A orientación da presente Titulación é dobre, investigadora e profesional. Unha orientación profesional vinculada ao interese e compromiso de numerosas empresas do sector, e una orientación investigadora vencellada á existencia dun doutoramento en Enerxías Renovables e Sustentabilidade Enerxética, único no Sistema Universitario de Galicia.
Máster Universitario en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable
Código RUCT: 4316632
Número de ECTS: 90
Número prazas: 25
Decano/a ou director/a do centro:
MARIA ELENA LOPEZ LAGO
Coordinador-a do título:
Antonio Jesus Garcia Loureiro
antonio.garcia.loureiro [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 13/06/2018 (DOG do 29/06/2018)
Data de publicación no BOE:
4/01/2019
Data da última acreditación:
06/06/2018
O obxectivo xeral é a formación de técnicos capacitados para planificar, proxectar, organizar e dirixir proxectos globais no campo das enerxías renovables e a sostibilidade dentro do complexo marco do cambio climático. Cando falamos de proxecto global estamos a expor desde o deseño técnico da instalación mediante modelado de procesos realistas, a avaliación do tempo de retorno, o estudo da eficiencia enerxética e viabilidade, a súa sustentabilidade, o desempeño de tarefas de xestoría enerxética en diversos ámbitos, emitir certificacións de eficiencia enerxética, a de impartición de cursos de formación continua para egresados ou persoal de Empresas e Institucións e, no último caso, a construción do sistema enerxético e o seu posterior control de calidade e seguimento.
Código RUCT: 4316632
Número de ECTS: 90
Número prazas: 25
Decano/a ou director/a do centro:
MARIA ELENA LOPEZ LAGO
Coordinador-a do título:
Antonio Jesus Garcia Loureiro
antonio.garcia.loureiro [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 13/06/2018 (DOG do 29/06/2018)
Data de publicación no BOE:
4/01/2019
Data da última acreditación:
06/06/2018
O obxectivo xeral é a formación de técnicos capacitados para planificar, proxectar, organizar e dirixir proxectos globais no campo das enerxías renovables e a sostibilidade dentro do complexo marco do cambio climático. Cando falamos de proxecto global estamos a expor desde o deseño técnico da instalación mediante modelado de procesos realistas, a avaliación do tempo de retorno, o estudo da eficiencia enerxética e viabilidade, a súa sustentabilidade, o desempeño de tarefas de xestoría enerxética en diversos ámbitos, emitir certificacións de eficiencia enerxética, a de impartición de cursos de formación continua para egresados ou persoal de Empresas e Institucións e, no último caso, a construción do sistema enerxético e o seu posterior control de calidade e seguimento.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 51
Optativas: 12
Prácticas externas 12
Traballo fin de máster: 15
Total: 90
Non se contemplan
Fundamentos de enerxética e equipos de transferencia de enerxía
- P1231101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Instrumentación e electrotecnia
- P1231102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Materiais para a enerxía
- P1231201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Réxime xurídico das enerxías renovables
- P1231202
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Enerxía solar fotovoltaica, fundamentos e instalacións
- P1231103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A enerxía solar e o aproveitamento térmico
- P1231104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Biomasa
- P1231105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Parques eólicos
- P1231106
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía eólica e aerodinámica
- P1231107
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía hidráulica e xeotérmica
- P1231108
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxías mariñas
- P1231109
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Xestión de recursos biomásicos
- P1231203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Taller de enerxías renovables
- P1231204
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Taller de CFD
- P1231205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Acumulación enerxética
- P1231110
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Rede eléctrica
- P1231111
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Xestión de proxectos de enerxías renovables
- P1231112
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Tecnoloxías e instalacións de captura e uso de GEI´s
- P1231206
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía e cambio climático
- P1231113
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Economía e enerxía
- P1231114
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Eficiencia enerxética e construción sustentable
- P1231115
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Comunidades sustentables e agroenerxía
- P1231207
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bases de sustentabilidade e globalización
- P1231208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas externas
- P1231116
- Obrigatorio
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 12 créditos
Seminarios formativos
- P1231117
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Traballo fin de máster
- P1231118
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
A orientación da presente Titulación é dobre, investigadora e profesional. Unha orientación profesional vinculada ao interese e compromiso de numerosas empresas do sector, e una orientación investigadora vencellada á existencia dun doutoramento en Enerxías Renovables e Sustentabilidade Enerxética, único no Sistema Universitario de Galicia.
