Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Comprender os distintos fenómenos psicosociais do ser humano e os seus fundamentos.
2. Coñecer os distintos modelos psicolóxicos e a súa aplicación en Enfermaría.
3. Coñecer as funcións psíquicas básicas e as súas patoloxías.
4. Valorar as alteracións das funcións psicolóxicas asociadas ás enfermidades
e trastornos específicos dos mesmos.
5. Dominar os tipos de comunicación e relación.
6. Comprender e valorar os aspectos psicosociais da profesión
• Módulo I:
Inclúe as distintas correntes e escolas no ámbito da psicoloxía así como aspectos que conforman o esquema xeral da conduta humana.
• Módulo II
Procesos psicolóxicos básicos.
• Módulo III
Coñecementos psicolóxicos aplicados á práctica profesional.
• Módulo IV
Plantea o estudo do comportamento social e trata temas relacionados co desenvolvemento da profesión e os problemas inherentes.
Alzer Riley, J.B. (2021) Comunicación en enfermería. 9ª ed. E. Barcelona: Elsevier
Arturo Merayo Pérez, E. B. (2014). La Comunicación Con El Paciente . Barcelona: Elsevier.
Francisco García- Torres, F. J.-D. (2016). Guía de tratamientos psicológicos eficaces en psicooncología. Madrid: Ediciones Pirámide.
GARCIA, M. I., RUIZ, M. A., & VILLALOBOS, A. (2017). MANUAL DE TÉCNICAS Y TERAPIAS COGNITIVO CONDUCTUALES. Madrid: DESCLEE DE BROUWER.
Juan Sevillá Gascó, C. P. (2019). Tratamiento psicológico de los trastornos de alimentación. Madrid: Ediciones Pirámide.
Losada, M. L. (2015). Fundamentos de Psicología para Ciencias Sociales y de la Salud. Madrid: Panamericana.
Millán, J. M. (2013). Gestión e intervención psicológica en emergencias y catástrofes. Madrid: Ediciones Pirámide.
Ortiz-Tallo, M. (2019). Psicopatología clínica adaptado al DSM-V. Madrid: Ediciones Pirámide.
Párraga Sánchez, J. M. (2020) Ciencias psicosociales para profesionales sanitarios de hoy y de mañana: manual de habilidades sociales para unos cuidados más humanos. Ed:José Manuel Párraga Sánchez.Torraza Piemonte, Italia. Amazon Italia Logística
Ramírez, M. I. (2019). Un villano llamado estrés Cómo impacta en nuestra salud. Madrid: Ediciones Pirámide.
Sanderson, C. (2015). Health Psychology. New York: Wiley.
Teijlingen, ER. (2020) Psicología y sociología aplicadas a la medicina: Texto y atlas en color/ Edwin Van Teijlingen, Gerald Humphris, Catherine Calderwood. Barcelona. Ed: Elsevier
Vazquez, I. A. (2017). Manual de Psicología de la Salud. Madrid: Ed. Pirámide.
1. Identificar as respostas psicosociais das persoas ante diferentes situacións de saúde (en particular, enfermidade e sufrimento), seleccionando as accións adecuadas para prestar axuda nelas. Establecer unha relación empática e respectuosa co paciente e coa familia segundo a situación da persoa, o problema de saúde e o seu estadio de desenvolvemento.
2.Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación eficaz cos pacientes, as familias e os colectivos sociais, así como a expresión das súas inquietudes e intereses.
3. Capacidade de comunicación eficaz (incluído o uso das tecnoloxías): con pacientes, familias e grupos sociais, incluídos aqueles con dificultades de comunicación.
4. Capacidade para permitir que os pacientes e os seus coidadores expresen as súas preocupacións e intereses, e para responder adecuadamente. Por exemplo, a nivel emocional, social, psicolóxico, espiritual ou físico
Docencia Teórica Expositiva
Docencia Interactiva
A.- Exame teórico.
O valor ponderado é do 70%. Avaliación mediante evidencia obxectiva, que pode incluír a resolución dun ou varios casos prácticos ou casos clínicos.
45%:
Proba de tipo test. Catro opcións de resposta con só unha verdadeira. Desconta as respostas incorrectas.
Verdadeiro Falso. Desconta as respostas incorrectas.
Preguntas curtas. Desenvolvemento dos coñecementos teóricos.
25%:
Tema de desenvolvemento. Un ou máis casos de uso (planificación, desenvolvemento, avaliación ou execución)
B.- Realización de seminarios.
Valorarase o desenvolvemento das actividades programadas e fixadas nelas. A asistencia será obrigatoria.
Valor ponderado: 30 % Que, se é o caso, pódese desglosar en:
Resolución de casos prácticos
Participación en seminarios e actividades propostas.
Elaboración dos traballos propostos polo profesorado, entre os que pode figurar un proxecto de ApS
NOTA FINAL:
A asistencia a ensinanzas expositivas e interactivas é condición imprescindible para poder superar a materia, de acordo coa normativa de asistencia da Universidade. A nota final será a suma das puntuacións obtidas mediante a avaliación dos contidos teóricos (proba múltiple + caso práctico) e as puntuacións da avaliación dos contidos interactivos, sempre que se obteña un mínimo do 40% da aprobación. a puntuación total de cada un dos apartados e subapartados avaliados.
O necesario para os repasos e os traballos marcados
Repasar os contidos do Campus Virtual e Bibliografía sinalada en clase
Manuel Gandoy Crego
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812071
- Correo electrónico
- manuel.gandoy [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carmela Martinez Vispo
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813734
- Correo electrónico
- carmela.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 2.03 |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Aula 3.01 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.02 |
22.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.02 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
24.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |