Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ao completar a materia o/o alumno/para logrará:
• Ser capaz de desenvolver unha campaña integral de márketing dixital.
• Comprender os factores que afectan ó deseño óptimo de estratexias empresariais na internet.
• Ser capaz de elaborar plans de márketing de acordo cos obxectivos e recursos dispoñibles, a través das ferramentas e aplicacións existentes no ámbito dixital.
• Definición de tácticas e estratexias de márketing dixital
• Analítica web
• Deseño centrado no usuario
• Mobile márketing
• Automatización de márketing
Básica:
- Errandonea Sistiaga, I. (2020). Marketing online. Estrategia y táctica en la era digital, 1ª ed. ESIC
- Rodríguez-Ardura, I. (2020): Marketing digital y comercio electrónico, 2ª ed. Pirámide
- Sainz de Vicuña Ancín, J. M. (2021): El plan de marketing digital en la práctica, 4ª ed. ESIC
Complementaria:
- Ayala, D. (2020): Visibilidad online de tu marca. Ed. Anaya Multimedia
- Florido, M.A. (2020): Curso de Marketing Digital. Ed. Anaya Multimedia
- Gorostiza Esquerdeiro I., Barainca Fontao, A. (2020): Data Analytics. Mide y Vencerás. Ed. Anaya Multimedia
- Hernández Dauder, M. Á. (2020): Marketing Digital. Mobile Marketing, SEO y Analítica Web. Ed. Anaya Multimedia
- Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I.: (2019). Marketing 4.0. Ed. LID
- Maciá Domene, F. (2020): SEO Avanzado. Casi todo lo que sé sobre posicionamiento web, Ed. Anaya Multimedia
- Martín Jiménez, M. (2019): Marketing digital. Ed. S.A. Marcombo
- Maldonado, S. (2021). Analítica web. Medir para triunfar, 3ª ESIC
- Ruiz Díez, J. (2019): Marketing Digital 360º. Implementación práctica estrategias habituales y configuraciones avanzadas, Ed. Anaya Multimedia
- Somalo, N. (2017): Marketing digital que funciona. Ed. LID
- Torres Burriel, D. (2020). Usabilidad. Deja de sufrir. Ed. Anaya Multimedia
BÁSICAS Y GENERALES
CB1. Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grado de autonomía.
CG1. Adquirir un conxunto de coñecementos teóricos e prácticos en relación co proceso de creación e administración de empresas en era digital.
CG3. Aprender a planificar e implantar as novas tecnoloxías para contribuír á mellora da competitividade das empresas.
CG7. Coñecer e empregar correctamente as ferramentas informáticas e as novas tecnoloxías relacionadas coa xestión empresarial.
TRANSVERSAIS
CT1. Pensar de forma integrada e crítica, e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT6. Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización.
CT10. Habilidade no manexo de ferramentas de cálculo e tecnoloxías da información e da comunicación (TIC).
CT11. Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor.
ESPECÍFICAS
CE1. Entender os aspectos fundamentais da contorna social e económico a nivel macro e micro, con especial atención ao comportamento do consumidor e a evolución dos sectores produtivos, no marco global da nova economía e a sociedade da información.
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionales baixo o marco da ética e a responsabilidade social.
CE6. Desenvolver a análise estratéxica da empresa e a súa contorna para tomar decisións estratéxicas e tácticas nas distintas áreas funcionales, e ser capaz de formular unha estratexia tecnolóxica que de soporte a un negocio.
CE7. Deseñar e gestionar a estratexia comercial e coñecer novas formas de comercialización nun contexto socioeconómico digital e globalizado.
CE17. Propoñer e codirixir a integración dos sistemas de información avanzados e coñecer as súas aplicacións nos distintos ámbitos da xestión da empresa, atendendo a requisitos de calidade, seguridade e protección da información, facendo uso da criptografía, intelixencia artificial e big data.
A docencia impartirase de forma semipresencial utilizando como apoio as plataformas corporativas da USC: Moodle (Campus Virtual) e MS Teams. O estudo e aprendizaxe desta materia apoiarase nas seguintes actividades:
(a) Estudo autónomo por parte do alumnado dos materiais didácticos correspondentes a cada unidade temática, que o profesorado porá a disposición dos estudantes no Campus Virtual.
(b) Realización por parte do alumnado de actividades prácticas preferentemente de carácter individual. Neste sentido, proporanse varios casos prácticos a desenvolver ao longo da materia e que deberán ser entregados nas datas correspondentes de acordo co cronograma establecido. A información e entrega destas actividades articularase a través do Campus Virtual.
(c) Participación activa dos estudantes en actividades colaborativas (por exemplo, foros de debate). Eses foros de debate permitirán aos estudantes manifestar os seus puntos de vista e opinións, buscando a interacción e o debate compartido.
(d) Sesións presenciais: Estas sesións, que se desenvolverán de acordo cos horarios establecidos pola Facultade, impartiranse na aula correspondente e serán retransmitidas de forma síncrona en streaming. En consecuencia, o alumnado poderá asistir a elas ben de forma física ou ben conectándose a través de MS Teams. Nestas sesións levará a cabo unha revisión breve dos contidos xerais de cada unidade temática e desenvolveranse outras actividades complementarias ás realizadas de forma individual polos alumnos e orientadas a fomentar a participación e posta en común de todo o grupo.
O traballo autónomo do alumnado será guiado polo profesorado nas horas destinadas a tutorías. Estas tutorías desenvolveranse preferentemente a través da plataforma MSTeams.
A avaliación terá en conta todas as actividades desenvolvidas polo alumnado (realización e participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas artículos ou temas de actualidade, visualización e comentario de vídeos, realización e exposición de traballos, realización de cuestionarios sobre contidos teóricos ou prácticos, etc.).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Para superar a materia hai dúas oportunidades. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a una segunda, que será a que figure no seu expediente académico no suposto de que a calificación acadada fose superior.
O sistema de avaliación destas oportunidades será o seguinte:
Primeira oportunidade ordinaria. Contémplase a avaliación continua combinada cunha proba final.
1. Avaliación continua: resolución e participación na análise de casos, debates, realización e presentación de traballos, cuestionarios e outras actividades.
Peso na calificación final: 50%.
As actividades evaluables estarán recollidas na aula virtual así como a súa ponderación.
Nesta parte avaliaranse as siguientes competencias: CB1, CB5, CT1, CT5, CT6, CT10, CT11, CE6, CE7, CG3, CG7
2. Exame final de contidos: proba de carácter obrigatorio na que se valorarán os resultados da aprendizaxe, e que poderá incluir preguntas de respuesta curta, preguntas tipo test, preguntas de razoamento breve, ou casos (reais ou inventados) aos que o alumnado debe dar unha solución, baseandose nos contidos teóricos da materia e/ou nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo do cuadrimestre.
Peso na calificación final: 50%.
Nesta parte avaliaranse as siguientes competencias: CB2, CB3, CB4, CG1, CT5, CE1, CE2, CE17
A proba final terá carácter presencial.
Para poder engadir á nota do exame/proba de contenidos a puntuación acadada na avaliación continua, o alumnado deberá acadar unha nota mínima de 2,5 puntos sobre 5 no exame final de contenidos e ter participado como mínimo na elaboración do 75% das actividades (casos, exercicios, debates, etc) propostos. A nota agregada deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Segunda oportunidade
Na segunda oportunidade aplicarase o mesmo sistema de avaliación que na primeira oportunidade. É dicir, farase un novo exame final de contidos coa ponderación establecida para a primeira oportunidade, que se sumará coa puntuación alcanzada na avaliación continua durante o curso.
De acordo coa Normativa de Permanencia vixente na USC para os estudos de Grao e Máster (art. 5.2), a mera asistencia e/ou participación en cualquiera das actividades suxeitas a avaliación suporá que a nota final do estudiante sexa distinta do NON PRESENTADO.
De acordo co “Regulamento para o desenvolvemento da docencia semipresencial na Facultade de Administración e Dirección de Empresas” aprobado pola Xunta de Facultade de Administración e Dirección de Empresas o 13/09/2021, será obrigatoria a asistencia polo menos ao 75% das sesións presenciais. No caso de que o/a alumno/a non cumpra este mínimo establecido perderá o dereito á avaliación continua, que lle será cualificada cun cero con independencia da nota alcanzada.
En actas constará a nota agregada da avaliación continua e o exame final, coas seguintes excepcións. Se o alumno/a non alcanza a porcentaxe mínima de actividades a entregar (75%), a nota que figurará en actas será a alcanzada nas actividades, non se agregará a nota do exame. Se o alumno/a non alcanza a nota mínima no exame (2,5 sobre 5), a nota que figurará en actas será a alcanzada nesta proba, non se agregará a avaliación continua. Se o alumno non se presenta ao exame final a nota en actas será igual a cero, non se agregará a avaliación continua.
O alumnado ao que se lle teña concedida a dispensa de asistencia a clase seguindo a Instrucción nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cun exame final específico que suporá o 100% da nota.
A materia é de 4,5 créditos. As 112,5 horas de traballo totais distribúense do seguinte modo:
a) Sesións presenciais para presentación de contidos básicos, actividades prácticas, etc: 9 horas
b) Tutorías en grupos reducidos (asistencia física ou por MS Teams): 4 horas
c) Exame presencial: 3 horas
d) Traballo autónomo do alumno: 96,5 horas.
Para maximizar a aprendizaxe é recomendable que o alumnado asista regularmente ás sesións presenciais, participe activamente en todas as actividades propostas polo profesorado e consulte a bibliografía e outro material recomendado.
As titorías son un recurso útil que o alumnado debería empregar as veces que fose necesario. O acceso ao Campus Virtual e ao correo institucional para informarse de diferentes cuestións que xurdan ao longo do curso e poder dispoñer e revisar antes das clases o material complementario, facilita a participación do alumnado e a súa capacidade de adquirir coñecementos.
Xoves | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | - | Seminario 1 |
27.05.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |
01.07.2025 19:00-22:00 | Grupo /CLIS_01 | Seminario 1 |