Titulados universitarios nas Ramas de Ciencias, Enxeñaría e Arquitectura, Ciencias Sociais e Xurídicas, que desexen orientar a súa carreira profesional a empresas, administracións públicas con interese no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e do cambio climático.
Os ámbitos de interese deste colectivo poderán abranguer todo o espectro das enerxías renovables e a eficiencia enerxética, estudos de sustentabilidade a diferentes niveis e o desenvolvemento de procesos encamiñados a mitigar o cambio climático ofrecendo solucións de futuro e desenvolvendo estratexias que impidan que fenómenos como este poidan volver a repetirse.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 51
Optativas: 12
Prácticas externas 12
Traballo fin de máster: 15
Total: 90
Os estudantes poderán asistir, se o desexan, a titorías individualizadas destinadas ao desenvolvemento de actividades presenciais de orientación, dinamización e titoría do traballo dos estudantes: orientación para a realización de informes, preparación de exposicións, procura e selección de material bibliográfico, e guía na resolución de problemas. Os profesores deberán anunciar os horarios nos cales recibirán os alumnos que desexen empregar esta ferramenta de formación.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: requisitos xerais
Titulacións de acceso:
Titulados da Rama de Ciencias: Bioloxía, Biotecnoloxía, Ciencias Ambientais, Ciencias do Mar, Física, Xeoloxía, Matemáticas, Química e Bioquímica.
Titulados da rama de Enxeñaría e Arquitectura: Enxeñeiros e Arquitectos Técnicos e Superiores.
Titulados da Rama de Ciencias Sociais e Xurídicas: Administración e Dirección de Empresas, e Economía.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: requisitos xerais
Titulacións de acceso:
Titulados da Rama de Ciencias: Bioloxía, Biotecnoloxía, Ciencias Ambientais, Ciencias do Mar, Física, Xeoloxía, Matemáticas, Química e Bioquímica.
Titulados da rama de Enxeñaría e Arquitectura: Enxeñeiros e Arquitectos Técnicos e Superiores.
Titulados da Rama de Ciencias Sociais e Xurídicas: Administración e Dirección de Empresas, e Economía.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
- Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
- Dominio da metodoloxía de traballo necesaria para a dedicación profesional ao campo das enerxías renovables, da sustentabilidade, así como ao I+D+i neste sector.
- Competencia para incorporarse a un grupo de investigación ou unha empresa que efectúen desenvolvementos nos ámbitos mencionados
- Competencias de xestión enerxética consistentes en planificar, deseñar e proxectar solucións enerxéticas no campo das enerxías renovables e a sustentabilidade, ben sexan modelos de xestión ou instalacións.
- Planificar, dimensionar, executar, explotar, manter, xestionar e avaliar obras e instalacións de tecnoloxías renovables
- Capacidade para realizar estudos de sustentabilidade enerxética, e coñecer e deseñar as operacións unitarias aplicables no campo da arquitectura ambiental e do urbanismo sostible
- Ter un coñecemento global das solucións enerxéticas renovables e dos conceptos de sustentabilidade enerxética.
- Coñecer as bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables.
- Coñecer en profundidade as tecnoloxías, ferramentas e técnicas no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética.
- Coñecer a lexislación ambiental a nivel local, rexional e global.
- Coñecer os factores sociais, xurídicos e económicos que interveñen na implantación das enerxías renovables no marco da sustentabilidade.
