Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Edafoloxía e Química Agrícola, Enxeñaría Química
Áreas: Edafoloxía e Química Agrícola, Enxeñaría Química
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia pretende formar aos alumnos nos diferentes residuos xerados pola sociedade, na súa xestión integral e nas posibles vías de tratamento tanto actuais como baixo desenvolvemento.
Saber decidir se un material é un residuo ou non de acordo coa lexislación.
Coñecer as clasificacións de residuos en base aos diferentes criterios.
Coñecer o normativa marco e a específica para os fluxos de residuos
Coñecer a xerarquía de xestión de residuos
Coñecer e saber que técnicas analíticas pódense aplicar no ciclo de vida dun produto, incluíndo as etapas fóra da planta de xestión (antes de entrar), e na mesma planta ou plantas.
Coñecer e saber que técnicas analíticas débense aplicar para aplicalas na xestión óptima
Os residuos, normativa, perigo, codificación LER. Planta de xestión e tratamento de residuos. Tipos de residuos. Probas analíticas dun residuo para a súa caracterización. Probas analíticas dun residuo para seleccionar a xestión óptima. Xerarquía de xestión de residuos. De residuo a produto. Organizacións con responsabilidade en materia de residuos
Tema I. Introdución e normativa
Presentación e conceptos básicos de residuos. Caracterización de residuos: propiedades físicas, químicas, térmicas e biolóxicas. Problemas de residuos. Clasificación segundo a súa orixe e perigo. Codificación de residuos e Lista europea de residuos. Organismos con competencias en materia de residuos. Niveis xerárquicos de xestión de residuos.
Tema II. Planta de xestión e tratamento de residuos
Xeración de residuos. Embalaxe e etiquetaxe de residuos perigosos. Sector de xestión de residuos. Instalacións de tratamento de residuos. Sistemas comprensivos de xestión de residuos sólidos. Proceso de produción tecnolóxica. Fases fóra do sitio e in situ. Tratamentos: termoquímicos, físicos, químicos, fisicoquímicos e biolóxicos. Probas analíticas dun residuo para a súa caracterización. Probas analíticas dun residuo para seleccionar a xestión óptima
Tema III. Residuos industriais
Orixe e causas da xeración de residuos industriais. Clasificación de residuos industriais. Xestión de residuos industriais. Prevención e recuperación. Produción limpa. Xestión de residuos na industria alimentaria. Residuos das industrias lácteas, cárnicas, do viño, das froitas e das hortalizas e do aceite de oliva. Introdución á xestión de residuos perigosos industriais. Sistemas de tratamento de residuos perigosos.
Tema IV. Residuos Sólidos Urbanos (MSW)
Introdución á RSU. Lexislación aplicable. Orixe e clasificación. Composición e caracterización. Xestión de RSU. Operacións de tratamento e reciclaxe de materiais non biodegradables. Compostaxe e bio-metanación da fracción orgánica. Outras operacións de recuperación: incineración, pirólise e gasificación. RSU verteros: características, tipos, consideracións de localización, peche e control de gases e lixiviados.
Tema V. Residuos agrícolas, gandeiros e forestais
Lexislación aplicable. Clasificación, xeración e dispoñibilidade de residuos agrícolas, forestais e gandeiros. Operacións de recuperación. Residuos das industrias agrícolas e forestais. Xestión de envases fitosanitarios e plásticos de uso agrícola. Valorización de residuos agrícolas e forestais.
Tema VI. Residuos especiais
Introdución xeral a residuos especiais. Residuos de construción e demolición. Residuos mineiros. Lodos de tratamento de augas residuais. Residuos sanitarios. Outros residuos especiais.
Tema VII. Recuperación do solo contaminado
O solo. Características dos contaminantes e solos contaminados. Técnicas de remediación no sitio e fóra do sitio. Tratamento fisicoquímico de xestión. Técnicas post-tratamento. Bio-recuperación de solos: en fase sólida e en fase de suspensión.
Bibliografía básica
Colomer Mendoza, F.J. Tratamiento y gestión de residuos sólidos. Universidad Politécnica de Valencia, 2007. ISBN: 9788483630716.
Ullmann, F. Ullmann's Encyclopedia of Industrial Chemistry. Weinheim: Wiley, 2000. Online ISBN: 9783527306732; DOI: 10.1002/14356007
Bibliografía complementaria
Banco Mundial (Rand, T. Haukohl, J. Marxenc, U.) Municipal solid Waste Incineration. Requirements for a Succesful Project, Madrid: MundiPrensa, 2000. ISBN 9780821346686.
Levin, M., Gealth, M. A. (Eds.) Biotratamiento de Residuos Tóxicos y Peligrosos. Nueva York: Ed. McGraw-Hill, 1997. ISBN 84-481-1130-3.
Marañón Maison, E. Residuos industriales y suelos contaminado. Gijón: Universidad de Oviedo, Servicio de Publicaciones, 2000. ISBN 84-8317-240-2.
Moreno, J.; Moral, R. (Eds.). Compostaje. Madrid (etc.): Mundi-Prensa, 2008. ISBN 9788484763468.
Nemerow, N.L., Dasgupta, A. Tratamiento de vertidos industriales y peligrosos. Madrid: Díaz de Santos, D. L., 1998. ISBN 84-7978-337-0.
Niessen, W. R. Combustion and Incineration Processes. New York: Marcel Dekker, cop. 2002. ISBN 0-8247-0629-3.
