Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo primordial da materia e dotar o alumno de capacidade para avaliar e propor as modificacións pertinentes nas instalacións para acadar unha produción sostible e por tanto co menor impacto ambiental posible.
As destrezas adquiridas deberanlle permitir estar en condicións tanto de deseñar novas instalacións que incorporen as mellores tecnoloxías dispoñibles en cada momento como de propor modificacións nas instalacións antigas tanto para minimizar a contaminación en orixe como para diminuír a presión sobre os sistemas de depuración da factoría.
A materia deseñouse para cubrir os contidos contemplados nos seus descriptores no plan de estudos do Máster Oficial en Enxeñería Ambiental: “Análise dos procesos de produción”, “Técnicas de minimización e reciclado de residuos” e “Desenvolvemento de tecnoloxías alternativas”.
Para tratar estes aspectos estruturouse o seguinte programa:
* Tema 1. Contaminación Ambiental.
A contaminación ambiental desde unha perspectiva histórica. Un longo camiño de catástrofes ambientais. Desenvolvemento sostible. Produción Limpa.
* Tema 2. Estratexias de Minimización, Recuperación e Reciclado.
Economía vs. Contaminación. Procesos vs. Contaminación. Procesos vs. Regras Heurísticas. Programa de minimización. Estratexias de minimización. Incentivos e Barreiras
* Tema 3. Prevención e Control Integrado da Contaminación.
Directiva de Emisións Industriais. Mellores Técnicas Dispoñibles ( MTD). Documentos BREF. Valores Límites de Emisión ( VLE). Autorización Ambiental Integral. Rexistro Estatal de Emisións e Fuentes Contaminantes.
* Tema 4. Análise ambiental dos procesos de produción.
Industria de Pasta e Papel: características xerais, requisitos BREF, caso práctico - ENCE (solución integral). II. Industria de Automoción: estratexias de produción limpa, medidas redución.
* Tema 5. Ecoeficiencia – ISO 14045.
* Tema 6. Ecoloxía Industrial
Tras un pequeno tema introdutorio (Tema 1) no que se pon de manifesto a gran interrelación entre os procesos produtivos, a contaminación e a depuración como parte dun todo, no tema 2 estúdanse as oportunidades que ofrecen os residuos como fontes produtivas, base dos procesos de reciclaxe e reutilización. Ademais realízase unha descrición das estratexias e programas de minimización
O tema 3 dedícase ao control integrado da contaminación, tomando como pivote a Directiva IPPC e a súa trasposición á lexislación española (Lei 16/2002), analizando en detalle os conceptos derivados como a definición das mellores técnicas dispoñibles. No tema 4 analízanse diversos casos prácticos no campo empresarial nos que se aplicaron os termos definidos no tema 2 e 3. O tema 5 dedícase a un exemplo de ecoeficiencia segundo a ISO 14045:2012 e o tema 6 abordará a integración de procesos no marco da Ecoloxía Industrial
Básica
Environmental Innovation Systems. 2005. Eds K. Matthias Weber y Jens Hemmelskamp. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. eBook ISBN 978-3-540-27298-4
Environmental Management Accounting for Cleaner Production. 2008. Eds Stefan Schaltegger, Martin Bennett, Roger L. Burritt, Christine M. Jasch. Springer Netherlands. eBook ISBN 978-1-4020-8913-8
Complementaria
* Recycling and resource recovery engineering: Principles of Waste Processing R. I. Stessel, Ed. Springer, 1996.
* Residuos: Gestión, minimización y tratamiento. G. Feijoo, J. Sineiro, Ed. Lápices 4, Santiago de Compostela, 2001.
