Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 18 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Identificar os procesos que implican os ácidos nucleicos como condicionantes na síntese de proteínas e a súa función.
-Describir os principios da manipulación dos ácidos nucleicos.
Teoría:
Tema 1: Introdución e métodos en bioloxía molecular
Tema 2: ADN, xenomas e cromosomas
Tema 3: Replicación do ADN
Tema 4: Reparación do ADN e recombinación
Tema 5: Elementos xenéticos móbiles
Tema 6: Transcrición
Tema 7: Maduración e translocación do ARN
Tema 8: Tradución
Tema 9: Regulación transcricional en eucariotas
Tema 10: RNA reguladores
Prácticas:
1.- Do xene á súa función en bacterias multirresistentes a antibióticos
2.- Microorganismos nas feces
3.- Técnicas de secuenciación masiva e identificación de microorganismos mediante MaldiToff
Bibliografía básica:
Krebs, Jocelyn E.; Goldstein, Elliott S.; Kilpatrick, Stephen T. (2017). Lewin's GENES XII. Burlington, Massachusetts : Jones & Bartlett Learning.
Bibliografía complementaria:
Meister G. (2011). RNA Biology. Wiley-VHH.
Lodish, Berk, Krieger, Kaiser et al., (2013). Molecular Cell Biology. WhFreeman.
Herráez, A. (2012). Texto ilustrado de Biología Molecular e ingeniería genética. Elsevier.
Lodish, Berk, Matsudaria, Kaiser et al., (2008). Biología Celular y Molecular. Ed. Médica Panamericana.
Lewin B. (2011). Genes X. Jones and Bartlett Publishers, LLC.
Elliot, W.H. & Elliot, D.C. (2002). Bioquimica y Biologia Molecular. Ariel, S.A.
Whitford, D. (2005). Proteins: Structure and Function. John Wiley & Sons, Ltd.
Bruce, Alberts [et al.]. (2008). Molecular biology of the cell. New York : Garland Science, 5th ed.
Karp G. (2011). Biología Celular y Molecular. Conceptos y experimentos. McGraw-Hill Interamericana Eds., S.A. de C.V., traducción de la 6ª ed. de Cell and Molecular Biology.
Stryer,L, Berg, J.M. Tymoczko, J.L. (2013). Bioquímica: con aplicaciones clínicas. Ed. Reverté, 7ª Ed.
Green M.R., Sambrook J. (2012). Molecular Cloning: A Laboratory Manual (4th Edition) Cold Spring Harbor Laboratory Press.
Rhoads R. (2010). miRNA Regulation of the translational machinery. Springer.
Dalbey, R.E. & von Heijne, G. (2002). Protein targeting, transport & translocation. Academic Press.
Meyers, R.A. (2007). Proteins: from analytical to structural genomics (Volume I and II). Wiley-VCH Verlag GmbH & Co.
Krauss, Gerhard. (2008). Biochemistry of signal transduction and regulation.. Weinheim : Wiley-VCH. 2nd ed.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe
Coñecementos:
Coñ06: Comprender en profundidade os principais procesos fisiolóxicos e metabólicos dos organismos multicelulares, así como identificar e explicar as bases moleculares e a regulación dos devanditos procesos.
Coñ07: Coñecer e interpretar a estrutura, organización, transmisión, expresión, regulación e evolución do material xenético.
Habilidades ou destrezas:
H/D05: Utilizar as técnicas adecuadas para o estudo da estrutura e función do material xenético para o desenvolvemento de aplicacións biotecnolóxicas.
Competencias:
Comp04: Actuar con profesionalidade rexéndose por principios éticos, de rigor científico e de desenvolvemento sostible.
Comp07: Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación.
- As clases expositivas ou maxistrais (30 horas) serán impartidas polos profesores encargados da materia, empregando presentacións audiovisuais por computador con proxector de vídeo, coa axuda de anotacións no encerado.
- As clases prácticas de laboratorio (15 horas) incluirán unha introdución teórica e guións que detallen os procedementos para desenvolver.
- Nos seminarios interactivos (3 horas) os alumnos resolverán e corrixirán exercicios (de maneira individual) relacionados cos temas incluídos na materia.
- A orientación de todas as actividades e tarefas realizadas polos estudantes será realizada polos profesores nas sesións de titoría en grupo (3 horas).
- Utilizarase de forma continuada como apoio á docencia o Campus Virtual da USC.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións".
Para a avaliación da materia teranse en conta 4 apartados: exame teórico, prácticas de laboratorio, presentación e resolución de exercicios/problemas e participación activa en clases e debates.
O exame final (70% da cualificación final) será un exame único, cuxa data de realización é asignada polo centro e é coñecida antes do inicio do curso académico. Trátase dun exame que consta de: Parte A) 20 preguntas tipo test con 5 respostas das cales só unha será correcta, Parte B) varias preguntas curtas e Parte C) un problema longo con varias subpreguntas. O tempo de realización do exame será de 3 horas (ata 4 h en función das necesidades específicas do estudante).
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe avaliados: Coñ6, Coñ7, H/D05, Comp04, Comp07.
Prácticas de laboratorio (15% da valoración final): os coñecementos adquiridos avaliaranse mediante a presentación dun traballo/boletín que se entregará á conclusión das prácticas (10% da nota final). A actitude no traballo de laboratorio supoñerá o 5% restante da nota final.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe avaliados: Coñ6, Coñ7, H/D05, Comp04, Comp07
Presentación e resolución de exercicios/problemas (15% da cualificación final): valorarase a presentación, a redacción, e a capacidade resolutiva.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe avaliados: Coñ6, Coñ7, H/D05, Comp07
Avaliación continua: valorarase a participación activa en clase.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe avaliados: Coñ6, Coñ7, Comp04, Comp07
A materia consta de 6 créditos ECTS. O número total de horas de traballo do estudante é de 150 horas, das que o 34% son presenciais e o 66% son horas de traballo autónomo do alumno. A distribución detallada do tempo de traballo do alumno é a seguinte:
- Clases maxistrais: 30 h presenciais / 69 h traballo autónomo
- Seminarios: 3 h presenciais / 6 h traballo autónomo
- Prácticas: 15 h presenciais / 15 h traballo autónomo
- Titorías en grupo: 3 h presenciais / 9 h traballo autónomo
- Realización de exames e revisión: 4 h presenciais
Se recomienda la asistencia a las clases teóricas, la resolución de los ejercicios propuestos y la resolución de dudas en las tutorías.
Prestar atención en las clases teóricas, seminarios y prácticas.
Llevar la materia al día y profundizar en los contenidos presentados en las clases de teoría utilizando la bibliografía recomendada, especialmente el libro Lewin’s Genes XII.
Recoméndase a asistencia ás clases teóricas, a resolución dos exercicios propostos e a resolución de dúbidas nas titorías.
Prestar atención nas clases teóricas, seminarios e prácticas.
Levar a materia ao día e profundar nos contidos presentados nas clases de teoría utilizando a bibliografía recomendada, especialmente o libro Lewin’s Genes XII.
Ana Fresno Herrero
Coordinador/a- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Correo electrónico
- ana.fresno [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a Distinguido/a
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
13.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
13.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |
10.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
10.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 5 SEGUNDA PLANTA |