Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 17 Clase Interactiva: 22 Total: 41
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Ó completar a materia o alumno será capaz de confeccionar un informe sobre a situación da empresa para realizar o seu diagnóstico e permitir implementar melloras na mesma.
Análise do entorno
Ferramentas para a análise
Análise da situación financeira a curto e longo prazo
Rendibilidade e risco
Básica:
ARCHEL DOMENCH, P Y OTROS ( 2018):Estados contables: Elaboración, Análisis e Interpretación. Ed. Pirámide.
PALOMARES, J. Y PESET, M.J. (2015): Estados financieros. Interpretación y análisis. Ed. Pirámide.
RIVERO TORRE, P. (2012): Análisis de Balances y Estados complementarios. Ed. Pirámide.
Facilitaranse as referencias na aula e a través do campus virtual para aqueles temas nos que se considere necesario.
BÁSICAS E XERAIS
CB1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG2. Identificar, reunir, analizar e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial e tecnolóxico
TRANSVERSAIS
CT2. Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes.
CT5. Capacidade de resolver problemas e tomar decisións aplicando os coñecementos teóricos á práctica.
CT6. Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo e a organización.
ESPECÍFICAS
CE2. Coñecer e comprender os elementos básicos da dirección de empresas e das súas principais áreas funcionais baixo o marco da ética e a responsabilidade social
CE3. Analizar, diagnosticar e tomar decisións nas distintas áreas funcionais da xestión de empresas seleccionando e aplicando as ferramentas tecnolóxicas máis apropiadas.
CE13. Identificar fontes de información fiable, elaborar e interpretar dita información utilizando as técnicas de análises e as ferramentas matemáticas, estatísticas e tecnolóxicas apropiadas para dar apoio á toma de decisións.
As sesións expositivas teñen por obxectivo introducir e explicar os conceptos básicos de cada tema do programa
As sesión interactivas dedícanse á resolución de diferentes casos e exercicios, á discusión de solucións doutros exercicios propostos para resolver polo alumnado e ó debate ou discusión técnica sobre cuestións diversas.
O alumnado terá con tempo previo, o material que se use na exposición e os enunciados dos problemas e casos a resolver e a información necesaria para a preparación das cuestións a discutir dispoñendo así do material necesario para permitir o desenvolvemento axeitado do proceso de aprendizaxe autónomo.
Co propósito de controlar a progresión dos alumnos, así como o grao de comprensión, capacitación e asimilación do contido da materia, avaliaranse os traballos e demais actividades entregadas. Estas actividades obrigatorias inclúen traballo persoal e en grupo (procura de material bibliográfico, lectura do devandito material, elaboración de informes, presentación dos resultados, entre outros). Para a realización destes traballos o alumnado conta co apoio na aula e con tutorías co profesorado encargado da materia. Tamén se farán exames ao longo do período lectivo.
Vanse a utilizar as ferramentas dispoñibles na USC Virtual como apoio á docencia na materia, co obxectivo de favorecer a comunicación entre os estudantes e os profesores e, en consecuencia, expor debates e outras cuestións e dúbidas relacionados coa materia. A participación do alumno terase en conta na cualificación final.
A avaliación da materia levarase a cabo a través de dúas actuacións:
(1) Avaliación continua (40%): terá en conta todas as actividades realizadas ao longo do cuadrimestre considerando aspectos tales como o dominio da terminoloxía propia da materia ou a participación activa en clase. En particular, na avaliación continua valoraranse:
a) a asistencia a clases (requírese un mínimo do 80%),
b) o traballo realizado en clases e a participación (razoada) nas mesmas.
c) traballo(s) e casos que se entregarán por escrito e presentaranse en clase.
d) probas de nivel, a realizar en datas que se indicarán na aula virtual, co fin de controlar o grao de comprensión e asimilación por parte dos alumnos do contido da materia.
Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG2, CT2, CT5, CT6, CE2, CE3 E CE13
(2) Exame final teórico-práctico (60%): avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos adquiridos, así como a súa aplicación a casos prácticos. O alumno debe obter no exame unha cualificación mínima global de 2 puntos.
Por medio deste instrumento avalíanse as seguintes competencias: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG2, CT5 E CE3
NOTAS XERAIS:
O sistema de avaliación será o mesmo en ambas as oportunidades de exame (maio/ xuño e xullo) e para todos os alumnos.
O alumnado ao que lle sexa concedida dispénsaa de asistencia a clase (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), avaliarase cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Traballo presencial na aula:
Sesións expositivas: 14 horas
Sesións interactivas: 22 horas
Tutorías (grupos reducidos): 2 horas
Exames e revisión: 3 horas
Horas non presenciais
Estudo en grupo ou individual: 18 horas
Resolución de casos prácticos / exercicios, lecturas ou outros traballos: 38 horas
Preparación de traballos: 2 horas
Preparación de exames: 13,5 horas
TOTAL HORAS: 112,5
Considérase necesario
A revisión dos coñecementos adquiridos nas materias contables previas.
A preparación das sesións na aula, a través da lectura do material teórico e a resolución previa dos exercicios propostos.
A participación en clase e a discusión de dúbidas na aula e horas de titoría.
O idioma no que se imparte a materia é o español.
M. Luisa Lopez Perez
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- mluisa.lopez.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Rocio Arias Fernandez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- rocioarias.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3
Mércores | |||
---|---|---|---|
17:15-18:15 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 |
02.06.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |
07.07.2025 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 |