Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O obxectivo principal do curso é capacitar o alumnado no dominio das tecnoloxías da información e sistemas de comunicación no ámbito de saúde e introducindo un conxunto de ferramentas de xestión cos programas máis comúns. Do mesmo xeito, preténdese dar aos alumnos coñecementos básicos na xestión da información e do coñecemento no campo dos sistemas de información de saúde no ámbito de coidados de saúde.
Este curso destínase como un asunto de apoio para o desempeño da profesión utilización eficiente das novas tecnoloxías, facilitando os alumnos a desenvolver as habilidades necesarias no manipular de documentación e software para a xestión dos coidados de enfermería ea comprensión da influencia das novas tecnoloxías no cambio da saúde.
Adquirir habilidades básicas para manexar os motores de busca en Internet e bases de datos para a investigación biomédica e educación continuada en enfermería.
1. Sistema de información hospitalario.
2. Los sistemas de información sanitarios en Galicia.
3. Informática, Hardware y Software.
4. Redes de comunicación. WWW. Internet
5. Historia Clínica Electrónica. Protección de Datos.
6. TICs eHealth. RFID.
• Web Consellería de Sanidade. Sergas. http://www.sergas.es/
• Web Sociedad Española Informática de la Salud.
• Web del Ministerio de Sanidad y Política Social: Plan de Calidad SNS.
• El proyecto de HCD en el Sistema Nacional de Salud.
• Introducción a la Informática (Ed. 2012) Ana Martos Rubio, 2011.
• Web Agencia Española Protección de Datos. http://www.agpd.es/portalwebAGPD/index-ides-idphp.php
• Artículos electrónicos.
A xestión tecnolóxica é unha competencia cada vez máis importante para os profesionais sanitarios en xeral e as enfermeiras en particular para o seu traballo diario.
Esta nova realidade asistencial plantexa a necesidade de aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) como medio para prestar servizos sanitarios á poboación, especialmente aos núcleos de poboación con escasos recursos sanitarios e situados en zonas rurais afastadas das principais estradas. Comunicación.
Aplicar tecnoloxías e sistemas de información e comunicacións sanitarias *
Coñecemento e capacidade pertinentes para aplicar tecnoloxía e informática aos coidados de saúde +.
Coñecemento relevante e capacidade para aplicar principios de investigación e información +.
Capacidade de informar, gravar, documentar e derivar coidados utilizando tecnoloxías adecuadas +.
Coñece e é capaz de traballar en contornas telemáticas similares ás que se poden atopar no ámbito sanitario.
A implantación das TIC como modelo sanitario no ámbito da atención primaria e en todas as áreas sanitarias a través da tele-enfermería, e todos os sistemas desta modalidade que están máis implantados.
Coñece e é capaz de traballar con bases de datos desenvolvidas no ámbito sanitario, coñecendo os procesos de recuperación de información no ámbito clínico. É capaz de traballar con sistemas distribuídos para o almacenamento e recuperación de información. Coñece e é capaz de analizar e recoller novas técnicas e ferramentas do mercado da informática sanitaria, estudando a súa viabilidade e necesidade.
Coñece e é capaz de manexar as técnicas de seguridade empregadas na construción de sistemas de información sanitaria. Coñece e é capaz de empregar sistemas de sinatura electrónica e cifrado.
Escenario normal:
Clases presenciais:
- Clases teóricas - prácticas.
- Análise, debate e presentación de casos prácticos e/ou traballos.
Traballo autónomo:
- Estudo dos contidos ensinados e bibliografía recomendada.
- Lecturas.
- Realización de traballos e exercicios.
- Buscar información.
Titorías individualizadas e en grupo: para levar a cabo un seguimento adecuado.
Escenario 2: distanciamento
Optamos pola docencia a tempo parcial, de xeito que os estudantes desta materia nas clases expositivas rotarían semanalmente entre a docencia presencial e a virtual.
O ensino interactivo sería sempre cara a cara.
A asistencia a ensinanzas teóricas, titorías de grupos, seminarios e laboratorios é obrigatoria.
É fundamental aprobar todas as avaliacións para superar a materia.
A plaxiación e o mal uso das tecnoloxías no desenvolvemento de tarefas ou probas serán penalizadas na avaliación.
Escenario 3: docencia virtual exclusivamente
Ensina a través das ferramentas dispoñibles para a USC (equipos, campus virtual, formularios ...)
A plaxiación e o mal uso das tecnoloxías no desenvolvemento de tarefas ou probas serán penalizadas na avaliación.
Según la evolución de COVID-19, en el caso de que la enseñanza no pueda ser fundamentalmente presencial (1º escenario), las actividades académicas se realizarán en la etapa 2 (distanciamiento) o en el escenario 3 (cierre de instalaciones).
