Créditos ECTS Créditos ECTS: 20
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 340 Horas de Titorías: 20 Clase Expositiva: 60 Clase Interactiva: 80 Clínicos EEES: 300 Total: 800
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
* Coñecer o funcionamento da Unidade onde realice as súas prácticas.
* Desenvolver actividades de Valoración, Coidados e Avaliación das persoas que atende en estados específicos, do estadio vital e situacións especiais de risco, aplicando os procedementos axeitados en cada momento.
Traslado á práctica clínica, nas unidades abaixo indicadas, dos contidos reflectidos nas materias comúns e esecificamente en aquelas optativas vinculadas a especiliades clínica " Urxencias, emerxencias e grandes catastrofes código P2051201", "Preprácticum casos simulados código P2051203".
Nas seguintes páxinas web de sociedades científicas de críticos disponse de: protocolos, publicacións, documentos de consenso, reunións científicas, etc.
.-SEMICYUC: Sociedad Española de Medicina Intensiva, e Unidades Coronarias.En: http://www.semicyuc.org/
.-CoBaTRiCE Competency-Based Training Programme in Intensive Care in Europe. En: http://www.cobatrice.org/en/index.asp
.-Sociedad Española de Anestesiología e Reanimación. En: http://www.sedar.es/
-European Society of Intensive Care Medicine. eN: http://www.esicm.org/
.-Revista@ Electrónica de Medicina Intensiva Dirixida a profesionais da salude.En.
.-Critical Care On-Line Journal Club (via JournalReview.org). En: http://www.uninet.edu/remi/. Especial interés xa que recolle pautas de actuación recente.
.-seeiuc. Sociedad Española de Enfermería Intensiva y Cuidados Coronarios.A AACN estableceuse en 1969 para axudar á formación das enfermeiras que traballan nas recén creadas unidades de coidados intensivos. Esta Asociación Americana de Enfermeiras en Coidados Críticos é a organización máis grande do mundo nunha especialidade de enfemería, con máis que 65.000 membros que representan os Estados Unidos de América e a outros 45 países En:http://www.seeiuc.com/enlaces/asocia.htm
.-AACN: American Association of Critical-Care Nurses. . EN:AACN. American Association of Critical-Care Nurses [en línea]. DispoÑIible a través de Internet en: . [Consulta: 28 marzo 2004].
.- ACCCN. Australian College of Critical Care Nurses. O ACCCN respresenta a máis de 2.500 profesionais de enfermeria australianos dedicadas a coidados críticos. Os seus afiliados traballan en todas as áreas dos coidados críticos (urxencias, atención cardiotorácica, unidades de coidados intensivos xerais, unidades de coidados intensivos pediátricos, unidades coronarias, etc.), así como nos campos académico e formativo.EN: ACCCN. Australian College of Critical Care Nurses [en línea]. DispoÑIible a través de Internet en: . [Consulta: 28 marzo 2004].
.-ANECIPN.Asociación Nacional de Enfermaría de Coidados Intensivos Pediátricos e Neonatais
ANECIPN é unha asociación sen ánimo de lucro cuxos obxectivos son: a) Promover o estudo da enfermaría nos Coidados Intensivos Pediátricos e Neonatais; b) Funcionar como órgano asesor en todos os aspectos correspondentes a esta faceta da enfermaría; c) Establecer relacións entre esta asociación e outras asociacións nacionais ou estranxeiras, así como persoas interesadas no sector sanitario dos Coidados intensivos pediátricos e neonatais, para tratar o estudo de temas e asuntos de interese en relación con este; d) Organizar todo tipo de actividades sociais, culturais e científicas en relación con este sector da enfermaría, e e) Promover o recoñecemento da especialidade en coidados intensivos pediatricos e neonatais.
É ANECIPN. Asociación Nacional de Enfermaría de Coidados Intensivos Pediátricos e Neonatais [en liña]. Dispoñible a través de Internet en: . .-NIARTI.ssociazione Nazionale Infermieri di Area Critica
.-BACCN.British Association of Critical Care Nurses
.- CACCN.Canadian Association of Critical Care Nurses. en:http://www.caccn.ca/
PROTOCOLOS ESTANDARIZADOS:
Proporcionados polo coordinador da materia en fucnión da unidade elixida para a realización das práticas.
•Unha orientación profesional dirixida a formación de profesionais que sexan capaces de actuar en situacions de emerxencias y urxencias sanitarias e que estén capacitados no ámbito da xestión sanitaria.
•Unha orientación investigadora que capacita ao alumnado no ámbito da investigación e desenvolvemento dos cuidados en urxencias , de tal maneira que o alumno sexa capaz de dominar os contidos avanzados do programa no ámbito da profesión e de valorar e producir novos coñecementos a través das suas propias investigacions. Además, pretende capacitar ao alumnado para o exercicio da capacidade investigadora no ámbito da saude.
Realización das prácticas tuteladas en Unidades/Servizos que en virtude do convenio de cooperación entre a Consellería de Sanidad, o Servizo Galego de Saúde e a Universidade de Santiago de Compostela (primeiro asinado o 2 de xuño 2009, renovado posteriorment. Novo convenio 2021).