Rodríguez Jiménez, J.J., Irabien Gulías. A. Los residuos peligrosos: Caracterización, tratamiento y gestión. Ed. Síntesis, Madrid. 1999. ISBN: 84-7738-703-6
Wang, L.K., Hung, Y-T., Lo, H.H. & Yapijakis, C. Hazardous Industrial Waste Treatment. Boca Raton, Florida: CRC/Taylor & Francis, c2007. ISBN 0849375746 (alk. paper).
Elías, X. Tratamiento y valorización energética de residuos. Ed. Díaz de Santos. 2005. ISBN: 9788479786946.
LaGrega, M. D.; Buckingham, P. L.; Evans, J. C. Gestión de residuos tóxicos. Tratamiento, eliminación y recuperación de suelos. Madrid: McGraw-Hill, D.L. 1998. ISBN 84-481-0712-8.
Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; A. Vigil, S.A. Gestión integral de residuos sólidos. Madrid: McGraw-Hill, D.L. 1998. ISBN 84-481-1830-8.
Nesta materia o alumno adquirirá as seguintes habilidades:
BÁSICO E XERAL
Competencias específicas
CE5 - Valorar correctamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociados a substancias químicas especiais
CE6 - Procesos de deseño que impliquen o tratamento ou a eliminación de produtos químicos perigosos
Competencias básicas
CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos a partir de información que, sendo incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os últimos coñecementos e razóns que os apoien a audiencias especializadas e non especializadas dun xeito claro e inequívoco.
Competencias xerais
CG3 Valorar a responsabilidade na xestión da información e o coñecemento no campo da Química Industrial e da Investigación Química
CG.4. Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e para comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría química industrial.
CG6 - Aplicar correctamente novas tecnoloxías de organización e recollida de información para resolver problemas na actividade profesional
CG8 - Valorar a dimensión humana, económica, legal e técnica na práctica profesional, así como o impacto da química no medio ambiente e no desenvolvemento sostible da sociedade.
Competencias transversais
CT.1. Capacidade de análise e síntese.
CT2 - Traballa en equipo e adáptase a equipos multidisciplinarios.
CT4 - Aprecia o valor da calidade e da mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional
A clase maxistral utilizarase para desenvolver gran parte da axenda. Os seminarios (clases interactivas) dedicaranse basicamente a realizar sesións de estudo de casos e preparar tarefas e tarefas individualmente ou en grupo.
A aplicación Moodle utilizarase como ferramenta de comunicación cos estudantes, ofrecendo aos estudantes información sobre o programa de ensino durante todo o curso na clase e materiais complementarios para o estudo da materia (notas do profesor así como artigos científico-técnicos). promovendo o estudo autónomo do estudante e a xestión de fontes bibliográficas en inglés. Algúns dos problemas da materia levaranse a cabo usando unha folla de cálculo (Excel).
Valorarase a posibilidade dunha visita técnica a unha planta de tratamento de residuos co fin de presenciar algunhas das actividades desenvolvidas na xestión de residuos explicadas en clase.
As titorías realizaranse de maneira presencial.
As competencias a alcanzar con cada actividade son:
Actividade…………………………… Modalidade…………………… Competencias
Lección maxistral…………………………Expositiva…………………CE5, CE6, CB8, CB9, CT4
Realización de exercicios…………… Interactiva de Seminario… CG3, CG4, CT1, CT2, CE6
Caso práctico……………………………… Titoría grupal…………………… CG3, CG8, CT1, CT2, CT4, CE5
A nota do alumno é a media ponderada do rendemento obtido en a) o exame (55% da nota), b) o traballo na clase (30% da nota) e c) titoría en grupo (15% da nota). Considerarase obrigatoria a asistencia ás titorías de grupo.
A visita técnica (se é realizada) avaliarase mediante un cuestionario que será entregado aos estudantes o día da visita, que terán que cubrir durante a visita e entregar ao final da visita. A avaliación deste traballo incluirase no correspondente aos traballos da aula (b).
Para ter en conta as puntuacións obtidas nos apartados b) e c) na nota final, será necesario obter unha nota mínima do 40% no exame.
Antes de facer o exame, os estudantes coñecerán as notas obtidas nos apartados b) e c). Un alumno que non teña o exame será considerado como non presentado.
No caso de non superar a materia na Primeira Oportunidade (xuño), o alumno será avaliado de novo a partir da sección a) na Segunda Oportunidade (xullo) e conservaranse as notas das seccións b) e c).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
As competencias para avaliar son as seguintes:
Actividade …………………………… Competencias
Clase maxistral ………………………… CE5, CE6, CT1, CT2, CT4
Participación …………………………… CG 3, CG.4, CG6, CG 8, CT. 1, CT 2, CT 4,
Visita técnica ………………………… CT4
Exame …………………………………… CT 8, CB 9, CG. 4, CT 1
A memoria da titulación recolle unha estimación de 51 horas de estudo e traballo persoal do alumno, que sumadas ás 24 horas presenciais supoñen 75 horas de carga de traballo para esta materia.
Recoméndase a asistencia á clase e uso da aplicación do Campus Virtual da USC da materia
Idioma: A materia será impartida en castelán ou galego, pero poderá utilizarse bibliografía en inglés para a realización de traballos ou consulta de información
É necesario o uso do campus virtual.
Remigio Paradelo Nuñez
- Departamento
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Área
- Edafoloxía e Química Agrícola
- Teléfono
- 881815042
- Correo electrónico
- remigio.paradelo.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Sara Gonzalez Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816806
- Correo electrónico
- sara.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.11 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.11 |
16.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |