Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Total: 0
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Didácticas Aplicadas
Áreas: Didáctica da Lingua e a Literatura
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Proporcionar os coñecementos e as habilidades necesarias para o desempeño profesional eficiente, adaptable e de calidade no ámbito do ensino de español LE/L2.
- Proporcionar as ferramentas necesarias para organizar e xestionar os procesos de ensino e aprendizaxe do español LE/L2.
1. Deseño e desenvolvemento dos compoñentes do currículum de español LE/L2.
2. Planificación do proceso de ensino e aprendizaxe de español LE/L2.
3. Competencias docentes e xestión da aula no ensino de español LE/L2.
4. A avaliación do proceso de ensino e aprendizaxe de español LE/L2.
5. Pautas para a planificación de sesións formativas e a súa avaliación.
BÁSICA
Bordón, Teresa (2006): La evaluación de la lengua en el marco de E/L2: bases y procedimientos, Madrid, Arco/Libros.
Instituto Cervantes (2012): Las competencias clave del profesorado de lenguas segundas y extranjeras. Dirección Académica.
Lacorte, Manel y Agustín Reyes-Torres (2021): Didáctica de la lengua como 2/L en el Siglo XXI, Madrid, Arco Libros.
Regueiro Rodríguez, María Luisa (2014): La programación didáctica ELE. Pautas para el diseño de la programación de un curso ELE, Madrid, Arco Libros.
COMPLEMENTARIA
Antón, Marta (2013): Métodos de evaluación de ELE, Madrid, Arco/Libros.
Cestero Mancera, Ana María e Inmaculada Penadés Martínez (eds.) (2017): Manual del profesor de ELE, Alcalá de Henares, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá.
Dörnyei, Zoltán y Tim Murphey (2003): Group Dynamics in the Language Classroom, Cambridge, Cambridge University Press. Trad. esp. de A. Madrona Fernández, Dinámicas de grupo en la clase de idiomas, 2018, Madrid, Edinumen.
Estaire, Sheila y Sonsoles Fernández (2012): Competencia docente en lenguas extranjeras y formación de profesores. Un enfoque de acción, Madrid, Edinumen.
Esteve, Olga, Silvia López, Juan Urbán, Ángels Ferrer y Elena Verdía (2019): Indagación y reflexión sobre la propia práctica docente. Herramientas para el desarrollo profesional, Madrid, Edinumen.
Figueras Casanovas, Neus y Fuensanta Puig Soler (2013): Pautas para la evaluación del español como lengua extranjera, Madrid, Edinumen.
García Santa-Cecilia, Álvaro (1995): El currículo de español como lengua extranjera, Madrid, Edelsa.
García Santa-Cecilia, Álvaro (2000): Cómo se diseña un curso de lengua extranjera, Madrid, Arco Libros.
Herrera, Francisco y Neus Sans (eds.) (2020): La gestión del aula de español: desafíos y actuaciones, Barcelona, Difusión.
Jiménez Calderón, Francisco y Anna Rufat Sánchez (eds.) (2019): Manual de formación para profesores de ELE, Madrid, SGEL.
Kohler, Michelle (2015): Teachers as mediators in the foreign language classroom, Bristol; Buffalo, Multilingual Matters.
Lacorte, Manel y Agustín Reyes-Torres (2021): Didáctica de la lengua como 2/L en el Siglo XXI, Madrid, Arco Libros.
Martín Peris, Ernesto (coord.) (2015): La formación del profesorado de español. Innovación y reto, Madrid, Difusión.
Martínez-Atienza de Dios, María y Alfonso Zamorano Aguilar (coords.) (2018): Teoría y metodología para la enseñanza de ELE III. Programación y diseño de unidades didácticas, Madrid, En Clave-ELE.
Muñoz-Basols, Javier, Mara Fuertes Gutiérrez y Luis Cerezo (eds.) (2024): La enseñanza del español mediada por tecnología: de la justicia social a la inteligencia artificial (IA), New York, Routledge.
Pastor Cesteros Susana (2004): Aprendizaje de segundas lenguas. Lingüística aplicada a la enseñanza de idiomas, Alicante, Publicaciones de la Universidad de Alicante, capítulo 8, 269-297.
Romera-Ciria, Magdalena y M.ª Camino Bueno-Alastuey (coords.) (2022): Didáctica de la lengua, multimodalidad y nuevos entornos de aprendizaje, Barcelona, Graó.
Resultados da aprendizaxe: Coñecementos, habilidades ou destrezas e competencias
Con04 - Analizar e seleccionar procedimentos de planificación, xestión e avaliación adecuados a cada proceso de ensino-aprendizaxe de español LE/L2.
Con13 - Seleccionar e utilizar materiais e recursos relacionados co ensino de español LE/L2.
H/D04 - Utilizar distintas técnicas, recursos e criterios didácticos para organizar e xestionar os procesos de ensino-aprendizaxe de segundas linguas.
H/D12 - Manexar e analizar criticamente fontes de documentación científica, bibliográfica ou dixital no ámbito do ensino
de español LE/L2.
H/D15 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita.
Comp01 - Saber utilizar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos sobre ensino-aprendizaxe de segundas linguas no
ámbito docente ou noutros entornos profesionais.
Comp03 - Formular xuizos e propoñer solucións a problemas de ensino de segundas linguas, basándose en teorías e métodos que sexan respectuosos coa diversidade lingüística e sociocultural dos aprendentes.
A metodoloxía de ensino adoptado nas horas non presenciais síncronas e asíncronas combina docencia teórica-práctica con traballo tutelado. A docencia teórica céntrase no desenvolvemento dos contidos da materia por parte do profesorado, mediante presentacións e bibliografía, ideas clave, esquemas, resumos, visionamento de vídeos, consulta de material multimedia etc. O traballo tutelado inclúe actividades de tipoloxía variada que o alumnado realiza, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión e asesoramento do profesorado: lecturas, exercicios prácticos, cuestionarios, traballos, portafolios, dosieres, proxectos, participación en foros etc.
Fomentarase un enfoque dinámico e poderanse incorporar, ademais, metodoloxías lúdicas que favorezan a motivación do alumnado e a aprendizaxe significativa dos contidos. Trátase dunha metodoloxía que promove a aprendizaxe autónoma e a autorregulación, á vez que favorece o traballo colaborativo e a interacción entre estudantes e co profesorado.
A docencia levarase a cabo a través das ferramentas corporativas institucionais. O Campus Virtual, soportado pola plataforma Moodle, que integra ferramentas para habilitar o acceso a material docente, traballar individual ou colaborativamente, participar en debates síncronos e asíncronos, e completar o proceso de avaliación. O Campus Virtual compleméntase coa plataforma Microsoft Teams que, entre outras funcionalidades, contén ferramentas de videoconferencia e reunión en liña.
Para o seguimento da docencia e para a realización das actividades formativas é necesario que o alumnado conte con equipos informáticos ou dispositivos con conexión a internet e dispoña de webcam e de micrófono.
I. AVALIACIÓN DE PRIMEIRA OPORTUNIDADE
A cualificación final será o resultado de sumar os seguintes apartados:
1. Tarefas escritas e/ou orais de avaliación continua (50%).
2. Traballo final (50%)
II. AVALIACIÓN DE SEGUNDA OPORTUNIDADE
Aplicarase o mesmo sistema que para á avaliación de primeira oportunidade. Calquera parte superada na avaliación de primeira oportunidade deste curso respectarase na segunda.
A realización e entrega das actividades avaliables realizarase obrigatoriamente a través das ferramentas das plataformas institucionais adecuadas para ese efecto.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas non presenciais síncronas: 12 horas.
Horas non presenciais asíncronas: 36 horas.
Horas de traballo persoal do alumnado: 102 horas.
- Atender as orientacións específicas do profesorado da materia en canto a temporalización, manexo de fontes e recursos, metodoloxía de traballo, etc.
- Cumprir un ritmo de traballo programado e acorde coa avaliación continua.
- Consultar a bibliografía recomendada.
- Implicarse nas actividades prácticas propostas.
- Seguir o desenvolvemento da materia no campus virtual.
a. Os procedementos e as canles de comunicación que serán utilizados no desenvolvemento da materia (titorías, actividades de seguimento, etc.) limítanse exclusivamente ás distintas ferramentas tecnolóxicas institucionais (Campus Virtual, Plataforma MS Teams, Office 365, correo electrónico institucional).
b. En todas as actuacións relacionadas coa materia respectaranse a política de privacidade e protección de datos da USC: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
c. O material docente elaborado polo profesores está sometido a dereitos de autor. Non se permite o seu uso para fins distintos dos de impartición da docencia en cada materia concreta deste Campus Virtual. Tampouco se permite a súa difusión ni publicación por ningún outro canal. O uso e difusión para outros fins requirirá a autorización expresa da USC (cfr. Condicións de uso dos materiais que figuran no campus virtual da USC: https://www.usc.gal/es/node/41099).
d. No que respecta aos criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase empregar a linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá na aula coma nos traballos académicos encomendados.
Noelia Estevez Rionegro
Coordinador/a- Departamento
- Didácticas Aplicadas
- Área
- Didáctica da Lingua e a Literatura
- Teléfono
- 982821036
- Correo electrónico
- noelia.rionegro [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula virtual |