Os centros e dispositivos asistenciais son:
Área de Santiago:
Hospital do Barbanza
Hospital Clínico Universitario
Área fora de Santiago:
Cada curso ofertaranse plazas fora da área, previa solicitude a Consellería de Sanidade a través da ACIS.
Unidades de Atención Especial:
Urxencias, UCI, REA, UCC, Quirófano
Unidades do 061, nas bases da comunidade autónoma de Galicia.
Organización:
· Las prácticas clínicas se organizan en prácticas en unidades hospitalarias especiales de dispositivos del SERGAS en la Comunidad Autónoma Gallega y en unidades móviles de la-Fundación Pública Urxencias Sanitarias de Galicia-061. Las unidades especiales incluyen Urgencias, unidad de cuidados intensivos de adultos (UCI) y pediátrica (UCIP), unidad de coronarias, unidad de trasplante abdominal (UTAB), etc.
· Desarrollo:
o Según establece el plan de estudios, al ser una materia de segundo semestre se desarrolla de enero-febrero a mayo-junio según establezca el calendario
académico aprobado por Consello de Goberno de la Universidad de Santiago de Compostela.
o Los periodos de rotaciones/horarios se pueden adaptar a circunstancias como compatibilización con la vida familiar y laboral, etc.
· Las prácticas son supervisadas por tutores/colaboradores/profesorado asociado.
Continuada en base á adquisión de competencias polo alumno.
INDICACIÓNS PARA A AVALIACIÓN:
1. -A/o profesor/a evaluará entre as competencias citadas aquelas que se poidan cadar na unidade onde se rota a/o alumno/a.
2.- A calificación de cada competencia farase nunha escala de 0-10.
3.- Tenranse en conta as normas xerais das prácticas tuteladas.
A calificación emitirase mediante a cumplimentación dunha ficha de avaliación.
Asistencia obligatoria.
Requírese recuperación do período formativo cando as ausencias superan o 20% do período.
Avaliación continuada.
Criterios de avaliación
- Informe de avaliación do profesorado asociado ou colaboradores docentes: É un instrumento de avaliación de competencias cumplimentado polos titores clínicos, responsables da formación do alumnado nos diferentes centros onde os estudantes realizan as Prácticas.
Cada centro asistencial onde se realice a formación práctica, designará a figura de colaborador docente (que en ningún caso será equiparable á figura de profesor da USC) con titulación académica suficiente, baixo dita supervisión realizará as prácticas cada alumno/a, e que, xunto co profesor asociado designado pola USC, serán os encargados do seguimento e control da formación dos alumnos durante o seu período de prácticas.
Doutra banda, existirá a participación do colaborador docente no proceso de avaliación do alumnado a través da cumplimentación da ficha de avaliación.
Na avaliación das competencias terase en conta que as equivalencias entre as escalas de calificación e os graos de dominio da competencia son:
Grao 1 =Suspenso (0-4,9) - F / FX (Fail)
Non se esforza por adquirir a competencia e non amosa habela adquirido ou faino rara vez.
Grao 2 = Aprobado (5-6,9) - Y (Sufficient)/D (Satisfactory)
Estuda, formase e demostra que aplica algunhas veces a competencia.
Grao 3 = Notable (7-8,9) - C (Good)
Aprendeu a competencia e coa sua conducta amosa que a aplica.
Grao 4 = Sobresaínte / Matrícula de Honra (9-10) - B (Very good) A (Excellent)
Ten integrada a competencia nos seus hábitos de conducta.
Verificarase comunicación á Subidrección Xeral de Docencia e Investigación Sanitaria das posibles incidencias acaecidas durante as estancias de formación práctica.
20 créditos=500 horas
Dedicación:
Traballo presencial
Preparación de casos
Sesions clínicas
Memoria de prácticas
-
Para a oferta de prazas e a súa adxudicación iníciase un procedemento de actuación no mes de outubro:
1) Oferta de prazas na 1ª quincena de outubro
2) Adxudicación provisional 2ª quincena de decembro (por expediente académico).
3) Adxudicación definitiva,1ª quincena de decembro.
4) Publicación da planificación das practicas na 2ª quincena de xaneiro.
Requierese:
Tarxeta de identificación;retirarase na Conserxeria da Facultade de Enfermaría ou na Conserxeria do Edificio Docente Novoa Santos.
Compromiso de confidencialidade disponible na Conserxeria da Facultade de Enfermaría ou na Conserxeria do Edificio Docente Novoa Santos.
Certificado negativo de delitos sexuais.
Cumprimento da normativa de prácticas e seguimento do Protocolo de accidentes.
consultar no seguinte enlace: http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/centros/enfermaria_…
Os periodos de prácticas realizaranse en xornadas de 7 horas en turno de maña (de 8.00 a 15.00 horas) e turno de tarde (de 15.00 a 22.00 horas). Este horario poderá modificarse atendendo as características específicas das unidades o centros donde se realice o aprendizaxe práctico.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para obter maís información visitar enlace:
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa de privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
USO DO TELÉFONO MÓBIL
Queda restrinxido o uso do teléfono móbil e o seu emprego como instrumento de traballo, seguindo as indicacións dadas pola docente, responsabilizando ao alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dunha utilización non adecuada deste.