Skip to main content

Doctoral Programme in Chemical Science and Technology

Modality
In-person
Branch of knowledge
Science
School(s)
International PhD School
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contact
pd.quimica [at] usc.es

An interdisciplinary Chemistry programme, which trains doctors specialised in the numerous fields of work that Chemistry encompasses. This is the result of a wide and varied range of lines of research offered and also of a wide and varied board of directors.

Duration: 3 academic years
RUCT code: 5600702
Seats number: 50

Title coordinator:
Maria Del Rosario Rodil Rodriguez
rosario.rodil [at] usc.es

Use languages:
Spanish, Galician

Coordinator university:
University of Santiago de Compostela

Partaker universities:
University of Santiago de Compostela University of Vigo

Xunta de Galicia title implantation authorization date:
05/12/2013

BOE publication date:
11/03/2014

Last accreditation date:
26/01/2022

ISCED codes:
(442) Química
(440) Ciencias Físicas, quimicas, geológicas
(0531) Química

Se trata de un Programa de Doctorado de amplio espectro científico, que incluye profesores y líneas de investigación de la totalidad de los departamentos
de Química de Santiago y de Vigo: Química Analítica, Química Física, Química Inorgánica y Química Orgánica. Constituye, por lo tanto, un
programa interdisciplinar de Química, que permite formar doctores especializados en los numerosos campos de trabajo que abarca la Química, como
resultado de la oferta de un abanico amplio y diverso de líneas de investigación y un panel de directores también amplio y diverso.

The Doctoral Programme in Chemical Science and Technology has a broad scientific spectrum which includes professors and research lines from all the Departments of Chemistry at the University of Santiago and Vigo: Analytical Chemistry, Physical Chemistry, Inorganic Chemistry and Organic Chemistry.

The degrees that provide access to this Doctoral Programme without supplementary training are the following:

  • In general, any official master's degree in Chemistry, taking as reference those involving the faculties of Chemistry of the University of Santiago and Vigo (Master's in Chemical Research and Industrial Chemistry, Organic Chemistry, Theoretical Chemistry and Computational modelling, Colloids and Interfaces).
  • Students holders of the Diploma of Advanced Studies obtained through the USC's Doctoral Programme in Chemistry and Doctoral Programme in Organic Chemistry, as well as the University of Vigo's Doctoral Programme in Chemistry: Foundations and Applications.
  • Students holders of a similar Diploma of Advanced Studies that academically corresponds to that of the previous doctoral programme.

In the case of another profiles different to the above, the Academic Committee will assess each case individually, in order to decide whether they students will require supplementary training (maximum up to 15 ECTS credits), specifying the subjects that must take (maximum three).

In the case of students who have not completed a master's course, they will need an equivalence of training in research credits at least equal to those of the master's that provides access, which equals at least 60 ECTS credits.

Points for each merit are evaluated by the committee in the following way:

Academic transcript: 70%
Curriculum: 20%
Interview with the DPAC: 10%

Sin complementos de formación:

• De manera general cualquier máster oficial en Química, tomándose como referencia aquellos en los que estén implicadas las Facultades de Química de la Universidad de Santiago y de la de Vigo (Química Avanzada, Química, Química Orgánica, Química Teórica y Modelización Computacional, Coloides e Interfases).

• Estudiantes con título de DEA obtenido a través del Programa de Doctorado en Química y del Programa de Doctorado en Química Orgánica de la USC regulados por el RD 778/1998, así como del Programa de Doctorado en Química: Fundamentos y Aplicaciones de la Universidad de Vigo, también regulado por el RD 778/1998.

• Estudiantes que estén en posesión de títulos de DEA similares académicamente correspondientes a los de los programas de doctorado del apartado previo.

Otros perfiles de ingreso:

• En el caso de otro tipo de perfiles diferentes de los anteriores, la Comisión Académica evaluará de manera individualizada cada caso, con el objeto de decidir se deben exigirse complementos de formación (como máximo hasta 15 ECTS), con indicación de las materias concretas que deben cursar (máximo tres).