- Coñecer as bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética, e comparar e seleccionar as alternativas científico-técnicas máis adecuadas en diferentes contextos socioeconómicos.
- Identificar os procedementos e aplicacións propias da arquitectura ambiental e do urbanismo sostible.
- Desenvolver habilidades no campo do deseño, implementación, explotación e mantemento en instalacións enerxéticas, eficientes, renovables e sostibles, aplicando ferramentas de modelización, planificación e optimización
- Asesorar no desenvolvemento de proxectos relacionados coas enerxías renovables e a sustentabilidade enerxética, analizar, desde o punto de vista técnico, económico e social, os proxectos enerxéticos e propoñer solucións específicas e innovadoras para empresas e particulares
- Identificar e aplicar as técnicas de simulación numérica máis comúns no campo das enerxías renovables
- Analizar as fortalezas e debilidades estruturais da rede eléctrica.
- Optimizar os mecanismos de crecemento e produción de formacións forestais mediante o uso de simuladores.
- Identificar e xestionar os modelos actuais de transición enerxética sostible e a súa aplicación na selección de tecnoloxías apropiadas
- Avaliar os impactos ambientais asociados a proxectos enerxéticos, elaborar plans de redución de emisións de GEIs e analizar os seus efectos sobre os procesos de cambio climático.
- Deseñar e xestionar proxectos enerxéticos enfocados á mitigación do cambio climático que xeren dereitos de emisión.
- Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, xestión e planificación enerxética sustentable a través da valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamento e aplicar este tipo de procedemento en casos sinxelos.
- Analizar o sistema enerxético actual e os seus efectos no desenvolvemento económico e social das nacións.
- Utilizar os conceptos e as fontes do dereito (legais, doctrinais e xurisprudenciais) para protexer o medioambiente e interpretar e aplicar as normas xurídicas internacionais e internas á regulación e promoción das enerxías renovables e ao desenvolvemento sostible.
- Facer balances de enerxía para determinar rendementos e optimizar procesos enerxéticos tanto en procesos como en equipos e coñecer os mecanismos de transformación e trasmisión de calor.
- Identificar os procesos asociados ao transporte de enerxía eléctrica (xeración, rectificación, etc.), así como as tecnoloxías asociadas.
- Recoñecer os diferentes equipos de transferencia de enerxía e os seus principios de funcionamento
- Estudar os fundamentos do consumo enerxético na organización social en términos termodinámicos
- Planificar e xestionar os recursos enerxéticos e materiais para as enerxías, en procesos de produción e almacenamiento
- Traballar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma e con iniciativa.
- Comunicar eficazmente as súas ideas e defendelas.
- Resolver problemas de forma efectiva, tomando decisións e liderando equipos.
- Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos xerais e específicos, incluíndo o acceso por Internet.
- Ser capaz de interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés.
- Ser capaz de xestionar información e comunicación mediante o uso das TIC
- Capacidade para a xestión e a decisión sobre un conxunto complexo e diverso de datos e fontes documentais.
- Capacidade para a toma de decisións responsable e acertada en situacións complexas e/ou comprometidas
- Aprendizaxe permanente e continua actualización.
- Comunicarse correctamente tanto nas linguas propias como nunha lingua estranxeira, oralmente e por escrito e en contextos diversos, resultando convincente e adaptado a mensaxe e os medios empregados ás características das situacións e ás audiencias
- Capacidade para traballar nun equipo multidisciplinar.
- Capacidade de análise e de síntese
- Capacidade de aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
- Motivación cara á calidade de procesos e técnicas de funcionamento.
- Capacidade para analizar as demandas, necesidades e expectativas do mercado
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
A facultade de Física conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida.
A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección, composta polo decano ou decana, o vicedecano ou vicedecana responsable de programas de intercambio, o/a responsable da UAGCD e os/as coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente establecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino.
