Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Cursando esta materia o alumno debe:
Coñecer as bases e fundamentos da produción agrícola e os tipos de producións. Comprender os parámetros críticos das producións vexetais
Coñecer os tipos de actuacións dos robots e sistemas na produción agrícola. Ter capacidade para seleccionar e configurar sensores e actuadores para fines agrícolas
Coñecer e aplicar os principios da eficiencia no uso da robótica na produción agrícola
De acordo coa memoria do título os Contidos da materia se desenvolverán segundo o seguinte programa:
Bloques de contidos teóricos (horas de docencia expositiva dedicadas + h de traballo non presencial estimadas):
1.- Introdución á agricultura e os sistemas agrícolas (3 h + 6 h n.p.)
2.- Agricultura 4.0 e agricultura intelixente (3 h + 6 h n.p.)
3.- Crecemento e desenvolvemento dos cultivos (3 h + 6 h n.p.)
4.- Diagnóstico nutricional e abonado (3 h + 6 h n.p.)
5.- Manexo da rega (3 h + 6 h n.p.)
6.- A protección dos cultivos contra factores bióticos (3 h + 6 h n.p.)
7.- O cultivo protexido (3 h + 6 h n.p.)
8.- Os cultivos sen solo (3 h + 6 h n.p.)
Contidos prácticos
Coñecemento, instalación, configuración e manexo de sensores de clima, solo e planta para distintas aplicacións.
Montaxe e manexo de sistemas automatizados
Tratamento de datos e modelado
Prácticas de campo: viaxes para visitas a explotacións e centros tecnolóxicos
Bibliografía básica
- Basso, B.; Sartori, L. y Bertocco, M. 2007. Manual de agricultura de precisión : conceptos teóricos y aplicaciones prácticas. Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. Eumedia. Madrid
- Castilla, N. 2007. Invernaderos de plástico. Tecnología y manejo Ed. Mundi-Prensa. Madrid. 462 pp.
- Heege, H.J. 2013. Precision in crop farming : site specific concepts and sensing methods : applications and results. Dordrecht : Springer.
- Kerry, R. y Escolá, A. 2021. Sensing Approaches for Precision Agriculture. Springer.
- Loomis, R.S. y Connor, D.J. 2002. Ecología de cultivos: productividad y manejo en sistemas agrarios. Mundi-Prensa.
- Urrestarazu, M. 2015. Manual práctico de cultivo sin suelo e hidroponía. Ed. Mundi-Prensa. Madrid. 278 pp.
- Villalobos, F.J. y Fereres, E. 2017. Fitotecnia: principios de agronomía para una agricultura sostenible. Mundi-Prensa.
Bibliografía complementaria
- Ajith, A.; Sujata, J.P.C. Rodrigues, Biswaranjan, A., Subhendu, K.P. 2021. AI, Edge and IoT-based Smart Agriculture. Elsevier.
- Bochtis, D.D. y otros. 2022. Information and Communication Technologies for Agriculture—Theme I: Sensors. Springer.
- Rodríguez, F. y Berenguel, M. 2005. Control y robótica en agricultura. Universidad de Almería
A materia contribúe aos seguintes resultados de aprendizaxe que figuran na memoria do título:
Coñecementos:
Con101. Coñecer os fundamentos da produción agrícola.
Con102. Identificar e coñecer os parámetros críticos das producións vexetais.
Destrezas:
H/D101. Aplicar técnicas de configuración de sensores e actuadores en robots para o ámbito da produción agrícola.
H/D102. Aplicar técnicas robóticas, baixo principios de eficiencia, para mellorar a produción agrícola.
Competencias:
Comp08. Capacidade para adaptar os sensores habituais en robótica e os métodos e técnicas para o tratamento da información captada.
A docencia expositiva se levará a cabo principalmente mediante clases expositivas apoiadas por material que o profesor achega e pon ao dispor dos alumnos na aula virtual.
A docencia interactiva incluirá clases prácticas de manexo de sensores, obtención de datos e tratamento dos mesmos. Tamén se realizará polo menos unha viaxe para visita dun centro tecnolóxico e/ou explotación agrícola.
Ademais os alumnos, baixo supervisión dos profesores, deben de realizar e presentar un traballo práctico sobre unha aplicación automatizada.
Os resultados de aprendizaxe que permiten adquirir os diferentes métodos de ensino utilizados son:
- Docencia expositiva: Con101, Con102
- Docencia interactiva: H/D101, H/D102, Comp08
- Elaboración e presentación de traballo: Con101, Con102, H/D101, H/D102, Comp08
A avaliación da materia realizarase mediante:
Exame escrito: no que se avaliará a adquisición de coñecementos e competencias traballados en toda a materia. O valor do exame na nota final será do 50 %, sendo imprescindible obter polo menos unha nota de 4 sobre 10. Se non se alcanza esa nota mínima non se fará a media coas outras compoñentes da nota, senón que a nota final será a do exame.
Asistencia activa e participación nas clases expositivas e interactivas: valorarase mediante control de asistencia e valoración da actitude e participación nas clases, incluíndo a viaxe, que para estes efectos conta como 4 h. Terá unha contribución na nota final do 10 %.
Traballo a entregar e expoñer: a súa cualificación contribuirá un 20 % á nota final.
Actividades: ao longo do curso exporanse pequenas tarefas ou probas sobre aspectos prácticos da materia. Cando estean relacionadas con prácticas realizadas ou coa viaxe só poderán realizala quen asistise. En conxunto esta cualificación supoñerá un 20 % da nota final.
O sistema de avaliación será o mesmo en todas as convocatorias. O traballo e as actividades só se poderán realizar e/ou presentar nos prazos que se fixen durante o período de docencia da materia.
En caso de non superar a materia nun curso, ningunha cualificación nin actividade realizada consérvase para o seguinte, polo que os alumnos repetidores avalíanse do mesmo xeito e cos mesmos criterios que os non repetidores.
Para os alumnos que teñan recoñecida dispénsaa de asistencia de acordo coa Instrución1/2017 da Secretaría Xeral da USC, a súa cualificación non incluirá a apartado “Asistencia e participación nas clases” mentres que o de “Exames escritos” contará o 60 % da nota.
Os resultados de aprendizaxe avaliados con cada unha das compoñentes do sistema de avaliación son:
- Exame escrito (50 %): Con101, Con102, H/D101, H/D102
- Asistencia e participación nas clases (10 %): H/D101, H/D102, Comp08
- Traballos a entregar (20 %): H/D101, H/D102, Comp08
- Tarefas (20 %): H/D101, H/D102, Comp08
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e ás fontes.
Esta materia é de 6 créditos ECTS, o que supón que de media un alumno necesitará dedicar 150 h de traballo dedicado para superala e adquirir as competencias previstas, que se distribúen:
Actividades presenciais (51 h):
- Asistencia a clases expositivas: 24 h
- Asistencia a clases interactivas: 24 h
- Titorías en grupo: 3 h
Traballo autónomo non presencial (99 h):
- Lectura e preparación de temas: 30 h
- Realización de actividades: 20 h
- Elaboración de traballos: 30 h
- Preparación de probas de avaliación: 19 h
Asistencia regular e participativa ás clases e participación nas titorías
Adolfo López Fabal
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- adolfo.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Ana Couso Viana
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- ana.couso.viana [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC
Martes | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario de Mecanización (Pav.II-PBI) |
Mércores | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario de Mecanización (Pav.II-PBI) |
10.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 (Aulario 2) |
12.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 (Aulario 2) |