Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 46.5 Horas de Titorías: 0.5 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 8 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Empregar os coñecementos anatómicos previamente adquiridos para analizar e resolver unha situación clínica.
2. Interpretar e argumentar de maneira razoada distintos aspectos clínicos relacionados coa Anatomía Humana.
3. Adquirir e comprender nocións fundamentais que son esenciais para a práctica médica.
4. Como obxectivo transversal, promover no estudantado o desenvolvemento de habilidades para abordar e presentar casos clínico-anatómicos.
Tema 1. Estudo clínico-anatómico da columna vertebral e das paredes do tronco.
Tema 2. Anatomía aplicada do sistema nervioso periférico no membro superior.
Tema 3. Abordaxe clínica da anatomía articular do membro superior.
Tema 4. Análise clínica da anatomía muscular do membro superior.
Tema 5. Anatomía funcional do sistema nervioso periférico do membro inferior.
Tema 6. Estudo clínico da anatomía articular do membro inferior.
Tema 7. Exploración clínica da anatomía muscular do membro inferior.
Tema 8. Anatomía funcional e clínica do sistema cardiovascular.
Tema 9. Anatomía clínica do sistema respiratorio.
Tema 10. Anatomía aplicada do sistema dixestivo.
Tema 11. Anatomía clínica do sistema urinario.
Tema 12. Estudo anatómico-clínico do sistema xenital.
Tema 13. Anatomía clínica do encéfalo como parte do sistema nervioso central.
Tema 14. Anatomía aplicada da medula espiñal no contexto clínico.
Tema 15. Anatomía funcional e clínica dos nervios craniais.
1.- Gosling JA. Harris PF. Humpherson JR. Whitmore I. Willan PLT. Anatomia Humana. Texto y Atlas. Ed. Mosby/Doyma. 20 ed.
2.-Hislop HJ. Daniels- Worthinghans Pruebas funcionales musculares. Ed Marban, 60 ed. Madrid, 2008.
3.- Lumley J.S.P. Anatomia de superficie.Las Bases Anatómicas de la Exploración Clínica. Ed Churchill Livinstone. 2013.
4.- Miralles Marrero RC. Biomecanica Clínica del Aparato Locomotor. Ed. Masson S.A. Barcelona 2009.
5.- Moore KL. Anatomia con Orientación Clínica. Ed. Médica Panamericana, Barcelona 2018.
6.- Snell R.S. Anatomia Clinica para estudiantes de Medicina. Ed. Mcgraw-Hill Interamericana. Méjico. 2019.
7.- Tixa S. Atlas de Anatomia Palpatoria del Cuello, Tronco y Extremidad Superior. Investigación manual de superficie. Ed. Masson. Barcelona. 2014.
8.- Tixa S. Atlas de Anatomia palpatoria de la Extremidad inferior. Investigación manual de superficie. Ed. Masson. Barcelona. 2014.
9.- Netter, John C. Thompsom: Atlas Practico de Anatomia Ortopedica Ed Masson Barcelona 2011.
10.- Netter, John T. Hansen, David R. Lambert: Anatomia Clinica; Ed Masson, Barcelona 2020.
11.- Pro Eduardo A. Anatomia Clinica; Ed Panamericana, Madrid 2021.
Aplicar a anatomía ao contexto clínico, comprendendo a súa utilidade no diagnóstico, tratamento e procedementos médicos.
Interpretar imaxes diagnósticas identificando estruturas anatómicas normais e patolóxicas.
Relacionar a anatomía con signos e síntomas clínicos, integrando coñecementos no razoamento médico.
Empregar correctamente a terminoloxía anatómica en contornas académicas e clínicas.
Desenvolver unha visión integrada do corpo humano, recoñecendo a conexión entre estruturas e sistemas.
Columna e tronco: comprender a súa implicación na patoloxía vertebral e do sistema nervioso.
Membro superior e inferior: analizar a anatomía neuromuscular e articular para recoñecer lesións e disfuncións frecuentes.
Sistemas cardiovascular e respiratorio: interpretar achados clínicos e probas diagnósticas a partir da súa base anatómica.
Aparellos dixestivo, urinario e xenital: aplicar a anatomía á avaliación clínica e cirúrxica dos órganos internos.
Sistema nervioso central e pares craniais: recoñecer a organización e función anatómica para interpretar trastornos neurolóxicos.
Durante o desenvolvemento das clases expositivas destacaranse os apartados máis relevantes de cada tema e ofrecerase unha orientación bibliográfica. Como recursos didácticos empregaranse:
a) proxección dos temas en diapositivas de PowerPoint; b) cuestionarios de autoavaliación no Campus virtual; c) aplicacións anatómicas para ordenador e/ou tabletas: ferramentas especialmente útiles para o desenvolvemento da visión tridimensional dos órganos e das súas relacións; d) vídeos anatómicos.
• Proba test cunha única resposta verdadeira cuxo resultado suporá o 50 % da calificación final.
• Elaboración/Presentación de traballos: 50% da calificación final.
Expositivas: 20 horas.
Seminarios: 8 horas.
Titorías: 2 horas
Traballo individual para a realización de traballos: 60 horas.
Recoméndase a asistencia e participación activa nas clases, así como o estudo diario dos contidos explicados, que debe ir acompañado dunha autoavaliación da comprensión. Aconséllase tamén a lectura periódica dos contidos nos textos de referencia e o uso das titorías para resolver dúbidas. O estudante debe centrarse na comprensión dos conceptos explicados e na súa posible aplicación no ámbito clínico, sen limitarse unicamente á asimilación de información; por este motivo, recoméndase a elaboración de esquemas organizados nos que se establezan conexións entre coñecementos e conceptos.
Para un máximo aproveitamento da materia, é recomendable que o estudantado posúa coñecementos previos básicos de Anatomía Xeral, Anatomía do Aparato Locomotor, Esplacnoloxía, Neuroanatomía, así como de inglés para o manexo da bibliografía e dos recursos didácticos, e competencias no uso das tecnoloxías da información e da comunicación. O alumnado disporá dunha aula virtual da materia na plataforma Moodle, cos recursos e canles de comunicación que esta ofrece. Ademais, poderase empregar como medio de comunicación docente-alumnado a aplicación Microsoft Teams e o correo electrónico.
Juan Antonio Suarez Quintanilla
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812224
- Correo electrónico
- juanantonisuarez.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ana Isabel Rodriguez Perez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Teléfono
- 881812464
- Correo electrónico
- anai.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:30-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
12:30-13:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
18:30-19:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_04 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
Xoves | |||
11:30-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
12:30-13:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
18:30-19:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_04 | Castelán | Medicina-Aula 10 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 2 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 3 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 5 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 6 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 7 |
23.01.2026 12:00-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 8 |
12.06.2026 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |