Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 33 Clase Interactiva: 15 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Física
Áreas: Química Física
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Describir o equilibrio entre fases e a súa aplicación a disolucións reais e ás transicións de fase en biomoléculas.
- Identificar os fundamentos dos fenómenos de superficie e interfases e aplicalos a sistemas biolóxicos.
- Identificar os fenómenos de transporte de relevancia en sistemas biolóxicos.
- Discutir o transporte de ións e de electróns en sistemas biolóxicos.
- Identificar os fundamentos da Termodinámica Estatística e aplicalos a biomoléculas.
Teoría:
- Equilibrio entre fases e aplicación a biomoléculas.
- Disolucións non ideais.
- Fenómenos de superficie e interfases.
- Fenómenos de transporte.
- Transporte de ións e de electróns en sistemas biolóxicos.
Prácticas:
- Experimentos de laboratorio relacionados cos contidos teóricos da materia.
Os contidos fundamentais desta materia están incluídos nas fichas de actividades de cada tema que estarán dispoñibles na aula virtual. As fichas de actividades están baseadas principalmente nos seguintes libros. Indicarase outra bibliografía adicional na aula virtual se é necesario.
• P. W. Atkins e J. de Paula, Physical Chemistry for the Life Sciences, Oxford University Press, Oxford, 2011.
• P. W. Atkins, J. de Paula y James Keeler, Atkins’ physical chemistry, 11ª edición, Oxford University Press, Oxford, 2017. Versión en castelán: Atkins Química Física, 8ª edición, Editorial Médica Panamericana, Buenos Aires, 2008. Student`s solutions manual for physical chemistry: solucións a problemas correspondentes á 6ª edición.
• R. Chang, Physical chemistry for the biosciences, University Science Books, 2005. Versión en castelán: Fisicoquímica para las ciencias químicas y biológicas, Trad. R. Zugazagoitia, A. Rojas et al., MacGraw-Hill, México, 2008.
• H. Kuhn, H.-D. Försterling y D. H. Waldeck, Principles of physical chemistry, Wiley, Hoboken-New Yersey, 2009. Versión en castelán: Principios de fisicoquímica, trad. J. Hernández e M. A. Lanto, Cengage Learning, México, 2012.
Coñecementos:
Con02: Recoñecer as bases físicas, químicas, matemáticas e estatísticas dos procesos biolóxicos.
Con10: Adquirir coñecementos e distinguir as distintas aplicacións dos principais métodos experimentais e de instrumentación.
Habilidades:
H/D01: Aplicar adecuadamente as ferramentas físicas, químicas, matemáticas e estatísticas ao estudo dos
procesos biolóxicos.
Competencias:
Comp06: Desenvolver a capacidade de aprender de forma autónoma con iniciativa espírito emprendedor.
Comp07: Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación.
CLASES EXPOSITIVAS:
Para o estudo da materia utilizarase a metodoloxía de aula invertida, onde o estudante traballa os conceptos teóricos de forma asíncrona antes da clase e realiza exercicios e problemas relacionados en grupos durante a clase coa titorización do profesor. Para iso, os contidos da materia divídense en fichas de actividades e póñense a disposición do alumnado na aula virtual. A través dun cuestionario on line previo a cada clase analízase o grao de comprensión alcanzado polo alumnado en cada un dos conceptos obxecto de estudo co fin de preparar unha breve explicación ao comezo da clase dos conceptos que non foron ben comprendidos. Despois os estudantes resolven en grupo exercicios e problemas nos que se aplican os conceptos teóricos estudados.
SEMINARIOS:
Clases de resolución individual e entrega de problemas máis complexos que combinan varios conceptos estudados na teoría. O estudante participa activamente nestas clases e o seu traballo valórase dentro da avaliación continua.
TITORIAS:
Estas clases utilizaranse para tratar algúns aspectos non específicos da materia (incertezas nas medidas, tratamento de datos, etc.) pero que son fundamentais para a resolución de problemas e a análise dos datos experimentais das sesións prácticas. Tamén se discutirán cuestións de interese relacionadas cos contidos da materia previamente preparadas polo alumnado.
PRÁCTICAS:
As prácticas son sesións de traballo experimental no laboratorio nas que o alumnado adquire as habilidades básicas dun laboratorio de química e consolida os coñecementos adquiridos nas clases de teoría. O alumnado deberá acudir ao laboratorio coñecendo as tarefas a realizar e os conceptos teóricos relacionados, para o que disporá con antelación do material docente correspondente.
ASISTENCIA:
É obrigatoria a asistencia ás prácticas, seminarios e titorías salvo causa excepcional debidamente xustificada. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose razóns de exame e de saúde, así como aqueles casos contemplados na normativa universitaria vixente.
