Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Portugués
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Galega
Áreas: Filoloxías Galega e Portuguesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia abranxe duas áreas complementarias: (i) lingua instrumental e (ii) historia e variación no ámbito da lingua portuguesa. De acordo co anterior, os obxectivos do curso son:
1. Implementar estratexias que potencien o desenvolvimento das habilidades linguísticas do aluno, sobre todo no que se refere á língua portuguesa.
2. Aperfeizoar as capacidades lingüísticas adquiridas en Lingua Portuguesa 1 e Lingua Portuguesa 2.
3. Coñecer e delimitar as particularidades da lingua portuguesa.
3. Coñecer os mecanismos do cambio linguístico referidos á lingua portuguesa.
4. Coñecer os parámetros que determinan a variación linguística e como iso se reflecte no caso dos países lusófonos.
5. Coñecer, en liñas xerais, o desenvolvimento histórico da lingua portuguesa do ponto de vista externo e interno.
1. Aspectos específicos da lingua portuguesa no seu contraste coas modalidades lingüísticas coñecidas polos alunos.
1.1. Características gráficas.
1.2. Características morfo-sintácticas.
1.3. Características léxicais. Os falsos amigos (portugués vs. español).
2. A variación da lingua portuguesa no tempo, no espazo e na sociedade.
2.1. Portugués arcaico e antigo.
2.2. Portugués médio e moderno.
3. Padróns linguísticos e variación na Lusofonia.
3.1. Portugal.
3.2. Brasil.
3.3. PALOP.
Recursos bibliográficos básicos
1. Lingua
1.1.
. Ramos, E. (2006). Portugalizar. Vigo: Xerais.
. Vázquez Corredoira, F. (2011). 101 falares com jeito. Santiago de Compostela: Através.
1.2
. Cunha, C. & Cintra, L. F. Lindley (1984). Nova Gramática do Português Contemporâneo. Lisboa: Sá da Costa.
. Dicionário Priberam da Língua Portuguesa. http://www.priberam.pt/dlpo/.
. Iriarte Sanromán, A. et al (2009). Dicionário Espanhol - Português. Porto: Porto Editora.
. http://www.linguateca.pt/Diana/download/portugisisk.html
2. Historia e variación
. Cintra, L. F. Lindley (1983). Estudos de dialectologia portuguesa. Lisboa: Sá da Costa Editora.
. Castro, I. (2006). Introdução à história do português. Lisboa: Colibri.
. Louceiro, C. et al. (1997). 7 vozes. Léxico coloquial do português luso-afro-brasileiro. Lisboa - Porto - Coimbra: Lidel.
. Machado, J. P. (1977). Dicionário Etimológico da Língua Portuguesa. Lisboa: Horizonte.
. Souto Cabo, J. A. (2008). Documentos galego-portugueses dos séculos XII e XIII. Monográfico nº 5 da Revista Galega de Filoloxia. Corunha: Universidade da Corunha.
. Souto Cabo, J. A. (2012). Os cavaleiros que fizeram as cantigas. Rio de Janeiro: Editora da UFF.
. Souto Cabo, J. A (2014). Os primeiros escritos em galego-português: revisão e balanço. Em L. Eirín García / X. López Viñas (eds.), Língua, texto, diacronía. Estudos de lingüística histórica. Monografia 9 da Revista Galega de de Filoloxía. Coruña: Universidade da Corunha, pp. 369-393.
. Williams, E. B. (1961). Do latim ao galego-português. Rio de Janeiro: Tempo Brasileiro.
3. Lecturas obrigatorias
Saavedra, Carola (2010). Paisagem com dromedário. São Paulo: Companhia das Letras.
Esta última obra será objecto de estudo de diversos pontos de vista (conteúdo, aspetos léxicos, aspetos gramaticais).
- Adquirir competencia suficiente, activa e pasiva, en lingua portuguesa no plano da oralidade e da escrita para producir e interpretar calquer tipo información.
- Interpretar adecuadamente a variación existente nos dialectos e falares do portugués actual en función do percurso diacrónico da lengua portuguesa.
- Explicar en termos históricos a formación das variedades nacionais do portugués.
O aluno é o protagonista da materia, tanto por ser o suxeito da aprendizaxe como por ter unha parte activa na mesma. A metodoloxía consistirá na exposición por parte do profesor dos contidos fundamentais e centrais de cada tema. O aluno deberá ler unha serie de materiais básicos en cada un dos temas. Por outro lado, o aluno deberá traballar os contidos da materias a través doutras leituras obrigatorias e opcionais, buscas bibliográficas e traballos.
O alumno encontrará na aula virtual correspondente materiais e indicacións esenciais, sendo, portanto, a sua consulta e seguimento imprescindíbeis. É nela que se expón o modo de implementar a programación.
Probas escritas (90%), interacción nas aulas (5%), trabajos de natureza voluntaria (5%). En ausencia destes último aspecto, o valor da proba escrita sobe a 100%. As proporcións poderán mudar en función de circunstancias particulares.
Para obter unha media de 5 (aprobado) ou superior, é imprescindíbel atinxir no mínimo 4 en todas as probas parciais.
Eses mesmos requisitos deben ser atendidos na segunda oportunidade.
No caso de exención de asistencia ás clases, o profesor habilitará, de acordo co alumno, procedimentos para suprir esa carencia.
Dependendo do tipo de aluno, mais son recomendadas 4 h. semanais de estudo.
Estudo regular.
José António Souto Cabo
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Teléfono
- 881811811
- Correo electrónico
- joseantonio.souto.cabo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mariana Killner
- Departamento
- Filoloxía Galega
- Área
- Filoloxías Galega e Portuguesa
- Correo electrónico
- mariana.killner [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Lector/a
Martes | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_01 | Portugués | D04 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Portugués | D04 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Portugués | B06 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D06 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | D06 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | D07 |
08.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D07 |
06.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D06 |
06.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | D06 |