Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Alemán
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Alemá
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Parte A:
Ser capaz de identificar e clasificar os morfemas do alemán.
Coñecer os paradigmas de conxugación e declinación das clases de palabras principais (verbo, substantivo, adxectivo).
Coñecer e identificar os procesos de formación de palabras máis importantes do alemán no proceso da recepción.
Parte B:
Ser capaz de identificar e clasificar os fonemas do alemán.
Aprender as regras de pronuncia máis importantes.
Aprender as bases dunha pronuncia e entoación correctas.
Coñecemento das regras de ortografía alemás máis importantes.
Sistematización: relación: fonema-grafema / grafema-fonema
Parte A:
1. Introdución á morfoloxía: área temática e conceptos básicos: tipoloxía morfolóxica e procesos morfolóxicos: teoría e aplicación (exercicios de análises)
2. A flexión: verbo, substantivo, adxectivo
3. Mecanismos de formación de palabras: verbos, nomes, adxectivos: teoría e aplicación (exercicios de análises)
Parte B:
4. Introdución á fonética e fonoloxía da lingua alemá: fundamentos - definición de termos (sílaba, vocal, consonante, etc.)
5. Descrición das características suprasegmentais do alemán e exercicios prácticos para adestrar a entoación
6. Fonética articulatoria. Fonética e exercicios prácticos para o adestramento da pronuncia.
6.1. As vocais e os diptongos do alemán: Exercicios de transcrición, exercicios de pronuncia e exercicios relacionados coa relación entre grafema – fonema; regras de ortografía
6.2 Os consonantes do alemán: exercicios de transcrición, exercicios de pronuncia e exercicios en relación coa relación grafema - fonema: regras de ortografía.
Parte A:
BRAUCEK, Brigitte / CASTELL, Andreu (2002): Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación. Madrid, Editorial Idiomas
CASTELL, Andreu (1997): Gramática de la lengua alemana. Madrid, Editorial Idiomas.
ELSEN, Hilke (2011): Grundzüge der Morphologie des Deutschen. Berlin: de Gruyte
FANDRYCH, Christin / TALLOWITZ, Ulrike (2016): Klipp und Klar. Übungsgrammatik Grundstufe Deutsch. Buch mit Lösungen. Klett Verlag.
HOBERG, Rudolf / HOBERG, Ursula 2004: Der kleine Duden. Gramática del alemán. Madrid: Editorial Idiomas.
LÜDELING, Anke (2009): Grundkurs Sprachwissenschaft. Stuttgart: Klett (Capítulos 7 y 8).
Parte B:
ASOCIACIÓN FONÉTICA INTERNACIONAL: página web: <https://www.internationalphoneticassociation.org/redirected_home>
DUDEN Aussprachewörterbuch (2005). 6. Auflage bearbeitet von Max Mangold in Zusammen-arbeit mit der Dudenredaktion. Mannheim: Bibliographisches Institut.
HIRSCHFELD, Ursula/ Reinke, Kerstin / Reinke, Dietmar: Phonetik Simsalabim Online. Versión interactiva de la edición impresa, de libre acceso enla Red: http://simsalabim.reinke-eb.de/index.html
KRECH, Eva-Maria et al. (2009): Deutsches Aussprachewörterbuch. Berlin: Walter de Gruyter.
NIEBISCH, Daniela. Phonetik – Übungen und Tipps für eine gute Aussprache A2. Buch mit Audios online und App mit Videos. Hueber Verlag. ISBN 978-3-19-027493-2
NIEBISCH, Daniela. Phonetik – Übungen und Tipps für eine gute Aussprache B1. Buch mit Audios online und App mit Videos. Hueber Verlag. ISBN 978-3-19-037493-9
REINKE, Kerstin (2013): Phonetiktrainer A1-B1. Aussichten. Kurs- und Selbstlernmaterial mit 2 Audio-CDs. Stuttgart: Klett. ISBN: 978-3-12
REINKE, Kerstin (2023): Deutsch intensiv. Phonetik. Stuttgart: Klett. ISBN: 978-3-12-675524-5
A principios do curso poñerase a disposición material adicional e unha lista bibliográfica.
Mellora da expresión escrita e oral a través de exercicios específicos de ortografía e pronuncia, coñecemento das regras para fixar a linguaxe na escritura, sistematización dos paradigmas de flexión e aprendizaxe dos mecanismos de formación de palabras.
Parte A:
A primeira parte (Morfoloxía) combina a presentación dos temas con exercicios prácticos de análise morfolóxica, flexión e formación de palabras. Os coñecementos adquiridos deberían ser especialmente útiles para a recepción de textos en alemán como lingua estranxeira e ofrecer unha visión xeral sistemática do sistema morfolóxico da lingua alemá. Por esta razón, os exercicios baséanse en textos da lingua alemá.
Parte B:
A atención céntrase en exercicios prácticos para adestrar a pronuncia, a entoación, a prosodia e a ortografía. A teoría básica ensínase a través dunha metodoloxía aplicada aos ejercisios prácticos; a formación en pronuncia debe complementarse en parte con materiais autodidácticos: (ver o material de audio que acompaña ao libro de texto e unha selección de recursos en liña);
A participación regular e activa nas clases (presenciais e/ou virtuais), a preparación das tarefas e o seguimento do material didáctico e a entrega puntual dos deberes obrigatorios serven para o (auto)control continuo dos coñecementos adquiridos.
Para iso crearase unha plataforma de traballo (aula virtual). Espérase que os participantes do curso familiarícense coa aula virtual desde o principio do curso e que participen nas diferentes actividades que se ofrecen.
Primeira oportunidade:
40%: avaliación contínua: participación activa en clase (presenciais e/ou virtuais), realización de tarefas, entrega de deberes, etc. 60%: Exame escrito final + exame oral opcional (50%+10%)
Segunda oportunidade:
(i) Igual que na primeira oportunidade ou:
(ii) 100%: Exame escrito final + exame oral (80%+20%)
Os estudantes que están exentos de asistir a clases e os estudantes que repiten a materia e non poden ou non queren asistir a clase:
100%: exame final escrito e oral
Aviso:
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no artigo 16 da “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
3 horas semanais asistencia a clase (expositivas: 32 ECTS + interactivas: 16 ECTS)
aprox. 6 horas semanais traballo individual
Os cursos de alemán do primeiro semestre deben ser aprobados con éxito para poder seguir as clases en alemán.
As clases impartiranse na medida do posible en alemán.
Aviso:
No caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido no artigo 16 da “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Meike Meliss
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Alemá
- Teléfono
- 881811857
- Correo electrónico
- meike.meliss [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Dirk Herbert Koning
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Alemá
- Correo electrónico
- dirkherbert.koning [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Lector/a
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Alemán | D07 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIL_01 | Alemán | D05 |
22.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | C01 |
22.05.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | C01 |
27.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 | D03 |
27.06.2025 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D03 |