O Grao en Enfermaría busca formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte ao estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos, que poidan comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, comunidade e contexto social.
PresentaciónPlan de estudos por cursoPlan de estudos por módulosAcceso e admisiónRecursos materiaisObxectivosResultados do proceso de formación e de aprendizaxeMobilidade e prácticasTraballo de Fin de GraoCurso ponteEquipo docenteIndicadores de calidadePresentación
Duración:
4 anos académicos Código RUCT: 2501105 Número prazas: 83
Decano/a ou director/a do centro:
Mª PILAR PENELA PUGA pilar.penela [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Mª Pilar Penela Puga pilar.penela [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: D. 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE: 1ªed.: 5 de marzo de 2010
2ªed.: 27 de setembro de 2016
Data da última acreditación: 11/07/2017
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Enfermeiro.
O Grao en Enfermaría busca formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte ao estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos en cada momento, que poidan comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, comunidade, dentro do seu contexto social, con entendemento dos principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
Así mesmo, búscase que fomenten estilos de vida saudables, o autocoidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas, protexendo a saúde e o benestar das persoas, familias ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade, e establecendo unha comunicación eficaz.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A Universidade de Santiago conta cun servizo de participación e integración universitaria (SEPIU) (http://www.usc.es/gl/servizos/sepiu) que traballa na integración de persoas con discapacidade e presta apoio para o desenvolvemento das adaptacións curriculares, así como un protocolo para a integración na comunidade universitaria. A USC realiza todos os anos, a comezos do curso académico, xornadas de acollida organizadas polo vicerreitorado con competencia en asuntos estudiantís (Vicerreitorado da Comunidade Universitaria e Compromiso Social), que se desenvolven na primeira quincena do curso en todos os centros universitarios, e que teñen por obxecto presentar aos novos estudantes as posibilidades, recursos e servizos que lle ofrece a Universidade.
A Escola Universitaria de Enfermaría de Lugo (centro adscrito) ten un Documento de Acollida para os estudantes de novo ingreso, este documento e a normativa da Escola élles entregado o primeiro día de clase. Os alumnos/as de enfermaría son recibidos polo equipo de dirección da Escola para darlles a información relacionada cos estudos de Enfermaría.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
Recursos materiais
A Escola de Enfermaría conta con 8 aulas de propósito xeral, con diversa capacidade, dúas aulas de informática e dúas salas de prácticas de uns 30 postos.
Existen tamén espazos habilitados para o alumnado, como unha sala de lectura de máis de 20 postos.
O servizo de Biblioteca do Campus universitario de Lugo atópase centralizado nun único edificio denominado Biblioteca Intercentros. A Biblioteca conta con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
Obxectivos
Formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte o estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos en cada momento, con coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
1. Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou grupos.
2. Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
3. Comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural.
4. Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas.
5. Basear as intervencións da enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
6. Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e o consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas.
7. Fomentar estilos de vida saudables, o autocoidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
8. Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
9. Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
10. Coñecer o código ético e deontolóxico da enfermaría española, comprendendo as implicacións éticas da saúde nun contexto mundial en transformación.
11. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
12. Coñecer os sistemas de información sanitaria.
13. Realizar os coidados de enfermaría baseándose na atención integral de saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
14. Coñecer as estratexias para adoptar medidas de confortabilidade e atención de síntomas, dirixidas ao paciente e familia, na aplicación de coidados paliativos que contribúan a aliviar a situación de enfermos avanzados e terminais.
Competencias específicas
1. Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
2. Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
3. Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
5. Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable.
6. Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
7. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
8. Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría.
9. Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade ás persoas atendidas.
10. Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
11. Coñecer as alteracións de saúde do adulto.
12. Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio.
13. Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento.
14. Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde.
15. Coñecer o Sistema Sanitario Español. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
16. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, proporcionando coidados integrais e eficaces, no ámbito da enfermaría.
17. Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e terminais.
Mobilidade e prácticas
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prográmanse con carácter obrigatorio 84 créditos distribuídos nas materias Prácticas Tuteladas I, II, III, IV, V e VI, atendendo a criterios de planificación e mecanismos para garantir a calidade e o aproveitamento máis adecuado por parte dos/as estudantes.
Traballo de Fin de Grao
Ofertarase no derradeiro cuadrimestre do plan de estudos.
Curso ponte
No caso dos/as diplomados/as en Enfermaría, poderán incorporarse ao Grado de Enfermería realizando las Prácticas Tututeladas V, Prácticas Tuteladas VI e Traballo Fin de Grado. Os/as diplomados/as con 3 anos de experiencia profesional a tempo completo (o proporcional a tempo parcial), valorada dacordo co que estableza a Universidade de Santiago de Compostela para estes casos, poderán adaptar as materias Prácticas Tuteladas V e Prácticas Tuteladas VI.
Equipo docente
Profesorado
Rosendo Bugarin Gonzalez
María José Ferreira Díaz
Iria Ferreiro López
Manuel Gómez López
Paz López Eimil
Olga López Racamonde
José Ramón Martínez Calvo
Rafael Monte Secades
Elena Moreno Saavedra
Francisco Javier Núñez Penas
Mª Pilar Penela Puga
Maria Teresa Queiro Verdes
Ramón Rabuñal Rey
José Manuel Ramiro Fernández
Mario Alberto Rivas Carro
Inés Rivas Fernández
María Del Pilar Rodríguez Ledo
José Luis Rodríguez López
Isidoro Rodríguez Pérez
Indicadores de calidade
Ingreso
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Oferta
IN01
Prazas ofertadas
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
68,0
68,0
68,0
70,0
0,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
223,0
214,0
209,0
219,0
151,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
63,0
49,0
58,0
64,0
0,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
55,0
47,0
54,0
55,0
0,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
-14,55
14,89
1,85
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
-
10,647
11,3541
11,6844
-
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
0,93
0,96
0,0
0,0
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
18,83
21,96
29,67
36,99
41,06
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
36,76
41,18
38,57
-
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
69,12
158,82
157,14
-
Mobilidade
Indicador
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
1,4
0,0
0,46
0,66
Prácticas
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
Resultados
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
13,89
2,44
7,5
6,25
8,33
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,39
10,26
13,89
4,88
10,0
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
95,95
97,31
97,09
96,96
98,24
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
4,6563
4,1714
4,1351
4,2162
4,0645
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,42
92,63
94,11
94,72
96,84
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
27,925
24,3494
17,6563
28,3514
26,2128
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
60,0455
55,0909
56,2727
58,6364
53,0
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
28,75
22,75
27,0
39,3333
37,0
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,27
98,72
95,95
96,46
98,11
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,61
84,62
83,33
92,68
82,5
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,61
69,23
80,56
77,5
93,75
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
89,49
96,06
93,16
93,53
96,38
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
4,51
-
-
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,8788
-
-
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,5
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0556
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,95
3,79
4,02
4,28
4,63
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,5
4,1842
4,1256
4,5023
4,6923
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,2393
33,3333
19,0045
7,8261
5,4422
Duración:
4 anos académicos Código RUCT: 2501105 Número prazas: 83
Decano/a ou director/a do centro:
Mª PILAR PENELA PUGA pilar.penela [at] usc.es
Coordinador-a do título:
Mª Pilar Penela Puga pilar.penela [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 2
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: D. 385/2009 do 27 agosto (DOG 16/09/09)
Data de publicación no BOE: 1ªed.: 5 de marzo de 2010
2ªed.: 27 de setembro de 2016
Data da última acreditación: 11/07/2017
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Enfermeiro.
O Grao en Enfermaría busca formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte ao estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos en cada momento, que poidan comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, comunidade, dentro do seu contexto social, con entendemento dos principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
Así mesmo, búscase que fomenten estilos de vida saudables, o autocoidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas, protexendo a saúde e o benestar das persoas, familias ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade, e establecendo unha comunicación eficaz.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A Universidade de Santiago conta cun servizo de participación e integración universitaria (SEPIU) (http://www.usc.es/gl/servizos/sepiu) que traballa na integración de persoas con discapacidade e presta apoio para o desenvolvemento das adaptacións curriculares, así como un protocolo para a integración na comunidade universitaria. A USC realiza todos os anos, a comezos do curso académico, xornadas de acollida organizadas polo vicerreitorado con competencia en asuntos estudiantís (Vicerreitorado da Comunidade Universitaria e Compromiso Social), que se desenvolven na primeira quincena do curso en todos os centros universitarios, e que teñen por obxecto presentar aos novos estudantes as posibilidades, recursos e servizos que lle ofrece a Universidade.
A Escola Universitaria de Enfermaría de Lugo (centro adscrito) ten un Documento de Acollida para os estudantes de novo ingreso, este documento e a normativa da Escola élles entregado o primeiro día de clase. Os alumnos/as de enfermaría son recibidos polo equipo de dirección da Escola para darlles a información relacionada cos estudos de Enfermaría.
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
A Escola de Enfermaría conta con 8 aulas de propósito xeral, con diversa capacidade, dúas aulas de informática e dúas salas de prácticas de uns 30 postos.
Existen tamén espazos habilitados para o alumnado, como unha sala de lectura de máis de 20 postos.
O servizo de Biblioteca do Campus universitario de Lugo atópase centralizado nun único edificio denominado Biblioteca Intercentros. A Biblioteca conta con máis de 1600 postos de consulta repartidos en 9 salas, incluíndo unha sala de traballo en grupo.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
Formar profesionais capaces de prestaren unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada, consonte o estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos en cada momento, con coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
1. Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou grupos.
2. Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría.
3. Comprender o comportamento interactivo da persoa en función do xénero, grupo ou comunidade, dentro do seu contexto social e multicultural.
4. Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas.
5. Basear as intervencións da enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
6. Promover e respectar o dereito de participación, información, autonomía e o consentimento informado na toma de decisións das persoas atendidas.
7. Fomentar estilos de vida saudables, o autocoidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
8. Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
9. Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
10. Coñecer o código ético e deontolóxico da enfermaría española, comprendendo as implicacións éticas da saúde nun contexto mundial en transformación.
11. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
12. Coñecer os sistemas de información sanitaria.
13. Realizar os coidados de enfermaría baseándose na atención integral de saúde, que supón a cooperación multiprofesional, a integración dos procesos e a continuidade asistencial.
14. Coñecer as estratexias para adoptar medidas de confortabilidade e atención de síntomas, dirixidas ao paciente e familia, na aplicación de coidados paliativos que contribúan a aliviar a situación de enfermos avanzados e terminais.
Competencias específicas
1. Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
2. Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría.
3. Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos.
5. Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sas e con problemas de saúde ao longo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable.
6. Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde.
7. Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia.
8. Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría.
9. Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar a calidade e seguridade ás persoas atendidas.
10. Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría.
11. Coñecer as alteracións de saúde do adulto.
12. Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio.
13. Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento.
14. Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde.
15. Coñecer o Sistema Sanitario Español. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
16. Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, proporcionando coidados integrais e eficaces, no ámbito da enfermaría.
17. Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e terminais.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prográmanse con carácter obrigatorio 84 créditos distribuídos nas materias Prácticas Tuteladas I, II, III, IV, V e VI, atendendo a criterios de planificación e mecanismos para garantir a calidade e o aproveitamento máis adecuado por parte dos/as estudantes.
Ofertarase no derradeiro cuadrimestre do plan de estudos.
No caso dos/as diplomados/as en Enfermaría, poderán incorporarse ao Grado de Enfermería realizando las Prácticas Tututeladas V, Prácticas Tuteladas VI e Traballo Fin de Grado. Os/as diplomados/as con 3 anos de experiencia profesional a tempo completo (o proporcional a tempo parcial), valorada dacordo co que estableza a Universidade de Santiago de Compostela para estes casos, poderán adaptar as materias Prácticas Tuteladas V e Prácticas Tuteladas VI.
Profesorado
Rosendo Bugarin Gonzalez
María José Ferreira Díaz
Iria Ferreiro López
Manuel Gómez López
Paz López Eimil
Olga López Racamonde
José Ramón Martínez Calvo
Rafael Monte Secades
Elena Moreno Saavedra
Francisco Javier Núñez Penas
Mª Pilar Penela Puga
Maria Teresa Queiro Verdes
Ramón Rabuñal Rey
José Manuel Ramiro Fernández
Mario Alberto Rivas Carro
Inés Rivas Fernández
María Del Pilar Rodríguez Ledo
José Luis Rodríguez López
Isidoro Rodríguez Pérez
Ingreso
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Oferta
IN01
Prazas ofertadas
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
68,0
68,0
68,0
70,0
0,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
223,0
214,0
209,0
219,0
151,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
63,0
49,0
58,0
64,0
0,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
55,0
47,0
54,0
55,0
0,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
-14,55
14,89
1,85
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
-
10,647
11,3541
11,6844
-
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
0,93
0,96
0,0
0,0
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
18,83
21,96
29,67
36,99
41,06
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
36,76
41,18
38,57
-
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
69,12
158,82
157,14
-
Mobilidade
Indicador
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
1,4
0,0
0,46
0,66
Prácticas
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
Resultados
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
13,89
2,44
7,5
6,25
8,33
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,39
10,26
13,89
4,88
10,0
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
95,95
97,31
97,09
96,96
98,24
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
4,6563
4,1714
4,1351
4,2162
4,0645
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,42
92,63
94,11
94,72
96,84
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
27,925
24,3494
17,6563
28,3514
26,2128
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
60,0455
55,0909
56,2727
58,6364
53,0
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
28,75
22,75
27,0
39,3333
37,0
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,27
98,72
95,95
96,46
98,11
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,61
84,62
83,33
92,68
82,5
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,61
69,23
80,56
77,5
93,75
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
89,49
96,06
93,16
93,53
96,38
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
4,51
-
-
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,8788
-
-
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,5
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0556
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,95
3,79
4,02
4,28
4,63
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,5
4,1842
4,1256
4,5023
4,6923
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,2393
33,3333
19,0045
7,8261
5,4422
Os contidos desta páxina actualizáronse o 06.09.2022.