Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral
Áreas: Lingua Española
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Profundizar na análise de problemas relevantes formulados na lingüística española.
2. Estimular a exposición de argumentos coherentes así como a contrastación empírica na análise das cuestións concretas discutidas na aula.
3. Familiarizar aos estudantes con pequenas tarefas de busca de información, de cotexo de datos e de realización de recensións ou traballos académicos breves.
4. Proporcionar aos estudantes coñecementos básicos dos métodos propios da lingüística de corpus.
5. Proporcionar ferramentas para que os estudantes sexan máis autónomos no proceso de aprendizaxe.
OS SUBSTANTIVOS ENCAPSULADORES
1. Propiedades semánticas
1.1. Tipos de entidades
1.2. Tipos de substantivos encapsuladores
2. Esquemas sintácticos
2.1. Demostrativo + SEN
2.2. SEN + Cláusula complementaria
2.2.1. Cláusulas argumentais
2.2.2. Cláusulas apositivas
2.2.3. Queísmo e dequeísmo
2.3. Esquemas co verbo "ser"
3. Propiedades discursivas
3.1. Relacións anafóricas e catafóricas
3.2. Relacións conectivas
Básica (obligatoria)
Rodríguez-Espiñeira, María José. Sustantivos con usos argumentativos testimoniales. En Bosque, Ignacio, Sylvia Costa y Marisa Malcuori (eds.): Palabras en lluvia minuciosa. Veinte visitas a la gramática del español inspiradas por Ángela di Tullio. Madrid/Frankfurt am Main: Iberoamericana/Vervuert, 2018, 315-331.
Complementaria
Abad Serna, S. (2015): Estudio contrastivo del funcionamiento semántico de los encapsuladores nominales en la prensa española y alemana (tesis doctoral). Madrid: Universidad Autónoma de Madrid.
Borreguero, M. (2018): “Los encapsuladores anafóricos: una propuesta de clasificación”. Caplletra, 64, 179-203.
Delbecque, Nicole (2000): “La estructura [el NABSTRACTO de que + completiva]: varia¬ción formal y funcional”, in G. Wotjak (ed.): En torno al sustantivo y adjetivo en el español actual: aspectos cognitivos, semánticos, (morfo)sintácticos y léxicogenéticos. Frankfurt am Main / Madrid: Vervuert / Iberoamericana, pp. 55 80.
Flowerdew, John (2003): “Signalling nouns in discourse”, English for Specific Purposes 22: 329-346.
Francis, Gill (1986): Anaphoric Nouns. Birmingham: English Language Research.
González Ruiz, R. (2008): “Las nominalizaciones como estrategia de manipulación informativa en la noticia periodística: el caso de la anáfora conceptual”, en I. Olza et al. (eds.), Actas del XXXVII Simposio Internacional de la Sociedad Española de Lingüística (SEL), Pamplona, Universidad de Navarra, 247-259.
Granvik, Anton (2008): “De la causa a la finalidad: la preposición de y el continuum de causa y efecto”. Revista de Historia de la lengua española 3: 79-116.
Granvik, Anton (2017): “Oraciones completivas de sustantivo en español y portugués: ¿infinitivo u oración finita?”, en Cuadernos de Lingüística de El Colegio de México, 4/1, pp. 103-180.
Granvik, Anton (2019): “Sobre los orígenes de la construcción encapsuladora en español”. En M. Blanco, H. Olbertz & V. Vázquez Rozas (eds.), Corpus y construcciones. Perspectivas hispánicas. Verba, anexo 79. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela. 41-79.
Leonetti, Manuel (1999): “La subordinación sustantiva: las subordinadas enunciativas en los complementos nominales”. En Ignacio Bosque y Violeta Demonte (coords.): Gramática descriptiva de la lengua española, Madrid, Espasa-Calpe, vol. 2, capítulo 33, 2083-2104.
López Samaniego, A. (2015): “Etiquetas discursivas, hiperónimos y encapsuladores: una propuesta de clasificación de las relaciones de cohesión anafórica”, RILCE, 31(2), 435-462.
