Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 40
Linguas de uso Alemán, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U Erasmus Mundus en Lexicografía (2ªed)
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Os/As estudantes deberían ser capaces de:
- dar conta do que se leva investigado sobre o uso do dicionario así como explicar a súa significancia en lexicografía,
- describir o estado actual da investigación neste campo,
- amosar unha comprensión básica da investigación empírica,
- coñecer a existencia de diferentes aproximacións metodolóxicas e explicalas nun nivel xeral,
- desenvolver hipóteses científicas apropiadas para cuestións de investigación específicas,
- elixir un método adecuado para as súas respectivas hipóteses e aplicalo,
- analizar publicacións específicas deste campo de estudo, formular problemas neste ámbito e resolvelos mediante debates,
- desenvolver un traballo individual sobre o uso de dicionarios.
Introdución á investigación empírica
• Introdución á investigación sobre o uso do dicionario
• Estado actual da investigación
• Métodos de investigación sobre o uso do dicionario
Observación de participantes
Protocolos de pensamento en voz alta
Autoavaliacións
Entrevistas (estruturadas)
Cuestionarios (lapis e papel / en liña)
Tarefas / tests ("de velocidade" no seu caso)
"Colección de datos" (por exemplo, ficheiros de rexistro, corpus)
Experimentos sobre o tempo de reacción
Estudos de seguimento de ollos
• Implicación dos usuarios de dicionarios
• Traballo detallado e reflexión sobre metodoloxía, análise e interpretación de datos a partir de estudos sobre usuarios.
• Desenvolvemento dun estudo individual sobre o uso (estudo de caso) con presentación curta.
Lew, Robert. „Opportunities and limitations of user studies“. In Research into dictionary use / Wörterbuchbenutzungsforschung. 5. Arbeitsbericht des wissenschaftlichen Netzwerks „Internetlexikografie“, herausgegeben von Carole Tiberius und Carolin Müller-Spitzer, 6–16. OPAL - Online publizierte Arbeiten zur Linguistik, 2/2015. Mannheim: Institut für Deutsche Sprache, 2015. https://ids-pub.bsz-bw.de/frontdoor/index/index/docId/3772
Müller-Spitzer, Carolin (2016): Aufgaben und Relevanz der Wörterbuchbenutzungsforschung Mitte der 2010er Jahre. In: Schierholz, Stefan J./Gouws, Rufus Hjalmar/Hollós, Zita/Wolski, Werner (Hgg.): Wörterbuchforschung und Lexikographie. 275-294.
Müller-Spitzer, Carolin (2016): Wörterbuchbenutzungsforschung. Berlin/New York. de Gruyter. In: Klosa, Annette/Müller-Spitzer, Carolin (Hgg.): Internetlexikografie. Ein Kompendium. 291-342.
Müller-Spitzer, Carolin/Koplenig, Alexander/Wolfer, Sascha (2018): Dictionary usage research in the Internet era. London/New York. Routledge. In: Fuertes-Olivera, Pedro Antonio (Hg.): The Routledge Handbook of Lexicography. 715-734.
Coñecementos e contidos: Con07, Con08, Con02
Habilidades ou destrezas: H/D01, H/D09, H/D03, H/D04
Competencias: Comp02, Comp03, Comp09
Seminario (as datas e a duración serán anunciadas)
Primeira oportunidade:
-Participación activa
- Análise e interpretación de datos extraídos de estudos sobre o uso do dicionario.
- Desenvolvemento dun estudo de caso.
- Exame escrito (120 minutos)
100% da avaliación:
- 50% participación activa; participación en exercicios prácticos e presentación
- 50% exame escrito
Segunda oportunidade
A avaliación da segunda oportunidade basearase nos mesmos criterios.
O alumnado con dispensa oficial será avaliado seguindo un examen final (100%).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Horas presenciais: máx. 35.
Requisitos para a participación: as/os estudantes deben ter aprobados 25 ECTS no primeiro semestre .
Módulo optativo no segundo semestre.
Lingua de impartición: alemán, inglés