Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Física Aplicada
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo fundamental da materia será conseguir que o alumno se familiarice con este tipo de materiais en canto a súas propiedades e aplicacións, tan importantes no mundo actual.´
Os resultados da aprendizaxe da materia Física de Polímeros:
-Que saiba caracterizar os polímeros e analizar como inflúen as características macromoleculares sobre as propiedades físicas dos polímeros que os fan útiles como materiais para moitas aplicacións diferentes.
-Que o alumno aplicar os coñecementos de Física adquiridos en Termodinámica, Mecánica e Física Estatística no campo da Física de Polímeros, entre elas a
1) simular a xeometría e enerxía das macromoléculas
2) a elasticidade entrópica, que non ten ningún outro material
3) os comportamentos asociados á transición vítrea, a resposta retardada elástica e inelástica e a viscoelasticidade.
Que o alumno domine os conceptos da memoria dos materiais e a superposición temperatura-tempo que ten gran importancia tanto do punto de vista fundamental como aplicado.
Aspectos básicos na ciencia dos polímeros. Definicións básicas. Arquitectura molecular. Clasificación e nomenclatura. Polimerización. Pesos moleculares: medición, distribución e determinación. Conformación da cadea en polímeros. Dimensións características. Estrutura das macromoléculas. Conformacións Fundamentais. Modelos para o cálculo da distancia media extremo-extremo. Interaccións de longo alcance. A cadea de Ising.
Termodinámica e Física Estatística de solucións poliméricas. As condicións de estabilidade das solucións. Modelo reticular de Flory-Huggins
Comportamento mecánico de materiais poliméricos. Transición vítrea. Cristalinidade. Plasticidade. Polímeros amorfos. Elasticidade do caucho. Comportamento termoelástico e termodinámico dos elastómeros: forzas elásticas e enerxéticas e entrópicas. Modelos Mecanoestadísticos da elasticidade do Caucho. Inchazo.
Viscoelasticidade de polímeros. Modelos mecánicos da viscoelasticidade. Principio de superposición de Boltzmann. Dependencia da frecuencia do comportamento viscoelástico. Superposición temperatura-tempo.
BOYD, R.H.; PHILIPS, P.J. The Science of Polymer Molecules. Cambridge University Press, 1996.
BOWER, D. I. An Introduction to Polymer Physics. Cambridge University Press, 2002.
CLEGG, D.W., COLLYER, A.A. The Structure and Properties of Polymer Materials. The Institute of Materials, London, 1993.
DOI, M. Introduction to Polymer Physics. Clarendon Press, Oxford, 1996.
EISELE, U. Introduction to Polymer Physics. Springer, 2011.
GEDDE, U. W. Polymer Physics. Chapman & Hall, London, 1995.
MARK, J.E.et al. Physical Properties of Polymers, Cambridge University Press, 3rd Ed. 2004.
SPERLING, L.H. Introduction to Physical Polymer Science. John Wiley & Sons, New York, 2005.
STROBL, G. The Physics of Polymers. Springer, Berlin, 2010.
YOUNG, R. J.; LOVELL, P. A. Introduction to Polymers. 3rd Ed. CRC Press, Boca Raton, 2011.
COMPETENCIAS BÁSICAS
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
COMPETENCIAS XERAIS
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e de síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos conforme aos estándares de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas distintas modalidades usadas para a difusión de resultados e divulgación de coñecementos en reunións científicas.
CG05 - Aplicar os coñecementos á resolución de problemas complexos.
COMPETENCIAS TRANSVERSALES
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, idioma científico por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para a toma de decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE09 - Dominar o conxunto de ferramentas necesarias para que poida analizar os diferentes estados en que se pode presentar a materia.
CE10 - Comprender e asimilar tanto aspectos fundamentais como máis aplicados da Física da luz e a radiación.
Os resultados da aprendizaxe da materia Física de Polímeros:
-Que saiba caracterizar os polímeros e analizar como inflúen as características macromoleculares sobre as propiedades físicas dos polímeros que os fan útiles como materiais para moitas aplicacións diferentes.
-Que o alumno aplicar os coñecementos de Física adquiridos en Termodinámica, Mecánica e Física Estatística no campo da Física de Polímeros, entre elas a
1) simular a xeometría e enerxía das macromoléculas
2) a elasticidade entrópica, que non ten ningún outro material
3) os comportamentos asociados á transición vítrea, a resposta retardada elástica e inelástica e a viscoelasticidade.
Que o alumno domine os conceptos da memoria dos materiais e a superposición temperatura-tempo que ten gran importancia tanto do punto de vista fundamental como aplicado.
Activarase un curso na plataforma Moodle do Campus Virtual, á que se subirá información de interese para o alumno así como material docente diverso.
A materia será desenvolvida en horas de clase maxistrais, utilizando todos os medios audiovisuais dos que se poida dispoñer e que fagan amena e formativa a materia para o alumno. Realizaranse prácticas de simulación de cadeas de polímeros. Entregaráselle ao estudante todo o material base necesario para o estudo da materia así como para a realización deas prácticas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
"Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
A avaliación da materia será unha combinación de:
Asistencia participativa a clases presenciais 25 %
Realización de traballos e/ou exercicios 50 %
Exposición oral e defensa de traballos 25 %
Excepcionalmente poderase realizar un exame final da materia 100%
Tal como reflicte a memoria do Máster en Física, referido ao traballo persoal do alumno, o número de horas estimadas para estudo e traballo persoal é de 75, cuxa distribución é a seguinte:
- Traballo presencial:
Clases expositivas: 20 horas
Clases interactivas de seminario: 6 horas
Programación/experimentación ou outros traballos en ordenador/laboratorio: 4 horas
Titorías: 1 hora
- Traballo persoal e outras actividades non presenciais: 44 horas
Recoméndase un estudo continuado desde o primeiro tema, o uso da titoría como medio de aclaración de conceptos e sobre todo, como orientación da aprendizaxe e a utilización de abundante material bibliográfico para consolidar e ampliar o subministrado na clase.
Gerardo Prieto Estévez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814039
- Correo electrónico
- xerardo.prieto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Josefa Fernandez Perez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814046
- Correo electrónico
- josefa.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 7 |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 7 |
16.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |
26.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 |