• En el caso de alumnos que no hayan realizado máster, se necesitará una equivalencia de formación en créditos de investigación igual por lo menos a los de los másteres que dan acceso, que serán de por lo menos 60 ECTS.

Access

1. Con carácter general, para el acceso a un programa oficial de doctorado será necesario estar en posesión de los títulos oficiales españoles de Grado, o equivalente, y de Máster universitario, o equivalente, siempre que se hayan superado, al menos, 300 créditos ECTS en el conjunto de estas dos enseñanzas..

2. Asimismo, podrá acceder quien se encuentre en alguno de los siguientes supuestos:

a) Estar en posesión de un título universitario oficial español o de otro país integrante del Espacio Europeo de Educación Superior, que habilite para el acceso al máster de acuerdo con lo establecido en el artículo 16 del RD 1393/2007, y superar un mínimo de 300 créditos ECTS en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales por lo menos 60 deberán ser de nivel de máster .

b) Estar en posesión de un título oficial español de graduado o graduada, cuya duración, conforme normas de derecho comunitario, sea de por lo menos 300 créditos ECTS. Dichos titulados deberán cursar con carácter obligatorio los complementos de formación requeridos por el programa, excepto que el plan de estudios del correspondiente título de grado incluya créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo a los créditos en investigación procedentes de estudios de máster .

c) Los titulados universitarios que, tras obtener plaza en formación en la correspondiente prueba de acceso a plazas de formación sanitaria especializada, superen con evaluación positiva por lo menos dos años de formación de un programa para la obtención del título oficial de alguna de las especialidades en ciencias de la salud.

d) Estar en posesión de un título obtenido conforme a sistemas educativos extranjeros, sin necesidad de su homologación, tras la comprobación por la Universidad de que éste acredita un nivel de formación equivalente a la del título oficial español de máster universitario y que faculta en el país expedidor del título para el acceso a estudios de doctorado. Esta admisión no implicará, en ningún caso, la homologación del título previo del cual esté en posesión el interesado ni su reconocimiento para otros efectos que el del acceso a enseñanzas de doctorado.

e) Estar en posesión de otro título español de doctor obtenido conforme a anteriores ordenaciones universitarias.

f) Estar en posesión de un título universitario oficial que haya obtenido la correspondencia al nivel 3 del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior, de acuerdo con el procedimiento establecido en el Real Decreto 967/2014, de 21 de noviembre, por el que se establecen los requisitos y el procedimiento para la homologación y declaración de equivalencia a titulación y a nivel académico universitario oficial y para la convalidación de estudios extranjeros de Educación Superior, y el procedimiento para determinar la correspondencia a los niveles del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior de los títulos oficiales de Arquitecto, Ingeniero, Licenciado, Arquitecto Técnico, Ingeniero Técnico y Diplomado.

3. Los doctorandos que iniciaran su programa de doctorado conforme a anteriores ordenaciones universitarias podrán acceder a las enseñanzas de doctorado, luego de su admisión de acuerdo con el establecido en el Reglamento de estudos de doctorado de la USC. En todo caso deberán reunir los requisitos establecidos con carácter general en dicho Reglamento para acceder a los estudios de doctorado.

4. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean el diploma de estudios avanzados obtenido de acuerdo con lo dispuesto en el Real decreto 778/1998, del 30 de abril, o alcancen la suficiencia investigadora regulada en el Real decreto 185/1985, del 23 de enero.

5. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean un título de máster oficial conforme lo Real decreto 56/2005 o el Real decreto 1393/2007, modificado por el Real decreto 861/2010, o tengan superados 60 ECTS de estudios de máster oficial.

6. También podrán acceder los diplomados, ingenieros técnicos o arquitectos técnicos que acrediten tener 300 créditos ECTS superados en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales, por lo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

• Expediente académico 70%

• Currículum 20%

• Entrevista personal con los miembros de la CAPD 10%

El programa de doctorado podrá extinguirse por alguna de las siguientes causas:

Que no supere el proceso de renovación de la acreditación establecido en el artículo 10 del RD 99/2011.

• Que no acredite el cumplimiento de los requisitos establecidos por la normativa estatal o autonómica vigente.

• Que se formule una propuesta de extinción del programa al amparo de los procesos de revisión y mejora del título de acuerdo con el procedimiento aprobado por la universidad.

• Que concurra cualquier situación excepcional que impida el correcto desarrollo del programa de doctorado.

La extinción producirá los siguientes efectos:

• Comportará la pérdida de su carácter oficial y la baja en el RUCT.

• No se podrá matricular nuevo alumnado en el programa de doctorado.

• En cualquier caso todo el alumnado afectado deberá ser informado de la extinción y de las consecuencias en lo relativo al desarrollo de sus estudios.

La Universidad adoptará las medidas necesarias para garantizar los derechos académicos del estudiantado que esté cursando dichos estudios en los términos establecidos en la resolución de extinción del plan de estudio, y aprobará el procedimiento de extinción de los programas de doctorado en el seno de la universidad.

Avances recientes en química

  • E1031A01

Estancia en otro centro de investigación

  • E1031A02

Jornadas científicas doctorales

  • E1031A03

Redacción y presentación de resultados ciéntíficos en el ámbito químico

  • E1031A04

Publicación de artículos científicos

  • E1031A05

Asistencia a congresos y reuniones científicas

  • E1031A06

Formación en actividades docentes

  • E1031A07
Teachers Area
Carmen Maria Garcia Jares
Analytical Chemistry
Maria Del Carmen Yebra Biurrun
Analytical Chemistry
Elisa Maria Rubi Cano
Analytical Chemistry
Manuel Aboal Somoza
Analytical Chemistry
Ma Carmen Barciela Alonso
Analytical Chemistry
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
Analytical Chemistry
Maria Pilar Llompart Vizoso
Analytical Chemistry
Marta Lores Aguin
Analytical Chemistry
María Raquel Domínguez González
Analytical Chemistry
Isaac Rodriguez Pereiro
Analytical Chemistry
Mª Del Carmen Casais Laiño
Analytical Chemistry
Antonio Moreda Piñeiro
Analytical Chemistry
Maria Ramil Criado
Analytical Chemistry
Jose Benito Quintana Alvarez
Analytical Chemistry
Maria Del Rosario Rodil Rodriguez
Analytical Chemistry
Elena Maria Peña Vazquez
Analytical Chemistry
Rosa Maria Montes Goyanes
Analytical Chemistry
María Concepción Tojo Suárez
International Doctoral School
Teachers Area
Juan Ramón Granja Guillán
Organic Chemistry
Juan Carlos Estevez Cabanas
Organic Chemistry
Maria Dolores Perez Meiras
Organic Chemistry
Manuel Aboal Somoza
Analytical Chemistry
Ma Carmen Barciela Alonso
Analytical Chemistry
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
Analytical Chemistry
Emilio Quiñoa Cabana
Organic Chemistry
Aida Jover Ramos
Chemical Physics
Carlos Vazquez Vazquez
Chemical Physics
María Raquel Domínguez González
Analytical Chemistry
Antonio Moreda Piñeiro
Analytical Chemistry
Antonia María Carro Díaz
Analytical Chemistry
Mercedes Torneiro Abuin
Organic Chemistry
Maria Matilde Fondo Busto
Inorganic Chemistry
Julio Antonio Seijas Vazquez
Organic Chemistry
María Del Pilar Vázquez Tato
Organic Chemistry
José Manuel Seco Castro
Organic Chemistry
Eduardo Fernandez Megia
Organic Chemistry
Felix Manuel Freire Iribarne
Organic Chemistry
Jose Francisco Rivadulla Fernandez
Chemical Physics
Manuel Amorin Lopez
Organic Chemistry
Elena Maria Peña Vazquez
Analytical Chemistry
Maria Isabel Garcia Santos
Inorganic Chemistry
Diego Peña Gil
Organic Chemistry
Alberto José Coelho Cotón
Organic Chemistry
Javier Montenegro Garcia
Organic Chemistry
Miguel Ángel Correa Duarte
International Doctoral School
Massimo Lazzari
Chemical Physics
Juan Pablo Hervés Beloso
International Doctoral School
Teachers Area
Maria Del Carmen Yebra Biurrun
Analytical Chemistry
Maria De La Merced Novo Rodriguez
Chemical Physics
Manuel Aboal Somoza
