Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Didácticas Aplicadas
Áreas: Didáctica da Expresión Musical
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer os principais criterios de selección e de secuenciación do material didáctico musical.
- Empregar as TIC e as novas tecnoloxías aplicadas á música como ferramentas educativas interdisciplinares.
- Deseñar unidades didácticas e traballos por proxecto empregando recursos sonoros innovadores.
- Valorar a importancia da expresión musical no contexto global do desenvolvemento intelectual e persoal do alumnado de Educación Infantil e Primaria, considerando a súa contribución a aspectos como a multiculturalidad, a sustentabilidade, a inclusión social e as relacións de xénero.
- Análise e secuenciación dos contidos propios da expresión musical.
- A expresión musical como recurso didáctico interdisciplinar.
- As novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito educativo. Entornos virtuais de ensinanza e Aprendizaxe.
- Aplicacións informáticas específicas dirixidas á expresión musical. O seu emprego no deseño de unidades didácticas e de traballos por proxecto.
Bibliografía básica:
- Díaz, M. e Giráldez, A. (Coords.) (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical: una selección de autores relevantes (Vol. 240). Graó.
- Giráldez, A. (2015). De los ordenadores a los dispositivos móviles: propuestas de creación musical y audiovisual. (Vol. 313). Graó.
Bibliografía complementaria:
- Aguirre de Mena, O. e de Mena, A. (1992). Educación musical. Manual para el profesorado. Granada: Aljibe
- Alsina, P. (2010). El área de educación musical. Barcelona: Graó.
Conde Vides, J. V.; García Luna, D.; García Rodríguez, J.; Hermiz Ramírez, A.; Moreno López, J. J.; Muñoz Solís, P. L. e Osorio Navarro, A. (2017). Manual Moodle 3.1 para el profesor. Madrid: Rectorado (UPM).
- Giráldez Hayes, A. (2004). Internet y educación musical. Barcelona: Graó.
- Giráldez Hayes, A. (2015). De los ordenadores a los dispositivos móviles. Propuestas de creación musical y audiovisual. Barcelona:Graó.
- Hargreaves, D. (1998). Música y desarrollo psicológico. Barcelona: Graó.
- Mateos Hernández, L. A. (2009). Actividades musicales para atender a la diversidad. Madrid: Publicaciones ICCE.
- Matthys, A. (2006) Le jardin des sons. Des histoires à mettre en musique avec les tout-petits. París: Éditions Van de Velde.
- Pascual, P. (2006). Didáctica de la Música para Educación Infantil. Madrid: Pearson Educación.
- Ruiz, E. (2011). Expresión musical en educación infantil. Orientaciones didácticas. Madrid: Editorial CCS.
Revistas electrónicas especializadas na educación musical:
- Revista Eufonía. https://www.grao.com/revistas/revista-eufonia/
- Revista electrónica de Léeme. https://ojs.uv.es/index.php/LEEME
- Revista internacional de educación musical. https://journals.sagepub.com/riem
- Revista electrónica complutense de investigación en educación musical. https://revistas.ucm.es/index.php/RECI/index
- British Journal of Music Educaction. https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-music-educat…
- Journa of Research in Music Education. https://journals.sagepub.com/home/jrm
Xerais:
X1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
X3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
X4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
X6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
X7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
X8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Transversais:
T1 - Capacidade de análise e síntese.
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas.
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa.
T4 - Traballar de forma colaborativa.
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares.
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente.
T11 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
T13 - Sustentabilidade e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.
Específicas:
E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares.
E3 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos.
E7 - Capacidade de aplicar coñecementos teóricos relativos ás Didácticas Específicas, tanto á investigación como á innovación e a avaliación.
E9 - Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos.
E11 - Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicala correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación.
E17 - Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar a ensinanza e aprendizaxe dos diferentes ámbitos disciplinares.
A metodoloxía empregada estará encamiñada á adquisición dos obxectivos e competencias da materia, onde o alumnado, tomará protagonismo da súa aprendizaxe de forma activa, cooperativa e reflexiva.
Nas aulas expositivas desenvolveranse contidos conceptuais alternando a exposición con actividades interactivas na realización de exercicios prácticos.
Nas aulas interactivas desenvolveranse contidos procedementais a través de actividades progresivas, utilizando todos os recursos didácticos necesarios para unha mellor comprensión dos contidos da materia. Proporanse, ademais, actividades para realizar en pequenos grupos de traballo.
A aula virtual da universidade será o medio de seguimento da materia (guía docente, materiais, comunicacións, tarefas…), polo que o alumnado, deberá consultala de maneira constante. De forma semanal ou bisemanal, dependendo do temario, programaranse pequenas tarefas e/o probas desde a aula virtual para que o alumnado realíceas á marxe do horario lectivo. Ditas tarefas e/o probas deberán realizarse dentro do período de calendario establecido, xa que, no caso contrario, non se cualificarán.