Por cada falta non xustificada ás prácticas restaranse 0,5 puntos da nota final da materia. Cada falta non xustificada a seminarios ou titorías supoñerá unha nota de cero no entregable correspondente.
AVALIACIÓN DO ALUMNADO:
A cualificación de aprobado obterase para unha nota final de 5,0 sobre 10. A nota final, tanto en primeira como en segunda oportunidade, basearase na avaliación dos seguintes aspectos:
• 25% da nota final: avaliación continua baseada nos controis e as entregas de exercicios, problemas e cuestionarios que se realicen nas titorías, seminarios e clases.
Competencias avaliadas: Con02, Con10, H/D01, Comp06, Comp07.
• 25% da nota final: avaliación das prácticas de laboratorio baseada na preparación previa do alumnado, o caderno de laboratorio e a avaliación continua durante as prácticas. É requisito obter unha nota mínima de 4,0 sobre 10 nas prácticas para aprobar a materia.
Competencias avaliadas: Con02, Con10, H/D01, Comp06, Comp07.
• 50% da nota final: avaliación do exame final da materia con cuestións conceptuais e problemas, complementaria á avaliación continua e á nota de prácticas, tanto en primeira como en segunda oportunidade e en calquera dos escenarios. É requisito obter unha nota mínima de 4,0 sobre 10 no exame para aprobar a materia.
Competencias avaliadas: Con02, Con10, H/D01, Comp06.
PLAXIO E USO INDEBIDO DAS TECNOLOXÍAS NA REALIZACIÓN DE TAREFAS Ou PROBAS: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Avaliación na segunda oportunidade:
Aplícanse as mesmas condicións que na primeira oportunidade. As notas de avaliación continua e de prácticas non se poden recuperar, manténdose as obtidas durante o período lectivo.
Avaliación en segunda convocatoria e posteriores:
As notas de avaliación continua e do exame non se gardan para convocatorias posteriores, unicamente se garda a nota de prácticas se é maior ou igual que 5,0 sobre 10 e por un máximo de dous cursos académicos máis.
O número de horas presenciais desta materia é 51 horas (máis 4 horas de exames), polo que o/a alumno/a deberá investir unhas 95 horas de traballo persoal, repartido entre o estudo autónomo e o afondamento nos contidos teóricos e a aplicación dos devanditos contidos á resolución de problemas e á elaboración de traballos e de memorias de prácticas.
Para cada unha das actividades presenciais estímanse os seguintes tempos de traballo persoal:
- Clases: 33 h presenciais, 33 h de traballo persoal individual ou en grupo.
- Seminarios: 3 h presenciais, 17 h de traballo persoal individual ou en grupo.
- Titorías: 3 h presenciais, 37 h de traballo persoal en grupo.
- Prácticas de laboratorio: 12 h presenciais, 12 h de traballo persoal individual.
- É importante manter o estudo da materia “ao día” preparando cada clase en base das fichas correspondentes. Deben resolverse as cuestións de comprensión e algúns dos exercicios curtos antes de cada clase. O/a alumno/a debe responder ao cuestionario previo de cada clase indicando as súas dúbidas e dificultades cos contidos.
- A resolución de problemas é fundamental para a aprendizaxe desta materia.
- É imprescindible a preparación das prácticas antes da entrada no laboratorio.
- Recoméndase consultar regularmente a aula virtual da materia, onde estará dispoñible toda a información relevante achega do programa, horarios e organización da materia, así como as fichas e o material audiovisual complementario (diapositivas, simulacións, enlaces Web, etc.) e cuestionarios on line de axuda para a preparación dos contidos teóricos.
This document has been machine-translated from the Spanish original.
Maria De La Merced Novo Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Correo electrónico
- m.novo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Wajih Al-Soufi
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 982824114
- Correo electrónico
- wajih.al-soufi [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Stella Hernández Faria De Moraes
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Correo electrónico
- stella.hernandez.faria [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
Martes | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
Mércores | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
Xoves | |||
10:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | LAB. 11 |
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 2P AULA 2 SEGUNDA PLANTA |
Venres | |||
10:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Galego | LAB. 11 |
16:00-18:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Galego | AULA INFORMÁTICA 1 |
18:00-20:00 | Grupo /TI-ECTS03 | Galego | AULA INFORMÁTICA 1 |
20:00-21:00 | Grupo /TI-ECTS05 | Galego | AULA INFORMÁTICA 1 |
09.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 3 SEGUNDA PLANTA |
09.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |
10.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 3 SEGUNDA PLANTA |
10.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | 2P AULA 4 SEGUNDA PLANTA |