Analytical Chemistry
Ma Carmen Barciela Alonso
Analytical Chemistry
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
Analytical Chemistry
Emilio Quiñoa Cabana
Organic Chemistry
Berta Fernandez Rodriguez
Chemical Physics
Maria Pilar Llompart Vizoso
Analytical Chemistry
María Raquel Domínguez González
Analytical Chemistry
Isaac Rodriguez Pereiro
Analytical Chemistry
Antonio Moreda Piñeiro
Analytical Chemistry
Carlos Herrero Latorre
Analytical Chemistry
María De La Flor Rodríguez Prieto
Chemical Physics
Wajih Al-Soufi
Chemical Physics
José Manuel Seco Castro
Organic Chemistry
Eduardo Fernandez Megia
Organic Chemistry
Elena Maria Peña Vazquez
Analytical Chemistry
Marco Eugenio Vazquez Sentis
Organic Chemistry
Victor Manuel Sanchez Pedregal
Organic Chemistry
María Isela Lavilla Beltrán
International Doctoral School
José Carlos Bendicho Hernández
International Doctoral School
Teachers Area
Juan Crugeiras Martinez
Chemical Physics
Luis Garcia Rio
Chemical Physics
Maria Dolores Perez Meiras
Organic Chemistry
Maria Del Carmen Rios Rodriguez
Chemical Physics
Maria Mercedes Parajo Montes
Chemical Physics
Enrique Manuel Cabaleiro Lago
Chemical Physics
Jose Ramon Leis Fidalgo
Chemical Physics
Emilio Quiñoa Cabana
Organic Chemistry
Berta Fernandez Rodriguez
Chemical Physics
Sarah Fiol Lopez
Chemical Physics
Maria Rita Paleo Pillado
Organic Chemistry
Mercedes Torneiro Abuin
Organic Chemistry
María De La Flor Rodríguez Prieto
Chemical Physics
Xerardo Xusto Garcia Mera
Organic Chemistry
Jesus Rodriguez Otero
Chemical Physics
Saulo Angel Vazquez Rodriguez
Chemical Physics
Antonio Fernandez Ramos
Chemical Physics
Emilio Martinez Nuñez
Chemical Physics
Pedro Rodriguez Dafonte
Chemical Physics
Manuel Amorin Lopez
Organic Chemistry
Rebeca Garcia Fandiño
Organic Chemistry
Diego Peña Gil
Organic Chemistry
Javier Montenegro Garcia
Organic Chemistry
Ana María Graña Rodriguez
International Doctoral School
Massimo Lazzari
Chemical Physics
Victor Manuel Sanchez Pedregal
Organic Chemistry
Ricardo Antonio Mosquera Castro
International Doctoral School
Maria Magdalena Cid Fernandez
International Doctoral School
Martin Fañanas Mastral
Organic Chemistry
Teachers Area
Carmen Maria Garcia Jares
Analytical Chemistry
Mª Ángeles Sánchez González
Inorganic Chemistry
Juan Ramón Granja Guillán
Organic Chemistry
Maria De La Merced Novo Rodriguez
Chemical Physics
Juan Carlos Estevez Cabanas
Organic Chemistry
Ma Carmen Barciela Alonso
Analytical Chemistry
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
Analytical Chemistry
Maria Elena Labisbal Viqueira
Inorganic Chemistry
Concepcion Gonzalez Bello
Organic Chemistry
Marcelino Maneiro Maneiro
Inorganic Chemistry
Manuel Maria Paz Castañal
Organic Chemistry
Ana Maria Gonzalez Noya
Inorganic Chemistry
Emilio Quiñoa Cabana
Organic Chemistry
Marta Lores Aguin
Analytical Chemistry
Maria Luz Duran Carril
Inorganic Chemistry
Jose Luis Mascareñas Cid
Organic Chemistry
Antonio Moreda Piñeiro
Analytical Chemistry
Mercedes Torneiro Abuin
Organic Chemistry
Xerardo Xusto Garcia Mera
Organic Chemistry
Julio Antonio Seijas Vazquez
Organic Chemistry
Eugenio Uriarte Villares
Organic Chemistry
María Del Pilar Vázquez Tato
Organic Chemistry
Wajih Al-Soufi
Chemical Physics
Eduardo Fernandez Megia
Organic Chemistry
Felix Manuel Freire Iribarne
Organic Chemistry
Manuel Amorin Lopez
Organic Chemistry
Elena Maria Peña Vazquez
Analytical Chemistry
Rebeca Garcia Fandiño
Organic Chemistry
Miguel Vazquez Lopez
Inorganic Chemistry
Alberto José Coelho Cotón
Organic Chemistry
Rosa Maria Pedrido Castiñeiras
Inorganic Chemistry
Javier Montenegro Garcia
Organic Chemistry
María Rosana Álvarez Rodríguez
International Doctoral School
Marco Eugenio Vazquez Sentis
Organic Chemistry
Lara Villarino Palmaz
Organic Chemistry
Marta Teijeira Bautista
International Doctoral School
Beatriz Orosa Puente
Plant Physiology
Ángel Rodríguez De Lera
International Doctoral School
Victor Manuel Sanchez Pedregal
Organic Chemistry
María Carmen Terán Moldes
International Doctoral School
Maria Joao Correia Pinto Carvalho De Matos
Organic Chemistry
Pedro Besada Pereira
International Doctoral School
Maria Tomas Gamasa
Organic Chemistry
Teachers Area
Mª Ángeles Sánchez González
Inorganic Chemistry
Susana Lopez Estevez
Organic Chemistry
Jesus Sanmartin Matalobos
Inorganic Chemistry
Ana Maria Garcia Deibe
Inorganic Chemistry
Juan Manuel Ortigueira Amor
Inorganic Chemistry
Maria Elena Labisbal Viqueira
Inorganic Chemistry
Marcelino Maneiro Maneiro
Inorganic Chemistry
Ana Maria Gonzalez Noya
Inorganic Chemistry
Emilio Quiñoa Cabana
Organic Chemistry
Maria Luz Duran Carril
Inorganic Chemistry
Maria Matilde Fondo Busto
Inorganic Chemistry
Laura Valencia Matarranz
International Doctoral School
Antonio Sousa Pedrares
Inorganic Chemistry
Maria Isabel Garcia Santos
Inorganic Chemistry
Emilia García Martínez
International Doctoral School
Rosa Carballo Rial
International Doctoral School
Miguel Vazquez Lopez
Inorganic Chemistry
Diego Peña Gil
Organic Chemistry
Paulo Antonio Perez Lourido
International Doctoral School
Rosa Maria Pedrido Castiñeiras
Inorganic Chemistry
María Rosana Álvarez Rodríguez
International Doctoral School
Jorge Bravo Bernárdez
International Doctoral School
M.soledad García Fontán
International Doctoral School
Mª Delfina Couce Fortúnez
International Doctoral School
Sandra Bolaño García
International Doctoral School
Inmaculada Prieto Jimã©Nez
International Doctoral School
Teachers Area
Susana Lopez Estevez
Organic Chemistry
Juan Ramón Granja Guillán
Organic Chemistry
Juan Carlos Estevez Cabanas
Organic Chemistry
Agustin Antonio Cobas Martinez
Organic Chemistry
Luis Garcia Rio
Chemical Physics
Maria Dolores Perez Meiras
Organic Chemistry
Maria Mercedes Parajo Montes
Chemical Physics
Marcelino Maneiro Maneiro
Inorganic Chemistry
Carlos Vazquez Vazquez
Chemical Physics
Jose Luis Mascareñas Cid
Organic Chemistry
Maria Rita Paleo Pillado
Organic Chemistry
Mercedes Torneiro Abuin
Organic Chemistry
Carlos Eugenio Saa Rodriguez
Organic Chemistry
Julio Antonio Seijas Vazquez
Organic Chemistry
María Del Pilar Vázquez Tato
Organic Chemistry
Francisco Javier Sardina Lopez
Organic Chemistry
Jesus Angel Varela Carrete
Organic Chemistry
Emilio Martinez Nuñez
Chemical Physics
Pedro Rodriguez Dafonte
Chemical Physics
Moises Gulias Costa
Organic Chemistry
Diego Peña Gil
Organic Chemistry
Alberto José Coelho Cotón
Organic Chemistry
María Rosana Álvarez Rodríguez
International Doctoral School
Miguel Ángel Correa Duarte
International Doctoral School
Ángel Rodríguez De Lera
International Doctoral School
Massimo Lazzari
Chemical Physics
Emilia Tojo Suarez
International Doctoral School
Generosa Gómez Pacios
International Doctoral School
Yagamare Fall Diop
International Doctoral School
Maria Magdalena Cid Fernandez
International Doctoral School
María Concepción Tojo Suárez
International Doctoral School
Martin Fañanas Mastral
Organic Chemistry
Manuel Nappi
Organic Chemistry
Teachers Area
Elisa Maria Rubi Cano
Analytical Chemistry
Manuel Aboal Somoza
Analytical Chemistry
Ma Carmen Barciela Alonso
Analytical Chemistry
Maria Del Pilar Bermejo Barrera
Analytical Chemistry
Maria Pilar Llompart Vizoso
Analytical Chemistry
Isaac Rodriguez Pereiro
Analytical Chemistry
Antonio Moreda Piñeiro
Analytical Chemistry
Carlos Herrero Latorre
Analytical Chemistry
Antonia María Carro Díaz
Analytical Chemistry
Elena Maria Peña Vazquez
Analytical Chemistry