SISTEMA DE AVALIACIÓN ORDINARIA
Avaliación a través de traballos, exposicións, probas e proxectos en grupo e/ou individuais. As diferentes actividades que se desenvolvan especificaranse en cada tema. Os apartados e porcentaxes de avaliación son:
- Traballos tutelados, 50% da nota final.
- Aprendizaxe colaborativo, 20% da nota final.
- Proba mixta, 20% da nota final.
- Obradoiro, 10% da nota final.
Para superar a materia é requisito ter unha asistencia mínima do 80% das sesións de clase. Así mesmo, tamén é requisito, obter unha cualificación mínima de 5 sobre 10 nos catro apartados. No caso de suspender algún apartado, o alumnado poderá recuperalo na segunda oportunidade.
SISTEMA DE AVALIACIÓN DO ALUMNADO QUE TEN EXENCIÓN OFICIAL DE DOCENCIA OU DISPENSA DE ASISTENCIA
O alumnado comunicará ao profesorado da materia a súa condición de “alumno/a con exención de docencia oficial ou dispensa a clase” e poderá examinarse tanto na primeira como na segunda oportunidade ordinaria. No caso de non poder desenvolver algunha actividade derivada da súa condición como alumnado de dispensa, o profesorado formulará algunha actividade complementaria.
ASISTENCIA A CLASE E FALTAS XUSTIFICADAS
Para superar a materia é imprescindible que o alumnado asista ao 80% das sesións exceptuando a non asistencia por causas debidamente xustificadas tal e como sinala a normativa de asistencia a clase. Para acreditar as faltas xustificadas o alumnado deberá, no prazo máximo dunha semana, mostrar ao profesorado da materia os xustificantes orixinais que precise para iso.
ALUMNADO REPETIDOR
O alumnado repetidor da materia terá que cursar e examinarse da materia exactamente igual que o alumnado ordinario, non conservando ningunha cualificación obtida de convocatorias anteriores.
TRABALLOS:
Os traballos individuais e/ou colectivos deberán ser orixinais e entregados en tempo e forma que se indiquen en cada un deles. Calquera traballo copiado supoñerá o suspenso da materia na correspondente oportunidade. Para efectos de avaliación, un mesmo traballo non pode ser utilizado para varias materias, salvo que se programen de forma coordinada.
Esta é unha materia de 3 ECTS (75 horas).
Traballo presencial do alumnado: 21 horas
- Sesións expositivas: 9h
- Sesións interactivas: 12h
Traballo non presencial do alumnado: 54 horas
- Traballo tutelado e análise de documentais: 37h
- Aprendizaxe colaborativo: 7h
- Traballo individual: redacción de traballos, preparación de presentacións orais: 10 horas.
- Asistencia ás clases.
- Seguimento das sesións a través da aula virtual da materia.
- Traballo diario e constante.
- Tratar de resolver as dúbidas e as dificultades que xurdan dende un primeiro momento nas propias clases ou nas horas de titorías.
- Ser responsables e non esquecer as datas dos traballos ou actividades formuladas polo profesorado.
- Empregar os recursos propios da Facultade e Universidade (Bibliotecas...) e outros medios na rede para a busca de información.
SOBRE A MATERIA:
Para cursar a materia é recomendable ter unha capacidade básica de lectura musical.
SOBRE TRABALLOS E TAREFAS:
Os traballos e tarefas realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
Os traballos e tarefas en papel, deben cumprir os seguintes requisitos sobre responsabilidade ambiental:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encadernación e imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
SOBRE PERSPECTIVA DE XÉNERO:
- Recoméndase facer uso da linguaxe non sexista, tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados. Pode obterse información ao respecto no enlace: https://www.usc.gal/gl/servizos/area/igualdade/cultura-institucional
SOBRE FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS:
- Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
- Obrigatoriedade de emprego das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola universidade.
SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:
- Obrigatoriedade do cumprimento da normativa de protección de datos https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos
- Non se poderá empregar o de teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que podan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
- Ter en conta que o ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é un proceso privado, enténdase privado como proceso de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
Mario Diz Otero
- Departamento
- Didácticas Aplicadas
- Área
- Didáctica da Expresión Musical
- Teléfono
- 881812125
- Correo electrónico
- mario.diz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
18:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | (CAMPUS NORTE) - AULA 04 - MÚSICA |
19:30-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | (CAMPUS NORTE) - AULA 04 - MÚSICA |
20.05.2025 18:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | (CAMPUS NORTE) - AULA 04 - MÚSICA |
03.07.2025 18:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | (CAMPUS NORTE) - AULA 04 - MÚSICA |