Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Mellorar a visualización tridimensional de reaccións químicas mediante a comprensión dos elementos de estereocontrol na reactividade de (e entre) sistemas trigonais.
2. Comprender os modelos que xustifican a creación de novos estereocentros.
3. Coñecer os métodos sintéticos que proporcionan compostos enantiopuros, especialmente os métodos enantioselectivos catalíticos.
Tema 1. Estereoquímica en reaccións químicas. Control conformacional da estereoselectividad. Tema 2. Adicións a centros trigonales C= C.
Tema 3. Adicións a centros trigonales C=X.
Tema 4. Adicións conxugadas a sistemas C= C- C=X.
Tema 5. Adicións a centros trigonales a sistemas C= C-X.
Tema 6. Reaccións entre centros trigonales.
Básica (manual de referencia).
"Asymmetric Synthesis of Natural Products" 2nd ed. Koskinen, A. M. P.; Wiley, New York: 2012.
"Basic Principles of Asymmetric Synthesis " Mulzer, J.; In Comprehensive Asymmetric Catalysis, Jacobsen, E. N.; Pfaltz, A.; Yamamoto, Y. Springer, Heidelberg: 1999; Vol I, chapter 3, pp. 33-100.
Complementaria.
"Stereoselective Synthesis". Atkinson, R. S. John Wiley & Sons: Chichester, UK, 1995.
“Asymmetric Synthesis”, Procter, G. Oxford University Press, Oxford: 1996.
"Asymmetric Synthetic Methodology", Ager, D. J.; East, M. B. CRC Press, Boca Raton, FL, 1996.
"Enantioselective Chemical Synthesis. Methods, Logic and Practice". Corey, E. J.; Kürti, L. Direct Book Publishing: LLC, 2010.
Competencias básicas e xenerais
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles apropiadas e integrar dita información para expor e contextualizar un tema de investigación.
CG5 - Utilizar terminoloxía científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
ESPECÍFICAS
CE1 - Definir conceptos, principios, teorías e feitos especializados das diferentes áreas da Química.
CE2 - Propoñer alternativas para a resolución de problemas químicos complexos das diferentes especialidades químicas.
CE4 - Innovar nos métodos de sínteses e análises químico relacionados coas diferentes áreas da Química.
CE8 - Analizar e utilizar os datos obtidos de maneira autónoma nos experimentos complexos de laboratorio relacionándoos coas técnicas químicas, físicas ou biolóxicas apropiadas, e incluíndo o uso de fontes bibliográficas primarias. TRANSVERSAIS
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico.
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT4 - Apreciar o valor da calidade e a mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
MD1. Clases expositivas a grupos grandes (“ L” nas táboas horarias): Terán lugar en 12 sesións nun grupo onde se presentarán os conceptos teóricos do curso con exemplos pertinentes. O profesor axudarase fundamentalmente de presentacións Power Point. Os alumnos terán acceso ás copias das presentacións a través das plataformas docentes virtuais, o que lles permitirá estudar os contidos do curso con anterioridade ás clases expositivas, favorecendo as explicacións e o seguimento do curso. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
MD3. Clases interactivas con grupos pequenos (Seminarios, “ S” nas táboas horarias): Celebraranse catro sesións de clase teórico/prácticas en pequenos grupos nas que os estudantes presentarán os traballos propostos polo profesorado, ao que seguirá a discusión. Os estudantes terán acceso aos exercicios propostos e aos artigos de investigación con anterioridade a través das plataformas docentes virtuais. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
MD3ou. Clases interactivas de visualización gráfica (Seminarios, “SO” nas táboas horarias): 3 sesións en grupos pequenos nas que se visualizan estruturas de transición para as reaccións de maior importancia no curso. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
MD5. Titorías de lousa en grupo moi reducido (“ T” nas táboas horarias): Serán dúas horas de titorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. Propóñense actividades como a supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre teoría ou as prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; así como a presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final, estando condicionado o acceso ao exame á participación en polo menos o 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías). A avaliación continua (N1) terá un peso do 25% na cualificación da materia e constará de dous compoñentes: clases interactivas de grupo reducido (seminarios) e clases interactivas de grupo moi reducido (titorías). Os seminarios e as titorías incluirán os seguintes elementos resolución de problemas e casos prácticos (10%), realización de traballos e informes escritos (5%), exposición oral [(casos prácticos, problemas), 5%] e cuestións orais durante o curso (5%).
Actividade Formativa / Horas / Presencialidade
Clases presenciais teóricas / 12 / 100%
Seminarios / 7 / 100%
Titorías programadas / 2 / 100%
Preparación de proebas e traballos dirixidos / 18 / 0%
Estudo persoal do alumno / 36 / 0%
• Recomendacións para o estudo da materia
• É moi importante participar nas clases expositivas.
• É fundamental o estudo intensivo da materia dado que a súa impartición concentrarase en dúas semanas.
• Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos puntos importantes.
• A resolución de problemas é clave para a aprendizaxe desta materia.
• É imprescindible manexar os modelos mecánicos e visualizar as estruturas obtidas por cálculos mecanocuánticos que se seleccionaron para este curso.
Francisco Javier Sardina Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815715
- Correo electrónico
- javier.sardina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.12 |