Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Proporcionar al alumno/a los conocimientos e instrumental económicos necesarios para analizar la realidad económica en el análisis de los sistemas sanitarios. Con esta asignatura se trata de iniciar al alumno/a en la comprensión, manejo y aplicación al ámbito sanitario de los principales instrumentos de análisis económico.
O programa está composto por nove temas, agrupados en tres partes. A primeira está orientada para a aprendizaxe e aplicación de conceptos económicos básicos, tales como: busca, oferta, elasticidade imperfeccións de mercado e intervención gobernamental na economía (temas 1-3). A segunda parte céntrase en estudar as características específicas de coidados de saúde desde unha perspectiva económica e da aplicación de conceptos económicos no ámbito da saúde, con especial énfase sobre as características e as recentes reformas do Sistema Nacional de Saúde español (temas 4 a 8). A axenda se encerra cun tema dedicado ao estudo das principais técnicas de avaliación económica de programas de saúde ea súa utilidade práctica (temas 9).
I. Introdución á Economía
II. Economía e Saúde
III. AVALIACIÓN DOS PROGRAMAS DE SAÚDE
Básica:
-Cabiedes, Laura (2003): Evaluación Económica de Tecnologías Sanitarias, Monográfico del III Curso de Actualización en Medicina de Familia y Atención Primaria, SEMERGEN-Asturias.
- Cullis, J. G. y West, P. A. (1984). Introducción a la Economía de la Salud, ed. Desclée de Brouwer, Bilbao, pp. 43-52.
- González, Beatriz (2005) : “¿Qué hace la Economía por nuestra salud?”, Economía y Salud, Número Especial, pp. 27-32. Disponible en http://www.aes.es.
- Rodríguez, Marisol (1992): “Corrientes económicas y criterios de equidad en Sanidad”, Revista de Economía, no 12, pp. 55-60.
- Samuelson, P. A. y Nordhaus, W. D. (2002) : Economía. Ed. McGraw-Hill, 17ª edición. Madrid, pp. 3-53.
- Romains, J. (1924): Knock o el triunfo de la medicina, Editorial Bruño, edición en español de 1989, Madrid. Nota: lectura en las clases prácticas.
Complementaria:
- Drummond, M. F.; Stoddart, G. L. y Torrance, G. W. (1991). Métodos para la evaluación económica de los Programas de Atención de la Salud, ed. Díaz de Santos, Madrid.
- López i Casasnovas, G. y Ortún Rubio, V. (1998). Economía y Salud. Fundamentos y políticas. Ediciones Encuentro, Madrid.
- McGuire, A.; Henderson, J. y Mooney, G. (1988). The Economics of Health Care, Ed. Routledge (reimpresión de 1992).
- Mooney, G. (1994). Key Issues in Health Economics. Ed. Harvester Wheatsheaf, 1a edición.
- Ortún, V. (1992). La Economía en Sanidad y Medicina: Instrumentos y Limitaciones, ed. La Llar del Llibre, Barcelona.
ESPECÍFICO
• Aplicar os conceptos básicos de economía para o sector da saúde.
• Comprender, xestionar e implementar o sector sanitario como as principais ferramentas de análise económica.
• Identificar ou contexto profesional dous conceptos e fenómenos discutidos en economía da saúde, para interpretar desde unha perspectiva económica e aplicar os coñecementos adquiridos para resolver problemas.
• Analizar e comparar os diferentes modelos de asistencia sanitaria, con especial referencia ao sistema español en relación con outros sistemas de saúde da UE e EUA.
• Explorar as implicacións éticas da xestión de dous recursos para a saúde.
• Aplicar as principais técnicas de avaliación económica para apoiar a toma de decisións en saúde.
BÁSICO E XERAL
CG02 - Capacidade para recompilar datos de interese sanitario, analizalos e transmitilos de xeito eficaz.
CB6 - Posuír e comprender elementos que proporcionan unha base e unha oportunidade para que non sexan orixinais desenvolvemento e / ou aplicación de
ideas, moitas veces nun contexto de investigación
CB7 - Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornas
novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos a partir de
algunha información que, aínda que incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas
application two seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os elementos e razóns finais que apoian os anos públicos
especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando cun éxito que terá que facelo
ser en gran parte autosecado ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT01 - Capacidade para actuar con espírito de equipo
CT02 - Compromiso ético e intelectual
-A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial.
-As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
-Exposición oral, uso de vídeos, presentacións a través de proxeccións.
Traballar en seminarios a través de dinámicas de grupo para a discusión de artigos científicos, revisión de protocolos, análise de
estatísticas e resolución de casos
-Resolución de dúbidas personalizadas a través de titorías.
A evaluación e continúa mediante a discusión de casos, a realización de traballos en grupo e/ou individuaís.
Prueba final: examen de pregunta corta, test, etc.
Carga ECTs do curso: 5 créditos que equivalen a 125 horas de traballo do alumno distribuídas do seguinte xeito:
Docencia expositiva: 15 horas
Docencia interactiva: 20 horas
Tutorias: 5 horas
Traballo Persoal e outras actividades: 85 horas
Asistencia e participación nas clases expositivas e sesións interactivas é esencial para o seguimento ea superación do suxeito. Os alumnos deben realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión de literatura e exercicios prácticos) para superar con éxito a materia.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para obtener maís información visitar o enlace https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa de privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
USO DO TELÉFONO MÓBIL
Queda restrinxido o uso do teléfono móbil na aula ao seu emprego como instrumento de traballo, seguindo as indicacións dadas pola docente, responsabilizando ao alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dunha utilización non adecuada deste.
Emilio Ruben Pego Perez
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812053
- Correo electrónico
- emilioruben.pego [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2.03 |
18:00-20:30 | Grupo /CLIS_01 | - | Aula 2.03 |
Martes | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2.03 |
18:00-20:30 | Grupo /CLIS_01 | - | Aula 2.03 |
Mércores | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 2.03 |
18:00-20:30 | Grupo /CLIS_01 | - | Aula 2.03 |
27.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
16.07.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |