Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 15 Clase Expositiva: 4 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Humana
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Proporcionar ao alumnado un coñecemento xeral sobre a importancia da actividade turística no mundo actual.
2. Analizar o impacto económico, social e ambiental do turismo e os principais factores físicos e humanos que condicionan actualmente o seu desenvolvemento, tanto a escala local como global
3. Estudar as diferentes tipoloxías de espazos turísticos e as novas tendencias e modalidades do turismo cultural, prestando especial atención ás políticas de conservación, desenvolvemento e ordenación turística postas en marcha para impulsar un desenvolvemento máis sostible do mesmo.
4. Coñecer a rede de lugares e cidades patrimonio da humanidade, e resaltar o papel que desempeñan os espazos naturais protexidos, os parques nacionais e geoparques na promoción e dinamización territorial do turismo.
5. Localizar os principais focos do turismo internacional e identificar os recursos naturais, culturais e socioeconómicos máis significativos que presentan as grandes rexións e países da Terra.
6. Ampliar información e coñecemento sobre a diversidade de territorios, culturas e sociedades que existen no mundo actual.
Tema I. A actividade económica do turismo
1. A actividade turística e os seus factores condicionantes.
2. A evolución histórica do turismo.
3. A importancia económica e social do turismo.
5. As diferentes tipoloxías de espazos turísticos.
8. Novas modalidades e tendencias recentes do turismo.
Tema II. Turismo, territorio e desenvolvemento sostible
1. Os impactos do turismo sobre o territorio.
2. As políticas de conservación e ordenación turística.
3. As estratexias para un turismo sostible.
4. Competencias e funcións da Organización Mundial do Turismo (OMT).
Tema III. Grandes espazos e rexións turísticas do mundo actual
1. Principais focos internacionais do turismo mundial.
2. Rede mundial de cidades e lugares patrimonio da Humanidade.
3. Espazos e sociedades avanzadas: cultura e recursos turísticos.
4. Espazos atrasados e sociedades emerxentes: cultura e potencialidades turísticas.
- ZÁRATE MARTÍN, M.A.; RUBIO BENITO, M.T. (2011): “Una sociedad de ocio y turismo”. En: Paisaje, sociedad y cultura en Geografía Humana. Madrid. Editorial Universitaria Ramón Areces, pp. 321-377
- AZCÁRATE LUXÁN, BLANCA; AZCÁRATE LUXÁN, MARÍA VICTORIA; SÁNCHEZ SÁNCHEZ, JOSÉ (2016). (2016). Grandes regiones de la Tierra. Naturaleza y sociedades
Madrid. Editorial UNED.
-Con01: Coñecer e poñer en valor as diversas áreas do patrimonio cultural nas súas vertentes material e inmaterial.
-Con04: Recoñecer as principais tendencias e procesos culturais da actualidade tanto en contextos próximos como internacionais
-Con12: Identificar estratexias para un desenvolvemento sostible do territorio mediante actividades culturais (turismo, xestión e conservación do patrimonio, espectáculos etc.)/ etc.)
-Con15: Recoñecer a diversidade do consumo cultural por parte de distintos sectores da sociedade, con especial atención ás persoas con necesidades específicas, e adaptar os produtos culturais para o seu goce por parte de cada colectivo
-H/D02: Analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes, valorando a súa relevancia e interese en función dos obxectivos que se persigan
-H/D03: Reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan reflexións sobre temas de índole social, científica ou ética.
