Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 32 Clase Interactiva: 16 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Música
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
En liñas xerais, esta materia inscríbese nos seguintes obxectivos, común da tituación de Grao en Historia da Arte da USC.
a) Incorporar á historia da arte, a música e o cinema que xa contaban con ampla tradición nos estudos existentes ata a data na Universidade de Santiago novos contidos como a fotografía, o audiovisual, o dixital, as estéticas da vida cotiá, as manifestacións vinculadas coa cultura material e coa historia do deseño e a moda, de acordo coas tendencias internacionais que, ao amparo duns estudos visuais e culturais máis horizontais, tentan superar a exclusiva orientación da Historia da arte do século pasado cara aos discursos temporais e estilísticos, aos contidos dos Museos de Belas Artes e a arte e a arquitectura máis institucionais e académicas.
b) Abrir o grao a un mundo global aproveitando a situación estratéxica de Galicia no Atlántico coa súa orientación cara a América, pero tamén a de España cara ao Mediterráneo.
c) Mellorar o conxunto de coñecementos sistemáticos e básicos fomentando os saberes transversais e equiparándoo ao do resto dos estudos de Historia da arte do Estado Español e doutros países europeos. Trátase de ofertar unha formación teórico-crítica sólida cunha integración do local nun relato internacional un pouco menos eurocéntrico.
d) Insistir en aspectos referidos ás prácticas e ao mundo profesional.
De maneira especifica esta materia afonda en:
Entender en que sentido a música es é unha linguaxe e un discurso histórico.
. Estudar os diferentes parámetros e elementos que constitúenflúen na obra musical.
- Proporcionar ao alumno as ferramentas elementais para realizar unha análise formal e estilística da obra musical e a súa relación co resto das artes e as humanidades.
- Dotar ao alumno de capacidades de percepción e análise musical a través da audición.
- Coñecer e usar adecuadamente o vocabulario técnico-musical como medio de expresión.
a música na antigüidade e idade media: o canto litúrxico e a música profana.
A música na era do humanismo.
Aa música durante o barroco: caracterización e períodos.
Música vocal e música instrumental do barroco.
J. S. Bach y G. F. Haendel.
A ópera nol século XVIII.
Estilo Galante e Estilo Clásico: Haydn, Mozart e Beethoven.
Música de cámara do século XIX.
Ópera italiana e ópera alemana no século XIX. Outros estilos.
A zarzuela.
A transición o século XX.
Do expresionismo ao serialismo.
Strawinsky e as vangardas artísticas europeas.
Nuevas lenguaxes, novas músicas.
Bibliografía básica:
GROUT, D. J. y PALISCA, C. V. (1984): Historia de la música occidental (2 vols.). Madrid: Alianza Música.
Bibliografía complementaria
ATLAS, A. (2002): La música del Renacimiento. Madrid: Akal.
Bibliografía complementaria:
BUKOFZER, M. (1986): La música en la época barroca. De Monteverdi a Bach. Madrid: Alianza Música.
CASARES, E., ALONSO, C. (1995): La música española en el siglo XIX. Oviedo: Universidad de Oviedo.
DAHLAUS, C. (1997): Fundamentos de la historia de la música. Barcelona: Editorial Gedisa.
HOPPIN, R. (1991): La música medieval. Akal: Madrid.
MADARIAGA, L (1997): Diccionario básico de terminología musical. Madrid: Alpuerto.
MORGAN, R. P. (1999): La música del siglo XX. Madrid: Akal.
PLANTINGA, L. (1992): La música romántica. Una historia del estilo musical en la Europa decimonónica. Madrid: Akal.
RAYNOR, H. (2007): Una historia social de la Música desde la Edad Media hasta Beethoven. Madrid: Siglo XXI.
REESE, G. (1989): La música en la Edad Media: con una introducción sobre la música en la Edad Antigua. Madrid: Alianza.
ROSEN, Ch. (1986): El estilo clásico. Haydn, Mozart y Beethoven. Madrid: Alianza Editorial.
SALAZAR, A. (1997): Conceptos fundamentales de la Historia de la Música. Madrid: Alianza Editorial.
O estudantado será capaz de:
Recoñecer auditivamente os diferentes estilos musicais ao longo da Historia.
Analizar racionalmente os seus diferentes elementos.
Abordar a audición musical de modo analítico, orientada fundamentalmente ao recoñecemento de elementos e estruturas básicas do discurso musical.
Posuír e empregar adecuadamente o vocabulario técnico-musical, que lle permita comunicar ideas, metodoloxías e problemas sobre a disciplina de forma clara e precisa, tanto en modo oral como escrito.
Ser capaz de identificar, mediante a audición, as principais formas y estilos musicais.
Demostrar curiosidade intelectual e espírito crítico para a aprendizaxe.
Conciencia e capacidade para reflexionar sobre novas correntes de pensamento, avances disciplinares e procesos de innovación.
Clases expositivas onde se combine o discurso teórico coa sua exemplificación mediante a análise de audicions escollidas
Clases interactivas onde prime a análise de audicions ou outro tipo de documentos musicaiss en relación coa evolución histórica da Música.
Realización dun traballo individual de desenrrolo, sobre a proposta que se faga ao respecto.
Asistencia a Concertos de Música académica en función da oferta das programacións culturáis de Galicia.
Realización dun traballo individual obligatorio: 30%.
Realización dunha proba escrita de contidpos prácticos (audicións): 70%
A realización do traballo individual é preceptiva para poder presentarse ao examen
Non se terá en conta a asistencia ás aulas, aínda que é altamente recomendabel.
O estudantado con dispensa, según o Regulamento de Ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado por acordo do Consello de Goberno do 25/11/2024), será avaliado cunha proba final que suporá o 100% da cualificación final.
En caso de fraude académico, tal e como define o art. 42 do Regulamento polo que se establecen as normas de
convivencia da Universidade de Santiago de Compostela e de conformidad co dispuesto en el art. 11 da Lei de convivencia universitaria, se aplicarán as sanciones previstas pola normativa. Entre os comportamientos premeditados tendentes a falsear os resultados dun examen ou traballo, inclúese o plaxio e o emprego non consentido de ferramentas de IA.
Na segunda oportunidade observaranse as mesmas porcentaxes sinaladas na primeira.
Dúas horas de clase teórica semanais
Unha hora interactiva semanal
Unha titoría quincenal
Trabajo personalizado y en grupo semanal de actualización (aprox 3 horas)
Ademáis deo indicado, se calcula unha carga de traballo persoal de aproximadamente 30 horas.
Non se recomenda cursar a materia sen superar previamente Linguaxe e discurso musical
Débese asistir ás sesións, prestar atención e ser o máis participativo posible.
Valórase especialmente tanto que sexa capaz de responder as preguntasque se fan habitualmente nas clases, como que expoña todo aquilo que non quedou claro da explicación ou introduza novas formulacións.
Leitura e estudo da bibliografía recomendada, unido ás audicións indicadas para cada tema.
Uso e consulta habitual do campus virtual.
Utilización habitual das titorías persoalizadas.
Non está permitida a utilización de teléfonos móveis, ordenadores, tablets e outros dispositivos electrónicos na aula.
Francisco Javier Garbayo Montabes
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Música
- Teléfono
- 881812711
- Correo electrónico
- javier.garbayo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |
Xoves | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 10 |