Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Antiga
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Lograr que o alumnado alcance o coñecemento dos aspectos esencias da Historia de Grecia nos seus diversos ámbitos: político e institucional, social e económico, cultural ou relixioso; así como do marco xeográfico e cronolóxico de desenvolvemento da antiga Grecia; do valor do legado da cultura clásica, e das liñas actuais de investigación na materia.
1. Introdución
2. A Creta Minoica
3. A Grecia Micénica
4. A Época Escura e a sociedade homérica
5. A Época Arcaica
6, A Época Clásica
7. Alexandre Magno e o Mundo Helenístico
8. Grecia baixo o dominio romano
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
a) Manuais:
GÓMEZ ESPELOSÍN, F.J. 2001. Historia de la Grecia antigua, Madrid: Akal.
GÓMEZ ESPELOSÍN, F.J. 2011. Historia de Grecia en la Antigüedad, Madrid: Akal.
RUZÉ, F. & AMOURETTI, M.C., 1987. El Mundo Griego Antiguo. Madrid: Akal.
b) Atlas, fontes, dicionarios emetodología
BEEKES, R. S. P. 2010. Etymological Dictionary of Greek, Leiden-Boston: Brill.
BONNEFOY, Y., 2010. Diccionario de mitologías, Madrid: Backlist.
CHANTRAINE, P. 1968. Dictionnaire étimologyque de la langue grecque. Histoire des mots, Paris: Klincksieck.
DOMÍNGUEZ MONEDERO, A. 2006. Atlas histórico del mundo griego antiguo. Madrid: Síntesis.
DOMÍNGUEZ MONEDERO, A. (et al.). 1999. Historia del mundo clásico a través de sus textos 1. Grecia. Madrid: Alianza.
IRIARTE GOÑI, A. 2011. Historiografía y mundo griego, Zarautz (Gipuzkoa): Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco.
c) Ligazóns de Internet:
Ancient History Maps: https://www.ancient.eu/map (para mapas)
Hodoi Elektronikai - Université catholique de Louvain (para textos en versión original con su traducción al francés).
http://ancientworldonline.blogspot.com/2014/06/hodoi-elektronikai-du-te…
Perseus Digital Library: http://www.perseus.tufts.edu/hopper (para textos en versión original con su traducción al inglés)
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
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BERMEJO BARRERA, J. C., GONZÁLEZ GARCÍA, F. J., REBOREDA MORILLO, S.: Los orígenes de la mitología griega, Madrid: Akal
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SHIPLEY, G. 2001. El mundo griego después de Alejandro, 323-30 a.C., Barcelona: Crítica.
SIGNES CODOÑER, J. 2004. Escritura y literatura en la Grecia arcaica, Madrid: Ediciones Akal.
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VERNANT, J.-P. & VIDAL-NAQUET, P. 1987. Mito y tragedia en la Grecia antigua, 2 vol., Madrid: Taurus.
VERNANT, J.-P. El hombre griego, 1991. Madrid: Alianza Editorial.
VIDAL-NAQUET, P. & AUSTIN, M. 1986. Economía y sociedad en la antigua Grecia, Barcelona: Paidós.
VIDAL-NAQUET, P. 2002. El mundo de Homero. Barcelona, Ediciones Península.
WIJMA, S. M. 2014. Embracing the Immigrant. The participation of metics in Athenian polis religion (5th-4th century B.C.), Stuttgart: Franz Steiner Verlag.
WILL, E. et alii. 1997. El mundo griego y el Oriente, 2 vol., Madrid: Akal.
-Identificar as fontes textuais e arqueolóxicas para o estudo da Historia de Grecia.
-Asumir a dimensión espacial da cultura grega desde as súas orixes mediante a análise de mapas históricos.
-Organizar a información histórica de maneira coherente mediante a realización de comentarios de texto.
-Avaliar de forma crítica a bibliografía consultada, encadrándoa nunha perspectiva teórica.
-Abstraer, sintetizar e analizar os datos a partir da información histórica
-Aplicar o razoamento indutivo e dedutivo para describir, interpretar e valorar os feitos históricos.
-Traballar en equipo.
-Docencia expositiva para desenvolver os contidos teóricos mediante presentacións.
-Docencia interactiva para traballar na aula mediante comentarios de fontes, elaboración de mapas e posters, proxeccións de audiovisuais, lecturas críticas, debates, exposicións etc.
-A avaliación constará de dúas partes: o exame suporá o 60 % da cualificación e as actividades prácticas o 40 %.
-Na segunda convocatoria manteranse as cualificacións das partes da materia superadas; as non superadas deberán repetirse.
-Para o alumnado con dispensa de asistencia o exame suporá o 100 % da cualificación.
-Actividades presenciais (clases expositivas; clases interactivas; titorización personalizada; sesións de avaliación): 50 horas.
-Actividades non presenciais (estudo e preparación das actividades programadas na clase; realización de traballos, lecturas, preparación de exames): 100.
A participación regular nas clases é imprescindible, así como a consulta da aula virtual.
En caso de fraude académica, tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023, aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames, ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.
Ana Maria Suarez Piñeiro
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812567
- Correo electrónico
- ana.suarez.pineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
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09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | C04 |
Martes | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | D06 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | C03 |
17.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C01 |
17.01.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C01 |
17.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C01 |
17.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C01 |