Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Electromagnetismo
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Nesta materia, o alumno adquirirá competencias sobre conceptos actuais da física da
materia condensada. O curso ofrece unha visión xeral do que hoxe se coñece
como materiais cuánticos, aqueles cuxas propiedades físicas son inherentemente cuánticas
(máis aló da natureza cuántica do enlace químico ou da teoría de bandas). A adquisición de
esta visión implica comprender os estados colectivos que se producen nun sistema
multielectrón fortemente correlacionado. Serán competencias específicas:
- Comprender o concepto de cuasipartícula e a súa aplicación a estados colectivos
electrónica en sólidos.
- Entender o magnetismo como un fenómeno cuántico colectivo.
- Coñecer os límites do magnetismo itinerante e localizado.
- Manexar os conceptos básicos dun modelo Hubbard aplicado a unha transición metal a metal.
illantes.
- Coñecer os estados da materia cuántica e da materia con topoloxía non trivial.
1. Electróns que interactúan: sistemas de moitas partículas e segunda cuantificación.
Estatística de fermión e bosón. Líquido Fermi de Landau. gas electrónico
interactuando. Transición de Anderson e Mott.
2. Magnetismo cuántico: modelo de Heisenberg. Modelo Hubbard. fases ferromagnéticas,
antiferromagnéticas, metálicas e illantes.
3. Propiedades topolóxicas da materia: fase de Berry. A conexión de Berry. Curvatura de Berry. Efecto Hall cuántico. Teoría moderna da polarización. Ecuación de Dirac: grafeno. Illantes topolóxicos. Efecto Hall cuántico de spin. Fermións de Weyl.
Bibliografía básica:
-P. Fazekas, “Lecture notes on electron correlation and magnetism”, World Scientific (2003).
- Steven M- Girvin, Kun Yang, "Modern condensed matter physics", Cambridge University Press, (2019).
- Michael El-Batanouny, "Advanced quantum condensed matter physics", Cambridge University Press, (2020).
Bibliografía complementaria:
- Eduardo Fradkin, " Field Theories of conensed matter physics", Cambridge University Press, (2013).
- Henrik Bruus, Karsten Flensberg, "Many body quantum theory in condensed matter physics", Oxford University Press, (2004)
- Piers Coleman, “Introduction to many-body physics”, Cambridge University Press, 2015
- Alexander Altland, Ben Simons, "Condensed matter field theory", Cambridge University Press, 2006.
- M. Sigrist, “Solid State Theory”, notas de clase descargables de la página del autor: http://www.itp.phys.ethz.ch/education/fs13/sst/Lecture-Notes.pdf
- M. P. Marder, “Condensed matter physics”, John Wiley & Sons (2000).
- G. Grosso, G. P. Parravicini, “Solid state physics”, Academic Press (2000). - P. L. Taylor, O. Heinonen, “A quantum approach to condensed matter physics”, Cambridge Press (2002).
- Wolfgang Nolting, "Fundamentals of many body physics", Springer, 2008.
- G. D. Mahan, “Condensed matter in a nutshell”, Princeton University Press (2011).
- A. Auerbach, “Interacting electrons and quantum magnetism”, Springer-Verlag (1994).
- Shun-Qing Shen,Topological Insulators :Dirac Equation in CondensedMatters, Springer-Verlag (2012)
- Bernavig B. Andrei, Topological Insulators and Topological Superconductors, Universitiy Princenton Press (2013)
5.5.1.5.1 BÁSICO E XERAL
CG01 - Adquirir a capacidade de realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Ter capacidade de análise e síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade para redactar textos, artigos ou informes científicos de acordo coas normas de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas diferentes modalidades utilizadas para a difusión de resultados e a difusión do coñecemento en
reunións científicas.
CG05 - Aplicar coñecementos para resolver problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de
ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que o alumnado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornos
novos ou pouco coñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos baseados
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas ao
aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar ao público as súas conclusións e os coñecementos e razóns finais que as sustentan.
especializados e non especializados dun xeito claro e inequívoco
CB10 - Que os estudantes teñan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que será
ser en gran parte autodirixido ou autónomo.
5.5.1.5.2 TRANSVERSAIS
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, linguaxe científica por
excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade para tomar decisións responsables en situacións complexas e/ou responsables.
5.5.1.5.3 ESPECÍFICOS
CE09 - Dominar o conxunto de ferramentas necesarias para poder analizar os distintos estados nos que se atopa o
tema.
CE10 - Coñecer e asimilar aspectos fundamentais e máis aplicados da Física da luz e da radiación.
As actividades a partir das que se desenvolverá a docencia serán de diversa índole: clases teóricas, seminarios (tanto no encerado como utilizando os recursos informáticos dispoñibles) e clases de problemas. A participación do alumno será fundamental nas clases de seminarios e problemas. Así mesmo, poranse a disposición do alumno horas de titorías para a discusión individualizada de todas as dúbidas que xurdan sobre o contido das materias.
A asistencia a clase será obrigatoria e a avaliación será continua mediante a entrega de boletíns de exercicios e/ou a realización dun traballo monográfico sobre un tema de bibliografía recente de interese para o curso.
Actividade avaliable. Peso na nota global.
Problema de entrega. Ata o 70%.
Traballo monográfico. ata un 30%
A asistencia a clase será obrigatoria con avaliación continua mediante boletíns de exercicios ou presentación de traballos monográficos sobre temas de interese recente para o curso.
Actividade avaliable. Peso na nota global.
Problema de entrega. Ata o 70%
Traballo monográfico. Ata un 30%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será
de aplicación o recollido no “Regulamento de avaliación da actuación
rendemento académico do alumnado e revisión das cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta de calquera exercicio ou proba requirida no
a avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na
convocatoria correspondente, independentemente do proceso
medidas disciplinarias que se poidan adoptar contra o alumno infractor. EL
considera fraudulenta, entre outras, a realización de obras plaxiadas
ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reprocesar ou
reinterpretación e sen citas aos autores e fontes.
É unha materia de 3 créditos ECTS. Corresponde a 26 horas de clases presenciais, 15 expositivas e 10 interactivas, 1 titoría e 49 horas de traballo persoal.
Repasa temas relacionados con ela como Estado Sólido e Mecánica Cuántica.
Francisco Javier Castro Paredes
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Electromagnetismo
- Teléfono
- 881814022
- Correo electrónico
- franciscojavier.castro.paredes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
30.05.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
02.07.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |