Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Comprender o diferente tratamento que recibe o malestar na psicanálise e na filosofía contemporánea.
- Fixar as liñas básicas de comprensión de cal é o tratamento do malestar do suxeito na psicanálise.
- Entender as principais propostas da filosofía contemporánea en torno a que é un suxeito e cando aparece o sufrimento psíquico.
- Distinguir con claridade as propostas da psicanálise anterior e posterior á Posmodernidade.
- Comparar e valorar criticamente o enfoque filosófico e o psicanalítico acerca da subxectividade contemporánea
Introdución crítica ao tratamento que a psicanálise fai do sufrimento humano e contraposición a algunha das propostas filosóficas do século XX. Tratarase de discutir o nivel de validez da orientación psicanalítica e as críticas que se lle dirixen desde algún dos enfoques filosóficos da segunda metade do século XX, valorando en que ámbitos e en que medida son lexítimos.
Marcuse, H. (1964). El hombre unidimensional. Ariel.
Marcuse, H. (1970). Ensayos sobre política y cultura. Ariel.
Marcuse, H. (1969). Un ensayo sobre la liberación. Joaquín Mortíz
Marcuse, H. (1969). Cultura y sociedad. Editorial Sur.
Marcuse, H. (1969). Psicoanálisis y política. Ediciones Península.
Marcuse, H. (1968). El final de la utopía Editorial Ariel.
Marcuse, H. (1965). Eros y civilización. Joaquín Mortíz.
Freud, S. (1976). Más allá del principio del placer. En Obras Completas. Amorrortu.
Miller, J.A. (2006). Introdución a la clínica lacaniana. Conferencias en España. Gredos.
Miller, J.A. (1998-99/2004). La experiencia de lo real en la cura psicoanalítica. Paidós.
Miller, J.A. (2006). Introducción al método psicoanalítico. Paidós.
Evans, D. (1996/1997). Diccionario introductorio de psicoanálisis lacaniano. Paidós.
Porge, E. (2005). Jacques Lacan, un psicoanalista. Recorrido de una enseñanza. Editorial Sintesis.
BÁSICAS E XERAIS.
CG1 - Que os estudantes adquiran capacidades e coñecementos para a análise crítica en relación a achegas investigadoras.
CG2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos que adquiran para identificar, formular e resolver problemas do noso tempo.
CG3 - Que os estudantes sexan capaces de transmitir coñecementos, ideas orixinais e solucións propostas.
CG4 - Que os estudantes estean capacitados para unha dinámica de reflexión con actitude proactiva e creativa na busca de solucións
CG5 - Que os estudantes teñan habilidades para recoñecer, nos diversos saberes e na práctica social, cuestións e problemas susceptíbeis de ser abordados e resoltos.
CB6 – Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornas novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS.
CT1 - Utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación.
CT2 - Manexar e analizar criticamente fontes de documentación científica, bibliográfica e dixital.
CT3 - Valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas.
CT4 - Promover o respecto aos dereitos humanos e á diversidade cultural e das persoas, así como desenvolver valores contra as desigualdades de xénero..
ESPECÍFICAS.
Os contidos desta materia contribúen á adquisición das seguintes competencias propias do título:
CE1 - Coñecer e comprender propostas filosóficas relacionadas cos ámbitos temáticos do mestrado, posto que recollen enfoques filosóficos da segunda metade do século XX.
CE2 – Desenvolver destrezas que permitan trasladar os coñecementos adquiridos ao ámbito da investigación, posto que inclúen contrastar a validez da filosofía contemporánea e da psicanálise.
CE3 - Adquirir habilidades para a transmisión e ensino de contidos filosóficos relacionados cos ámbitos temáticos do mestrado, posto que é necesario coñecer algún autor da filosofía contemporánea.
CE4 - Saber aplicar os coñecementos adquiridos na resolución de novos problemas, posto que se trata de aplicar a un campo concreto (o malestar) os coñecementos teóricos adquiridos.
CE5 - Ser capaz de: analizar e sintetizar, argumentar loxicamente, formular xuízos, e deliberar conforme a criterios éticos, posto trátase de discutir e comparar teorías diferentes.
CE6 - Saber expresarse oralmente e por escrito, comunicar, debater e deliberar, posto que se valorará a participación activa nas aulas e a elaboración dunha investigación persoal.
Tipo de sesión Actividade Horas Presencialidade (%)
Clases expositivas Corresponde fundamentalmente á impartición de aulas maxistrais, abertas á intervención e o debate.
9 100
Clases interactivas Sesións de análises de textos. 12 100
Titorías De atención individualizada e/ou de grupo. Resolución de dúbidas. Posta en común dos temas dos traballos de investigación e o intercambio de ideas entre os alumnos e alumnas sobre eles.
3 100
Traballo persoal do alumno
Traballo individual para seguimento da materia. Lectura de textos, preparación dos traballos de investigación. 38,5 0
Traballo en grupo do alumno
Traballo en común de grupos de alumnos. Posta en común do contido dos textos y planes de investigación. 12,5 0
ALUMNADO ORDINARIO.
PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADES.
30% da nota. Avaliación continua por traballo continuado no seguimento da materia, asistencia e participación en actividades presenciais. Avaliaranse así as seguintes competencias específicas: CE1, CE3, CE6
70% da nota. Exame final. CE2, CE4, CE5.
ALUMNADO ORDINARIO. SEGUNDA OPORTUNIDADE.
ALUMNADO CON EXENCIÓN DE ASISTENCIA. PRIMEIRA E SEGUNDA OPORTUNIDADES.
100% da nota. Exame final. Avaliaranse así as seguintes competencias específicas: CE2, CE4, CE5.
Para ter dereito á avaliación continua é necesario asistir ao 80% das sesións.
Antes da data do exame será publicado un listado na aula virtual coas persoas que por razón de faltas de asistencia perden o dereito á avaliación continua.
Para facer media é necesario en todo caso aprobar o exame cunha nota de 5.
3 créditos ECTS, 75 horas.
- Horas presenciales: 24h.
Horas de Tutorías 6h.
Clases Expositivas 6h.
Clases Interactivas 12h.
- Horas non presenciales: 51h.
Traballo persoal do alumno: traballo individual para seguimiento da materia (incluído, de ser o caso, realización traballo escrito) 38,5h.
Traballo en grupo do alumno: traballo en común de grupos de alumnos 12,5h.
(1) Participación nas presentacións
(2) Consulta de dúbidas na clase ou nas tutorías
(3) Lectura da bibliografía fundamental
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia impartirase en lingua galega.
Francisco Conde Soto
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Teléfono
- 881812515
- Correo electrónico
- francisco.conde [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
19:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario Butler (108) |
Mércores | |||
19:00-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Seminario Butler (108) |
13.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Nussbaum (109) |
13.05.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Nussbaum (109) |
18.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario Nussbaum (109) |
18.06.2025 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario Nussbaum (109) |