Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 21 Total: 43
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U en Intelixencia Artificial
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo principal desta materia é aprender a distinguir os problemas adecuados para o
desenvolvemento dos sistemas multiagente, así como as súas características principais.
Introducirase o concepto de axente intelixente e detallaranse as principais teorías e modelos, así
como as diversas arquitecturas de sistemas multiagente e as aplicacións máis relevantes dos
mesmos
Axentes e arquitecturas de axentes. Necesidades de interacción entre
axentes: negociación, cooperación, coordinación. Metodoloxías
orientadas a axentes.
Básica:
M. Wooldridge (2009). An introduction to multiagent systems. John Wiley and Sons, 2 Edition, ISBN 978-
0470519462
Complementaria:
G. Weiss (1999). Multiagent systems: A modern approach to distributed artificial intelligence. MIT Press, ISBN
978-0262731317
BÁSICAS E XENERAIS
CG1 - Manter e estender formulacións teóricas fundadas para permitir
a introdución e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no
campo da Intelixencia Artificial.
CG3 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver
problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas
do campo.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base
ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación
de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos
e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas
ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou
multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e
enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre
as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus
coñecementos e xuízos.
TRANSVERSAIS
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita
dun idioma estranxeiro.
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e
as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e
para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa
coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de
xénero.
CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de
vida saudables.
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o
desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da
sociedade.
ESPECÍFICAS
CE5 - Capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes
mediante a aplicación de algoritmos de inferencia, representación do
coñecemento e planificación automática.
CE6 - Capacidade para recoñecer aqueles problemas que necesiten
dunha arquitectura distribuída que non estea prefijada durante o
deseño do sistema, que serán adecuados para a implementación de
sistemas multiagente intelixentes.
CE7 - Capacidade para entender as implicacións do desenvolvemento
dun sistema intelixente explicable e interpretable.
CE8 - Capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes
seguros, en termos de integridade, confidencialidade e robustez.
A metodoloxía Inclúe o Método expositivo / lección maxistral, prácticas de laboratorio, titorías,
traballo autónomo, estudo de casos e aprendizaxe por proxectos. levará a cabo coas seguintes
actividades formativas:
1) Aprendizaxe baseada en problemas, seminarios, estudo de casos e proxectos: trátase de
sesións cuxo obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á
resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran ao alumno a
aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións
poden requirir do alumno a presentación oral da súa solución aos problemas expostos. Os
traballos realizados polo alumnado pódense realizar de forma individual ou en grupos de
traballo.
2) Clases de teoría: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir
coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Ademais do tempo de exposición oral por parte do
profesor, esta actividade formativa require do alumno a dedicación dun tempo para preparar e
revisar por conta propia o materiais obxecto da clase.
3) Clases prácticas de laboratorio: clases dedicadas a que o alumnado desenvolva traballos
prácticos que impliquen abordar a resolución de problemas complexos, e a análise e deseño de
solucións que constitúan un medio para a súa resolución. Esta actividade pode requirir dos
alumnos a presentación oral dos traballos realizados. Os traballos realizados polo alumnado
pódense realizar de forma individual ou en grupos de traballo.
A avaliación constará das seguintes partes:
- Proba obxectiva, con ponderación do 40% da nota final. Constará de preguntas teóricas e prácticas sobre calquera dos temas incluídos nos contidos (nota mínima 4).
- Prácticas de laboratorio, con ponderación do 40% da nota final. A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquera práctica proposta. Para aprobar a materia é imprescindible realizar e aprobar as prácticas (nota mínima 4). Como parte dela, cuestións como a asistencia escolar, o traballo persoal, a actitude, etc. axudarán a superar as prácticas.
- Traballos tutelados, con ponderación do 20% da nota final. A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquera traballo proposto. Para aprobar a materia é imprescindible realizar e aprobar estes traballos (nota mínima 4). Cuestións como a asistencia, o traballo persoal, a actitude, etc. axudarán para aprobar os traballos.
- Presentación oral. Podería incluírse nalgunha práctica de resolución de problemas/aboratorio e afectaría á nota final da mesma, con todo non se cualifica por si soa.
Todas as probas de avaliación continua (prácticas, traballos e test) teñen unha nota mínima de 4 que se pode compensar con outras notas, pero é obrigatorio superar unha nota mínima de 5 para aprobar a materia.
No caso de "Suspenso" ou "Non Presentado" na primeira oportunidade, poderán presentarse novamente aquelas prácticas de laboratorio ou traballos dirixidos con "Suspenso" ou "Non presentado", en ningún caso será posible presentar novamente estas prácticas ou traballos para lograr unha mellor cualificación.
A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, supoñerá directamente a cualificación de "Suspenso" na convocatoria en que se cometa: o alumno será cualificado con "Suspenso" (cualificación numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico. , tanto se a infracción cométese na primeira oportunidade como na segunda. Para iso, modificarase a súa cualificación no informe de primeira oportunidade, en caso de ser necesario
A cualificación será de non presentado cando non se entregue ningún traballo práctico nin exame final.
Segunda oportunidade
A avaliación realizarase cos mesmos criterios anteriormente descritos. Abrirase un novo prazo para a entrega dos traballos prácticos, en caso de non entregalos na primeira oportunidade.
Segunda e posteriores matrículas
Os criterios de avaliación serán os mesmos que para os alumnos de primeira matrícula.
Asistencia a clase
A asistencia non é obrigatoria, pero axudará a superar as prácticas.
A1: Clases de teoría: 21 horas presenciais, 42 horas en total de dedicación.
A2: Clases prácticas de laboratorio: 14 horas presenciais, 40 horas en total de dedicación.
A3: Aprendizaxe baseada en problemas, seminarios, estudo de casos e proxectos: 7 horas
presenciais, 68 horas en total de dedicación.
Esta materia impártese en streaming desde a UdC e UVigo.
Esta asignatura se imparte en streaming desde la UdC y Uvigo.
Mércores | |||
---|---|---|---|
17:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | - | IA.02 |
18:30-20:00 | Grupo /CLIL_01 | - | IA.02 |
09.04.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.02 |
09.04.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | IA.02 |
01.07.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.02 |
01.07.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | IA.02 |