Prácticas
As prácticas externas en empresas, organismos públicos ou privados ou laboratorios de investigación relacionados coa temática do novo Máster constitúen unha actividade de natureza formativa realizada polos estudantes cuxo obxectivo é permitirlles aplicar e complementar os coñecementos adquiridos na súa formación académica, favorecendo a adquisición de competencias en distintos aspectos das enerxías renovables e a sustentabilidade enerxética. Deste modo, o alumno incorporará coñecementos prácticos aos xa adquiridos na aula e/ou laboratorio.
Desde a Comisión Académica do Máster en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable desenvolveuse un ambicioso proxecto de contacto con empresas e institucións para a realización de prácticas externas que estaban vinculadas á elaboración futura do Traballo de Fin de Máster nelas, resultado do cal asináronse convenios de colaboración que foron básicos para a incorporación dos alumnos ao mercado laboral.
Despois de ter cursado un ano do máster de enerxías renovables o alumno terá coñecementos suficientes para poder realizar un traballo sobre algún aspecto destas enerxías e a sustentabilidade. Tamén coincidirá no tempo coa realización das prácticas en empresas, departamentos universitarios ou centros de investigación, polo que o traballo poderá estar relacionado coas prácticas
A presentación e defensa do Traballo Fin de Máster poderase realizar cando o alumno teña superado todos os créditos correspondentes ao resto de materias do plan de estudos, de acordo coa normativa vixente.
O cadro docente do Máster Universitario en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable está formado por profesores de diferentes Departamentos da USC, e profesionais colaboradores procedentes das Empresas e a Administración.
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
Matrícula |
||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
18,0 |
33,0 |
43,0 |
50,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
12,0 |
22,0 |
22,0 |
25,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
12,0 |
22,0 |
22,0 |
25,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
71,43 |
83,33 |
0,0 |
- |
|
Perfil de entrada |
||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,25 |
7,3102 |
6,8881 |
6,4772 |
6,8589 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,29 |
11,11 |
3,03 |
4,65 |
14,0 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
27,78 |
27,27 |
18,6 |
24,0 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
42,42 |
44,19 |
34,0 |
|
Adecuación á demanda |
||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,0 |
48,0 |
88,0 |
88,0 |
100,0 |
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
2,33 |
0,0 |
Indicador |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
90,91 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
0,0 |
8,33 |
5,0 |
0,0 |
|
Avaliación |
||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,44 |
97,01 |
96,99 |
94,45 |
97,67 |
|
Duración media dos estudos |
||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
2,0 |
2,0 |
2,0 |
2,0455 |
|
Eficiencia dos titulados |
||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
99,45 |
100,0 |
98,16 |
97,21 |
|
Estudantes por grupo |
||||||
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
6,2667 |
11,625 |
20,375 |
22,3125 |
23,4375 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,7143 |
7,0 |
10,375 |
11,5 |
12,125 |
|
Éxito |
||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
99,32 |
100,0 |
99,76 |
99,57 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
99,45 |
100,0 |
98,16 |
98,55 |
|
Graduación |
||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
100,0 |
91,67 |
80,0 |
95,45 |
|
Rendemento |
||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,44 |
96,35 |
96,99 |
94,23 |
97,25 |
|
Satisfacción |
||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
2,0 |
3,5 |
2,8889 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
3,67 |
4,4 |
4,46 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
5,0 |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
3,26 |
3,55 |
3,58 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,37 |
3,55 |
3,85 |
3,93 |
4,21 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,6752 |
4,2151 |
4,227 |
4,1085 |
4,6078 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,2857 |
44,4444 |
68,1818 |
56,0 |
44,6809 |
Indicador |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
88,46 |
88,46 |
96,15 |
96,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
93,1 |
87,5 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
75,0 |
74,07 |
68,97 |
65,63 |
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 51
Optativas: 12
Prácticas externas 12
Traballo fin de máster: 15
Total: 90
Non se contemplan
Fundamentos de enerxética e equipos de transferencia de enerxía
- P1231101
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Instrumentación e electrotecnia
- P1231102
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 4,5 créditos
Materiais para a enerxía
- P1231201
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Réxime xurídico das enerxías renovables
- P1231202
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Enerxía solar fotovoltaica, fundamentos e instalacións
- P1231103
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
A enerxía solar e o aproveitamento térmico
- P1231104
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Biomasa
- P1231105
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Parques eólicos
- P1231106
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía eólica e aerodinámica
- P1231107
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía hidráulica e xeotérmica
- P1231108
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxías mariñas
- P1231109
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Xestión de recursos biomásicos
- P1231203
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Taller de enerxías renovables
- P1231204
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Taller de CFD
- P1231205
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Acumulación enerxética
- P1231110
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Rede eléctrica
- P1231111
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Xestión de proxectos de enerxías renovables
- P1231112
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Tecnoloxías e instalacións de captura e uso de GEI´s
- P1231206
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Enerxía e cambio climático
- P1231113
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Economía e enerxía
- P1231114
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 3 créditos
Eficiencia enerxética e construción sustentable
- P1231115
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Comunidades sustentables e agroenerxía
- P1231207
- Optativo
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Bases de sustentabilidade e globalización
- P1231208
- Optativo
- Segundo semestre
- 3 créditos
Prácticas externas
- P1231116
- Obrigatorio
- Prácticas en Empresas de Grao e Máster
- 12 créditos
Seminarios formativos
- P1231117
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 3 créditos
Traballo fin de máster
- P1231118
- Obrigatorio
- Traballos Fin de Grao e Máster
- 15 créditos
A orientación da presente Titulación é dobre, investigadora e profesional. Unha orientación profesional vinculada ao interese e compromiso de numerosas empresas do sector, e una orientación investigadora vencellada á existencia dun doutoramento en Enerxías Renovables e Sustentabilidade Enerxética, único no Sistema Universitario de Galicia.
Titulados universitarios nas Ramas de Ciencias, Enxeñaría e Arquitectura, Ciencias Sociais e Xurídicas, que desexen orientar a súa carreira profesional a empresas, administracións públicas con interese no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e do cambio climático.
Os ámbitos de interese deste colectivo poderán abranguer todo o espectro das enerxías renovables e a eficiencia enerxética, estudos de sustentabilidade a diferentes niveis e o desenvolvemento de procesos encamiñados a mitigar o cambio climático ofrecendo solucións de futuro e desenvolvendo estratexias que impidan que fenómenos como este poidan volver a repetirse.
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 51
Optativas: 12
Prácticas externas 12
Traballo fin de máster: 15
Total: 90
Os estudantes poderán asistir, se o desexan, a titorías individualizadas destinadas ao desenvolvemento de actividades presenciais de orientación, dinamización e titoría do traballo dos estudantes: orientación para a realización de informes, preparación de exposicións, procura e selección de material bibliográfico, e guía na resolución de problemas. Os profesores deberán anunciar os horarios nos cales recibirán os alumnos que desexen empregar esta ferramenta de formación.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
- A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
- A supresión gradual da impartición da docencia.
- Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: requisitos xerais
Titulacións de acceso:
Titulados da Rama de Ciencias: Bioloxía, Biotecnoloxía, Ciencias Ambientais, Ciencias do Mar, Física, Xeoloxía, Matemáticas, Química e Bioquímica.
Titulados da rama de Enxeñaría e Arquitectura: Enxeñeiros e Arquitectos Técnicos e Superiores.
Titulados da Rama de Ciencias Sociais e Xurídicas: Administración e Dirección de Empresas, e Economía.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: requisitos xerais
Titulacións de acceso:
Titulados da Rama de Ciencias: Bioloxía, Biotecnoloxía, Ciencias Ambientais, Ciencias do Mar, Física, Xeoloxía, Matemáticas, Química e Bioquímica.
