Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Que o alumno coñeza as características, funcións, técnicas e as liñas básicas da arte hispanoamericana nas súas diferentes manifestacións, ao longo dos séculos XVI, XVII e XVIII, así como as causas primordiais desas características, funcións e evolución, incardinando sempre a obra de arte no contexto social, político, ideolóxico, relixioso e individual no que se xerou.
Descriptor
Estudo e desenvolvemento da arte hispanoamericana durante os séculos XVI, XVII e XVIII, explicando as súas conexións co mundo europeo e as achegas particulares que se producen en América, tanto para dar solucións a novos problemas, como ter en conta a herdanza prehispánica.
Temario
1. O encontro entre dous Mundos. Marco físico e contextos histórico, relixioso e artístico.
2. A cidade: teoría, norma e realidade. Principais exemplos de ordenación e transformación urbanística.
3. A arquitectura militar: enclaves e evolución das defensas.
4. Os grandes complexos catedralicios.
5. Da evanxelización á devoción: as órdenes relixiosas e seu legado artístico.
6. Arquitectura institucional. Arte e status social.
Bibliografía básica
- GUTIÉRREZ, R., Arquitectura y Urbanismo en Iberoamérica, Madrid: Cátedra, 1983.
- GUTIÉRREZ, R. (coord.), Pintura, escultura y artes útiles en Iberoamérica, 1500-1825, Madrid, Cátedra, 1995.
- GUTIERREZ, R. y GUTIERREZ VIÑUALES, R., Historia del arte iberoamericano, Barcelona, Lunwerg Editores, 2000.
- GUTIÉRREZ, R., Fortificaciones en Iberoamérica, Madrid: Fundación Iberdrola, 2005.
- NIETO, V. y CAMARA, A., Arte colonial en Iberoamérica, Madrid, Historia 16,1989.
- SANZ CAMAÑES, P., Las Ciudades en la América hispana: siglos XV al XVIII, Madrid, Sílex, 2004.
- SEBASTIAN LOPEZ, S., MESA, J. y GISBERT, T., Arte iberoamericano desde la colonización a la independencia, “Summa Artis”, vols. XXVIII y XXIX, Madrid, Espasa Calpe, 1985.
- VV. AA., AA.VV. Historia del Arte en lberoamérica y Filipinas. Materiales didácticos I. Culturas prehispánicas, Granada, Universidad de Granada, 2003.
- VV. AA., Historia del Arte en Iberoamérica y Filipinas. Materiales didácticos II: Arquitectura y urbanismo, Granada, Universidad de Granada, 2003.
- VV. AA., Historia del Arte en Iberoamérica y Filipinas. Materiales didácticos III: Artes plásticas, Granada, Universidad de Granada, 2003.
Obras específicas
- BERCHEZ, J., Arquitectura mexicana de los siglos XVII y XVIII, México, Italia, Grupo Azabache, 1992.
- GUTIERREZ, R., Barroco Iberoamericano de los Andes a las Pampas, Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
- VV. AA., Los Siglos de Oro en los Virreinatos de América, 1550-1700, Madrid, 1999.
- VV. AA., Barroco Iberoamericano: territorio, arte, espacio y sociedad, 2 vols, Giralda, 2005.
Disciplinares
- Conciencia crítica das coordenadas espazo-temporais e das interrelacións xeográficas e culturais da Historia da Arte Hispanoamericana.
- Coñecemento das distintas metodoloxías de aproximación á Historia da Arte aplicada ao caso Hispanoamericano.
- Coñecemento sistemático e integrado do feito artístico: distintas linguaxes (arquitectura e urbanismo, escultura, pintura, etc.), procedementos e técnicas da produción artística en Hispanoamérica.
- Coñecementos de iconografía.
Aplicadas
- Coñecemento práctico dos procesos básicos da metodoloxía científica en Historia da Arte: estados da cuestión, análises integrais da obra de arte, reconsideración de problemas, procura de información e procesos críticos de sínteses.
As clases expositivas permitirán realizar unha aproximación aos temas desde unha perspectiva multidisciplinar que permita o estudo da obra de arte como totalidade, insistindo nos aspectos culturais, iconográficos e formais.
As clases interactivas centraranse na análise e comentario de diferentes obras ou temas relacionadas co programa. O alumnado, de forma individual ou en grupo, levará a cabo lecturas razoadas que serán obxecto de discusión en clase, así como traballos relacionados con determinadas partes da materia que deberá preparar e expoñer na aula.
É aconsellable a consulta dos manuais antes de penetrarse na preparación de calquera parte da materia que deba ser obxecto de comentario e discusión nas clases co fin de facerse unha idea xeral do tema de que se trata.
As Prácticas de Campo realizaranse na aula pola imposibilidade de trasladarse a calquera daqueles territorios.
A avaliación realizarase mediante controis escritos e traballos dos contidos do programa
Os controis da materia explicada nas clases expositivas terán un valor do 60% da cualificación final. Ás actividades vinculadas coas sesións interactivas (lecturas e elaboración-exposición de traballos) corresponderalles o 40% da cualificación final.
A nota definitiva alcanzarase unha vez superado o 50% de cada unha das partes mencionadas anteriormente.
A asistencia á aula é obrigatoria.
Nas clases interactivas pasarase lista; unha ausencia excesiva, superior ao 20%, supoñerá a realización dun control da materia das clases interactivas
Na segunda oportunidade, quen realizase e aprobase as actividades correspondentes ás clases interactivas só terá que examinarse da materia impartida nas clases expositivas. No caso de non aprobar as actividades correspondentes ás clases interactivas, terá que examinarse da materia relacionada coas clases interactivas.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispénsaa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que supoñerá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Traballo presencial - horas
Clases teóricas - 32
Clases prácticas - 11
Seminarios prácticos - 5
Titorías personalizadas - 5
Total horas de traballo presencial do alumno - 50
Traballo persoal do alumno - horas
Estudio autónomo individual ou en grupo - 60
Lecturas recomendadas - 25
Preparación presentaciones orais, debates, etc. - 8
Otras tarefas propostas polo profesor - 7
Total horas de traballo persoal do alumno - 100
- É recomendable ter cursado as materias de Historia da Arte do Renacemento e Historia da Arte do Barroco.
- Facer uso das titorías para resolver calquera dubida relacionada coa materia.
- Coñecementos de inglés e informática.
- Dispor dunha conexión web de alta velocidade (pódese utilizar as salas de informática da USC) e acceso á plataforma educativa do Campus Virtual da USC.
Las Prácticas de Campo se realizarán en el aula por la imposibilidad de trasladarse a cualquiera de aquellos territorios.
Fernando Pérez Rodríguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812596
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Tatiana Grela Tubio
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Correo electrónico
- tatiana.grela.tubio [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
15:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 07 |
Martes | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 15 |
28.05.2025 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |
04.07.2025 18:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 12 |