López Samaniego, A. (2018): “La encapsulación nominal en el discurso académico-científico oral y escrito: patrones de aparición” en Caplletra, 64, 129-152
Rodríguez Espiñeira, Mª J. (2015): “El sustantivo hecho como ejemplar de nombre encapsulador factual”, en Studium Grammaticae. Homenaje al profesor José A. Martínez. Oviedo: Universidad de Oviedo, 655-674.
Soler Bonafont, A. (2017): “‘La verdad (es que)’: Significado nuclear y atenuante”. Revista Signos, 50/95.
1. Básicas do GLLE
CB1. Capacidade para conectar os coñecementos previos con outros máis avanzados no campo da lingüística.
CB2. Capacidade para elaborar argumentos e defendelos, así como para propor solucións a problemas lingüísticos.
CB3. Capacidade para reunir e interpretar datos lingüísticos.
CB4. Capacidade para transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado.
CB5. Capacidade para aplicar de forma autónoma as habilidades adquiridas nos cursos previos na formulación e explicación de novos problemas.
2. Xerais do GLLE
CG1. Capacidade para comprender métodos de análise específicos aplicados a problemas lingüísticos.
CG7. Dominio da expresión oral e escrita en español.
CG9. Habilidade para o traballo cooperativo en diferentes contextos.
3. Específicas do GLLE
CE9. Desenvolvemento dun coñecemento máis profundo da lingua española grazas ao estudo reflexivo da gramática e dos usos discursivos dos falantes.
4. Competencias específicas da materia
1. Obtención de maior destreza e finura de análise para describir e interpretar fenómenos lingüísticos relevantes do español.
2. Coñecemento e manexo de métodos de análise distintos para explicar feitos lingüísticos.
3. Capacidade para valorar criticamente diferentes propostas de análise.
4. Capacidade para elaborar respostas concisas, coherentes e ben argumentadas a partir dos problemas e exercicios propostos.
O curso ten unha dobre vertente teórico-descritiva e práctica. Combínanse semanalmente dúas sesións expositivas sobre os contidos do programa e unha sesión interactiva para a resolución e comentario de exercicios e tarefas. Dispón dunha aula virtual na que están depositados os materiais necesarios para o desenvolvemento dos temas e a realización das actividades prácticas.
1. Primeira oportunidade
A avaliación será continuada e estará baseada na participación activa dos estudantes na clase, así como na avaliación por parte do docente das cuestiones propostas e realizadas na aula ou fóra dela (30% da nota final). Ademais, os estudantes deberán elaborar un traballo no que describan e expliquen o funcionamento, nunha mostra de datos dun corpus, dun ou varios substantivos encapsuladores (70% da nota final).
Os estudantes deben acreditar a asistencia ao 80% das clases.
2. Segunda oportunidade:
Na segunda oportunidade os estudantes presentarán unha nova versión dos traballos que no teñan acadado o nivel suficiente na primeira. A nota do traballo constituirá o 100% da cualificación final.
3. Para os estudantes con dispensa de asistencia acreditada a avaliación consistirá na realización dun exame escrito (100% da cualificación) en cada unha das oportunidades.
O desenvolvemento do curso está calculado para que o estudante de tipo medio poida realizar o traballo necesario nun tempo equivalente ao investido nas clases presenciales. Máis importante que o número de horas dedicadas resulta o carácter do traballo, que ten que ser realizado en paralelo ao desenvolvemento do curso.
Dominio instrumental avanzado da lingua española. En alumnos non nativos recoméndase, como mínimo, un nivel de español B2.
Maria Jose Rodriguez Espiñeira
Coordinador/a- Departamento
- Lingua e Literatura Españolas, Teoría da Literatura e Lingüística Xeral
- Área
- Lingua Española
- Teléfono
- 881811814
- Correo electrónico
- mjose.rodriguez.espineira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
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09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | D06 |
20.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C02 |
20.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C02 |
25.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | C02 |
25.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C02 |