Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva Seminario: 5 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Departamentos: Departamento externo de 4º Ciclo
Áreas: Área externa de 4º Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer un alimento que forma parte da cultura gastronómica de Galicia.
Obxectivos específicos:
................................
- Identificar os cereais locais do pan galego e a súa trazabilidade no proceso de produción: a súa orixe, o proceso de domesticación, a súa conservación nos bancos de xermoplasma, a selección e rexistro de variedades.
...............................
Tema 1.- Introducción. Definicións
Tema 2.- Proceso de elaboración do pan
Tema 3.- Importancia das materias primas
Tema 4.- Os cereais locais do pan galego e a súa trazabilidade.
Tema 5.- Caracterización sensorial do pan
Tema 6.- Caracterización nutricional do pan
Tema 7.- Importancia do pan na alimentación
Tema 8.- Información na comercialización do pan
-Callejo González, M.J. (2002). Industrias de cereales y derivados. AMV Ediciones. Madrid.
-Dendy, D.A. (2004). Cereales y productos derivados. Química y tecnología. Ed. Acribia. Zaragoza.
-Pérez Elortondo, F. J. & M.ª D. Salvador Moya, M.D. (2022). Análisis Sensorial de alimentos y respuesta del consumidor. Ed. Acribia. Zaragoza.
-Real Decreto 308/2019. Real Decreto 308/2019, de 26 de abril, por el que se aprueba la norma de calidad para el pan. Boletín Oficial Del Estado, 11 de mayo de 2019, núm. 113, pp. 50168–50175.
-Real Decreto 677/2016. Real Decreto 677/2016, de 16 de diciembre, por el que se aprueba la norma de calidad de las harinas, las sémolas y otros productos de la molienda de los cereales. Boletín Oficial del Estado, 17 de decembro de 2016, núm. 304, pp. 88513-88519.
-Reglamento (EU) 2019/2182. Reglamento de Ejecución (UE) 2019/2182 de la Comisión de 16 de diciembre de 2019 por el que se inscribe un nombre en el Registro de Denominaciones de Origen Protegidas y de Indicaciones Geográficas Protegidas "Pan Galego/Pan Gallego " (IGP). Diario Oficial de La Unión Europea, 20 de diciembre de 2019, núm.330, p. 42.
-Romero Rodríguez, M.A. & Pereira Lorenzo, S. (2018). Respostas ás preguntas sobre o pan e o cereal do país. Ed. Monografías do Ibader – Serie Recursos Alimentarios. Ibader. Universidade de Santiago de Compostela. Lugo. ISSN edición dixital: 1988-8341
-Romero Rodríguez, M.A. & Pereira Lorenzo, S. (2023). Dende a produción á panificación do trigo galego ‘Caaveiro’ en cultivo ecolóxico vs. convencional. Ed. Monografías do Ibader – Serie Recursos Alimentarios. Ibader. Universidade de Santiago de Compostela. Lugo. ISSN edición impresa: 1888-5810. ISSN edición dixital: 1988-8341.
-Young, L.S. & Cauvain, S.P. (2008). Productos de panadería: ciencia, tecnología y práctica. Ed. Acribia. Zaragoza.
Competencias básicas e xerais
-Coñecer os métodos e tecnoloxías de produción do pan e á influencia das materias primas e do proceso sobre a calidade final.
-Que o alumnado poda aplicar os seus coñecementos ea súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
-Que o alumnado sexa capazde integrar coñecementos e xestionar a complexidade, e formular xuízos en base a información de que era incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
Competencias transdisciplinares
-Capacidade de análise e síntese.
-Capacidade de organizar e planificar.
-Capacidade para traballar como equipo.
-Capacidade para utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións.
-Capacidade para buscar, analizar e xestionar información de diferentes fontes.
-Capacidade para tomar decisións.
-Capacidade de aplicar o coñecemento á práctica.
Competencias específicas
-Comprender os fundamentos, a terminoloxía ea metodoloxía da análise sensorial de pan.
-Comprender os sistemas de control da trazabilidade no proceso de elaboración de pan.
-Coñecer as técnicas de análisis nutricional do pan.
Clases expositivas
Clases prácticas de análise sensorial de pan
Visita a unha panedería
Asistencia e participación en clases expositivas
Asistencia ás clases prácticas de avaliación sensorial do pan
A presencialidade e as horas de traballo do alumno distribuiranse da seguinte forma:
—Clases expositivas: 20 h.
—Prácticas: 10 h.
—Horas presenciais totais: 30 h.
—Participar activa, construtiva e respectuosamente nas clases expositivas e nas prácticas.
—Complementar os contidos que se traballen na materia co a bibliografía básica e complementaria recomendada.
—Desenvolver hábitos de procura autónoma de información científica.
—Aproveitar os recursos dispoñibles na biblioteca universitaria.
—Consultar con regularidade a aula virtual da materia e facer uso da mesma.
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Santiago Pereira Lorenzo
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- santiago.pereira.lorenzo [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Matilde Lombardero Fernandez
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- matilde.lombardero [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Mª Ángeles Romero Rodríguez
Coordinador/a- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- angeles.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Maria Belen Garcia Gomez
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- mariabelen.garcia [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
María Del Pilar España Fariñas
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- mariadelpilar.espana.farinas [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h