Esta materia impartirase de maneira virtual. En consecuencia activarase unha Aula Virtual da materia, onde o alumnado terá todas as indicacións que sexan precisas para o bo desenvolvemento e aproveitamento da materia. O alumno/para deberá realizar un traballo persoal de estudo a partir dos materiais que se lle propoñen na Guía Docente da materia, e tras a pertinente lectura comprensiva dos textos impresos que se detallan para cada unha das unidades temáticas, irá estudando cada un dos temas e contidos do programa. Para o estudo dos contidos, dispoñerá, ademais das lecturas indicadas para cada unidade temática, dunha serie de explicacións complementarias e orientacións didácticas que se irán envorcando na aula Virtual, unha Guía Docente e diversos apoios, entre os que destacan vídeos didácticos e diverso material audiovisual. Para a realización de todas as actividades que constitúen o estudo da materia, o/a estudante deberá organizar e distribuír o seu tempo de forma persoal e autónoma, adecuada ás súas necesidades e desexos. É recomendable que dedique o 70% do tempo ao estudo dos contidos do programa e á realización das actividades prácticas, reservando o resto para a asistencia ás sesións presenciais e outras tarefas. É importante romper a pasividade do alumnado e fomentar o traballo individual. Para iso utilizaranse técnicas docentes dinámicas e activas no proceso de aprendizaxe. Por todo iso e co fin de alcanzar os obxectivos propostos e desenvolver adecuadamente os contidos do programa, exponse unha estratexia de intervención docente fundamentada nos seguintes mecanismos:
1º). Aula virtual da materia. No Campus virtual da USC activarase unha plataforma electrónica para impartir esta materia a distancia. Esta aula proporcionará a información que sexa necesaria para avanzar no proceso de aprendizaxe. Dita plataforma será un dos instrumentos que permitirán a interacción entre o alumno/a e o profesor. Na web oficial do curso poderase acceder aos contidos, actividades e recursos audiovisuais, e ao conxunto da información que sexa imprescindible para que o alumnado poida preparar os contidos da materia e as actividades prácticas asociadas aos mesmos. Tamén será o medio máis adecuado para articular foros de debate e expor dúbidas sobre os contidos e as actividades propostas
2º). Sesións de docencia non presencial síncrona e asíncrona. Están programadas 15 horas de docencia non presencial síncrona (unha hora semanal) que o alumnado poderá seguir de maneira telemática e a distancia a través da tecnoloxía de streaming (Microsoft Teams). Ditas sesións, que serán abertas e participativas, están concibidas para explicar, desenvolver e comentar os contidos teóricos que presentan unha maior dificultade de comprensión, incidir nos aspectos básicos e relevantes, actualizar convenientemente os contidos, resolver as cuestións temáticas expostas para cada unidade e complementar a información que o alumnado solicitou directamente a través das lecturas recomendadas e as actividades prácticas realizadas ou en curso. De igual modo, están programadas 14 horas de docencia non presencial asíncrona que levarán a cabo utilizando os recursos telemáticos dispoñibles na aula Virtual da materia (Foro de dúbidas, chat e correo electrónico).Todos os recursos e materiais utilizados nestas sesións de docencia non presencial poñeranse ao dispor de todo o alumnado a través da aula Virtual da materia.
3º). Sesións de titorías non presenciais síncronas. Están programadas 15 horas de titorías non presenciais síncronas (unha hora semanal) que serán utilizadas para resolver dúbidas metodolóxicas e aspectos concretos relacionados cos contidos e actividades prácticas, sistemas de avaliación e orientacións didácticas específicas. Estas sesións de titoría levarán a cabo de maneira telemática mediante videoconferencia (MSTeams) e tamén a través da aula Virtual da materia (chat e foro de consultas e dúbidas) e tamén por medio do correo electrónico.
4º). Lecturas básicas. De maneira xeral e previamente á celebración das sesións presenciais propiamente ditas que se vaian a desenvolver na aula, o alumnado deberá realizar un resumo das lecturas básicas que se indican para cada unha das unidades temáticas. Deste xeito, nas sesións teóricas dedicadas a analizar cada unidade, o alumnado terá unha información e un coñecemento previo dos contidos esenciais de cada tema, así como das actividades prácticas a realizar en cada caso, o cal favorecerá o proceso de comprensión e aprendizaxe, a asimilación dos contidos e a participación nos debates e discusións relacionadas cos temas obxecto de estudo e análise. Neste sentido convén lembrar que o alumnado tende a lembrar case o 90% dos traballos que eles mesmos redactan, mentres que só reteñen non máis do 20% do que escoitan. Isto pon de manifesto a eficacia das tarefas prácticas consistentes na elaboración de resumos previos á celebración das sesións teóricas sobre un determinado tema.
5º). Animación audiovisual. Co fin de motivar ao alumnado e introducilo nos campos de coñecemento obxecto de estudo, realizouse unha ampla recompilación de material audiovisual que o alumnado poderá utilizar para penetrarse ou profundar nun determinado tema. Trátase de vídeos educativos ou ben de documentais curtos, relacionados cos contidos da materia. Neste sentido, o vídeo convértese nunha excelente ferramenta para motivar ao alumnado e facelo partícipe dunha estratexia eficaz de aprendizaxe (lembremos que segundo investigacións realizadas por equipos de psicopedagoxía, o alumnado tende a reter case o 50% do que ve e escoita simultaneamente). Todo iso constitúe un complemento ideal se temos en conta que antes do inicio das sesións presenciais e teóricas, o alumnado ten que ler e resumir os artigos propostos para cada unidade. A relación de vídeos e documentais seleccionados para cada unidade temática especifícanse no apartado sétimo da Guía Docente da materia.
