Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
-Dotar ao alumno/a dunha visión plural e integradora da arte e a cultura contemporánea.
-Saber diferenciar as características básicas dos diversos movementos artísticos do período obxecto de estudo.
-Comprender as diferentes linguaxes formais e visuais que se dan neste período.
-Saber enmarcar a obra de arte nos contextos apropiados en que se formou e relacionala con outras formas de expresión cultural.
-Coñecer as distintas técnicas artísticas utilizadas ao longo da época contemporánea e saber deducir como estas condicionan e actúan sobre a obra de arte.
-Que o alumno/a adquira os fundamentos metodolóxicos e críticos básicos que lle permitan introducirse no exercicio da actividade investigadora.
1. Neoclasicismo, alternativas e visionarios. David, Ingres, Blake e Goya
2. A revolución romántica e o conformismo academicista. Géricault, Delacroix, Turner, Friedrich
3. O compromiso realista e o escapismo simbolista. Courbet, Manet e o Prerrafaelismo
4. O Impresionismo e a materialidade. Monet, Degas, Morisot, Cassatt, Renoir
5. As buscas postimpresionistas. Cézanne, Van Gogh, Gauguin
6. Arquitectura da segunda metade do século XVIII e do XIX. Verdadeiro estilo, neos e eclecticismo
7. Urbanismo e arquitectura no paso do século XIX ao XX. Tendencias do modernismo arquitectónico. Escola de Chicago.
8. As vanguardias históricas. Características xerais. Fauvismo e Expresionismo
9. Cubismo. Picasso. O Manifesto cubista de Apollinaire
10. Funcionalismo: xénese, triunfo e expansión a través do Estilo Internacional
11. Expresionismo abstracto americano, Neo dadá e Pop Art
(* Manuais)
Argan, J.C., El arte moderno, Valencia, 1976
*Arnason, H.H., A History of modern art : painting, sculpture, architecture, photography, London: Thames and Hudson, 1998
Benevolo, L., Historia de la arquitectura Moderna, Barcelona, Gustavo Gili, 1999
Boime, A., Historia social del arte moderno: el arte en la época de la Revolución. 1750-1800, Madrid, Alianza, 1994
Boime, A., Historia social del arte moderno: el arte en la época del bonapartismo. 1800-1815, Madrid, Alianza, 1996
Bryson, Norman, Tradición y deseo: de David a Delacroix, Madrid, Akal, 2002
Chipp, H., Teorías del Arte Contemporáneo. Fuentes artísticas y opinions críticas, Madrid, Akal, 1995
Collins, P., Los ideales de la arquitectura moderna, su evolución, 1750-1950. Barcelona, Gustavo Gili, 1970
*Daix, P., Historia cultural del mundo moderno. De David a Cézanne, Madrid, Cátedra, 2002
Denvir, B., Historia del Impresionismo, Madrid, Libsa, 1992
Eitner, Lorenz E. A., Géricault, his life and his work, London, Orbis Publishing, 1983
*Eisenman, S. et al., Historia crítica del arte del siglo XIX, Madrid, Akal, 2001
Flam, J., Matisse: The Man and His Art 1868-1918 (Ithaca and London, 1986)
Foster, H. et al., Arte desde 1900. Modernidad, antimodernidad, posmodernidad, Madrid, Akal, 2006
Frampton, K., Historia crítica de la arquitectura moderna, Barcelona, Gustavo Gili, 2007
Frascina, F. et. al., La modernidad y lo moderno. La pintura francesa en el siglo XIX, Madrid, Akal, 1993
Fried, M., El Realismo de Courbet, Madrid, Antonio Machado Libros, 2003
Fusco, R. de, Historia de la arquitectura contemporánea, Madrid, Celeste, 1992
García, S., La novela gráfica, Bilbao, Astiberri, 2014
González García, A. et al., Escritos de arte de vanguardia 1900/1945, Madrid, Ediciones Turner, 1979
Gravagnuolo, B., Historia del urbanismo en Europa, 1750-1960, Madrid, Akal, 1998
Hitchcock, H-R., Arquitectura de los siglos XIX y XX, Madrid, Cátedra, 2008
Honour, H., El Romanticismo, Madrid, Alianza, 1981
Honour, H., Neoclasicismo, Madrid, Xairat Ediciones, 1982
Kaufmann, E., La Arquitectura de la Ilustración: Barroco y Posbarroco en Inglaterra, Italia y Francia, Barcelona, Gustavo Gili, 1974
Kendall, R., Degas by himself. Drawings, prints, paintings, writings, UK, Time Warner Books, 2004
Nochlin, L., Courbet, Thames & Hudson, 2007
Nochlin, L., El Realismo, Madrid, Alianza Editorial, 1991
Noon, Patrick, Constable to Delacroix. British and the French Romantics, London, Tate Publishing, 2003
Pevsner, N., Los orígenes de la arquitectura moderna y del diseño, Barcelona, Gustavo Gili, 1976
Pevsner, N.,. Pioneros del diseño moderno. Desde William Morris a Walter Gropius, Buenos Aires, Infinito, 1936
*Ramírez, J. A. (Dir.), Historia del Arte. El mundo contemporáneo. Madrid, Alianza Editorial, 1997
*Reyero, C., Introducción al arte occidental del siglo XIX, Madrid, Cátedra, 2014
Rewald, J., El Postimpresionismo: de Van Gogh a Gauguin, Madrid, Alianza, 1982
Rewald, J., Historia del impresionismo, Barcelona, Seix Barral, 1994
*Rosemblum, Robert y Janson, H.W., El arte del siglo XIX, Madrid, Akal Arte, 1999
Schiff, R., Cezanne y el fin del impresionismo. Estudio de la teoría, la técnica y la valoración críticas del arte moderno, Madrid, Antonio Machado, 2002
Smith, P., Impresionismo, Madrid, Akal, 2006
Toman, R. (ed.), Neoclasicismo y Romanticismo. Arquitectura. Escultura. Pintura. Dibujo, Colonia, Könemann, 2000
O alumno/a será capaz de:
-Analizar e sintetizar os coñecementos adquiridos.
-Ler, analizar e interpretar unha obra de arte no período obxecto de estudo, incardinándoa nos contextos apropiados nos que se formou e conectándoa con outras formas de expresión cultural.
-Desenvolver unha metodoloxía científica propia da Historia da Arte e utilizar as ferramentas historiográficas máis axeitadas.
-Implicarse na defensa e conservación do patrimonio cultural.
-Adquirir habilidades no manexo das novas tecnoloxías.
A materia non ten docencia asignada no curso 2025/2026.
A cualificación final da materia procede dun único exame escrito na data fixada oficialmente (100% da nota final).
Todas as horas correspondentes a esta materia serán de traballo persoal do estudante.
No caso de fraude académico, tal e como se define no artigo 42 do Regulamento polo que se establecen as normas de convivencia da Universidade de Santiago de Compostela e de conformidade co disposto no artigo 11.g) de la Ley de convivencia universitaria, se aplicarán as sancións previstas pola dita normativa. Entre os comportamentos premeditados tendentes a falsear os resultados dun exame ou traballo inclúense o plaxio e o emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.
Carme Lopez Calderon
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- carme.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Perez Varela
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- ana.perez.varela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU