Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 30 Total: 54
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao rematar o curso, o/a alumno/a será capaz de:
- Avaliar o estado da seguridade da información da organización, en consonancia co sector de actividade, o contexto legal e o nivel de risco que debe asumir a dirección.
- Definir a estratexia de implantación dun sistema de xestión da seguridade en caso de ausencia deste.
- Ter a capacidade técnica e de xestión para identificar e, no seu caso, propor as recomendacións tecnolóxicas en relación coas tecnoloxías a empregar.
- Redactar de forma correcta e comprensible os documentos e informes necesarios para o cumprimento das normas e normas aplicables á organización.
- Analizar un informe forense e comprender os requisitos de recollida de datos e a súa complexidade legal.
1. Seguridade e protección da información.
2. Criptografía.
3. Ciberseguridade.
4. Deseño e implantación dun sistema de xestión da seguridade da información.
5. Ferramentas e técnicas de ciberseguridade.
6. Xestión e regulación da seguridade da información.
Bibliografía Básica:
- Seguridad de la información. J. L. Artero.
- Sistema de gestión de la seguridad de la información. Daniel Cruz Allende, Silvia Garre Gui, Antonio José Segovia Henares, Arsenio Tortajada Gallego
Bibliografía Complementaria:
- Seguridad de las tecnologías de la información: la construcción de la confianza para una sociedad conectada. Eduardo Fernández Medina Patón, Roberto Moya Quiles.
* Habilidades básicas:
CB1 - Que o estudantado demostre posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que adoita estar a un nivel que, aínda que está apoiado en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos implicando coñecementos da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os/as estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as habilidades que adoitan demostrarse mediante o desenvolvemento e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os/as estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan a reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético.
CB4 - Que o estudantado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os/as estudantes desenvolveran aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
* Habilidades xerais:
CG2 - Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico.
CG3 - Aprender a planificar e implantar novas tecnoloxías para contribuír a mellorar a competitividade das empresas.
CG7 - Coñecer e utilizar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
* Habilidades específicas:
CE17 - Propoñer e codirixir a integración de sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nas diferentes áreas da xestión empresarial, cumprindo os requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data.
* Competencias transversais:
CT5 - Capacidade para resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT6 - Traballar en equipo, compartindo coñecementos e sabendo comunicalo ao resto do equipo e á organización.
CT10 - Capacidade para utilizar ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
A metodoloxía seguida utiliza o Campus Virtual da USC como plataforma básica. Na aula virtual da materia o estudantado disporá de toda a información (material teórico, exposicións en clase, guións prácticos, etc.). Impartiranse 12 horas para a presentación dos contidos básicos e clases prácticas, 6 horas de tutorías en grupos reducidos e 3 horas para o examen teórico e a súa revisión.
A avaliación consta de dúas partes individuais separadas, a teoría e a práctica.
A parte teórica será avaliada mediante un exame (50% da nota global) que validará os resultados de aprendizaxe: CG2, CG3, CG7, CB1, CB2,CB3, CB5 e CE17.
A parte práctica da materia será avaliada mediante un proceso de AVALIACIÓN CONTINUA que validará os resultados de aprendizaxe CG2, CG3, CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CT5, CT6, CT10 e CE17 baseada en dous tipos de actividades prácticas:
-Participación activa na aula virtual mediante foros, debates e outras ferramentas virtuais (20% da nota global).
-Traballos, exercicios prácticos e exposicións individuais e/ou en grupo (30% da nota global). Realízanse 5 entregas, cada unha das cales deberá realizarse unha semana despois da finalización do bloque de contido correspondente.
A asistencia a clase durante as sesións síncronas non terá ningunha valoración específica na evaluación. Os estudantes que teñan concedida a dispensa de asistencia pola Comisión de Título segundo o disposto no “Regulamento de asistencia a clase” deben ter en conta que a súa evaluación será a mesma que para o resto do estudantado.
Avaliación de segunda oportunidade e repetidores: Os alumnos deberán recuperar cada parte (teoría ou prácticas) suspensa. Se unha das dúas partes foi aprobada anteriormente, o alumno poderá optar por gardar a nota correspondente e só recuperar a parte suspensa. Para recuperar a parte práctica, os alumnos deberán entregar en data previa ao exame teórico aquelas actividades que lles expoña o profesor correspondentes ás prácticas que non superasen anteriormente. Poderá haber unha defensa das devanditas actividades co profesor. Para recuperar a parte teórica, haberá un exame final do mesmo xeito que ocorría na primeira oportunidade.
O alumno recibirá a cualificación de "non presentado" cando non faga o examen teórico ou cando non presente ningunha actividade práctica.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión dás cualificacións”.
Esta materia ten 6 créditos ECTS, que corresponden a unha carga total de traballo de 150 horas. Este tempo pódese dividir nas seguintes seccións:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA:
* Clases maxistrais: 12 horas
* Titorías en pequenos grupos: 6 horas
* Actividades de avaliación: 3 horas
Total de horas de traballo presencial na aula: 21 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNADO:
* Estudo autónomo: 77 horas
* Preparación de traballos: 20 horas
* Preparación de exames: 32 horas
Total de horas de traballo persoal: 129 horas
O idioma de impartición da materia será castelán e/o galego.
Roberto Iglesias Rodriguez
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Correo electrónico
- roberto.iglesias.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Antonio Corrales Ramon
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Ciencia da Computación e Intelixencia Artificial
- Teléfono
- 982823203
- Correo electrónico
- juanantonio.corrales [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | - | Seminario 2 |
18.05.2026 09:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |
06.07.2026 09:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula Informática 5 |