Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 36
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecemento dos métodos de investigación máis relevantes en dirección de empresas.
Capacidade para deseñar un traballo de investigación.
Deseño dunha enquisa e tratamento dos datos utilizando diversos programas estatísticos de aplicación na investigación en Dirección de empresas.
Capacidade para interpretar os resultados e extraer conclusións relevantes.
Coñecemento das revistas de impacto en Dirección de empresas e do proceso de publicación.
O programa da materia abarca os contidos que se indican a continuación:
1. O MÉTODO CIENTÍFICO: Técnicas para la investigación en dirección de empresas
2. BASES DE DATOS: Recollida de datos.
3. TRATAMENTO: Análise de datos.
4. DIVULGACIÓN: Revistas cientificas en dirección de empresas
CARRERO, I; FABRA, M.E.; VALOR, C. (2012). El libro de cabecera del investigación en Economía y Empresa, Universidad Pontificia de Comillas, Madrid.
FERNÁNDEZ, V. (2020). Fundamentos de metodología para la investigación, Omnia Science Scholar
FERNÁNDEZ, L. (1999) "Investigación de mercados: obtención de lana información" ed. Civitas
MALHOTRA, N. (2008) "Investigación de mercados" 5ª Edición Prentice-Hall.
SARABIA, F. J. (1999) " Metodología para lana investigación en marketing y dirección de empresas". Ed. Pirámide.
URIEL, Y. y ALDÁS, J. (2005) “ Análisis multivariante aplicado”. Ed. Thomson
CB01- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento
e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB02- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados con
a súa área de estudo;
CB04- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades;
CB05- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CG01- Coñecemento avanzado en Dirección de empresas, fundamentalmente nos seus métodos, técnicas e áreas de aplicación.
CG03- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos á realidade empresarial.
CG04- Capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos.
CG06- Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de dirección de empresas -de carácter xenérico ou específico- e propostas de solución.
CG07- Capacidade para deseñar proxectos de xestión integrada ou de áreas funcionais da empresa.
CG09- Capacidade para identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas coa xestión empresarial.
CT01- Sentido ético da dirección e xestión empresarial.
CT03- Capacidade de análise e síntese.
CT04- Capacidade de planificación e organización.
CE01- Visión de conxunto da empresa e a súa contorna, que permita diagnosticar e comprender problemas complexos, analizalos e tomar decisións adecuadas, sendo consciente do seu alcance.
Nas clases expositivas a profesora desenvolverá o programa da materia, explicando conceptos e temas. Empregarase o ordenador e o canón proxector como soportes principais da materia, proxectando transparencias e diferente material que serve de guía ás explicacións realizadas. Nas clases expositivas empregarase tamén a pizarra, artigos impresos ou calquera outra información necesaria para ampliar coñecementos e aclarar dúbidas. As sesións interactivas poden implicar análise de lecturas sobre temas relacionados coa materia, a resolución de exercicios e casos prácticos, e a elaboración de material de investigación. A interacción co estudante é esencial para lograr a aprendizaxe desexada. As titorías serán presenciais.
Esta materia conta con Aula Virtual.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo estudantado por encargo da profesora.
A puntuación correspondente a esta avaliación continua suporá un 50% da cualificación final e manterase para a convocatoria extraordinaria de xuño/xullo (2ª oportunidade) pero non para os repetidores.
O exame final suporá o 50% restante da cualificación. Para superar a materia hai dúas oportunidades. O estudantado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a cualificación acadada fose superior.
Para superar a materia, o estudantado deberá asistir como mínimo ao 80% das actividades docentes presenciais programadas.
O desenvolvemento da avaliación realizarase do seguinte xeito:
- Proba final teórica e práctica: presencial nas datas e horarios fixados no calendario de probas finais.
- Avaliación continua: entrega non presencial por vía telemática (a través do campus virtual da USC) e resolución presencial.
O estudantado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a o establecido no Regulamento de asistencia a clase nas ensinazas oficiais de grado e máster da USC), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS:
Evaluación continua: CB1, CB2, CB4, CB5 , CT01, CT2, CT4, CE01
Examen final: CB1, CB2, CB4, CB5, CG3, CG4, CG6, CG9, CT1, CE01
A materia ten unha carga de traballo de 4,5 ECTS
Horas presenciais : 36 horas
Horas non presenciais: 76,5 horas
É recomendable que o estudiante traballe sobre a materia ao longo do curso, leve ao día os conceptos teóricos e procure a súa aplicación práctica nos casos e exercicios que se propoñan na aula.
Resulta conveniente a comunicación coa profesora mediante a utilización das titorías persoais.
Maria Belen Bande Vilela
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Teléfono
- 982824473
- Correo electrónico
- belen.bande [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Informática 5 |
11:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Informática 5 |
01.06.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario 3 |
06.07.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario 3 |