Créditos ECTS Créditos ECTS: 8
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.5 Clase Interactiva: 0.8 Total: 3.3
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticas Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Prácticas asistenciais
• Que o alumnado coñeza os diferentes recursos asistenciais de atención ás persoas maiores.
• Que o alumnado coñeza o funcionamento dos equipos de valoración e intervención xeriátrica integral e estea en condicións de incorporarse aos mesmos.
• Que o alumnado coñeza as principais ferramentas de avaliación das persoas maiores, así como as pautas para a súa cumplimentación.
• Que o alumnado se atope en condicións de incorporarse como profesional asistencial a calquera recurso de atención xeriátrica.
• Que o alumnado se atope en condicións de facer unha análise crítico sobre a súa participación no practicum asistencial.
Prácticas Investigadoras
• Que o alumnado coñeza a metodoloxía aplicada nas liñas de investigación do grupo ao que se adscriba.
• Que o alumnado participe na procura e selección de artigos científicos en relación coa liña de investigación á que se adscriba.
• Que o alumnado coñeza a metodoloxía de recollida de datos para a realización de estudos científicos.
• Que o alumnado coñeza as pautas de elaboración de artigos científicos.
• Que o alumnado coñeza o significado dunha tese de doutoramento, así como as posibilidades de incorporarse aos estudos de doutoramento.
- Observación e análise das realidades sociais e institucionais que configuran as institucións especializadas en práctica gerontológica
- Organizacións e relacións laborais da súa familia profesional.
- Deseño, desenvolvemento e avaliación de programas ou proxectos de intervención.
- Procesos de inserción profesional.
García Ferreiro, G. A. e Ramírez, J. M. (2002). Deseño e avaliación de Proxectos sociais. 3ª ed. Zaragoza: Libros Certeza.
A bibliografía ampliarase e concretarase durante o desenvolvemento da materia.
Prácticas asistenciais
CG2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría.
CG3. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. CG5.
CE1. Formar e acreditar profesionais no campo da Xerontoloxía.
CE2. Coñecer os principais problemas de saúde social e social que afectan á poboación maior e estar en condicións de detectalos e actuar en consecuencia.
CE3. Coñecer as principais patoloxías e síndromes xeriátricos que afectan ás persoas maiores.
CE4. Coñecer o método de avaliación xeriátrica integral para establecer as bases para levar a cabo o plan individualizado de atención ás persoas maiores.
CE5. Coñecer as principais pautas de intervención xeriátrica para poder incorporalas a plans de atención individualizados.
CE6. Estar en condicións de unirse aos equipos de intervención e avaliación xeriátrica interdisciplinares, tanto no ámbito social como no sanitario.
CE7. Coñecer os principais recursos de atención ás persoas maiores, así como a idoneidade da súa localización segundo as súas características sociosanitarias.
CT3. Fomentar o intercambio de estudantes e profesores co fin de ampliar a súa perspectiva de coidado, docencia e investigación.
Prácticas en grupos de investigación
CG2. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa xerontoloxía e a xeriatría.
CG3. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades éticas e sociais vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CG4. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e as últimas razóns que os apoian- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e inequívoco.
CG5. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando de xeito autónomo ou autónomo.
CE1. Formar e acreditar profesionais no campo da Xerontoloxía.
CE2. Coñecer os principais problemas de saúde social e social que afectan á poboación maior e estar en condicións de detectalos e actuar en consecuencia.
CE8. Coñecer as bases da investigación e facilitar a incorporación de profesionais ao campo da investigación xerontolóxica, tanto en organizacións ou empresas públicas como privadas.
CT1. Adquirir as habilidades necesarias para aplicar o método científico na redacción de proxectos.
CT2. Saber difundir os resultados obtidos no desenvolvemento da súa actividade a través das fontes de información de que dispón a comunidade científica.
CT3. Fomentar o intercambio de estudantes e profesores co fin de ampliar a súa perspectiva de coidado, docencia e investigación.
CT4. Fomentar a incorporación de profesionais ao campo da investigación, facilitando a realización de teses de doutoramento.
Prácticas externas asistenciais ou investigadoras: 150horas
- Explicacións ao alumnado por parte do/a coordinador/a e dos/os supervisores/as sobre o proceso, desenvolvemento e institucións nas que se vai a facer a experiencia preprofesional que supón as Prácticas Externas do Master de Gerontología.
- Contacto e coordinación entre o/o supervisor/a e o/o titor/a en a institución.
- Estadía dos/os alumnos/as nas institucións.
- Seguimento e tutoría do alumnado nas institucións.
- Tutoría e seguimento para a elaboración da Memoria.
- Avaliación das Prácticas Externas.
Evaluación, pola realización das estancias prácticas, por parte do tutor no centro: 75%
Evaluación da memoria do Practicum dacuerdo cas normas establecidas: 25%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Prácticas externas asistenciais ou investigadoras: 150h
Memoria: 50h
Para a realización correcta das Prácticas e o seu desenvolvemento adecuado, recoméndase ao alumno cumprir os horarios e tarefas acordadas co profesor/a titor/con respecto do desenvolvemento das prácticas, respectar a normativa de convivencia e utilización do centro e os seus recursos, así como elaborar e entregar ao titor/a a memoria de prácticas nas datas fixadas.