Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
· Analizar as relacións históricas entre literatura e cine.
· Comprender o establecemento de tipoloxías e os fenómenos de transferencia e intermedialidade.
· Comprender as estruturas xenéricas no ámbito cinematográfico e as súas vinculacións co literario.
· Desenvolver unha capacidade de análise dos textos literarios e fílmicos.
· Practicar a escrita creativa orientada á adaptación de textos literarios á linguaxe fílmica.
· Narrativa e xéneros cinematográficos
· Relacións entre a literatura e o cinema
· Concepto e modelos de adaptación
· Casos de estudo: 'Nomaland' (Chloe Zhao, 2020) a partir de 'Nomadland: Surviving America in the Twenty-First Century' (Jessica Bruder, 2017) e 'Grand Tour' (Miguel Gomes, 2024) a partir do capítulo VI de 'The Gentleman in the Parlour: A Record of a Journey from Rangoon to Haiphong' (William Somerset Maugham, 1930)
· Obradoiro de adaptación cinematográfica
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
· Aumont, Jacques & Marie, Michel, Análisis del Film, Barcelona: Paidós, 1990.
· Branigan, Edward, Narrative Comprehension and Film, London & New York: Routledge, 1992.
· Chatman, Seymour, Historia y discurso. La estructura narrativa en la novela y el cine, Taurus, Madrid, 1990.
· Edgar-Hunt, R.; Marland, J.; Rawle, S., El lenguaje cinematográfico, Badalona: Parramón, 2011.
· Elliott, Kamilla, Rethinking the novel/film debate, Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
· Guimarães de Sousa, Sérgio Paulo, Relações Intersemióticas entre o Cinema e a Literatura. A Adaptação Cinematográfica e a Recepção Litéraria do Cinema, Universidade do Minho, Braga, 2001.
· Peña-Ardid, Carnen, Literatura y Cine, Cátedra, Madrid, 1992.
· Pérez Bowie, José Antonio (ed.), La adaptación cinematográfica de textos literarios: teoría y práctica, Salamanca, Plaza Universitaria Ediciones, 2003.
· Pérez Bowie, José Antonio, Leer el cine: la teoría literaria en la teoría cinematográfica, Salamanca, Ediciones Universidad de Salamanca, 2008.
· Sánchez Noriega, José Luis, De la literatura al cine: Teoría y análisis de la adaptación, Barcelona: Paidós, 2000.
· Stam, Robert, Literature through film: realism, magic and the art of adaptation, Malden, MA: Blackwell, , 2005.
· Stam, Robert & Alexandra Raengo (eds.), Literature and film: a guide to the theory and practice of film adaptation, Malden, MA: Blackwell, 2005.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
· Baldelli, Pio, El cine y la obra literaria, Galerna, Buenos Aires, 1970.
· Cahir, Linda Costanzo, Literature into Film: Theory and Practical Approaches, McFarland & Co Inc, 2006.
· Canet, F. & Prósper, J. 2009. Narrativa audiovisual. Madrid: Síntesis.
· Carmona, Ramón, Cómo se comenta un texto fílmico, Cátedra, Madrid, 1991.
· Cartmell, Deborah and Imelda Whelehan (eds.), Adaptations: from text to screen, screen to text, London: Routledge, 1999.
· Cascajosa Virino, Concepción, El espejo deformado: versiones, secuelas y adaptaciones en Hollywood, Sevilla: U de Sevilla, 2006.
· Casetti, Francesco, Teorías del cine, Cátedra, Madrid, 1994.
· Castro de Paz, José Luis, Couto Cantero, Pilar, y Paz Gago, José María (compiladores), Cien años de cine. Historia, Teoría y Análisis del texto fílmico, Universidade da Coruña/Visor Libros, Madrid, 1999.
· Chatman, Seymour, Coming to Terms. The Rhetoric of Narrative in Fiction and Film, Cornell University Press, Ithaca, 1990.
· Company, J.M., El trazo de la letra en la imagen. Texto literario y texto fílmico, Madrid, Cátedra, 1987.
· Davidson, Phebe Lewinston (ed.), Film and literature: points of intersection, New York: The Edwin Mellen Press, cop., 1997.
