Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 147.4 Horas de Titorías: 2 Clase Interactiva: 0.6 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticas Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Galega, Filoloxía Inglesa e Alemá, Filoloxía Clásica, Francesa e Italiana, Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral
Áreas: Filoloxía Catalá, Filoloxía Románica, Filoloxías Galega e Portuguesa, Filoloxía Alemá, Filoloxía Inglesa, Filoloxía Francesa, Filoloxía Grega, Filoloxía Italiana, Filoloxía Latina, Lingua Española, Lingüística Xeral, Literatura Española, Teoría da Literatura e Literatura Comparada
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Tal e como recolle o Real decreto 292/2014, do 11 de xullo, polo que se regulan as prácticas académicas externas dos estudantes universitarios, as prácticas externas teñen como obxectivos principais:
a) Contribuír á formación integral dos estudantes complementando a súa aprendizaxe teórica e práctica.
b) Facilitar o coñecemento da metodoloxía de traballo adecuada á realidade profesional en que os estudantes deberán operar, contrastando e aplicando os coñecementos adquiridos.
c) Favorecer o desenvolvemento de competencias técnicas, metodolóxicas, persoais e participativas.
d) Obter unha experiencia práctica que facilite a inserción no mercado de traballo e mellore a súa empregabilidade futura.
e) Favorecer os valores da innovación, a creatividade e o emprendemento
Así, as prácticas do Grao en Lingua e Literatura Inglesa teñen como obxectivo xeral a formación do alumnado nalgún dos aspectos lingüísticos, literarios e/ou culturais desenvolvidos no seu plan de estudos.
As prácticas académicas externas curriculares son prácticas integradas no sistema de créditos da titulación, recoñecidas como 6 ECTS pertencentes ao módulo optativo dos estudos de Grao.
Toda a información relativa aos programas formativos que se desenvolven nas entidades publicarase coa respectiva convocatoria e poderá consultarse na web da Facultade.
A convocatoria de prácticas externas para o Grao publicarase na web da Facultade de Filoloxía e no taboleiro electrónico da Sede Electrónica a principios de curso. No caso de resultar prazas vacantes, faríase unha segunda convocatoria no mes de xaneiro. As institucións participantes e o número de prazas que oferta cada unha coñecerase en dita convocatoria por estar supeditado ás ofertas que faga cada entidade. No caso de haber vacantes tras a convocatoria de xaneiro, poderán adxudicarse por orde de solicitude.
A bibliografía básica e complementaria será aportada durante a realización das prácticas atendendo ás diferentes tarefas formativas que oferta cada centro de prácticas.
- Competencia na análise crítica da realidade socio-cultural xeneral e dos países de fala inglesa en particular
- Competencia lóxica: capacidade de interpretar e expresar con claridade e precisión datos e argumentacións. Posta en práctica de procesos de razoamento que levan á resolución de problemas ou á obtención de información.
- Competencia social e cidadá: o alumnado convértese en individuos plurilingües que desenvolve a conciencia intercultural e que lle capacita para aprender outras linguas e abrirse a novas experiencias culturais. Capacidade para mostrar un
sentimento de cidadanía global compatible coa identidade local.
- Competencia cultural e artística: desenvolvemento da capacidade creativa a través do coñecemento da literatura, a cultura e a civilización anglosaxoa. Capacidade de apreciar o feito cultural e creativo; de comprender, valorar, e apreciar a dimensión histórica das diferentes manifestacións culturais e artísticas en lingua inglesa.
- Competencia de autonomía e iniciativa persoal: capacidade de imaxinar, emprender, desenvolver e avaliar accións ou proxectos individuais ou colectivos con creatividade, confianza, responsabilidade e sentido crítico.
- Competencia de aprender a aprender: conciencia, xestión e control das propias capacidades e coñecementos desde un sentimento de competencia ou eficacia persoal. Desenvolvemento do pensamento estratéxico e da capacidade de cooperar, de autoevaluarse e de manexar con eficiencia un conxunto de recursos e técnicas de traballo intelectual. Adquisición de técnicas de estudo e formación continua
- Competencia no uso das TICs: habilidade para buscar, obter, procesar e comunicar información e para transformala en coñecemento, desde o acceso á información ata a súa transmisión en distintos soportes unha vez tratada, incluíndo a utilización das TICs como elemento esencial para informarse, aprender e comunicarse.
- Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as
competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da
súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
- Capacidade de utilizar a lingua inglesa (lectura, escritura, comunicación, recepción, produción, interacción e mediación) ao nivel C2 correspondente ao Marco Común Europeo de Referencia, nos rexistros oral e escrito, @teniendo en cuenta as variables xeográficas, socio-culturais e históricas desta lingua, dado o seu impacto como lingua franca global, utilizada como vehículo de comunicación a nivel internacional. Devandito nivel implica a capacidade de entender con facilidade practicamente calquera mensaxe oral ou escrita; a capacidade de resumir información de diversas fontes (orais ou escritas); a capacidade de expresarse de forma espontánea, con gran fluidez e precisión; e a capacidade de distinguir matices de significado mesmo nas situacións máis complexas.
- Comprensión das implicacións culturais e históricas dos distintos estilos e recursos técnicos literarios, @teniendo en cuenta as características estéticas e temáticas dos distintos xéneros.
- Relacionar a produción literaria dos países de fala inglesa con outras manifestacións artísticas, tales como o cinema ou o teatro
Segundo establece o artigo 7 da Normativa USC de prácticas externas en empresas e institucións (Acordo do Consello de Goberno do 29 de xullo de 2015), o Grao en Lingua e Literatura Inglesas conta coas seguintes figuras para a orientación e titorización das prácticas externas:
1. Un/unha Responsable de Prácticas. A súa misión é a de incentivar a participación de empresas, entidades e estudantes no programa de prácticas, coordinar todo o proceso, participar na designación e asignación de titores/as e coordinar o seguimento e avaliación das prácticas.
2. A Comisión de Prácticas Externas e Mobilidade está composta polo Decano/a ou Vicedecano/a no que delegue, un representante de cada unha das titulacións da Facultade, 7 representantes de estudantes e o responsable da Unidade de Xestión de Centro e Departamentos. A súa principal función é velar por un sistema de adxudicación conforme a procedementos e criterios que garantan os principios de igualdade, mérito, capacidade e publicidade.
3. Un/ha titor/a académico/a asignado/a a cada estudante que será un/ha docente da titulación para cada práctica ofertada. A súa misión é facer un seguimento máis directo da práctica, dar resposta ás expectativas formativas establecidas, asegurar o seu correcto desenvolvemento e avalialo de acordo co proxecto formativo e cos criterios de avaliación establecidos na programación da materia.
4. Un/ha titor/a profesional na entidade colaboradora onde realice as prácticas. Será a persoa responsable de aplicar o plan de formación previsto e elaborar os informes de valoración que lle sexan solicitados sobre o traballo desenvolvido polo/a estudante.
Unha vez que a adxudicación das prazas sexa comunicada ao alumnado e a praza sexa aceptada por este, o/a estudante contactará co seu/súa titor/a académico/a quen lle facilitará toda a información necesaria para comezar as prácticas na entidade. Tamén se porá en contacto co/a titor/a profesional para acordaren os horarios e a data de incorporación á entidade/empresa.
Cando o/a estudante dispoña do seu horario e dun plan de actividades ratificados entre o/a titor/a académico/a e o/a titor/a profesional, estará en disposición de organizar o seu calendario e de planificar as tarefas relacionadas co plan formativo da entidade en relación coa súa titulación. O/A estudante dedicará 150 horas á realización das prácticas externas dos cales 10 estarán dedicados á elaboración da memoria final.
A memoria final deberá estar asinada polo titor/a profesional antes de ser enviada ao/á titor/a académico/a.
Unha vez rematado o período de prácticas, o/a estudante remitiralle ao/á titor/a académico/a unha memoria final segundo o modelo de memoria de prácticas facilitado na páxina web da Facultade. O/A titor/a académico/a será quen se encargue de realizar a avaliación.
O sistema de avaliación para a primeira oportunidade consta dos seguintes apartados:
a) Memoria de prácticas do estudante: 50% da cualificación
b) Informe do titor/a profesional: 50% da cualificación.
Na segunda oportunidade presentarase unha nova memoria de prácticas, que supoñerá o 50% da cualificación. O 50% restante da cualificación será a xa outorgada polo informe do/a titor/a profesional para a primeira oportunidade.
Na Memoria de verificación do Grao en Lingua e Literatura Inglesas atribúeselle a cada crédito un valor de 25 horas de traballo do/a estudante, polo que ás prácticas externas, materia de 6 créditos, correspóndenlle 150 horas de dedicación. O/A estudante dedicará 140 horas á realización de actividades na entidade e 10 horas á redacción da memoria final.
Recoméndase ao alumnado que consulte na web da Facultade a sección de Prácticas externas especialmente o roteiro/guía de prácticas.