Titulados da rama de Enxeñaría e Arquitectura: Enxeñeiros e Arquitectos Técnicos e Superiores.
Titulados da Rama de Ciencias Sociais e Xurídicas: Administración e Dirección de Empresas, e Economía.
Os alumnos procedentes de países de lingua diferente ao galego, portugués ou español deberán acreditar o nivel de lingua galega: Celga II, ou española: B1, consonte o Acordo do Consello de Goberno da USC do 30 de xullo de 2018.
De non posuíren algún dos títulos, a USC realizaralles unha proba de nivel e, de non superala, deberán asistir a un curso intensivo de galego ou español no primeiro semestre até acadaren o nivel requirido
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
- Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
- Dominio da metodoloxía de traballo necesaria para a dedicación profesional ao campo das enerxías renovables, da sustentabilidade, así como ao I+D+i neste sector.
- Competencia para incorporarse a un grupo de investigación ou unha empresa que efectúen desenvolvementos nos ámbitos mencionados
- Competencias de xestión enerxética consistentes en planificar, deseñar e proxectar solucións enerxéticas no campo das enerxías renovables e a sustentabilidade, ben sexan modelos de xestión ou instalacións.
- Planificar, dimensionar, executar, explotar, manter, xestionar e avaliar obras e instalacións de tecnoloxías renovables
- Capacidade para realizar estudos de sustentabilidade enerxética, e coñecer e deseñar as operacións unitarias aplicables no campo da arquitectura ambiental e do urbanismo sostible
- Ter un coñecemento global das solucións enerxéticas renovables e dos conceptos de sustentabilidade enerxética.
- Coñecer as bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables.
- Coñecer en profundidade as tecnoloxías, ferramentas e técnicas no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética.
- Coñecer a lexislación ambiental a nivel local, rexional e global.
- Coñecer os factores sociais, xurídicos e económicos que interveñen na implantación das enerxías renovables no marco da sustentabilidade.
- Coñecer as bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética, e comparar e seleccionar as alternativas científico-técnicas máis adecuadas en diferentes contextos socioeconómicos.
- Identificar os procedementos e aplicacións propias da arquitectura ambiental e do urbanismo sostible.
- Desenvolver habilidades no campo do deseño, implementación, explotación e mantemento en instalacións enerxéticas, eficientes, renovables e sostibles, aplicando ferramentas de modelización, planificación e optimización
- Asesorar no desenvolvemento de proxectos relacionados coas enerxías renovables e a sustentabilidade enerxética, analizar, desde o punto de vista técnico, económico e social, os proxectos enerxéticos e propoñer solucións específicas e innovadoras para empresas e particulares
- Identificar e aplicar as técnicas de simulación numérica máis comúns no campo das enerxías renovables
- Analizar as fortalezas e debilidades estruturais da rede eléctrica.
- Optimizar os mecanismos de crecemento e produción de formacións forestais mediante o uso de simuladores.
- Identificar e xestionar os modelos actuais de transición enerxética sostible e a súa aplicación na selección de tecnoloxías apropiadas
- Avaliar os impactos ambientais asociados a proxectos enerxéticos, elaborar plans de redución de emisións de GEIs e analizar os seus efectos sobre os procesos de cambio climático.
- Deseñar e xestionar proxectos enerxéticos enfocados á mitigación do cambio climático que xeren dereitos de emisión.
- Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, xestión e planificación enerxética sustentable a través da valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamento e aplicar este tipo de procedemento en casos sinxelos.
- Analizar o sistema enerxético actual e os seus efectos no desenvolvemento económico e social das nacións.
- Utilizar os conceptos e as fontes do dereito (legais, doctrinais e xurisprudenciais) para protexer o medioambiente e interpretar e aplicar as normas xurídicas internacionais e internas á regulación e promoción das enerxías renovables e ao desenvolvemento sostible.
- Facer balances de enerxía para determinar rendementos e optimizar procesos enerxéticos tanto en procesos como en equipos e coñecer os mecanismos de transformación e trasmisión de calor.
- Identificar os procesos asociados ao transporte de enerxía eléctrica (xeración, rectificación, etc.), así como as tecnoloxías asociadas.
- Recoñecer os diferentes equipos de transferencia de enerxía e os seus principios de funcionamento
- Estudar os fundamentos do consumo enerxético na organización social en términos termodinámicos
- Planificar e xestionar os recursos enerxéticos e materiais para as enerxías, en procesos de produción e almacenamiento
- Traballar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma e con iniciativa.
- Comunicar eficazmente as súas ideas e defendelas.
- Resolver problemas de forma efectiva, tomando decisións e liderando equipos.
- Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos xerais e específicos, incluíndo o acceso por Internet.
- Ser capaz de interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés.
- Ser capaz de xestionar información e comunicación mediante o uso das TIC
- Capacidade para a xestión e a decisión sobre un conxunto complexo e diverso de datos e fontes documentais.
- Capacidade para a toma de decisións responsable e acertada en situacións complexas e/ou comprometidas
- Aprendizaxe permanente e continua actualización.
- Comunicarse correctamente tanto nas linguas propias como nunha lingua estranxeira, oralmente e por escrito e en contextos diversos, resultando convincente e adaptado a mensaxe e os medios empregados ás características das situacións e ás audiencias
- Capacidade para traballar nun equipo multidisciplinar.
- Capacidade de análise e de síntese
- Capacidade de aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
- Motivación cara á calidade de procesos e técnicas de funcionamento.
- Capacidade para analizar as demandas, necesidades e expectativas do mercado
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
A facultade de Física conta coa colaboración de varios profesores/as que actúan como coordinadores académicos, e cuxa función é titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida.
A selección dos candidatos lévase a cabo, para cada convocatoria ou programa, por unha Comisión de Selección, composta polo decano ou decana, o vicedecano ou vicedecana responsable de programas de intercambio, o/a responsable da UAGCD e os/as coordinadores académicos, de acordo con criterios de baremación, previamente establecidos, que teñen en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a Universidade de destino.
Prácticas
As prácticas externas en empresas, organismos públicos ou privados ou laboratorios de investigación relacionados coa temática do novo Máster constitúen unha actividade de natureza formativa realizada polos estudantes cuxo obxectivo é permitirlles aplicar e complementar os coñecementos adquiridos na súa formación académica, favorecendo a adquisición de competencias en distintos aspectos das enerxías renovables e a sustentabilidade enerxética. Deste modo, o alumno incorporará coñecementos prácticos aos xa adquiridos na aula e/ou laboratorio.
Desde a Comisión Académica do Máster en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable desenvolveuse un ambicioso proxecto de contacto con empresas e institucións para a realización de prácticas externas que estaban vinculadas á elaboración futura do Traballo de Fin de Máster nelas, resultado do cal asináronse convenios de colaboración que foron básicos para a incorporación dos alumnos ao mercado laboral.
Despois de ter cursado un ano do máster de enerxías renovables o alumno terá coñecementos suficientes para poder realizar un traballo sobre algún aspecto destas enerxías e a sustentabilidade. Tamén coincidirá no tempo coa realización das prácticas en empresas, departamentos universitarios ou centros de investigación, polo que o traballo poderá estar relacionado coas prácticas
A presentación e defensa do Traballo Fin de Máster poderase realizar cando o alumno teña superado todos os créditos correspondentes ao resto de materias do plan de estudos, de acordo coa normativa vixente.
O cadro docente do Máster Universitario en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable está formado por profesores de diferentes Departamentos da USC, e profesionais colaboradores procedentes das Empresas e a Administración.
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Oferta |
||||||
IN01 Prazas ofertadas Número de prazas ofertadas para cada curso académico. Info da escala: Número enteiro |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
25,0 |
|
Matrícula |
||||||
IN02 Matrícula Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
18,0 |
33,0 |
43,0 |
50,0 |
|
IN03 Matrícula de acceso Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
12,0 |
22,0 |
22,0 |
25,0 |
|
IN04 Matrícula de novo ingreso por preinscrición Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción. Info da escala: Número enteiro |
7,0 |
12,0 |
22,0 |
22,0 |
25,0 |
|
IN05 Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
71,43 |
83,33 |
0,0 |
- |
|
Perfil de entrada |
||||||
IN06 Nota media de acceso por preinscrición Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada. Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos). |
7,25 |
7,3102 |
6,8881 |
6,4772 |
6,8589 |
|
IN08 Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,29 |
11,11 |
3,03 |
4,65 |
14,0 |
|
IN09 Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
27,78 |
27,27 |
18,6 |
24,0 |
|
IN13 Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
- |
42,42 |
44,19 |
34,0 |
|
Adecuación á demanda |
||||||
IN12 Tasa de ocupación Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
28,0 |
48,0 |
88,0 |
88,0 |
100,0 |
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Mobilidade allea |
||||||
IN18 Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
2,33 |
0,0 |
Indicador |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|
IN22 Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
90,91 |
100,0 |
100,0 |
Indicador |
2018-2019 |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Abandono |
||||||
IN41 Taxa de abandono RD 1393/2007 Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
0,0 |
8,33 |
5,0 |
0,0 |
|
Avaliación |
||||||
IN36 Taxa de avaliación Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,44 |
97,01 |
96,99 |
94,45 |
97,67 |
|
Duración media dos estudos |
||||||
IN38 Duración media dos estudos Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos. Info da escala: Número racional con dous decimais |
- |
2,0 |
2,0 |
2,0 |
2,0455 |
|
Eficiencia dos titulados |
||||||
IN53 Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
99,45 |
100,0 |
98,16 |
97,21 |
|
Estudantes por grupo |
||||||
IN55 Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
6,2667 |
11,625 |
20,375 |
22,3125 |
23,4375 |
|
IN56 Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas) Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias. Info da escala: Número racional con dous decimais |
3,7143 |
7,0 |
10,375 |
11,5 |
12,125 |
|
Éxito |
||||||
IN35 Taxa de éxito Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
99,32 |
100,0 |
99,76 |
99,57 |
|
IN50 Taxa de éxito dos egresados Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
99,45 |
100,0 |
98,16 |
98,55 |
|
Graduación |
||||||
IN37 Taxa de graduación Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
- |
100,0 |
91,67 |
80,0 |
95,45 |
|
Rendemento |
||||||
IN34 Taxa de rendemento Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
94,44 |
96,35 |
96,99 |
94,23 |
97,25 |
|
Satisfacción |
||||||
IN19 Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
2,0 |
3,5 |
2,8889 |
|
IN20 Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
3,67 |
4,4 |
4,46 |
|
IN21 Satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores académicos coas prácticas externas. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
5,0 |
- |
- |
|
IN42 Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
- |
- |
3,26 |
3,55 |
3,58 |
|
IN46 Satisfacción do alumnado coa docencia recibida Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,37 |
3,55 |
3,85 |
3,93 |
4,21 |
|
IN47 Satisfacción do profesorado coa docencia impartida Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida. Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00 |
4,6752 |
4,2151 |
4,227 |
4,1085 |
4,6078 |
|
IN48 Taxa de resposta na enquisa de satisfacción Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
14,2857 |
44,4444 |
68,1818 |
56,0 |
44,6809 |
Indicador |
2019-2020 |
2020-2021 |
2021-2022 |
2022-2023 |
---|---|---|---|---|
IN24 Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
88,46 |
88,46 |
96,15 |
96,0 |
IN25 Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
100,0 |
100,0 |
93,1 |
87,5 |
IN26 Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título. Info da escala: Porcentaxe con dous decimais |
75,0 |
74,07 |
68,97 |
65,63 |