· Fleishman, Avrom, Narrated Film. Storytelling Situations in Cinema History, The Johns Hopkins University Press, Baltimore/London, 1992.
· Fuzellier, Etienne, Cinéma et littérature, Du Cerf, Paris, 1964.
· Gaudreault, André & François Jost, El relato cinematográfico: cine y narratología, París: Méridiens Klincksieck, 1988.
· Gómez Blanco, Carlos J. (compilador), Literatura y cine: Perspectivas semióticas, Universidade da Coruña, 1997.
· Jost, François, L’Oeil-Caméra. Entre Film et Roman, Presses Universitaires de Lyon, 1987.
· Lothe, Jakob, Narrative in Fiction and Film. An Introduction, Oxford University Press, New York, 2000.
· Lotman, Yuri M., Estética y Semiótica del cine, Gustavo Gili, Barcelona, 1979.
· McFarlane, Novel to Film. An Introduction to the Theory of Adaptation, Oxford, Clarendon Press, 1996.
· Mínguez Arranz, Norberto, La novela y el cine. Análisis comparado de dos discursos narrativos, Valencia: Ediciones de la Mirada, 1998.
· Naremore, James (compilador), Film Adaptation, The Athlone Press, London, 2000.
· Sanders, Julie, Adaptation and appropriation, Abingdon & New York: Routledge, 2005.
· Stam, Robert, Burgoyne, Robert, y Flitterman-Lewis, Sandy, Nuevos conceptos de la teoría del cine, Paidós, Barcelona, 1999.
· Stam, Robert (ed.), A companion to literature and film, Malden, MA: Blackwell, 2004.
· Vanoye, F., Récit écrit. Récit filmique, Nathan, Paris, 1989.
· Villanueva, Darío, El comentario del texto narrativo: cuento y novela, Mare Nostrum, Madrid, 2006.
- Saber establecer ligazóns entre ámbitos culturais e expresivos diferentes.
- Poder analizar a interacción entre textos literarios e textos fílmicos
- Adquirir experiencia na escrita fílmica a partir da adaptación literaria
Dadas as peculiaridades do medio estudiado non existe unha diferencia radical entre as horas expositivas e interactivas. A presentación de diferentes aspectos da escritura e do medio cinematográfico en relación co mundo literario irá acompañada do visionado de exemplos canda a súa correspondente análise.
Actividades avaliábeis:
1. Análise fílmica dunha obra audiovisual que adapte unha obra literaria. Extensión: 3000-4000 palabras. Porcentaxe na avaliación final: 50% (5 puntos)
2. Escrita do guión dunha secuencia cinematográfica a partir dunha obra literaria. Extensión: 3-5 páxinas. Porcentaxe na avaliación final: 50% (5 puntos)
Segunda oportunidade: entrega dos traballos de análise fílmica (50%) e guion cinematográfico (50%) na data correspondente.
Dispensa: os estudantes aos que se lles outorgue unha Dispensa de asistencia (seguindo o Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado por acordo do Consello de Goberno do 25/11/2024), serán avaliados a partir dun traballo individual de análise fílmica (100%).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, tal e como se define no artigo 42 do Regulamento polo que se establecen as normas de convivencia da Universidade de Santiago de Compostela e de conformidade co disposto no artigo 11. g) da Lei de convivencia universitaria, aplicaranse as sancións previstas pola normativa. Entre os comportamentos premeditados tendentes a falsear os resultados dun traballo inclúense o plaxio e o emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.
Total, 85 horas.
Dispor de coñecementos básicos de linguaxe cinematográfica e historia do cinema, así como capacidade de comprensión lectora en cando menos outra lingua europea, alén do galego e do castelán.
O Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e de máster da Universidade de Santiago de Compostela (https://hdl.handle.net/10347/38041) establece no seu artigo 1 que "a asistencia a clase configúrase como un dereito/deber do estudantado, sendo a programación docente de cada materia a que determina e concreta a súa valoración e establece as actividades formativas obrigatorias". Neste sentido, a asistencia ás aulas terá incidencia no sistema de avaliación na medida en que resulta obrigatorio participar nas sesións dedicadas á explicación das actividades avaliábeis.
Xose Ivan Villarmea Alvarez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- ivan.villarmea [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:15-20:15 | Grupo /CLE_01 | Galego | C04 |