Se trata de un Programa de Doctorado de amplio espectro científico, que incluye profesores y líneas de investigación de la totalidad de los departamentos
de Química de Santiago y de Vigo: Química Analítica, Química Física, Química Inorgánica y Química Orgánica. Constituye, por lo tanto, un
programa interdisciplinar de Química, que permite formar doctores especializados en los numerosos campos de trabajo que abarca la Química, como
resultado de la oferta de un abanico amplio y diverso de líneas de investigación y un panel de directores también amplio y diverso.

• Comprensión sistemática de un campo de estudio y dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con dicho campo.
• Capacidad de concebir, diseñar o crear, poner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación o creación.
• Capacidad para contribuir a la ampliación de las fronteras del conocimiento a través de una investigación original.
• Capacidad de realizar un análisis crítico y de evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas.
• Capacidad de comunicación con la comunidad académica y científica y con la sociedad en general acerca de sus ámbitos de conocimiento en los modos e idiomas de uso habitual en su comunidad científica internacional.
• Capacidad de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance científico, tecnológico, social, artístico o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.

• CE01 Capacidad de aplicar los conocimientos químicos adquiridos para plantear y llevar a cabo un proyecto de investigación dentro de un contexto aplicado, con objeto de abordar la resolución de un problema complejo, defendiéndolo mediante argumentos con base química específica que corroboren la solución aportada.
• CE02 Capacidad de elaborar y ejecutar, como responsable, un protocolo de seguridad (normas generales, manejo de sustancias tóxicas o inflamables, eliminación de residuos, aparatos o instrumentación e instalaciones) para el trabajo en un laboratorio de investigación y/o desarrollo en el ámbito de la Química.
• CE03 Capacidad de evaluar un proyecto de investigación/desarrollo/patente/docente etc. de su área química de especialización, en el marco de la previsión de su posibilidad de avance en el conocimiento y/o la práctica ya existente.
• CE04 Capacidad de integrar los conocimientos ante un problema de índole químico y adquirir la destreza de formular juicios previsibles a partir de hipótesis de partida, con una información que, aún siendo limitada, permita plantear diversas soluciones, anticipándose a potenciales riesgos económicos y/o medioambientales e incluso con implicaciones éticas.
• CE05 Disponer de competencia técnica y científica para obtener resultados químicos precisos y reproducibles a partir de los cuales se puedan sacar conclusiones válidas en el perfil específico de trabajo químico.
• CE06 Capacidad de conocer los avances científicos, las últimas técnicas y la instrumentación relacionados con su área química concreta de especialización.
• CE07 Capacidad de actualizar sus conocimientos químicos de forma autónoma y continua.