Sistema de avaliación continua
O sistema de avaliación continua require asistencia a todas as clases ou sesións presenciais. Para cumprir este criterio é necesaria a asistencia de polo menos o 80% das clases.
O sistema de avaliación configúrase a partir dos elementos que se enumeran e describen a continuación, coa ponderación da nota indicada.
1o. Participación na clase: inclúese participación en explicacións e discusións, así como respostas ás preguntas formuladas. Esta parte da avaliación supón o 20% da nota final.
2o. Presentación na clase por parte dun alumno dun tema relacionado coa materia. Esta parte da avaliación supón o 30% da nota final.
3o. Exame. Esta parte da avaliación supón o 50% da nota final.
O exame deberá obter polo menos cinco puntos sobre 10.
• Sistema de avaliación só desde o exame final.
Os estudantes que, por calquera motivo, estean fóra do sistema de avaliación continua, terán que presentarse e aprobar un exame final. Esta parte da avaliación representa o 100% da nota final.
• Sistema de avaliación coa finalización dun traballo final.
Os estudantes que, por calquera motivo, estean fóra do sistema de avaliación continua, deberán realizar un traballo final da materia. Estes traballos poderían realizarse de xeito individual ou en grupo (a decidir durante as clases presenciais). Esta parte da avaliación representa o 100% da nota final.
Esta avaliación aplicarase en todos os escenarios.
A avaliación penalizará o plaxio ou o uso inadecuado da tecnoloxía para realizar tarefas ou probas.
- Non hai ningún caso de non poder ensinar este tipo de escenarios, pódese adaptar, como se indica no Plan de continxencia descrito nas Observacións.
A plaxiación e o mal uso das tecnoloxías no desenvolvemento de tarefas ou probas serán penalizadas na avaliación. É importante evitar un plaxio intencionado e inconsciente (ás veces as citas non se inclúen ou non se realizan correctamente, quedan parafraseadas sen apartarse do texto orixinal) e debido ao uso xeneralizado de Internet e da tecnoloxía da información, todo A información recollida é esencial para citala ou ligala, xa que esta información está protexida pola Lei de propiedade intelectual.
No caso de non poder ensinar neste tipo de escenarios, será posible adaptarse, segundo o Plan de continxencia descrito nas Observacións.
Número de horas de contacto: 60
• Clases maxistrais teóricas e teórico-prácticas.
• Prácticas experimentais en pequenos grupos e probas de avaliación (36 horas)
Número de horas do traballo propio do alumno: 90
• Número de horas de estudo autónomo: 45
• Número de horas de preparación dos traballos e resolución de exercicios e casos prácticos: 45
Horas totais: 150
É aconsellable a asistencia continuada ás clases teóricas e prácticas para o seguimento eficaz e a superación da materia.
- É importante que o estudante teña nocións básicas de informática e Internet ou polo menos predisposición para aprender.
Segundo a evolución da COVID-19, no caso de que a docencia non poida ser fundamentalmente presencial (1º escenario), as actividades académicas desenvolveranse no escenario 2 (distanciamento), ou no escenario 3 (peche das instalacións); elaborándose un Plan de Continxencia.
PLAN DE CONTINXENCIA:
Escenario 2 (distanciamento)
Optamos por unha docencia semipresencial, polo que os estudantes desta materia nas clases expositivas rotarían semanalmente entre docencia presencial e docencia virtual.
A docencia interactiva sería sempre presencial.
Avaliación continua e exames parciais e/ou final
A asistencia á docencia teórica, titorías grupais, seminarios e laboratorios é obrigatoria, tanto presencial como virtual.
É imprescindible superar todas as probas de avaliación para aprobar a materia.
É imprescindible acadar o apto en cada unha das partes da materia, impartida polas distintas profesoras, co gallo de poder obter a nota final.
O plaxio e o uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas e/ou probas será penalizado na avaliación.
Escenario 3 (Docencia virtual exclusivamente)
Docencia a través das ferramentas das que dispón a USC (Teams, Campus Virtual, Forms...)
Avaliación continua máis exame parcial/ final.
O plaxio e o uso indebido das tecnoloxías na realización das tarefas ou probas será penalizado na avaliación.
No caso de que o profesorado teña dúbidas sobre a mala praxe na realización do exame e as diferentes probas de avaliación. Calquera profesor da materia poderá requirir da/o alumno unha nova proba de avaliación oral
José Manuel Ramiro Fernández
- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
21.05.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | ESCOLA DE ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1 -A |
09.07.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | ESCOLA DE ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1 -A |