Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ao alumnado as ferramentas e elementos esenciais que lles faciliten a análise dos problemas públicos, o coñecemento das técnicas e o manexo dos instrumentos da xestión pública.
Proporcionar asemade unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e a metodoloxía de investigación vixentes. Analizar os problemas públicos e as alternativas para a súa xestión. Comprender os elementos centrais de funcionamento da administración pública. Promover a análise crítica no coñecemento dos marcos teóricos e metodolóxicos desde onde se elaboran as ferramentas para a xestión dos problemas públicos e as administracións públicas. Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e expresalas sinteticamente de forma oral e escrita. Desenvolver a capacidade de traballo en equipo.
1. Da Ciencia da Administración a Nova Xestión Pública
2. O sector público como actor económico
3. A xestión financeira e orzamentaria
4. A contratación administrativa e a compra pública estratéxica
5. A planificación estratéxica no ámbito público
6. A xestión dos RR.HH.
7. O marketing dos servizos públicos
8. A xestión da calidade no ambito público
9. Ética, valores, equidade e xestión pública
10. Os novos instrumentos da xestión pública
11. Avaliación de resultados e control da xestión
Bibliografía básica:
ALBI, GONZÁLEZ-PÁRAMO Y LÓPEZ CASASNOVAS (1997): Gestión
Pública, Ed. Ariel, Barcelona.
LÓPEZ CASASNOVAS, PUIG-JUNOY, GANUZA y PLANAS (2003): Los nuevos instrumentos de la gestión pública, Ed. Servicio de Estudios de La
Caixa, Barcelona.
ALBI, GONZÁLEZ PÁRAMO Y ZUBIRI (2000): Economía Pública (I y II) Ed.
Ariel, Barcelona.
AGUILAR VILLANUEVA, Gobernanza y gestión pública, FCE, México, 2006
BRUGUÉ Q., y SUBIRATS J.: Lecturas de gestión pública. Selección de textos.
Madrid, INAP-BOE, 1996.
LÓPEZ CASANOVAS, G. (dir), Los nuevos instrumentos de la gestión pública,
La Caixa, Barcelona, 2003.
http://www.pdf.lacaixa.comunicacions.com/ee/esp/ee31_esp.pdf.
MOORE, M.H.: Gestión estratégica y creación de valor en el sector público.
Barcelona, Paidós, 1999.
OLÍAS DE LIMA, B. (Coord.) (2001) La Nueva Gestión Pública. Madrid,
Prentice Hall.
Bibliografía complementaria:
ALBI, E., GONZÁLEZ-PÁRAMO, J.M. y LÓPEZ CASANOVAS, G. (1997).
Gestión Pública. Fundamentos, técnicas y casos. Barcelona, Ariel
Economía.
BALLART, X.; RAMIÓ, C. "Indicadores para el control de la gestión de personal". Gestión y Análisis de Políticas Públicas, 5-6. 1996.
BALLART, X. (2001). Innovación en la gestión pública y en la empresa privada. Madrid, Díaz de Santos.
BARZELAY (2004): La Nueva Gestión Pública. Un acercamiento a la investigación y al debate de las políticas. Fondo de Cultura Económica. México
DF.
ETKIN, J. R. La doble moral de las organizaciones. Los sistemas perversos y la corrupción institucionalizada. Madrid: McGraw-Hill, 1993.
FOX, C.; MILLER, H. T. Postmodern Public Administration. Toward Discourse.
Londres: Sage, 1995.
LÓPEZ, J.; GADEA, A. Servir al ciudadano. Gestión de la calidad en la administración pública. Barcelona: Ediciones Gestión 2.000, 1995.
MENDOZA, X. "Técnicas gerenciales y modernización de la administración pública en España". Documentación Administrativa, 223. 1990. Pàg. 261-290.
MINTZBERG, H. (1983): La naturaleza del trabajo directivo, ed. Ariel
Economía, Barcelona.
OLÍAS DE LIMA, B. La gestión de recursos humanos en las administraciones públicas. Madrid: Editorial Complutense, 1995.
OSBORNE, D.; GAEBLER, T. La reinvención del gobierno. Barcelona: Paidós,
1994.
ORGOGOZO, I.; SÉRIEYX, H. Cambiar el cambio. Se pueden abolir las burocracias. Madrid: Summa, 1992.
RAMIÓ, C. (1999). Teoría de la Organización y Administración Pública.
Madrid, Tecnos.
RICHARDS, S. "El paradigma del cliente en la gestión pública". Gestión y
Análisis de Políticas Públicas, 1. Madrid: INAP, 1994.
RODRÍGUEZ-ARANA, X. Principios de la ética pública. ¿Corrupción o servicio?. Madrid: Montecorvo, 1993.
SHAW, J. C. Gestión de servicios. Madrid: Díaz de Santos, 1991.
SUBIRATS, J. "Participación y eficiencia en la administración pública". Gestión y Análisis de Políticas Públicas, 5-6. 1996.
ZAPICO, E.; MAYNE, J. "Nuevas perspectivas para el control de gestión y medición de resultados". Gestión y Análisis de Políticas Públicas, 3. Madrid:
INAP, 1995.
Proporcionar ao alumnado as ferramentas e elementos esenciais que lles faciliten a análise dos problemas públicos, o coñecemento das técnicas e o manexo dos instrumentos da xestión pública.
Proporcionar asemade unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e a metodoloxía de investigación vixentes. Analizar os problemas públicos e as alternativas para a súa xestión. Comprender os elementos centrais de funcionamento da administración pública. Promover a análise crítica no coñecemento dos marcos teóricos e metodolóxicos desde onde se elaboran as ferramentas para a xestión dos problemas públicos e as administracións públicas. Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e expresalas sinteticamente de forma oral e escrita. Desenvolver a capacidade de traballo en equipo.
Clases presenciais onde se conxugará a explicación por parte do profesor das materias básicas da asignatura, coa lectura comentada por parte do alumnado de textos referenciados e casos prácticos.
Realización de traballos, titorizados polo profesor e preferentemente en grupos reducidos, sobre casos prácticos de xestión. Ditos traballos poden ser propostos polo profesor ou polo propio alumnado.
O alumnado disporá das horas de tutorías para consultar dúbidas e realizará unha exposición e defensa dos seus traballos na aula.
O sistema de avaliación axustarase en todo momento a normativa vixente na USC.
O 50% da da puntuación asingnarase a un examen final sobre contido global dá materia, e a restante puntuación asignarase as actividades propostas e realizadas na Aula.
Valorarase especialmente a capacidade de reflexión e analisi demostrada nas diferentes provas propostas.
Según a memoria do Grao:
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases de pizarra 30h
Seminarios 10h
Traballos Tutelados 5h
Titorías 2h
Tarefas relacionadas co obxecto de estudo 3h
TRABALLO PERSOAL
Estudo individual do alumno/a 50h
Preparación de traballos e exposicións en grupo 25h
Realización de traballos individuais 25h
Seguir e realizar todas as actividades propostas durante o curso.
A axistencia as clases considerarase obrigatoria e necesaria pra seguir, comprender e superar a materia.
No caso que se detecte algún plaxio ou realización fraudulenta das probas avaliativas, aplicárase a normativa da USC prevista para estes casos con todas as súas consecuencias.
Andres Cernadas Ramos
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815163
- Correo electrónico
- andres.cernadas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Alfonso Antonio López Rodríguez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- alfonsoantonio.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.3 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | 1.3 |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.3 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | 1.3 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_03 | Galego | 1.3 |
26.05.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 2.1 |
30.06.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 2.1 |