The main objective of this Masters degree is to train professionals and researchers in aquaculture; professionals with a solid recognised training at job level and researchers whose training allows them to carry out their research, with cutting-edge technologies, while keeping abreast of problems in production processing.

Title Reading date Authorship Direction
N-doped Polycyclic Aromatic Hydrocarbons (PAHs) in Solar Cells: Synthesis and Properties of Ullazines 13/12/2024 Sergio Otero Riesgo Carlos Eugenio Saa Rodriguez
Jesus Angel Varela Carrete

Coordinator
Maria Del Rosario Rodil Rodriguez

Secretary
Victor Manuel Sanchez Pedregal

Vowels
Antonio Moreda Piñeiro
Maria Elena Labisbal Viqueira
Maria Ramil Criado
Jesus Sanmartin Matalobos
Berta Fernandez Rodriguez
Martin Fañanas Mastral

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Offered Places

Number of places offered for each academic year. Provides information on the evolution of the offer of places associated with that program.

Scale info: Whole number

76,0

80,0

50,0

50,0

50,0

50,0

ID-03
New Enrollment

Number of newly enrolled students.

Scale info: Whole number

22,0

24,0

26,0

25,0

23,0

28,0

ID-06
Total Student Enrollment

Total number of students enrolled in the ordinary enrollment system

Scale info: Whole number

119,0

121,0

125,0

120,0

113,0

117,0

ID-07
Percentage of New Students Coming from Master's Studies

Percentage relationship between the number of new students coming from master's studies and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation.

Scale info: Percentage with two decimal places

59,09

87,5

84,62

88,0

91,3

85,71

ID-08
Percentage of Students from Other Universities

Percentage relationship between the number of new students with access master's degrees from other universities and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

37,5

11,54

8,0

0,0

10,71

ID-09
Percentage of New Students from National Universities Outside SUG

Percentage relationship between the number of new students from other national universities, outside the SUG, and the total number of enrolled students

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

33,33

7,69

8,0

0,0

7,14

ID-10
Percentage of New Students from Other SUG Universities

Percentage relationship between the number of new students from other SUG universities and the number of newly enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

8,33

3,85

0,0

0,0

3,57

ID-11
Percentage of Foreign Students in the Total Enrollment

Percentage ratio of the number of foreign students (from outside Spain) to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

13,45

12,40

11,20

5,83

5,31

5,98

ID-12
Percentage of Foreign Students from the EHEA

Percentage ratio of the number of foreign students in the EHEA to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

2,52

2,48

1,6

2,5

1,77

2,56

ID-22
Percentage of Students by Admission Profile

Percentage of students according to entry profile

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Percentage of New Students Requiring Bridging Courses

Percentage ratio of the number of new students who need additional training to the number of newly enrolled students, once the number of new students admitted for adaptation is discounted.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Percentage of Full-Time Students

Percentage ratio of the number of full-time students to the total number of enrolled students. Note: Full-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

94,96

93,39

96,0

96,67

94,69

94,87

ID-15
Percentage of Part-Time Students

Percentage relationship between the number of part-time students and the total number of enrolled students. Note: Part-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

1,68

2,48

2,4

1,67

0,88

0,85

ID-16
Percentage of Students with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of students with mixed dedication to the total number of enrolled students. Note: Students with mixed dedication are considered those who alternate between full-time and part-time dedication during the same academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

3,36

4,13

1,6

1,67

4,42

4,27

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Percentage of Students Undertaking Research Stays (Outgoing) Authorized by the CAPD

Percentage ratio of the number of students doing research stays on the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

15,04

5,31

8,33

7,76

11,21

8,11

ID-19
Percentage of Students Participating in Mobility Programs (Incoming)

Percentage ratio of the number of students participating in mobility programs (incoming) over the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

5,31

4,17

1,72

3,74

3,6

ID-21
Percentage of Students with Scholarships or Predoctoral Contracts (FPI, FPU, Xunta, etc.)