* Environmental Biotechnology and Cleaner Bioprocesses. E.J. Olguin, G. Sánchez, E. Hernández, Ed. Taylor & Francis, Londres, 2000
Dentro do cadro de competencias que se deseñou para a titulación, incidirase en que os alumnos adquiran fundamentalmente as seguintes:
BASICAS E XENERAIS
CG1 - Identificar e enunciar problemas ambientais
CG5 - Realizar a investigación apropiada, emprender o deseño e dirixir o desenvolvemento de solucións de enxeñería, en contornas
novas ou pouco coñecidos, relacionando creatividade, orixinalidade, innovación e transferencia de tecnoloxía
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas,
a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas
novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos
especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT1 - Desenvolver capacidades asociadas ao traballo en equipo: cooperación, liderado, saber escoitar
CT4 - Demostrar razoamento crítico e autocrítico, capacidade analítica e de síntese
CT5 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes e proxectos de carácter científico e técnico
ESPECÍFICAS
CE2 - Coñecer en profundidade as tecnoloxías, ferramentas e técnicas no campo da enxeñería ambiental para poder comparar
e seleccionar alternativas técnicas e tecnoloxías emerxentes
CE3 - Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas
dentro do ámbito temático da Enxeñería Ambiental, en contextos interdisciplinares e, no seu caso, cunha alta compoñente de transferencia
do coñecemento
CE4 - Deseñar produtos, procesos, sistemas e servizos da industria de procesos, así como a optimización doutros xa
desenvolvidos, tomando como base tecnolóxica as diversas áreas da Enxeñería Ambiental
CE8 - Abordar un problema real de Enxeñería Ambiental baixo unha perspectiva científico-técnica, recoñecendo a importancia da
procura e xestión da información existente e da lexislación aplicable
CE11 - Identificar accións no ámbito da economía circular, definindo as opcións dentro dos novos modelos de negocio
Alternaranse clases de teoría con seminarios nos que se avaliarán problemas aplicados a casos reais. Os contidos teóricos básicos da materia ensinaranse sobre a base de clases maxistrais onde se explicarán e desenvolverán os mesmos. Estas clases apoiaranse na utilización de presentacións en Power Point.
O idioma de impartición será o castelán
Desenvolvo temporal de actividades
Semana 1 (E): Tema 1
Semana 2 (E): Tema 2
Semana 3 (E): Tema 3
Semana 4 (E-I- S): Tema 4 Case study I
Semana 5 (E-I- S): Tema 4 Case study II
Semana 6 (E-I- S): Tema 5
Semana 7 e 8 (E-I- S): Revisión e presentación de traballos. Exame
Competencias
Actividade
Clases Maxistrais CG1, CG5, CB6, CE2, CE4, CE11
Seminarios CB7, CB8, CT4, CE8
Titorías e Traballos CB9, CB10, CT1, CT5, CE3
Avaliación de actividades e competencias
i. Traballos e actividades: CB9, CB10, CT1, CT5, CE3
ii. Titorías: CB9, CB10, CT1, CT5, CE3
iii. Exame: CG1, CG5, CB6, CE2, CE4, CE11, CB7, CB8, CT4, CE8
Efectuásese un seguimento continuo da aprendizaxe. A avaliación consistirá nun exame escrito no que o alumno deberá responder a unha serie de preguntas de teoría. A nota completarase a partir da memoria e da presentación e defensa do traballo antes citado, e as cualificacións obtidas nas titorías, de acordo coa seguinte valoración:
Distribución da cualificación
Memoria, Presentación e Defensa do Traballo 60%
Titorías 10%
Exame 30%
Na primeira e segunda oportunidade a avaliación é a mesma e mantéñense as notas. En caso de exercicios ou probas fraudulentas, aplicaranse as disposicións do Regulamento para a Avaliación do Rendemento Académico dos Estudantes e para a Revisión das Cualificacións.
Competencias
Actividade
Clases Maxistrais CG1, CG5, CB6, CE2, CE4, CE11
Seminarios CB7, CB8, CT4, CE8
Titorías e Traballos CB9, CB10, CT1, CT5, CE3
A materia ten unha carga de traballo de 3 ECTS, que se reparten da forma que se mostra na táboa. As horas preséncialles indican o número de horas de clases da materia, a través das diversas actividades que se realizan, e mediante un factor que dá unha indicación das horas que se estima que ten que dedicar o estudante por hora de actividade, calcúlanse as horas de traballo autónomo que supón cada actividade.
Distribución da actividade formativa
Horas traballo alumno
Clases maxistrais 10 15
Seminarios 12 24
Titorías grupo 2 2
Exame e revisión 2 8
Total 26 49
O alumno deberá, ademais de coñecer as ferramentas matemáticas básicas e de balances de materia e enerxía, ter un bo coñecemento das distintas tecnoloxías ambientais para poder discernir a súa posible optimización cando se aplican as mellores tecnoloxías dispoñibles aos distintos casos concretos a estudar. Ao tratarse dunha materia na que é primordial a aplicación práctica á resolución de problemas concretos, é moi importante que o traballo persoal se vaia realizando en paralelo co desenvolvemento da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
É necesario o uso do campus virtual así como de MS Teams.
Cumprimento das medidas de seguridade na aula, sesións interactivas e de laboratorio.
Maria Teresa Moreira Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816792
- Correo electrónico
- maite.moreira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A7 |
Venres | |||
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A7 |
15.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A7 |
15.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A7 |
19.06.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A7 |
19.06.2025 09:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A7 |