Créditos ECTS Créditos ECTS: 7
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 119 Horas de Titorías: 7 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 28 Clínicos EEES: 175 Total: 350
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
. -Proporcionar a xestión da atención integral e multidisciplinar que garantize unha atención de calidade.
. -Garantir unha abordaxe integral e multidisciplinar da atención socio-sanitario de diferentes tipos de profesionais aos que vai dirixido o máster.
. -Proporcionar xestión das unidades que garanten a actividade asistencial.
- Proporcionar as bases científicas e aplicadas da planificación e xestión sanitarias.
- Analizar, dende un punto de vista práctico, os problemas e as solucións que comporta a xestión das unidades/centros/sistemas sanitarios.
- Proporcionar unha visión global e específica dos aspectos dende o punto de vista de diferentes profesionais con perfil de acceso ao máster, e espcificamente centrado en aspectos sanitarios, económicos, organizativos, docentes e investigadores.
Traslado á práctica hospitalaria, nas unidades abaixo indicadas, dos contidos reflectidos nas materias optativas vinculadas á especialidade de xestión e as correspondentes ao módulo de materias obrigatorias (comúns).
Recursos Humanos
Recursos materiais
Calidade
Docencia e Investigación
Xestión unidades de enfermería en atención especializada
Xestión en servizos de Atención Primaria
Balderas, (1995): Administración de los servicios de enfermería Ed. Interamericana. McGRAW-HILL Madrid.
Casado, J.M.(2000) "El directivo del S.XXI" Ed. Gestión 2000. Barcelona.
De Llanos, J. y otros: (1999): "Gestión sanitaria: innovaciones y desafíos". Ed. Masson. Barcelona.
Gillies, D.A.: Gestión de enfermería. Una aproximación a los sistemas. Masson-Salvat,
Huber, D: (1999):
Liderazgo y Admón en enfermería. ED. Interamericana.McGraw-Hill. Madrid Huete, M.L. y Debaig, M. (1995):
Liderazgo y Administración en enfermería ed. Interamericana. México DF. La Monica, E.L.: Dirección y Administración en Enfermería.
Mosby/Doyma, 1994. Marriner-Tomey, A. (2001)Guía de gestión y dirección de enfermería Ed. Harcourt D.L. Madrid Mompart,
M.P. (2000) Administración de Servicios de Enfermería. Edit. Masson-Salvat. Barcelona. Mompart, M.P. y Durán, M (2001)
Administración y gestión. Edit. DAE. Madrid. Salvadores P., Lozano F. Jiménez R. Administración de servicios de Enfermería.
Ed. Salvat. Madrid. 2002
ESPECÍFICAS
•Unha orientación profesional dirixida a formación de profesionales no ámbito da xestión sanitaria.
•Unha orientación investigadora que capacita ao alumnado no ámbito da investigación e desenvolvemento dos cuidados en xestión, de tal maneira que o alumno sexa capaz de dominar os contenidos avanzados do programa no ámbito da profesión e de valorar e producir novos coñecementos a través das suas propias investigacions. Además, pretende capacitar ao alumnado para o exercicio da capacidade investigadora no ámbito da saude.
BÁSICO E XERAL
CG01 - Capacidade para coñecer o proceso de enfermaría dende diferentes enfoques que permiten mellorar a atención dos pacientes
persoas, familia e contorno nos espazos de participación
CG02 - Capacidade para recompilar datos de interese para a saúde, analizalos e transmitilos con eficacia
CG03 - Capacidade para empregar os novos sistemas de información nos campos de desempeño da profesión
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de
ideas, moitas veces nun contexto de investigación
CB7 - Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornas
novo ou pouco coñecido dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en
información que, por ser incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación do seu coñecemento e criterio
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e o coñecemento e as razóns últimas que os apoian ao público
especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que sexa
ser en boa parte autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAL
CT01 - Capacidade para realizar accións con espírito de equipo
Realización das prácticas en Unidades/Servizos que en virtude do convenio de cooperación entre a Consellería de Sanidad, o Servizo Galego de Saúde e a Universidade de Santiago de Compostela asinado (primeiro 2 de xuño 2009 con renovaciones posteriores; Nuevo convenio 2021).
Os centros e dispositivos asistenciais na Comunidade Autónoma de Galicia.
Área de Santiago:
Hospital do Barbanza
Hospital Clínico Universitario
Área fora de Santiago:
Cada curso ofertaranse plazas fora da área, previa solicitude a Consellería de Sanidade a través da ACIS.
Continuada en base á adquisión de competencias polo alumno.
INDICACIÓNS PARA A AVALIACIÓN:
1. -A/o profesor/a evaluará entre as competencias citadas aquelas que se poidan cadar na unidade onde se rota a/o alumno/a.
2.- A calificación de cada competencia farase nunha escala de 0-10.
3.- Tenranse en conta as normas xerais das prácticas tuteladas.
A calificación emitirase mediante a cumplimentación dunha ficha de avaliación.
Asistencia obligatoria.
Requírese recuperación do período formativo cando as ausencias superan o 20% do período.
Avaliación continuada.
Criterios de avaliación
- Informe de avaliación do profesorado asociado ou colaboradores docentes: É un instrumento de avaliación de competencias cumplimentado polos titores clínicos, responsables da formación do alumnado nos diferentes centros onde os estudantes realizan as Prácticas.
Cada centro asistencial onde se realice a formación práctica, designará a figura de colaborador docente (que en ningún caso será equiparable á figura de profesor da USC) con titulación académica suficiente, baixo dita supervisión realizará as prácticas cada alumno/a, e que, xunto co profesor asociado designado pola USC, serán os encargados do seguimento e control da formación dos alumnos durante o seu período de prácticas.
Doutra banda, existirá a participación do colaborador docente no proceso de avaliación do alumnado a través da cumplimentación da ficha de avaliación.
Na avaliación das competencias terase en conta que as equivalencias entre as escalas de calificación e os graos de dominio da competencia son:
Grao 1 =Suspenso (0-4,9) - F / FX (Fail)
Non se esforza por adquirir a competencia e non amosa habela adquirido ou faino rara vez.
Grao 2 = Aprobado (5-6,9) - Y (Sufficient)/D (Satisfactory)
Estuda, formase e demostra que aplica algunhas veces a competencia.
Grao 3 = Notable (7-8,9) - C (Good)
Aprendeu a competencia e coa sua conducta amosa que a aplica.
Grao 4 = Sobresaínte / Matrícula de Honra (9-10) - B (Very good) A (Excellent)
Ten integrada a competencia nos seus hábitos de conducta.
Verificarase comunicación á Subidrección Xeral de Docencia e Investigación Sanitaria das posibles incidencias acaecidas durante as estancias de formación práctica.
7 créditos= 175 horas
Dedicación:
Traballo presencial
Preparación traballos
Memoria prácticas
-
Para a oferta de prazas e a súa adxudicación iníciase un procedemento de actuación no mes de octubro:
1) Oferta de prazas na 1ª quincena de octubro
2) Adxudicación provisional 2ª quincena de decembro (por expediente académico).
3) Adxudicación definitiva,1ª quincena de decembro.
4) Publicación da planificación das practicas na 2ª quincena de xaneiro.
Requierese a tarxeta de identificación;retirarase na Conserxeria da Facultade de Enfermaría ou na Conserxeria do Edificio Docente Novoa Santos.
Antes do inicio das prácticas o alumnado debe firmar o compromiso de confidencialidade disponible na Conserxeria da Facultade de Enfermaría ou na Conserxeria do Edificio Docente Novoa Santos.
Cumprimento da normativa de prácticas.
Consultar no seguinte enlace: http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/centros/enfermaria_…
Os periodos de prácticas realizaranse en xornadas de 7 horas en turno de maña (de 8.00 a 15.00 horas). Este horario poderá modificarse atendendo as características específicas das unidades o centros donde se realice o aprendizaxe práctico.
Avaliación:
Facendo unha memoria, asinada polo titor, e propoñendo unha cualificación ao coordinador das prácticas.
"Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones".
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para obter máis información visitar o enlace:https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguirase a normativa de privacidade e protección de datos persoais dispoñible en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
USO DO TELÉFONO MÓBIL
Queda restrinxido o uso do teléfono móbil na aula ao seu emprego como instrumento de traballo, seguindo as indicacións dadas pola docente, responsabilizando ao alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dunha utilización non adecuada deste.