6º). Actividades prácticas. Proba de Avaliación Continua (PEC). A realización das mesmas, que estarán sometidas a un proceso de avaliación continua, é de vital importancia para consolidar a asimilación dos contidos, favorecer a comprensión e o desenvolvemento dos coñecementos, fomentar a capacidade de análise documental e o espírito crítico. As actividades prácticas, polas súas características e materiais necesarios, serán realizadas fóra das aulas. En todo caso, proporcionaranse as bases teóricas e as orientacións complementarias que sexan precisas para a súa resolución e mellor realización. A relación completa das devanditas actividades (PEC) estarán dispoñibles na aula Virtual da materia (Campus Virtual da USC). De igual modo infórmase que o profesor da materia cualificará, as actividades e tarefas propias da avaliación continua, nun prazo non superior a dúas semanas.
7º). Foros de debate e discusión. Coa información procedente das lecturas e dos resumos elaborados polo alumno/a, a información fornecida polos recursos audiovisuais utilizados, as explicacións complementarias achegadas polo profesor e os coñecementos adquiridos mediante a realización das actividades prácticas, o alumnado poderá participar activamente o foro que estará operativo na aula Virtual da materia, ao obxecto de extraer as conclusións máis relevantes de cada unidade temática.
8º). Titorías virtuais e telefónicas. As titorías virtuais levarán a cabo a través da a aula Virtual da materia e mediante o foro de dúbidas e consultas que estará activado na devandita aula, de maneira permanente, para resolver todo tipo de problemas relacionados cos contidos e actividades prácticas da materia. Neste sentido, faise constar que as consultas realizadas polo alumnado, a través da aula Virtual ou mediante o correo electrónico, serán respondidas nun prazo non superior ás 48 horas de días lectivos, a condición de que o profesor non s e atope gozando dun permiso oficial. De igual modo, as titorías e consultas telefónicas levarán a cabo ao longo de todo o ano durante o horario de titorías do profesor que figura na web oficial da USC.
A avaliación do alumnado levará a cabo do seguinte modo:
1. Para os/as alumnos/as que se sometan á primeira convocatoria ordinaria (primeira oportunidade) a avaliación desta materia levará a cabo do seguinte modo:
1.1. Avaliación continua (Proba de Avaliación Continua). A modo de avaliación continua, os/as alumnos/as terán que realizar as actividades prácticas que se especifican neste programa e entregalas nos prazos estipulados para a súa corrección. Este mecanismo de avaliación ponderará na cualificación final, ata un máximo do 80%, mentres que a proba final ou exame escrito representará o 20% da nota final. En cada un dos traballos e actividades presentadas polo alumnado analizarase: a estrutura do mesmo, a calidade da redacción e da documentación achegada, a orixinalidade das respostas, a adecuación dos contidos tratados e analizados e a síntese da información achegada, a ortografía e presentación xeral das actividades realizadas, así como citar correctamente as fontes documentais e bibliográficas utilizadas.
1.2. Proba final. Trátase dun exame presencial e escrito sobre a totalidade dos contidos e cuestións que se abordan no conxunto das actividades prácticas. Esta proba terá unha duración máxima de dúas horas, combinará aspectos teóricos e prácticos e representará o 20% da nota final.
2. Para os/as alumnos/as de segunda oportunidade e repetidores aplicaranse os mesmos criterios de avaliación establecidos para a primeira oportunidade. Deste xeito, a presentación e realización das actividades prácticas (Proba de Avaliación Continua) representará o 80% e a proba final ou exame o 20% da nota final de cada alumno/a.
Para os casos de plaxio e realización fraudulenta de exercicios ou probas, así como no suposto de uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas, será de aplicación o establecido na normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
En canto á distribución do tempo dispoñible, no cadro que segue, e a modo orientador, indícase a distribución das cargas de traballo en horas conforme aos créditos ECTs. O tempo estimado (en horas) para cada tipo de actividade é o seguinte:
Docencia non presencial síncrona: 15 horas
Titorías non presenciais síncronas: 15 horas
Docencia non presencial asíncrona: 14 horas
Traballo persoal do alumnado e outras actividades: 102 horas
Avaliación final (exame): 4 horas. Total de horas: 150
Maria Ines Gusman Correia Araujo Barbosa
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Correo electrónico
- mariaines.gusmancorreia [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula 15 |
23.01.2025 12:30-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
13.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |