as actividades propostas e superar os exames correspondentes.
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no "Normativo de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións" da USC.
Primeira oportunidade:
Para aprobar a materia, o/a estudante debe:
- Entregar as actividades propostas (60 % da nota final).
- Aprobar tanto a parte teórica, que se realizará mediante un exame de tipo test utilizando a plataforma virtual, como a parte práctica, que se realizará mediante tarefas na plataforma virtual da materia consistentes na resolución de problemas prácticos ou utilizando unha implementación ERP habilitada para este fin (40 % da nota final).
As preguntas do exame teórico poden referirse tanto ao contido reflectido nos apuntamentos da materia como ao contido práctico traballado polo/a estudante nas actividades entregadas. Estas probas poden consistir en preguntas de tipo test, preguntas curtas e casos prácticos.
Todas as probas avaliarán o grao de asimilación das competencias establecidas no programa da materia. Non se realizarán exames parciais. Para aprobar a materia, o alumnado debe demostrar coñecementos de máis do 40 % en todos os tipos de avaliación.
Segunda oportunidade:
Ademais da avaliación continua, todo o alumnado ten dereito a presentarse ao exame de segunda oportunidade. Manterase a cualificación, así como o seu peso na cualificación final, obtida en cada unha das seccións (asistencia á clase, entrega de traballos e cualificacións tanto da sección teórica como da práctica) durante a materia. Non obstante, o alumnado pode presentar calquera traballo para o que non acadase a nota de corte na convocatoria anterior ao exame de segunda oportunidade. Para aprobar a materia, o alumnado debe demostrar coñecementos de máis do 40 % en todos os tipos de avaliación.
Ensino virtual asíncrono: 36 horas (0 % de asistencia presencial)
Tutoría virtual síncrona: 14 horas (0 % de asistencia presencial)
Exame: 4 horas (100 % de asistencia presencial)
Traballo persoal do alumnado: 84 horas (0 % de asistencia presencial)
É necesario un traballo continuo cos contidos da materia. Isto é especialmente importante coas prácticas, xa que algúns contidos están baseados nos anteriores, o que fai moi cómodo ter asimilado os temas anteriores antes de intentar comprender os novos. É o único xeito de poder superar as diferentes actividades de avaliación que se propoñen.
Efren Arias Jordan
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- efren.arias [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Santiago Argueso Armesto
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Correo electrónico
- santiago.argueso.armesto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
19.01.2026 15:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 5 |
15.06.2026 15:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 5 |