Ir o contido principal

Instituto de Ciencias da Educación (ICE)

O Instituto de Ciencias da Educación realiza accións de investigación, innovación e transferencia no campo das Ciencias da Educación. Organiza e desenvolve programas formativos especializados baixo demanda para profesorado e alumnado da Universidade e para profesorado e persoal técnico de niveis non universitarios. Leva a cabo investigacións e informes sobre a situación educativa dos diferentes niveis e servizos do sistema educativo en Galicia. Participa en programas e proxectos de investigación a nivel autonómico, nacional e internacional relacionados coa educación. Por outra banda, desenvolve actividades de elaboración e publicación de materiais didácticos e mantén aberta unha liña de publicacións propias en Edicións USC. 

Contacto

Enderezo: Avenida das Ciencias Chalet n.º 3. 15782 Santiago de Compostela
Teléfono: 881 814 470
email: ice [at] usc.es (ice[at]usc[dot]es)

Directorio

Directora

Carmen Fernández Morante

Teléfonos
881 814 478
Email
carmen.morante@usc.es

Secretaria

Lorena Casal Otero

Teléfonos
881 814 475
Email
lorena.casal@usc.es

Conserxe

Marta María Cereijo Castro

Teléfonos
881 814 470
Email
m.cereijo@usc.es

Novas do ICE

O Instituto de Ciencias da Educación (ICE) da USC abre un chamamento para a vinculación de novo persoal investigador ao Instituto, así como para a renovación do persoal investigador xa vinculado. As bases da convocatoria atópanse no documento que se achega con esta difusión.

 

O prazo para achegar as expresións de interese será de 20 días hábiles desde a publicación. As expresións de interese deben ser enviadas a través do formulario habilitado en liña a este efecto:

 

Convocatoria expresión de interese

Anexo I - Novo persoal vinculado

Anexo II - Continuidade persoal vinculado actualmente

 

Xoves, 17 de outubro de 2024

O pasado venres 4 de outubro a Dirección Xeral de Educación da Comunidade Valenciana participou nunha xornada de formación para o profesorado das aulas hospitalarias dos Hospilales Xeral Doutor Balmis e o Hospital Universitario Sant Joan (Alacante), na que investigadoras do Instituto de Ciencias da Educación presentaron os resultados do  proxecto ABILITI - Avatar Based Interaction and Learning In Estafes of Illness (https://abiliti.eu/).

 
ABILITI é proxecto competitivo financiado pola Unión Europea desenvolto polo Grupo de Investigación de Tecnoloxía Educativa da Universidade de Santiago de Compostela (TECNOEDUC) desde 2021 ata 2024 e que demostrou a efectividade da robótica social e os sistemas de telepresencia na atención educativa a menores con enfermidades crónicas ou de longa duración.

Na sesión formativa, as investigadoras Carmen Fernández-Morante e Lorena Casal-Otero presentaron a metodoloxía educativa creada no marco do proxecto ABILITI e realizaron unha demostración de uso de robots sociais, entendendo que esta tecnoloxía educativa é idónea para reforzar o sentimento de pertenza e o vínculo escolar dos menores que por razóns terapéuticas vense obrigados a permanecer fora da escola durante longos períodos. O proxecto ABILITI traballou durante 3 anos e experimentou en 5 países europeos esta tecnoloxía, unha metodoloxía e materiais didácticos que poden impulsar a transferencia ás escolas e axudar ao profesorado que traballa con menores a completar a intervención pedagóxica con accións que reforcen o vínculo emocional cos seus compañeiros e eviten o illamento.

A Conselleria de Educación da Comunidade Valenciana organizou 6 xornadas formativas similares en todos os hospitais da Comunidade: Hospital Universitario Vinalopó de Elxe, Hospital Xeral de Castelló, Hospital Universitario A Fe, Hospital Doutor Peset de Valencia e Hospital Francesc de Borja de Gandia,  que se levarán a cabo nos meses de outubro e novembro e que permitirán que todos os docentes teñan coñecemento desta iniciativa e poidan valorar o interese da súa implantación na Comunidade Valenciana. Unha vez finalizada a acción de formación espérase que a Comunidade Valenciana, en colaboración coas investigadoras do Grupo de Investigación de Tecnoloxía Educativa, poña en marcha unha experiencia piloto para a experimentación desta tecnoloxía educativa nalgún dos hospitais e como antesala dunha posible implantación na Comunidade.

Esta presentación forma parte do conxunto de accións de transferencia que as investigadoras de TECNOEDUC están a desenvolver no marco do proxecto obtido Programa de estímulo á transferencia da USC en 2024.

 

Investigadoras do Grupo de Tecnoloxía Educativa (TECNOEDUC) e a Federación Española de Familias de Cancro Infantil (FEPNC) presentarán ou próximo 26 de setembro non Ministerio de Educación, Formación profesional e deportes ou seu proxecto pioneiro “Formación para docentes de alumnado con cancro”.

 

Ou Grupo de investigación de Tecnoloxía Educativa conta cunha traxectoria de máis dunha década de colaboración coa FEPNC non desenvolvemento de proxectos de investigación, accións de formación e experimentación de recursos educativos e tecnoloxías emerxentes orientados a mellorar atención educativa do alumnado con cancro.

 

Nos últimos anos, detectaron a necesidade de proporcionar unha formación específica aos centros educativos, aulas hospitalarias e docentes da atención escolar domiciliaria, para a comprensión e o coñecemento da enfermidade, o tratamento e as súas implicacións non proceso educativo do alumnado con cancro.

 

Diante desa necesidade, desde ou curso 2021-22, a Universidade de Santiago de Compostela en colaboración coa FEPNC oferta o “Curso de formación específica para docentes de alumnado con cancro (FD0188)” que constitúe unha iniciativa pioneira e única en todo ou estado.

 

Ou acto de presentación da iniciativa, que se celebrará non marco do mes de sensibilización do cancro infantil, que como cada ano ten lugar en setembro, celebrarase na Subdirección Xeral de Cooperación Territorial e Innovación Educativa (SGCTIE) do Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes, na rúa de Torrelaguna, 58, ás 11:00 horas.

Reserva a túa praza nesta ligazón

Persoal científico

Os contidos desta páxina actualizáronse o 25.10.2024.