Percentage ratio of the number of students with a scholarship or pre-doctoral contract (FPI, FPU, Xunta,...) to the number of students enrolled full-time.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

49,56

43,33

51,72

59,81

65,77

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio of Theses Defended under Co-Supervision Regime

Percentage ratio of the number of theses defended under co-direction to the total number of theses defended.

Scale info: Rational number with two decimal places

1,0

0,8667

0,8462

0,8261

0,9091

0,8333

ID-25
Total number of six-year periods

Total number of six-year terms.

Scale info: Whole number

377,0

379,0

374,0

368,0

370,0

375,0

ID-26
Average number of six-year periods per PDI

Average number of sexenios per PDI.

Scale info: Rational number with two decimal places

3,77

3,7525

3,9368

3,9149

3,9362

4,0761

ID-27
Percentage of PDI with six-year periods

Percentage ratio of the number of POIs with six-year terms over the number of POIs with the option of six-year terms.

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

100,0

98,94

96,81

100,0

ID-28
Percentage of PDI with active six-year periods

Percentage ratio of the number of PDI with six-year-olds living on the number of PDI with option to six-year-olds.

Scale info: Percentage with two decimal places

87,0

83,17

86,32

79,79

78,72

72,83

ID-29
Percentage of Foreign Professors in the Total Program Faculty

Percentage ratio of the number of foreign thesis supervisors to the total number of thesis supervisors

Scale info: Percentage with two decimal places

6,67

6,38

6,25

5,88

3,13

7,58

ID-30
Percentage of International Experts in Thesis Committees

Percentage ratio of the number of foreign members of the courts to the total number of members of the courts

Scale info: Percentage with two decimal places

14,29

16,28

14,08

21,21

19,05

16,96

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Number of Defended Theses

Number of theses defended

Scale info: Whole number

20,0

15,0

26,0

23,0

22,0

12,0

ID-32
Percentage of Theses Completed Full-Time

Percentage ratio of the number of full-time theses over the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

93,33

100,0

100,0

100,0

100,0

ID-33
Percentage of Theses Completed Part-Time

Percentage ratio of the number of part-time theses on or total defended theses.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

6,67

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-34
Percentage of Theses Completed with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of theses completed with mixed dedication on the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-35
Number of Theses Presented in Galician

Number of theses presented in Galician

Scale info: Whole number

0,0

0,0

1,0

0,0

1,0

1,0

ID-36
Number of Theses Presented in Spanish

Number of theses presented in Spanish

Scale info: Whole number

16,0

7,0

11,0

14,0

8,0

3,0

ID-37
Number of Theses Presented in Other Languages

Number of theses presented in another language

Scale info: Whole number

4,0

8,0

14,0

9,0

13,0

8,0

ID-38
Average Duration of Studies for Full-Time Students

Average duration (in years) of full-time studies

Scale info: Whole number

2,6593

4,5796

4,7417

4,5517

4,7715

4,2888

ID-39
Average Duration of Studies for Part-Time Students

Average duration (in years) of part-time studies.

Scale info: Whole number

-

4,5986

-

4,9315

-

-

ID-40
Percentage of Doctoral Students Defending Their Thesis Without Requesting an Extension

Percentage ratio of the number of students defending the thesis without an extension on the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

80,0

6,67

7,69

0,0

0,0

0,0

ID-43
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses that achieve the "cum laude" qualification over the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

100,0

100,0

95,45

100,0

ID-44
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses with international mention over the total number of defended theses

Scale info: Percentage with two decimal places

35,0

40,0

50,0

47,83

72,73

50,0

ID-45
Percentage of Program Dropouts

Percentage ratio of the number of students who did not enroll or defend their thesis in the academic year to the total number of students enrolled in the previous year, after deducting the number of students who defended their thesis in the academic year and students who have been granted a temporary leave of absence.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

6,86

11,58

11,76

7,37

5,62

The contents of this page were updated on 09.22.2023.